AlltOmTV.se
Din oberoende guide i TV-träsket Mäklare

Gå tillbaka   AlltOmTV > TV-forum > Politik
Användarnamn
Lösenord

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 12/08-2012, 18:45   #101
bunnyboy
Regiserad User

bunnyboys avatar

Reg.datum: 06/12-2008
Jag betalar gärna skatt för att underhålla en hög välfärd.
Men en känsla jag har är att Sveriges höga skattetryck består samtidigt som vår välfärd sjunker.
Jag skyller inte detta på den sittande regeringen utan på samtliga regeringar under de sista ca 20 åren. Det är för lätt för dem att göra vad de vill med våra skattepengar utan att vi har någon som helst insikt i, eller talan om det.

Det verkar som om skattepengar betraktas som monopolpengar som man inte behöver vara så jättenoga med.

Jag skulle vilja ha mer affärsmässiga upphandlingar o.d. och inte bara "de är väletablerade och har ett bra rykte. Vi betalar vad de vill ha så har vi ryggen fri."

Politik tråkar ut mig och jag är inte särskilt insatt. Dessutom har jag inte läst hela tråden så jag är förmodligen svårt off topic .

Men i varje fall; så känner jag.
Gammal 12/08-2012, 18:56   #102
Ron Obvious
i mongofilens våld

Ron Obviouss avatar

Reg.datum: 23/04-2003
Jag tycker snarare att vi skulle ha mindre lokal demokrati än mer. Historien har visat att folk som är upprörda över politiska beslut är de som engagerar sig mest (eftersom de som tycker att "Visst, det är väl OK" av naturliga skäl sällan bryr sig om att kontakta sin kommunpolitiker) vilket får till följd att det blir extremt svårt att utveckla ett samhälle och i förlängningen att politiker blir allt duktigare på att finta igenom diverse beslut för att över huvud taget få någonting gjort vilket i sin tur leder till större politikerförakt.
ska tyna bort
Ron Obvious besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 12/08-2012, 19:04   #103
Dalmas79
Registered User

Reg.datum: 10/03-2012
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Jag betalar gärna skatt för att underhålla en hög välfärd.
Men en känsla jag har är att Sveriges höga skattetryck består samtidigt som vår välfärd sjunker.
Jag skyller inte detta på den sittande regeringen utan på samtliga regeringar under de sista ca 20 åren. Det är för lätt för dem att göra vad de vill med våra skattepengar utan att vi har någon som helst insikt i, eller talan om det.

Det verkar som om skattepengar betraktas som monopolpengar som man inte behöver vara så jättenoga med.

Jag skulle vilja ha mer affärsmässiga upphandlingar o.d. och inte bara "de är väletablerade och har ett bra rykte. Vi betalar vad de vill ha så har vi ryggen fri."

Politik tråkar ut mig och jag är inte särskilt insatt. Dessutom har jag inte läst hela tråden så jag är förmodligen svårt off topic .

Men i varje fall; så känner jag.

Instämmer i det mesta du skriver! Många kloka synpunkter där.
Dalmas79 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:23.