|
|
04/03-2011, 19:39
|
|
|
☆ Mother Diamond ☆
Reg.datum: 31/10-2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Aspe
Finns det alls något att göra i ett sånt läge? Även om man redan skulle vara på sjukhus, menar jag?
|
Inte mycket vad jag vet. Inte riktigt min del av sjukvårdsvärlden men det blir total cirkulationskollaps. Utanför sjukhus har du inte en chans. 
Lite
|
04/03-2011, 19:41
|
|
|
Chablisliberal
Reg.datum: 02/05-2002
|
Min far hade en sådan som var av knytnävsstorlek, sa de. Den är opererad med något slags nät nu.
Ja, OT, förlåt. Jag blev bara nyfiken.
NU återgår vi till Lasse.
|
04/03-2011, 19:47
|
|
|
Registered User
Reg.datum: 14/04-2006
|
Citat:
Min far hade en sådan som var av knytnävsstorlek, sa de. Den är opererad med något slags nät nu.
Ja, OT, förlåt. Jag blev bara nyfiken.
NU återgår vi till Lasse.
|
En stent ja liksom Thomas Wernersson fick vid vid sin aortadissektion.
Jag förstår inte varför detta är OT. Vill någon kondolera så fine men människor funderar väl också helt legitimt över varför en 61-åring plötsligt dör?
|
|
|
04/03-2011, 19:52
|
|
|
Evertonian
Reg.datum: 14/02-2002
|
Men om det var hjärtat så tycker man han kunde räddas. Måhända om han var ensam men nu fanns det ju sjukvårdskunnig personal(publik) som snabbt var på plats. Men en massiv hjärtinfarkt och det är väl kört oavsett ändå. 
Sedan vet vi ju inte om han gått på undersökningar och var i riskzonen (utan att veta om det eller inte).
|
04/03-2011, 19:53
|
|
|
Evertonian
Reg.datum: 14/02-2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av electronic
En stent ja liksom Thomas Wernersson fick vid vid sin aortadissektion.
Jag förstår inte varför detta är OT. Vill någon kondolera så fine men människor funderar väl också helt legitimt över varför en 61-åring plötsligt dör?
|
Handlar väl om sättet. Platt fall med en massa människor runt om. Men händer ju att 25-åringar dör på idrottsplan i samma sjukdom vilket är än mer att bry sig om.
|
04/03-2011, 19:55
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av nilo
Men om det var hjärtat så tycker man han kunde räddas. Måhända om han var ensam men nu fanns det ju sjukvårdskunnig personal(publik) som snabbt var på plats. Men en massiv hjärtinfarkt och det är väl kört oavsett ändå. 
Sedan vet vi ju inte om han gått på undersökningar och var i riskzonen (utan att veta om det eller inte).
|
Det ryktas om att LE tog sig åt hjärttrakten vilket tyder på en blockering av ett eller flera kranskärl. Kan inte statistiken för överlevnad, vissa räddas och andra dör.
|
|
|
04/03-2011, 19:57
|
|
|
Chablisliberal
|
Citat:
Det ryktas om att LE tog sig åt hjärttrakten vilket tyder på en blockering av ett eller flera kranskärl. Kan inte statistiken för överlevnad, vissa räddas och andra dör.
|
Förlåt electronic, men var inte det ett ganska lättvindigt sätt att ställa diagnos på? 
pat. tar sig åt hjärttrakten, vilket självklart indikerar en blockering osv...
|
04/03-2011, 20:01
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Förlåt electronic, men var inte det ett ganska lättvindigt sätt att ställa diagnos på? 
pat. tar sig åt hjärttrakten, vilket självklart indikerar en blockering osv...
|
Visst men det är en vanligare dödsorsak än ett aortabråck, speciellt för män.
|
|
|
04/03-2011, 21:31
|
|
|
Chablisliberal
|
Citat:
Visst men det är en vanligare dödsorsak än ett aortabråck, speciellt för män.
|
Absolut. Jag bara menar att bara utifrån att någon tar sig åt hjärttrakten, finns det kanske inte endast just den diagnosen att tvärsäkert dra.
|
04/03-2011, 21:49
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Absolut. Jag bara menar att bara utifrån att någon tar sig åt hjärttrakten, finns det kanske inte endast just den diagnosen att tvärsäkert dra.
|
Kära Aspe. 
Du skrev: pat. tar sig åt hjärttrakten, vilket självklart indikerar en blockering osv...
Det var din tolkning av mitt: Det ryktas om att LE tog sig åt hjärttrakten vilket tyder på en blockering av ett eller flera kranskärl.
Mitt inlägg är alltså inte alls så tvärsäkert eller självklart som du säger.
Jag ville med mitt inlägg bara påpeka att det är troligen, baserat på (osäkra) iakttagelser och statistik, handlade om en hjärtinfarkt. Dock kan man, precis som MMM säger, falla ihop helt plötsligt av en aneurysm. Detta har jag sett på nära håll.
|
|
|
04/03-2011, 22:12
|
|
|
Justified And Ancient!
Reg.datum: 27/02-2005
|
Mycket tragiskt. Det var en komiker som gjorde humor med både hjärta och hjärna och som fick en att tänka efter. Dessutom en av få som vågade vara norrlänning mitt i den Stockholmsfierade mediabruset. Jag kommer sakna honom i sagens humorvärld!
|
|
|
05/03-2011, 10:53
|
|
|
Emot strömmen
Reg.datum: 11/01-2005
|
Trist, gillade honom verkligen i höjdaren "Snacka om nyheter". Nu har två av original-uppsättningen där dött i förtid. (Stellan Sundahl (död 1999), Lasse Eriksson (död 2011) och Stefan Grudin (lever fortfarande, tack för det)).
|
|
05/03-2011, 11:07
|
|
|
Justified And Ancient!
|
Fast Lasse Eriksson var inte med i originalsättningen, det var en annan Norrlands-Eriksson, Ronny Eriksson. Lasse Eriksson hoppade in en säsong på 90-talet när Ronny Eriksson spelade in den där norrländska komediserien, som jag nu inte minns vad den hette. Sen efterträdde han Ronny Eriksson när Sven Melander tog över som programledare.
|
|
|
07/03-2011, 21:07
|
|
|
Emot strömmen
Reg.datum: 11/01-2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av JörgenS
Fast Lasse Eriksson var inte med i originalsättningen, det var en annan Norrlands-Eriksson, Ronny Eriksson. Lasse Eriksson hoppade in en säsong på 90-talet när Ronny Eriksson spelade in den där norrländska komediserien, som jag nu inte minns vad den hette. Sen efterträdde han Ronny Eriksson när Sven Melander tog över som programledare.
|
Oops. Var är skämspåsen?
|
|
08/03-2011, 21:16
|
|
|
Justified And Ancient!
|
Citat:
Ursprungligen postat av DilleChrille
Oops. Var är skämspåsen?
|
Ja, vet hut. Sånt hör till allmänbildningen.
|
|
|
| Ämnesverktyg |
|
|
| Visningsalternativ |
Betygsätt det här ämnet |
Linjär visning
|
|
|