AlltOmTV.se
Din oberoende guide i TV-träsket Mäklare

Gå tillbaka   AlltOmTV > TV-forum > Såpor
Användarnamn
Lösenord

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 15/04-2003, 19:53   #1
mandelen
mitt i gröten

mandelens avatar

Reg.datum: 26/02-2003
Ngn som fortfarande kollar på Days?

Hej! För typ ett år sedan lämnade jag mitt fleråriga beroende av Days Of Our Lifes. Jag har följt serien på Sverige sedan 99. Har det typ hänt ngt sen i fjol? Och är det inte ngn som kollar på serien längre?
Gammal 15/04-2003, 20:43   #2
fobdoy
wired for sound

fobdoys avatar

Reg.datum: 13/11-2002
Re: Ngn som fortfarande kollar på Days?

Har följt Days stenhårt sen förra våren, men de senaste veckorna/månaderna har det inte blivit så mycket.

Saknar det faktiskt lite grann.

När man ser tillbaka har det ju hänt massor, men på något sätt händer det ingenting alls när man kollar på det. Märkligt fenomen...

Just nu försöker jag komma in i intrigerna igen, och det är ju inte alltid det lättaste, haha.

Överväger du att återuppta ditt beroende?
Gammal 15/04-2003, 20:49   #3
mandelen
mitt i gröten

mandelens avatar

Reg.datum: 26/02-2003
Njaaa... dragningen finns ju där... men jag har även utvecklat en allergi mot präktiga personer (som tex Hope och Marlena) och saknar Kristen...

Ska nog kolla ngn avsnitt denna vecka... bara för att se om jag fortfarande ens gillar att titta på programmet!
Gammal 15/04-2003, 22:17   #4
raija
Registered User

Reg.datum: 27/03-2003
jag har följt days till och från ganska länge och måste bara säga att jag tycker att den har blivit bättre senaste tiden - mest för att jag inte stod ut med hope och att gina är mycket roligare.

för tillfället verkar trenden bland alla karaktärerna vara att allting faller sönder och det är alltid roligt att gotta sig i andras olycka. så länge det är på låtsas iaf
raija besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 17/04-2003, 17:48   #5
AncieBagger
I BB-trådarna...

AncieBaggers avatar

Reg.datum: 28/11-2002
Skicka ett meddelande via ICQ till AncieBagger
Jag saknar oxå Kristen!!!!
Fast nuförtiden så är ju Hope Princess Gina
men hon kommer aldrig att bli lika grym
som Kristen var......
Gammal 17/04-2003, 18:06   #6
Fia
- en svensk klassiker!

Fias avatar

Reg.datum: 19/05-2001
Fanns en period då jag följde Days nästintill slaviskt. Antar att detta är något som de flesta gör under sin studietid/arbetslöshet.
Vet inte vad det är som lockar med serien för egentligen suger den ju rätt hårt.. kultstatusen kanske, manusförfattarnas outtömliga orginalitetstänkande..
Numera hinner jag inte kolla så ofta, men imorgon kanske det är dags att uppdatera sig igen. Brukar inte vara så komplicerat eftersom veckor av avsnitt kan innebära en dags händelser i realtid..
Fia besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 12/05-2003, 18:15   #7
Lyckliga Lotta
Think pink Idril Nénharma

Lyckliga Lottas avatar

Reg.datum: 08/04-2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Lyckliga Lotta
D som e d trista/roliga med DooL är ju att man kan missa i princip hur många avsnitt som helst och d har inte hänt mkt sedan sist man tittade.
Gammal 12/05-2003, 18:22   #8
kummin
barbalurv has returned

kummins avatar

Reg.datum: 12/03-2002
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lyckliga Lotta
D som e d trista/roliga med DooL är ju att man kan missa i princip hur många avsnitt som helst och d har inte hänt mkt sedan sist man tittade.

Det är inte bara days det gäller, kommer ihåg när jag följde sunset beach (gick på gymnasiet då å det ver den perfekta after school-aktiviteten...) å det gjorde absolut ingenting om man råkade missa en vecka eller två, det var ändå aldrig nära upplösningen... Men det gäller väl de flesta varje-dagsåpor..

Jag slutade kolla på Days när Bo valde tråk-Hope framför ... ehhh... nu kommer jag inte ens ihåg vad hon heter i serien... men det är Krista Allen som spelar henne numera iaf.... . Alltså, första gågen han valde Hope och tjejen stack till Paris. Gillade verkligen inte Hope och inte Marlena heller.

Såg ett avsnitt häromdagen och då hade tydligen Carrie fått ihop det med doktorn med blont hår, taskigt...
Gammal 13/05-2003, 01:22   #9
Minna
Dålig människa

Minnas avatar

Reg.datum: 30/07-2002
Citat:
Ursprungligen inskrivet av kummin

Jag slutade kolla på Days när Bo valde tråk-Hope framför ... ehhh... nu kommer jag inte ens ihåg vad hon heter i serien... men det är Krista Allen som spelar henne numera iaf.... . Alltså, första gågen han valde Hope och tjejen stack till Paris. Gillade verkligen inte Hope och inte Marlena heller.

Billie heter hon.

Jag gillar egentligen inte nån i days... tror det är det som är tjusningen med hela alltet.
Minna besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 13/05-2003, 02:20   #10
kummin
barbalurv has returned

kummins avatar

Reg.datum: 12/03-2002
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Minna

Billie heter hon.

Jag gillar egentligen inte nån i days... tror det är det som är tjusningen med hela alltet.

Ja, just ja, så hette hon...

Näe, såpkaraktärer är för överdrivna för att verkligen gilla, men man har ju alltid ngn liten favvo
Gammal 11/06-2003, 19:17   #11
gittan
blablabla

Reg.datum: 17/03-2002
Jag har tittat från och till i några år.
Jag jobbar skift så då blir det lätt så. Ser ett par avsnitt i veckan kanske och det är ganska lagom med det tempot som är.
Som nu med Samis avrättning, hon skulle avrättas inom 24 timmar och så har jag inte tittat på nästan en vecka och det är fortfarande ett par timmar kvar.
Men har man inte tittat på ett halvår eller så kan det ta lite tid att komma in i de olika intrigerna. Saknar också Kristen. Undrar om hon kommer tillbaka?!
gittan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 11/06-2003, 19:24   #12
Skye

Farlig serie. Jag började titta när jag var kraftigt förkyld och inte orkade göra annat än att ligga på soffan. Det var i den svängen som Marlena blev inspärrad i Kristens lönnrum, ni vet? Jag tyckte hela serien var helt idiotisk men bestämde mig för att fortsätta titta till Marlena hade tagit sig ut ur lännrummet. Det tog så där en 30 avsnitt.

Jag hade väldigt svårt att vänja mig av med mitt Day's beroende. Nuförtiden så aktar jag mig noga för att ens zappa runt bland kanalerna vid den tiden som jag vet att den går.

(Hur går det för Carrie och doktorn, vad han nu heter? Och har Sami lyckats fånga Austin? Tell me plz. )
  Svara med citat
Gammal 11/06-2003, 19:47   #13
lilla jag
.

lilla jags avatar

Reg.datum: 22/11-2001
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Skye
Jag hade väldigt svårt att vänja mig av med mitt Day's beroende. Nuförtiden så aktar jag mig noga för att ens zappa runt bland kanalerna vid den tiden som jag vet att den går.

(Hur går det för Carrie och doktorn, vad han nu heter? Och har Sami lyckats fånga Austin? Tell me plz. )

Jag försöker att inte titta på det jag med men det går två gånger om dan så ibland är det svårt

Sami sitter i fängelset, dödscell, för mordet på Franco o ska dö om några timmar (de här några timmarna har nog varit nån vecka ). Carrie har strulat runt med Mike o Austin kom på de, nu är det kris där o jag vet inte riktigt vad senaste status är....

Sen har det hänt en massa med Hope/Gina som jag inte hängt med i, hon vill ha Fader John av nån anledning....

Kanske nån som är mer insatt?
lilla jag besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 11/06-2003, 20:12   #14
Linnda
Registered User

Linndas avatar

Reg.datum: 09/09-2002
Citat:
Ursprungligen inskrivet av lilla jag

Sen har det hänt en massa med Hope/Gina som jag inte hängt med i, hon vill ha Fader John av nån anledning....

John är Ginas stora kärlek så hon bara måååste ha tillbaka honom nu
Linnda besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 11/06-2003, 20:15   #15
Skye

Citat:

Jag försöker att inte titta på det jag med men det går två gånger om dan så ibland är det svårt

Sami sitter i fängelset, dödscell, för mordet på Franco o ska dö om några timmar (de här några timmarna har nog varit nån vecka ). Carrie har strulat runt med Mike o Austin kom på de, nu är det kris där o jag vet inte riktigt vad senaste status är....

Mike hette han ja! Tack för infon.
Usch, nu drabbades jag av ett Dayssug igen. Vissa program borde förses med röd varningstriangel i tv-tablåerna.

EDIT: konstig sär skrivning , blev tvungen att skriva ihop. Fast det ser ändå inte rätt ut.

Senaste redigerad av Skye den 11/06-2003 klockan 22:04.
  Svara med citat
Gammal 12/06-2003, 05:16   #16
Minna
Dålig människa

Minnas avatar

Reg.datum: 30/07-2002
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Skye
Och har Sami lyckats fånga Austin? Tell me plz. )

Såg inte, men fick höra utropet "Austin sa till Sami att han älskar henne" från fikarummet idag, så det är kanske inte helt dödsdömt... Tror nog det kommer bli nåt mellan dem. men det tar väl ett antal avsnitt innan de får tummen ur...
Minna besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 06/08-2003, 18:41   #17
lilla jag
.

lilla jags avatar

Är det nån som kan förklara för mig vad som händer just nu? Vad fasen gör den där gamla skrynkliga hope/gina? Är det en dröm eller på riktigt och vem är tanten egentligen?

/lilla som e hemma sjuk o försöker sätta sig in i serien igen
Gammal 06/08-2003, 19:03   #18
Robinson-Bosse
Registered User

Robinson-Bosses avatar

Reg.datum: 21/10-2001
Citat:
Är det nån som kan förklara för mig vad som händer just nu? Vad fasen gör den där gamla skrynkliga hope/gina? Är det en dröm eller på riktigt och vem är tanten egentligen?

/lilla som e hemma sjuk o försöker sätta sig in i serien igen

Din stackare, sjuk och allt !

Det handlar väl om minnen om den riktiga Gina, tror jag .

Att hon är rynkig beror kanske på att det just är den riktiga Gina innan hon, av ngn anledning, dör. Det lär väl visa sig.

Mvh

Bosse (hemma på semester med en dotter som är sjuk )

Cogito ergo sum
Robinson-Bosse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 06/08-2003, 19:19   #19
lilla jag
.

lilla jags avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Robinson-Bosse
Din stackare, sjuk och allt !

Det handlar väl om minnen om den riktiga Gina, tror jag .

Att hon är rynkig beror kanske på att det just är den riktiga Gina innan hon, av ngn anledning, dör. Det lär väl visa sig.

Mvh

Bosse (hemma på semester med en dotter som är sjuk )
Haha jag måste säga att jag blev lite förvånad när jag såg att _du_ svarat i den här tråden

Vem är det som minns då? och vem är personen som Bo dansar med? Det är ju inte hope utan nån som tror sig vara Gina.... en 3dje person som ser likadan ut alltså?

Krya på dottern din
Gammal 06/08-2003, 19:20   #20
Kronis
Mamma

Kroniss avatar

Reg.datum: 28/01-2002
Citat:

Det är den riktiga prinsessan Gina som kommer att dyka upp i Salem snart. Alltså ingen dröm.

Edit: Hope tror fortfarande att hon är Gina så det kommer att bli rätt komplicerat med Gina x 2... Och det är Hope som Bo hänger efter i hälarna.
Gammal 06/08-2003, 19:22   #21
Robinson-Bosse
Registered User

Robinson-Bosses avatar

Citat:
Haha jag måste säga att jag blev lite förvånad när jag såg att _du_ svarat i den här tråden

Krya på dottern din

Jag är alltid med där man minst anar det . Jag är ett såpafreak

Min dotter ska nog bättra sig. Hon har streptokocker och ser ut som en kokt kräfta i ansiktet, men går på antibiotika och clarityn (mot ev. allergireaktion)

mvh

Cogito ergo sum
Gammal 06/08-2003, 19:25   #22
lilla jag
.

lilla jags avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kronis

Det är den riktiga prinsessan Gina som kommer att dyka upp i Salem snart. Alltså ingen dröm.

Edit: Hope tror fortfarande att hon är Gina så det kommer att bli rätt komplicerat med Gina x 2... Och det är Hope som Bo hänger efter i hälarna.
men men men?? Bo är ju övertygad om att det _inte_ är den riktiga Hope! åh herre det låter snurrigt det här.... men det finns alltså bara två ginor varav en är hope?
Gammal 06/08-2003, 19:27   #23
Robinson-Bosse
Registered User

Robinson-Bosses avatar

Citat:
men men men?? Bo är ju övertygad om att det _inte_ är den riktiga Hope! åh herre det låter snurrigt det här.... men det finns alltså bara två ginor varav en är hope?

Mehh....det ÄR väl i alla fall Hope som han är med nu, men med Ginas minne!? Däremot kommer riktiga Gina kanske in i bilden.

mvh

Cogito ergo sum
Gammal 06/08-2003, 19:35   #24
lilla jag
.

lilla jags avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Robinson-Bosse

Mehh....det ÄR väl i alla fall Hope som han är med nu, men med Ginas minne!? Däremot kommer riktiga Gina kanske in i bilden.

mvh
okej okej.. jag trodde att det var nån annan eftersom jag hörde Bo säga att han visste om att det inte var Hope nu men att låtsas-gina inte hade insett det... typ.
Gammal 06/08-2003, 20:01   #25
Kronis
Mamma

Kroniss avatar

Reg.datum: 28/01-2002
Citat:

Bo har kommit på att DiMera måste ha omvandlat Hope till Gina eftersom hon beter sig så märkligt. Så han _vet_ att det är gamla Hope, men med Ginas minnen. Så han försöker att få en glimt av Hope i henne för att kunna vinna henne tillbaka.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:39.