|
|
13/09-2009, 22:23
|
|
|
kåt som en marskatt
Reg.datum: 08/02-2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av ulliso
Jag är en lat/bekväm/ohändig person.
|
Då skaffar man sig bara en partner som kompletterar ens brister.... jag gör mycket som hustrun inte klarar sen får hon ta det hon kan eller som hon har lust med
Should ever be forgot...
Otur! Otur! Otur!
|
|
|
13/09-2009, 22:25
|
|
|
kåt som en marskatt
|
Citat:
Ursprungligen postat av Laxfällan
Undrar om Melicia vet om det där, EMD ska uppträda på invigningen.
|
Invigningen är dessutom kanske 3-500 meter från mina föräldrars hus, funderar på att parkera där och kolla på spektaklet
Should ever be forgot...
Otur! Otur! Otur!
|
|
|
13/09-2009, 22:28
|
|
|
kåt som en marskatt
|
Citat:
Ursprungligen postat av sienna
Jag skulle gärna bo i ett hus, men jag kommer aldrig ha råd till det om jag ska bo kvar här i Stockholmstrakten. 
Jag misstänker också starkt att jag skulle bli den där grannen med ovårdad tomt som övriga i området skulle irritera sig på, för att det är en "skamfläck för området".
|
Har ju riktiga bohemvänner som inte kan bo i ett vanligt villaområde, så dom köpte sig en gammal sommarstuga för en miljon och har nu förvandlat tomten till en uppställningsplats för ett 15 tal bilar och andra manicker i massor.
Men dom är lyckliga och grannarna klagar inte, inte så mycket i alla fall
Should ever be forgot...
Otur! Otur! Otur!
|
|
|
13/09-2009, 22:30
|
|
|
kåt som en marskatt
|
Jag tror fö att nästan alla KAN köpa sig ett hus, sen är det bara en fråga om vilja... finns ju nåt för alla i alla prisklasser.
Should ever be forgot...
Otur! Otur! Otur!
|
|
|
13/09-2009, 22:31
|
|
|
Surkärring
Reg.datum: 09/10-2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av WAR
Då skaffar man sig bara en partner som kompletterar ens brister.... jag gör mycket som hustrun inte klarar sen får hon ta det hon kan eller som hon har lust med
|
Jag vet inte hur händig Jug är och honom vill jag absolut inte byta ut.
Ju mindre man gör, desto mindre orkar man göra
|
|
|
13/09-2009, 22:34
|
|
|
inre gudinna
Reg.datum: 05/03-2004
|
Citat:
Har ju riktiga bohemvänner som inte kan bo i ett vanligt villaområde, så dom köpte sig en gammal sommarstuga för en miljon och har nu förvandlat tomten till en uppställningsplats för ett 15 tal bilar och andra manicker i massor.
Men dom är lyckliga och grannarna klagar inte, inte så mycket i alla fall
|
Men jag vill inte ha såna grannar, heller. 
Egentligen skulle jag nog vara lycklig i ett radhus eller liknande. Men som sagt, det ska gå ihop finansiellt också.
Sassy
|
|
|
13/09-2009, 22:35
|
|
|
:o
Reg.datum: 10/03-2002
|
Lägenhet och fritidshus känns optimalt, om man inte har barn då, i så fall kanske huset hade stått högst på listan.
|
|
|
13/09-2009, 22:36
|
|
|
kåt som en marskatt
|
Citat:
Ursprungligen postat av ulliso
Jag vet inte hur händig Jug är och honom vill jag absolut inte byta ut.
|
Man lär sig lite eftersom.... har själv byggt badrum, bytt trappräcken, byggt entretrapp, bytt ytterdörr, byggt altan och bygger just nu bastu/spa i källaren.
I princip utan förkunskaper
Should ever be forgot...
Otur! Otur! Otur!
|
|
|
13/09-2009, 22:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: 27/11-2001
|
Citat:
Man lär sig lite eftersom.... har själv byggt badrum, bytt trappräcken, byggt entretrapp, bytt ytterdörr, byggt altan och bygger just nu bastu/spa i källaren.
I princip utan förkunskaper
|
Nåt slags begrepp måste man ju ha innan man ger sig på sånt bygge. Jag har ingen aning om hur man gör.
|
|
|
13/09-2009, 22:47
|
|
|
kåt som en marskatt
|
Citat:
Ursprungligen postat av Aristo
Nåt slags begrepp måste man ju ha innan man ger sig på sånt bygge. Jag har ingen aning om hur man gör.
|
Kanske har lite gratis eftersom jag vuxit upp på en gård, men varken yttertrappen eller det nya trappräcket i hallen hade jag nån hum om hur jag skulle göra innan jag började med dom.
Googlade lite och sen löste det sig eftersom.
Fick hjälp med ytterdörr och att göra grunden till altanen av farsan.
Oh, jag glömde ju det uberjävligaste projektet... Jag har egenhändigt DRÄNERAT hela kåken... tog hela förra sommaren.
Should ever be forgot...
Otur! Otur! Otur!
|
|
|
14/09-2009, 00:01
|
|
|
Registered User
Reg.datum: 27/11-2001
|
Citat:
Kanske har lite gratis eftersom jag vuxit upp på en gård, men varken yttertrappen eller det nya trappräcket i hallen hade jag nån hum om hur jag skulle göra innan jag började med dom.
Googlade lite och sen löste det sig eftersom.
Fick hjälp med ytterdörr och att göra grunden till altanen av farsan.
Oh, jag glömde ju det uberjävligaste projektet... Jag har egenhändigt DRÄNERAT hela kåken... tog hela förra sommaren.
|
Du är så duttig. 
Jag har också vuxit upp på gård men det handlar väl om intresse också antar jag. När jag tänker efter har jag inte varit till sån stor hjälp när jag bodde hemma.
|
|
|
14/09-2009, 01:27
|
|
|
Dit find ick jut
Reg.datum: 26/05-2006
|
Jag funderar på en kolonilott. Så kan jag bo kvar i min lägenhet och ändå ha en liten trägård med blommor och grönsaksodling att rymma till ibland.
|
14/09-2009, 06:19
|
|
|
Handywoman
Reg.datum: 22/11-2001
|
Någon gång i mitt liv ämnar jag bo i hus. Men då ska jag bygga det själv.
En bit utanför stan ska det ligga, nära till skogen och inte så långt från stan.
I jobbet har jag sett många alldeles för fula/opraktiska nya hus, så jag har lite koll på hur jag vill att det ska se ut. Eller jag vet iaf hur det inte ska se ut.
Arbetet gör vi själva såklart och en del av materialet har vi redan, en del gör vi till självkostnadspris. Det är bra med kontakter.
|
14/09-2009, 07:55
|
|
|
☆ Mother Diamond ☆
Reg.datum: 31/10-2002
|
Citat:
Jo men man betalar till nån annan, när man amorterar på ett hus så är det ju ett sparande i sig... och fy fan att sitta i en lägenhet på sommaren, så mycket skönare med villa och altan då... kalla öl och varma grillar.
|
Jag har lägenhet i stan för att kunna vara flera veckor på raken på landet, där har jag hus så det räcker. Sen tror jag att det jag tycker är mysigt nu (måla, kratta löv, gräva i land...) skulle kännas mer som en belastning om jag hade två ställen att göra det på. (med 40 mil mellan)
Jag skulle vilja ha ett litet bostadsrättssradhus möjligen.
|
14/09-2009, 08:54
|
|
|
Registered User
Reg.datum: 03/10-2004
|
Jag vill också ha ett hus! Samtidigt trivs vi så bra där vi bor. Om det ska köpas hus vill jag helst ha ett nytt hus, samtidigt vill jag inte lägga alla pengar på boendet. Jag vet inte om det går ihop.
|
|
|
14/09-2009, 08:54
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Madicken
Någon gång i mitt liv ämnar jag bo i hus. Men då ska jag bygga det själv.
En bit utanför stan ska det ligga, nära till skogen och inte så långt från stan.
I jobbet har jag sett många alldeles för fula/opraktiska nya hus, så jag har lite koll på hur jag vill att det ska se ut. Eller jag vet iaf hur det inte ska se ut.
Arbetet gör vi själva såklart och en del av materialet har vi redan, en del gör vi till självkostnadspris. Det är bra med kontakter.
|
Vad är det för opraktiskt med de nya husen du ser?
|
|
|
14/09-2009, 09:19
|
|
|
Speciell vuxen
|
|
|
|
14/09-2009, 10:29
|
|
|
瑞典的&
Reg.datum: 18/03-2007
|
Ända sedan jag var liten så har jag velat ha en egen pool, det är ju lite svårt att fixa om man bor i lägenhet så ett eget hus ligger ganska högt upp på önskelistan. Men då blir det i ett varmare land.
|
|
14/09-2009, 10:57
|
|
|
Chablisliberal
Reg.datum: 02/05-2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Marion77
Vad är det för opraktiskt med de nya husen du ser?
|
En sak som jag tycker många ångrar i efterhand med de där "funkis"-aktiga husen som varit så innne ett tag, är det där "tjusiga" utrymmet med full takhöjd (ofta kombinerat kök/vardagsrum) som ofta finns i dem.
Det är dyrare att värma upp, det blir mer ekande oljud och i regel störs sovrummen som ligger på ovanvåningen. Har man småbarn blir de störda om man för väsen i vardagsrum/kök och har man större barn, blir man störd av dem.
Oj, frågan var visst ställd till Madicken.
|
14/09-2009, 11:38
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Aspe
En sak som jag tycker många ångrar i efterhand med de där "funkis"-aktiga husen som varit så innne ett tag, är det där "tjusiga" utrymmet med full takhöjd (ofta kombinerat kök/vardagsrum) som ofta finns i dem.
Det är dyrare att värma upp, det blir mer ekande oljud och i regel störs sovrummen som ligger på ovanvåningen. Har man småbarn blir de störda om man för väsen i vardagsrum/kök och har man större barn, blir man störd av dem.
Oj, frågan var visst ställd till Madicken.
|
Du får såklart gärna svara också Det var absolut tänkvärt dessutom!
|
|
|
14/09-2009, 12:12
|
|
|
Sexigast i pyjamasbysser
Reg.datum: 07/02-2001
|
Nu börjar jag bli så gammal att jag nääääästan kan tänka mig att bo mitt ute på landet... 
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/485792

[ Man är inte full om man kan ligga på golvet utan o hålla i sig. ]

|
|
|
14/09-2009, 12:41
|
|
|
klitik!!
Reg.datum: 09/10-2001
|
Oh, så känner jag med ibland...
|
|
|
14/09-2009, 12:47
|
|
|
Speciell vuxen
|
Vilket hus
|
|
|
14/09-2009, 12:49
|
|
|
Marsiansk mardröm
Reg.datum: 29/03-2003
|
Jag skulle vilja bo i ett hus. Gärna i närheten av någon stad, men ändå på landet. Kanske 15 minuter med bilen till city.
Bredvid huset, som skall ha två våningar + källar + vindsvåning skall det stå en gammal ladugård med loge på, och en sån där brygga upp till logen. Därinne skall jag ha massa prylar och en liten verkstad där jag kan bygga hyllor.
|
|
|
14/09-2009, 12:51
|
|
|
Marsiansk mardröm
Reg.datum: 29/03-2003
|
En sak till.. Övervåningen i mitt hus skall absolut inte ha snedtak. Det sparar vi åt vindsvåningen där det bara ska ligga massa skräp
Tvåvåningshus där övervåningen har snedtak är så omysiga. Ofta för få fönster, och så är det opraktiskt och ger för lite utrymme med snedtak
|
|
|
| Ämnesverktyg |
|
|
| Visningsalternativ |
Betygsätt det här ämnet |
Linjär visning
|
|
|