Så sant, Ladybird och War, jag skall nog ta och titta efter lite ljusslingor av olika slag.
Nu har en del pynt kommit fram. En ljusgirland på balkongen, adventsstjärna i köket och adventsljusstakar i de andra fönsterna. I vardagsrummet är gardinstången pyntad med en lugnt blinkande ljusslinga, den sitter där året runt men är bara tänd på vintern. En adventsljusstake med fyra stearinljus har tagits fram och julkrubban är också framme nu.
__________________ TO DO IS TO BE - Nietzsche
TO BE IS TO DO - Kant
DO BE DO BE DO - Sinatra
Igår kväll åkte ett par adventsljusstakar, en adventsstjärna och en silhuettkrubba upp i fönstren, samtliga fungerande. Dessutom står en stearinljusvariant och några andra ljus framme. Dessutom har vi satt upp en liten tavla med ett adventsanknutet bibelord ovanför ytterdörren, i stället för den hästsko i plast som fanns där när vi flyttade in...
Det får räcka än så länge.
__________________ When someone asks, "What would Jesus do?", remember that freaking out and flipping tables is a viable option.
Ursprungligen postat av sienna
Två stakar i vardagsrummet, en stake i sovrummet och en ljusslinga på ballen.
Julgardinen i köket väntar jag med ett tag till.
Edit: Jag såg att några grannar har slängt upp krans på dörren. Då kanske det är dags att göra det här också.
På helgens julmarknad såg jag en alldeles fantastiskt snygg krans, gjord av knuten eller flätad Björnmossa. Som jag inte köpte av någon slags allmän shopping-fatigue. Nu ångrar jag mig bittert.
Ursprungligen postat av Aspe
På helgens julmarknad såg jag en alldeles fantastiskt snygg krans, gjord av knuten eller flätad Björnmossa. Som jag inte köpte av någon slags allmän shopping-fatigue. Nu ångrar jag mig bittert.
Själv har jag en plastkrans, men den duger i ett hyreshus.
Nu är det juliga dukar, stjärnor eller stakar i fönstren, granslingor runt fönstren, ljusslinga på altanen samt istappar i vardagsrummet och i ungarnas sovrum.
Lekrummet har en stjärnslinga
__________________ Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...
Jag måste nog köpa en ny julstjärna att ha i sovrumsfönstret. Den jag har är i stål eller nåt och förra året satte jag inte ens upp den för att den är bökig och jag är trött på den.
en en, en julbock adventsljusstake- och slida, en tomte, några juldukar, och en tavla med tomtar som äter gröt som min mormor har skrivit upp alla julväder sen 40-talet till nåt år innan hon dog på. en adnventsstjärna också