75 besökare online / 43 314 medlemmar / 6 096 164 inlägg / 63 154 ämnen

Ämne: ISO-fil, hur öppna?

Resultat 1 till 10 av 10

ISO-fil, hur öppna?

Jag har laddat hem ett stort program (Adobe Pagemaker), men det står ISO som suffix och jag vet inte hur jag bäst öppnar filen.
    stereos avatar
    Supermedlem
    Reg.datum okt 2001
    Ort '
    Inlägg 16 400
    Du har tankat hem en cd-image (iso) av orginalskivan.. antingen bränner du den med ett brännarprogram (nero t ex) eller så monterar du den med t ex deamontools..

Är inte detta olagligt btw?
    Ursprungligen inskrivet av Steriod
    Du har tankat hem en cd-image (iso) av orginalskivan.. antingen bränner du den med ett brännarprogram (nero t ex) eller så monterar du den med t ex deamontools..

Är inte detta olagligt btw?
    Hmm. Jag vet inte om det är olagligt att bränna, men jag skall göra ett försök Men du, jag har ju Nero, skall jag bara bränna den rakt av och sedan kommer det att se perfekt ut när jag öppnar den brända skivan, eller skall det till mer avancerade grejer (typ att klicka på något ovanligt)?
    stereos avatar
    Supermedlem
    Reg.datum okt 2001
    Ort '
    Inlägg 16 400
    Ursprungligen inskrivet av dudek

Hmm. Jag vet inte om det är olagligt att bränna, men jag skall göra ett försök Men du, jag har ju Nero, skall jag bara bränna den rakt av och sedan kommer det att se perfekt ut när jag öppnar den brända skivan, eller skall det till mer avancerade grejer (typ att klicka på något ovanligt)?
    Räcker väl med att gå in på "Burn image" å bläddra fram till filen..
    Bifogade bilder
    Tack så jättemycket, Steriod!

En sak till: Jag laddade ner det från Kazaa, men är osäker på hur jag betalar. Det finns ju ingenstans att fylla i visakortsuppgifterna.

stereos avatar
    Supermedlem
    Reg.datum okt 2001
    Ort '
    Inlägg 16 400

En sak till: Jag laddade ner det från Kazaa, men är osäker på hur jag betalar. Det finns ju ingenstans att fylla i visakortsuppgifterna.

No worries mate!

Jag tycker man ska akta sig för vad man tankar hem från Kazaa dock.. inte särskilt svårt å baka in ett virus i en iso-fil..

Man stoppar in pengarna i datorn, finns ett speciellt ställe. Se bifogad bild:
    Bifogade bilder
    Låst på egen begäran
    Reg.datum aug 2002
    Inlägg 197
    Ursprungligen inskrivet av MsUnknown

Man stoppar in pengarna i datorn, finns ett speciellt ställe. Se bifogad bild:
    Just så brukar jag alltid göra
    Jontes avatar
    Osynlig
    Reg.datum nov 2001
    Ort Göteborg
    Inlägg 9 566

Virtual Daemon

Som Steriod var inne på så är Virtual Daemon ett oumbärligt program när man pysslar med bin/cue eller iso-filer!

Programmet fungerar som så att det skapar upp till 4 stycken virtuella cd-enheter som du kan se i utforskaren som en vanlig enhet. Så istället för att bränna ut en iso fil och sätta i en cd-skiva i din cd-rom så "mountar" du iso-filen till en av "låtsas" cd-enheterna. Effekten blir precis den samma som om du satt i en cd-skiva i någon av dina riktiga cd-enheter.

Kanon om man inte vill bränna allt man drar hem!

edit: Kan hittas här
    Since light travels faster than sound, isn't that why some people appear bright until you hear them speak?
    Smartiess avatar
    So Very Naughty..
    Reg.datum mar 2001
    Ort Borlänge
    Inlägg 1 306

Re: Virtual Daemon

Ursprungligen inskrivet av Jonte
    Som Steriod var inne på så är Virtual Daemon ett oumbärligt program när man pysslar med bin/cue eller iso-filer!

Programmet fungerar som så att det skapar upp till 4 stycken virtuella cd-enheter som du kan se i utforskaren som en vanlig enhet. Så istället för att bränna ut en iso fil och sätta i en cd-skiva i din cd-rom så "mountar" du iso-filen till en av "låtsas" cd-enheterna. Effekten blir precis den samma som om du satt i en cd-skiva i någon av dina riktiga cd-enheter.

Kanon om man inte vill bränna allt man drar hem!

edit: Kan hittas här
    Daemontools är det mest oumbärliga man kan hitta.
    Utan detta program skulle jag inte klara mig en sekund.

Helt perfekt när man vill slippa bränna ut en film
    "Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders."

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg