Ingen aning, men jag kan inte låta bli att associera till AB:s legendariska/ökända rubrik från 1970: MORD IDAG PÅ ÖSTERMALM: GREVE SKÖT NEGER MED JAKTGEVÄR .
__________________ "Property is organized robbery." George Bernard Shaw
"Om livet inte går ihop med gällande ekonomiska lagar, är det då livet som har fel?"Lars Linder
Ursprungligen postat av Antiquus
Ingen aning, men jag kan inte låta bli att associera till AB:s legendariska/ökända rubrik från 1970: MORD IDAG PÅ ÖSTERMALM: GREVE SKÖT NEGER MED JAKTGEVÄR .
Jag tror att detta är en hämnd på denne Greve
då hette det i tidningarnma
"MELLANSTADIELÄRARE anordnade GANGBANG-PARTYN"
I ett reportage om en kvinna som prostituerar sig heter det "FLERBARNSMAMMAN som PROSTITUERADE sig"
Nu är det alltså någon som har skjutit en GREVE!!!
Ja hujedamig.
Om han nu snott en gul moped och gjort andra förberedelser plus att han väntat en längre tid utanför skolan betyder det ju att han var väldigt fast besluten att mörda paret. Anders Dalenius har ju en typ av karriär som är nog rätt typisk för framgångsrika psykopater. Han har säkert full kontroll över stora beslut som hanterar stora pengar men är noll koll på vanliga känslomässiga vardags problem. Säkert en borderline människa.
Mycket tyder ju på att han försökt skapa ett alibi genom att skriva att han skulle hem och steka fläsk på Facebook.
Det är ju detta fall som vi väntat på. Årets Knutby fall liksom. Slaskmedia och skandalpressen lär gnugga känselspröten i välbehag just nu! Just ett fall med en skjuten greve som dessutom skjutits av en mediaprofil som figurerar på Stureplansidornas mingelbilder är ju mumma för själen.
Det som retar mig mest är att denna människa suttit tre timmar utanför en skola och häckat för att kunna skjuta och sen framför ögonen på barnen skjuter ner dessa människor helt kallblodigt....
Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
Citat:
Ursprungligen postat av Jessis
Det som retar mig mest är att denna människa suttit tre timmar utanför en skola och häckat för att kunna skjuta och sen framför ögonen på barnen skjuter ner dessa människor helt kallblodigt....
Som välbetald och högt uppsatt mediamupp måste det ju vara ett jävla hat som driver en att sno en moppe, planera allt och dessutom stå och trycka i 3 timmar. Han måste ju varit med veten om att hans liv skulle förändras för all framtid då han kramade avtryckaren och första kulan avlossades. Jag kan fatta att saker spårar ur och att ett ögonblicks tankecrash gör att nån dör men att hålla ilskan vid liv under en längre tid kräver rent hat. Jag fattar att man skulle slakta nån som skadat ens familj på ett jävligt rått sätt. Tänk att stå i 3 timmar och vänta på att få skjuta två stycken. 3 timmar utan TV, en bok, internet eller annat att slå ihjäl tiden med blir ju som 3 dagar. Det är ju 3 timmar han haft att tänka igenom vad han håller på att göra.
ja, den tyder ju lite på att det inte står riktigt rätt till i huvudet på honom. men det kanske är för att man "har facit" nu. vad jobbar han med exakt? fick för mig att det var nåt med reklam,
jag tänkte också på den där greven i österlen som demonstrerade mot något. antagligen är dom släkt åtminstone