Då finns det många fördelar med att vänta tvillingar...
Dubbel lycka
många ultraljud
Blir föräldraledigheten längre????
Vet inte om jag har sagt det förrut men det kan aldrig sägas för ofta:
Grattis och lycka till med allt....
Tack
Jo, visst finns det fördelar... men nackdelar också... man mår mer än dubbelt så dåligt under graviditeten, har en riskfylld graviditet där barnen riskerar att inte växa som de ska och/eller komma alldeles för tidigt...
För mig som fått för tidigt förut är ju oron dessutom ännu större.
Men visst är det häftigt att tänka att man har TVÅ bäbisar i magen...! Var och köpte lite tvillinggrejer hos ett par tvillingföräldrar igår, som hade två små tvillinggrabbar på ett år - så söta, så söta De verkade ha hur kul som helst ihop.
Föräldraledigheten blir tyvärr bara 90 + 90 dagar längre... (alltså 90 dagar med föräldrapenning och 90 dagar med garantinivå)
Och iom att vi har så pass höga utgifter med huset och så så måste vi ta ut 100% ersättning och kan alltså inte vara hemma mer än ett drygt år... å andra sidan så är varken jag eller sambon såna att vi vill vara hemmaföräldrar, utan är rätt nöjda med ett halvår hemma var och sen dagis och jobb som vanligt. Det hänger ju bara på att man får dagisplatser och så.
Nåja. Fortsättning följer. Nya bilder kommer den 30/12
Tanken slår mig ibland att jag är glad som bara har en åt gången, ialla fall den sista gången för om jag skulle ha fler med den lillas humör skulle det inte vara alls kul att vara familjemedlem i denna familj....
__________________ Det är inte brösten som gör kvinnan unik
- utan att hon kan tänka med båda hjärnhalvorna samtidigt.
Ursprungligen inskrivet av Irre Ser fram emot fortsättning både i bild och berättarform....
Tanken slår mig ibland att jag är glad som bara har en åt gången, ialla fall den sista gången för om jag skulle ha fler med den lillas humör skulle det inte vara alls kul att vara familjemedlem i denna familj....
Nej, jag har väl aldrig tillhört dem som önskar sig tvillingar heller...
Har tyckt det varit FULLT tillräckligt med en åt gången!
Men ställd inför fullbordat faktum så är det onekligen lite spännande - lite jackpot över det hela . Och förhoppningsvis kul för barna själva också
Men ställd inför fullbordat faktum så är det onekligen lite spännande - lite jackpot över det hela . Och förhoppningsvis kul för barna själva också
Tror faktiskt att tvillingar har mer glädja av varandra som syskon...
Mina två tjejer har ju inte haft någon lekkamrat i sin syster för det är så stor ålderskillnad (5 1/2år). Jag ser nu att dom börjar att kunna hitta på sakker tillsammans men dom är ju inga små barn längre.
Blir lite sugen ibland att skaffa en till, men tar mitt förnuft till fånga och hoppar över det....
Tror faktiskt att tvillingar har mer glädja av varandra som syskon...
Mina två tjejer har ju inte haft någon lekkamrat i sin syster för det är så stor ålderskillnad (5 1/2år). Jag ser nu att dom börjar att kunna hitta på sakker tillsammans men dom är ju inga små barn längre.
Blir lite sugen ibland att skaffa en till, men tar mitt förnuft till fånga och hoppar över det....
Det är sex år mellan mig och min syster också - och det tog väl ganska många år, men från det att hon (som är mindre) kom upp i tjugoårsåldern så blev hon min bästa vän
Jag hade ju tänkt att vänta med en tredje tills jag blev riktigt sugen på en bäbis till (och vi fått iordning huset och kommit ikapp med ekonomin och...), men så bidde det ändå. Och två dessutom.
Visade sonen hans blivande fru...... Han mumlade nåt och gick rodnande från datorn.....
Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
Ser lika insjunken ut i TV-spelet som min mellankille skulle gjort.....
Vår värld den bara snurrar fortare för varje dag
Är då så konstigt att nån människa vill hoppa av
Vi låser våra dörrar och vi stänger våra fönster
Victor 3 år och Philip 5½ år..... På sitt favvofik i stan tillsammans med sin kusin Rasmus (sitter med ryggen mot kameran.....)
Ursprungligen inskrivet av Jessis Victor 3 år och Philip 5½ år..... På sitt favvofik i stan tillsammans med sin kusin Rasmus (sitter med ryggen mot kameran.....)
Jessis, minnet är bra ibland (för mig)
se ditt inlägg i denna tråd från 17/10-2002 18:26:34
Ursprungligen inskrivet av Tattates Sluta lägg in bilder på små bebisar i magarna....Blir ju så sugen på en till ju
Älskar bebismagar!!!
Fast man inte vill titta så kan man inte låta bli!
Jättesöta ungar ni har allihop! (Dina har jag träffat IRL Irre, och dom 'är trevliga också, hoppas det fixar sig med "maten" för den äldsta)
Måste bara erkänna att jag blir lite ledsen och avundsjuk (jag vet, man "ska" inte känna så men jag gör det i allfall). Kan själv inte få barn och är bara så avundsjuk, kom ALLTID ihåg att vara tacksamma och omtänksamma mot era barn!!!
Dom kan säker vara "jäkliga" ibland, men glömm inte att vara tacksamma att ni har dom!
se ditt inlägg i denna tråd från 17/10-2002 18:26:34
Aha!!!!
Nu minns jag... Var osäker på om jag skickat in denna eller ej.....
Jaja..... De är så söta så så det gör inget.....
Snart har jag iofs en ny bunt bilder att "mobba" er alla med.... Hehehe.....
Fast man inte vill titta så kan man inte låta bli!
Jättesöta ungar ni har allihop! (Dina har jag träffat IRL Irre, och dom 'är trevliga också, hoppas det fixar sig med "maten" för den äldsta)
Måste bara erkänna att jag blir lite ledsen och avundsjuk (jag vet, man "ska" inte känna så men jag gör det i allfall). Kan själv inte få barn och är bara så avundsjuk, kom ALLTID ihåg att vara tacksamma och omtänksamma mot era barn!!!
Dom kan säker vara "jäkliga" ibland, men glömm inte att vara tacksamma att ni har dom!
VAd kul att du tyckte barnen var trevliga, du var ju faktiskt trevlig också...
Brukar tänka på att vi har ju faktiskt våra barn till låns och det man har lånat är man ju extra rädd om.....
ingen skada skedd, ville bara gläna lite om vilket bra bildminne jag har
Ja, bildminne har du ett jättebra ett.....
Så har våra dagis å skolbilder kommit
Så här kommer kort hyfsat färska på mina barn...
Will I sing Halleluja
Will I be able to speak at all
Senaste redigerad av Tattates den 20/12-2005 klockan 15:52.