135 besökare online / 46 514 medlemmar / 6 378 136 inlägg / 64 093 ämnen

Ämne: Vad såg du sist? Del 3.

Resultat 1 till 25 av 151

lökens avatar
    ja, så är det
    Reg.datum sep 2002
    Inlägg 103 220

Vad såg du sist? Del 3.

Flowers of War av Zhang Yimou. Mycket vacker, som alla hans filmer, och väldigt hemsk. En fyra, rätt nära en femma. Rekommenderar den.
    Oj oj oj oj. Herregud!
    Furiennas avatar
    Registered User
    Reg.datum aug 2007
    Ort Örnsköldsvik
    Inlägg 3 499
    trest Ursprungligen postat av Luden Präst
    Den fick du inte se.
    Okej, Luden. Nu vill jag veta varför jag inte fick se "Svärdet i stenen".
    Registered User
    Reg.datum maj 2004
    Ort mellanstor stad
    Inlägg 16 771
    Såg Mig äger ingen i helgen. Väldigt bra film och Persbrandt var fullkomligt lysande. 4 plus av fem.
    Nja. Såg en gammal science fiction från 57. The incredeable petrified World. Seg och trist handling vilket är lite synd då grundstoryn var helt okej. Betyg: 2 av 5.
    solitons avatar
    Haplo U5
    Reg.datum maj 2011
    Ort Winterfjell
    Inlägg 9 448
    Jupiter ascending

Syskonen Wachowski ligger bakom Matrix-trilogin bl a så då har det åtminstone funnits en grym talang för filmmakeri men det ser man inget av i denna. Den är så dålig att jag inte ens orkar rada upp alla missgrepp men några av dem är: musiken, cgi:n, manuset, skådespelarna. Det blir 0 av 5 i betyg.
    Not a single one of the cells that compose you knows who you are, or cares.
    korps avatar
    klitik!!
    Reg.datum okt 2001
    Ort In the blöja
    Inlägg 25 437
    Flowers of War av Zhang Yimou. Mycket vacker, som alla hans filmer, och väldigt hemsk. En fyra, rätt nära en femma. Rekommenderar den.
    mycket naket?
    #Never underestimate the power of stupid people in large groups.#
    #It is a sad fact of life, but the truth is we all have to eat a little shit from time to time.#
    #BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#
    Pingvins avatar
    kebabtekniker
    Reg.datum mar 2003
    Ort under duntäcket
    Inlägg 225 515
    Ingen som sett nya Avengers? Den har fått oväntat bra recensioner på sina håll, visserligen ibland av folk som menar att den första Avengers-filmen var jättebra.

(vilket den ju inte var, bara hyfsad med några glimtar här och där)
    new phone who dis?
    ladywolfs avatar
    Never walks alone
    Reg.datum mar 2005
    Ort Kalmar
    Inlägg 49 701
    Ingen som sett nya Avengers? Den har fått oväntat bra recensioner på sina håll, visserligen ibland av folk som menar att den första Avengers-filmen var jättebra.

Har den, jag tycker alla säger att den är sämre än ettan?
    Och om man skall vara ärlig så är ettan bara bra när Loki är med
    People cry, not because they are weak, but because they´ve been strong for too long
    Pingvins avatar
    kebabtekniker
    Reg.datum mar 2003
    Ort under duntäcket
    Inlägg 225 515
    Har den, jag tycker alla säger att den är sämre än ettan?
    Och om man skall vara ärlig så är ettan bara bra när Loki är med
    Hrm, ja, jag har ju inte läst alla recensioner som finns, men min bild var tvärtom att det var en lyckad uppföljare som åtminstone lever upp till föregångaren. Den fick en 4:a i någon tidning iaf, och några YouTube-recensioner var väldigt positifa.

jaja, den som lever får se
    new phone who dis?
    lökens avatar
    ja, så är det
    Reg.datum sep 2002
    Inlägg 103 220

Jag har sett den. Den var en trea tyckte jag.
    Oj oj oj oj. Herregud!
    Gummitarzans avatar
    Cryptosporidium
    Reg.datum jan 2003
    Ort Parasite City
    Inlägg 63 942
    Kurt Cobain - Montage of Heck

Den officiella dokumentären om Kurt Cobain.

Det innehåller många privata videor som aldrig har visats någonstans tidigare och intervjuer med personer som stod Kurt nära.
    Dock är inte Dave Grohl med då regissören ansåg att hans intervju gjordes för sent för att hinna klippas in i dokumentären. Förhoppningsvis kommer han med i en omklippt version framöver.

Betyg: 4
    "I'm forever blowing bubbles..."

Hjärtebarnsfonden.se
    solitons avatar
    Haplo U5
    Reg.datum maj 2011
    Ort Winterfjell
    Inlägg 9 448
    American Sniper

Bradley Cooper spelar Chris Kyle, en krypskytt med ett högt trackrecord. Som alltid blir jag kluven i efterhand. Medan filmen pågår så dras man in i den på ett ganska effektivt sätt och det är ingen tvekan om att filmen har kvaliteter men samtidigt brister den ibland när det kommer till realism.

Handlingen pendlar hela tiden mellan huvudpersonens kamp både mot sina egna känslor, fienden i Irak och den pågående relationen hemma med Taya (Sienna Miller). Det funkar hyggligt. Den bittra ironin ligger i att verklighetens Chris Kyle överlevde sina turer till fiendeland men blev dödad av en galning på en skjutbana där hemma. Detta återges bara i text medan amerikanska flaggor vajar och hederssaluter fyras av.

3 av 5.
    Not a single one of the cells that compose you knows who you are, or cares.
    Pingvins avatar
    kebabtekniker
    Reg.datum mar 2003
    Ort under duntäcket
    Inlägg 225 515
    Mad Max: Fury Road

Ja. O ja. Det här är bra äction. Storyn är förstås väldigt simpel, ska man hårdra det så är filmen egentligen en enda lång biljakt. Men! Actionscenerna, scenografin, kostymerna (speciellt skurken och en elgitarrspelare är fullkomligt over the top-underbara), soundtracket, ljudeffekterna, allt är bara förjäkla bra.

Pluspoäng även för att man inte ägnar en massa tid åt att förklara världen och huvudskurkens "kult" osv, utan i stället låter filmen bara utspela sig med små ledtrådar här och där och så får publiken dra sina egna slutsatser. Det gör änna att man slipper (nästan helt iaf) såna där typiska och trista exposition-scener där man ser manusförfattarnas kladdiga fotspår över alltihop och man rycks ut ur filmen.

Visst fjantas det här och där, och man får köpa att (en del) folk överlever de mest otroliga bilkrascher osv, men så är det väl alltid.

Ja hursomhelst. Det måste nog faktiskt bli 4+/5 på den här, lägre än så skulle kännas snålt. Men det kräver förstås att man gillar bilkrascher och explosioner och sånt..
    new phone who dis?
    siennas avatar
    Super Moderator
    Reg.datum mar 2004
    Inlägg 189 673
    Känner du att din manlighet har gått förlorad genom att du såg filmen?
    Luden Prästs avatar
    Omvärldsanalytiker
    Reg.datum okt 2002
    Ort Bromma
    Inlägg 100 672
    Blogginlägg 2
    Känner du att din manlighet har gått förlorad genom att du såg filmen?
    Haha jag känner igen det där. Vad var det för debatt?
    En vacker kvinna är som en gardin:
    man kan dra för den.
    siennas avatar
    Super Moderator
    Reg.datum mar 2004
    Inlägg 189 673
    Haha jag känner igen det där. Vad var det för debatt?
    En massa amerikanska män fick för sig att filmen var nån slags feministisk kupp och var rädda för att de skulle bli kastrerade och omanliga om de såg filmen, därför uppmanade de samtliga män att bojkotta filmen.
    Luden Prästs avatar
    Omvärldsanalytiker
    Reg.datum okt 2002
    Ort Bromma
    Inlägg 100 672
    Blogginlägg 2
    En massa amerikanska män fick för sig att filmen var nån slags feministisk kupp och var rädda för att de skulle bli kastrerade och omanliga om de såg filmen, därför uppmanade de samtliga män att bojkotta filmen.
    Hehe, det var en bra teori.
    man kan dra för den.
    Pingvins avatar
    kebabtekniker
    Reg.datum mar 2003
    Ort under duntäcket
    Inlägg 225 515
    Hehe, jag är övertygad om att den där protestgruppen utgjordes av en högst begränsad samling stollar som gavs alldeles för mycket utrymme och uppmärksamhet, inte minst i svensk media.
    new phone who dis?
    Luden Prästs avatar
    Omvärldsanalytiker
    Reg.datum okt 2002
    Ort Bromma
    Inlägg 100 672
    Blogginlägg 2
    Hehe, jag är övertygad om att den där protestgruppen utgjordes av en högst begränsad samling stollar som gavs alldeles för mycket utrymme och uppmärksamhet, inte minst i svensk media.
    Ja, det var en feministisk bloggerska som fick det till att alla män kände sig hotade av den där filmen.
    man kan dra för den.
    Såg Lucy igår Wow så jävla bra film. Nu när jag upptäckt nootropics har jag snöat in på alla dessa filmer som Limitless, Lucy etc.
    Såg Lucy igår Wow så jävla bra film. Nu när jag upptäckt nootropics har jag snöat in på alla dessa filmer som Limitless, Lucy etc.
    Då gillar du nog den här också:

http://www.imdb.com/title/tt0470752

Fascinerande
    Förtvivla inte, systrar! Denna signatur har stöttat kvinnokamp över hela världen sedan 28 februari 2010.
    lökens avatar
    ja, så är det
    Reg.datum sep 2002
    Inlägg 103 220
    Gone Girl. Den var tyvärr jättedålig, nästan lika kass som boken. Det går utför med David Fincher.
    Oj oj oj oj. Herregud!
    Thobbss avatar
    Fundamentalist
    Reg.datum mar 2011
    Ort Uppsala
    Inlägg 5 775
    Entourage.

Som ett långt avsnitt av tv-serien. Blev väl inte direkt överväldigad, men det kanske inte är meningen heller. Den får två thobbs av fem möjliga.
    lökens avatar
    ja, så är det
    Reg.datum sep 2002
    Inlägg 103 220
    Arvingarna, säsong 1 och 2. Vilken bra serie, den ska få en fyra av mig.
    Oj oj oj oj. Herregud!
    Vitsippas avatar
    Registered User
    Reg.datum aug 2014
    Ort 08
    Inlägg 281
    Nyckeln till Frihet. Hade inte sett den, men tycket inte den lever upp till hajpen. Men bra är den.
Sidan 1 av 7 1 2 3 4 5 ... Sista
  • Gå till sidan:

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg