I säsongens första avsnitt förekom en sketch där Batra sett filmen Ondskan men inte vill medge att det var den filmen. Sketchen är en nästan exakt kopia av en sketch i kids in the hall som handlade om citizen cane.
Under rubriken video kan man se senaste avsnittet av kvarteret skatan, sketchen ligger cirka 17:30 in i avsnittet:
Jag tror så här:
Eftersom de gör sin sketch på svenska och den handlar om en helt annan film så finns det nog inget case. Det går inte att ha upphovsrätt på själva sketchidén.
I säsongens första avsnitt förekom en sketch där Batra sett filmen Ondskan men inte vill medge att det var den filmen. Sketchen är en nästan exakt kopia av en sketch i kids in the hall som handlade om citizen cane.
Under rubriken video kan man se senaste avsnittet av kvarteret skatan, sketchen ligger cirka 17:30 in i avsnittet:
Jag är helt vansinnigt förtjust i Johan Glans ansiktsuttryck när alla tjejerna lyssnar hänfört på den äldre mannen. I videoaffären också, helt nollställd.
Jag är svårt forumskadad (och det blir inte bättre) så jag tänkte på tombaz när jag såg Stig Engström. Förlåt!
Jag saknar Hemtjänst-killen (johan glans), och han som blir så rädd hela tiden (johan glans) och hon som sitter och har djupa samtal med indiern och sen brister ut i gapskratt (rachel molin). Det är för mycket Ulf och Carina och hela köret, även om det också är kul.
jag tycker dom två senaste avsnitten varit väldigt bra efter en svag start. jag saknar oxå en del "caractärer", killarna som hatar varandra på kontoret har varit mina favoriter tidigare tillsammans med gun. dom skymtade fram som hastigast under speeddatingen i första avsnittet, hoppas de kommer mer av dem i framtiden. husvagnsparet verkar dock vara lagda på hyllan.
Ursprungligen postat av Luden Präst
killarna som hatar varandra på kontoret har varit mina favoriter
lyckligtvis visade dom sig igen i senaste, Trust övningen var kul ..den övningen har jag minnsan gjort på kurs i verkliga livet.och exact samma sak hände mig
Jag håller med att säsongstarten saknade "tempo"på nåt vis, senaste avsnittet var helt klart det bästa hitills, nästans säsong 2 klass
den där "Luffargripen" gjorde avsnittet
alltså, var inte dagens avsnitt extremt ofokuserat och svagt?
Jag tycker att hela säsongen varit svag. Tidigare säsonger hade också mycket sunkigt material men åtminstone några guldkorn. Även guldkornen har lyst med sin frånvaro denna säsong.