53 besökare online / 46 524 medlemmar / 6 378 372 inlägg / 64 099 ämnen

Ämne: Hjälp mig om högskoleprov

Resultat 1 till 3 av 3

Thumbs down Hjälp mig om högskoleprov

Jag har skrivit provet en gång tidigare för typ 2 år sedan, men det gick inte så bra... Behöver verkligen ett bra resultat om jag någon gång ska plugga vidare och det vill jag ju . Vet någon hur jag ska förbereda mig om jag ska skriva till våren? Har ni några smarta tips, eller typ råd som jag liksom kan följa? Känner mig lost..
    Pingvins avatar
    kebabtekniker
    Reg.datum mar 2003
    Ort under duntäcket
    Inlägg 225 515
    Det tråkiga svaret är väl att det inte finns några genvägar, du måste öva på de delar du är sämst på. Du vet kanske redan vilka det är, men annars är det bara att göra gamla prov och ta reda på det.

Sen är det ju bra att vänja sig vid själva provsituationen också, med tidspressen och att anstränga sig en hel dag, så börja helt enkelt göra provet varje vår och varje höst fr o m nu.
    new phone who dis?
    Det tråkiga svaret är väl att det inte finns några genvägar, du måste öva på de delar du är sämst på. Du vet kanske redan vilka det är, men annars är det bara att göra gamla prov och ta reda på det.

Sen är det ju bra att vänja sig vid själva provsituationen också, med tidspressen och att anstränga sig en hel dag, så börja helt enkelt göra provet varje vår och varje höst fr o m nu.
    Tack för tipsen. Det gick inte så bra igen =/ nu ska jag satsa till höstens prov har jag tänkt!!! Jag ska nog testa www.hpakademin.se

Är det någon som vet om dom är bra?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg