oproffsigt av domaren att inte ge Frankrike straff då bollen kom på handen i fransarnas första match...
Så jag hoppas verkligen att frankrike gör mål.
Men sydkorea är ju så tighta...så jag tror det blir oavgjort =/
De gamla på Frankrikes mittfält, t.ex. Vieira och Zidane, ser inte ut att hålla i VM.
Dags för en generationsväxling med nya hungriga spelare på planen.
Ursprungligen postat av tombaz
De gamla på Frankrikes mittfält, t.ex. Vieira och Zidane, ser inte ut att hålla i VM.
Dags för en generationsväxling med nya hungriga spelare på planen.
Zidane har onekligen passerat zenit, men en klasspelare som han håller ändå högre klass än Svensson och Källström etc. Zidane la ju av i landslaget efter EM i Portugal (där han var Frankrikes bäste målskytt med fyra mål vill jag minnas) och inte gick det bättre för fransoserna för det.
Frankrikes problem är snarare att de inte spelar som ett lag tillräckligt, ställer Trezeguet utanför laget trots hans målfarlighet och endast spelar med en anfallare.
Emellertid blir detta Zidanes sista framträdande. Jag hoppas iaf att han kan bjuda på lite magi en sista gång.
Ursprungligen postat av manthevan
Zidane har onekligen passerat zenit, men en klasspelare som han håller ändå högre klass än Svensson och Källström etc. Zidane la ju av i landslaget efter EM i Portugal (där han var Frankrikes bäste målskytt med fyra mål vill jag minnas) och inte gick det bättre för fransoserna för det.
Frankrikes problem är snarare att de inte spelar som ett lag tillräckligt, ställer Trezeguet utanför laget trots hans målfarlighet och endast spelar med en anfallare.
Emellertid blir detta Zidanes sista framträdande. Jag hoppas iaf att han kan bjuda på lite magi en sista gång.
Zidanes landslagskarriär är slut. Jag tror inte Frankrike fixar sig vidare med tanke på hur bleka de sett ut hittills. Och Zidane är avstängd i sista gruppmatchen
Hur länge har Zidane pratat om att "detta är sista landslagsturneringen"..? Jag minns att det snackades om det under EM 2004, och en rimlig gissning är väl att han gnäggade om det under för-VM 2005 också.. och så nu under VM.
Jag tror han dammar av fotbollsdojorna och dyker upp som gubben i lådan även 2010.
Alltså Frankrikes tränare måste vara riktigt kokobäng. Ställa över Trezeguet i en match där man nästan måste vinna. En riktig måltjuv som om jag får säga det själv som egentligen passar bättre än Henry på det sätt som Frasoserna spelar nu med få djupledsbollar!
Ursprungligen postat av AIK4ever
Alltså Frankrikes tränare måste vara riktigt kokobäng. Ställa över Trezeguet i en match där man nästan måste vinna. En riktig måltjuv som om jag får säga det själv som egentligen passar bättre än Henry på det sätt som Frasoserna spelar nu med få djupledsbollar!
Tror inte Frankrike går vidare..........
Henry borde spela på vänsterkanten, han blir låst när han spelar på topp och hela tiden är tvingad att trycka upp laget. Givetvis skall Trezeguet istället in som ensam central anfallare, han är dessutom lite underskattad som bollmottagare.
Henry som en släpande forwrd på vänsterkanten, självklart!
Nu saknas bara en Zidane i högform som spelfördelare, vem ska ta hans plats?
Ursprungligen postat av tombaz
Alla de där småbråken som det viskas om när det gäller Frankrikes lag blir förödande för deras insats i VM.
Trezeguet på topp, givetvis!
Henry som en släpande forwrd på vänsterkanten, självklart!
Nu saknas bara en Zidane i högform som spelfördelare, vem ska ta hans plats?
Franck Ribery borde fa chansen igen .