159 besökare online / 43 528 medlemmar / 6 174 385 inlägg / 63 362 ämnen

Ämne: invandrar tjejer har oftare "perfekta" kroppar

Resultat 26 till 50 av 95

Roppedoppedis avatar
    Lycklig
    Reg.datum okt 2001
    Ort i ett gult hus med rött tak
    Inlägg 14 644
    Ursprungligen inskrivet av Avatar
    Det västerländska kvinnoidealet, den kurviga skönheten:

yaykse!
    och sen undrar folk hur det kna komma sej att anorexia och bulimi blir vanligare?? Det där är det ideal som råder!
    Ju smalare desto lyckligare...*doh*
    "Du, Suss, har verkligen inte taggarna ut, du har ett speciellt humör som kan gränsa till det som kallas "moody"på engelska.
    Jag uppfattar inte dig som nån som vill uppvigla dålig stämning, tvärtom!"
    /CarroBarro
    Glennys avatar
    Marsiansk mardröm
    Reg.datum mar 2003
    Ort skåne
    Inlägg 18 531
    Ursprungligen inskrivet av SussF

yaykse!
    och sen undrar folk hur det kna komma sej att anorexia och bulimi blir vanligare?? Det där är det ideal som råder!
    Ju smalare desto lyckligare...*doh*
    Nja.. det där är lite av en mediamyt. För anorektiska supermodeller är knappast det västerländska skönhetsidealet (dvs det ideal för kvinnor som de felsta män tycker är snyggt)

Möjligtvis idealet i modebranchen, men inte hos de flesta män. De flesta svenssonkillar tänder ju garanterat på tjejer med kurvor och former och vill inte ha anorektiska benrangel. Shakira, Samantha fox, Lili och susie, pamela anderson.. där har ni arbetarklassens smak. Vi pratar helt enkelt om olika saker.
    Glennys avatar
    Marsiansk mardröm
    Reg.datum mar 2003
    Ort skåne
    Inlägg 18 531
    Precis. modebranchens supermodeller är knappast representanter för det västerländska skönhetsidealet. Snarare för homosexuella designers drömar i en lite klick modemedvetna typer
    Jontes avatar
    Osynlig
    Reg.datum nov 2001
    Ort Göteborg
    Inlägg 9 566
    Måste bara säga att när man sitter här på kvällskanten och ögnar igenom tråden så verkar det vara bonden som försöker diskutera och resten av det politiskt korrekta drevet som agerar omogna.

Håller generellt med om vad Stereo skrev på sida 1.
    Since light travels faster than sound, isn't that why some people appear bright until you hear them speak?
    Carrobarros avatar
    Låst på egen begäran
    Reg.datum jun 2001
    Ort en trappa upp i ett trevligt hus i en fin stadsdel i en bra stad i ett vackert land i en gemytlig världsdel på en liten planet kallad Jorden
    Inlägg 6 016

Re: invandrar tjejer har oftare "perfekta" kroppar

En sak som slog mig idag igen, och som jag tänkt på flera gånger tidigare - det är att tjejer från mellanöstern-länderna oftare har alldeles för stora kvinnliga kroppar. Stora flodhäststjärtar, bilringar, fettindränkta kurvor, fläbbiga ben. Och är tjejen smalare så har hon ändå alltid kurvorna på rätta stället trots sin frodighet.

><

Nån som håller med?

Ursprungligen inskrivet av odalbonden76

Nja.. det där är lite av en mediamyt. För anorektiska supermodeller är knappast det västerländska skönhetsidealet (dvs det ideal för kvinnor som de felsta män tycker är snyggt)

Möjligtvis idealet i modebranchen, men inte hos de flesta män. De flesta svenssonkillar tänder ju garanterat på tjejer med kurvor och former och vill inte ha anorektiska benrangel. Shakira, Samantha fox, Lili och susie, pamela anderson.. där har ni arbetarklassens smak. Vi pratar helt enkelt om olika saker.

Mmmmm...myt vad ordet sa Bill....just det sa Bull...myt.

Vet du vad tjejerna du nämnt ovan väger i förhållande till sin längd? Myt var det ja.......snacka om att du gått på den så det smaskar om det. Pamela Anderson....var någonstans är hon "normal"?
    @_______(o)_______@
    In the magazines, parenting looks like a cruise. When you get there, it's a tiny rowing boat, in a storm. And some bastard's stolen the oars!
    Roppedoppedis avatar
    Lycklig
    Reg.datum okt 2001
    Inlägg 14 644

det kan du ha rätt i men hur kommer det sej att media verkar tro att detta är idealet? De måste ju grunda den idén på ngt?
    Jag har själv svårt att tro att ngn finner smalheten på bilden snyggt, det visar, i mina ögon, en sjuk tjej....
    "Du, Suss, har verkligen inte taggarna ut, du har ett speciellt humör som kan gränsa till det som kallas "moody"på engelska.
    /CarroBarro
    stereos avatar
    Supermedlem
    Reg.datum okt 2001
    Ort '
    Inlägg 16 400

Mmm.. den tanken har slagit mig också. En hoper skadade kläddesigners skapar knappast skönhetsidealet för gemene man.
    Ursprungligen inskrivet av stereo

Mmm.. den tanken har slagit mig också. En hoper skadade kläddesigners skapar knappast skönhetsidealet för gemene man.
    Är det inte så att saker hela tiden ska dras långt över absurditetens gräns?

Någon eller några slanka kvinnor anses snygga, det leder till att en del tror att det är själva slankheten som är snygg och de gör sig så otroligt smala som det bara går.

Eller någon eller några blonda kvinnor med stora bröst anses snygga, det leder till att något geni drar slutsatsen att det är blondheten och bröstens storlek som är det avgörande. Följdaktligen blonderar vissa håret vitt och förstorar sina bröst tills de ramlar framåt och inte kan komma upp utan hjälp.

Samma sak med smink, vissa pudrar ihjäl sig och stänger igen ögonen med mascara för att de tror att sminket i sig gör dem vackra.

Less is more förihelvete!
    stereos avatar
    Supermedlem
    Reg.datum okt 2001
    Ort '
    Inlägg 16 400
    Ursprungligen inskrivet av snågel

Är det inte så att saker hela tiden ska dras långt över absurditetens gräns?

Någon eller några slanka kvinnor anses snygga, det leder till att en del tror att det är själva slankheten som är snygg och de gör sig så otroligt smala som det bara går.

Eller någon eller några blonda kvinnor med stora bröst anses snygga, det leder till att något geni drar slutsatsen att det är blondheten och bröstens storlek som är det avgörande. Följdaktligen blonderar vissa håret vitt och förstorar sina bröst tills de ramlar framåt och inte kan komma upp utan hjälp.

Samma sak med smink, vissa pudrar ihjäl sig och stänger igen ögonen med mascara för att de tror att sminket i sig gör dem vackra.

Less is more förihelvete!
    Fast att vissa män tänder på stora tuttar och breda höfter har väl att göra med någon primitiv primatinstinkt att kvinnor med stora rattar/höfter kan klämma fram mycket ungar så att vi kan sprida våra gener bättre. Iaf har jag läst d nånstans.

Män som tänder på extremt magra anorektiska tjejer tror inte jag är en majoritet iaf.

Fast att vissa män tänder på stora tuttar och breda höfter har väl att göra med någon primitiv primatinstinkt att kvinnor med stora rattar/höfter kan klämma fram mycket ungar så att vi kan sprida våra gener bättre. Iaf har jag läst d nånstans.

Män som tänder på extremt magra anorektiska tjejer tror inte jag är en majoritet iaf.
    Men vad jag menade var att det finns någonting i grunden som kanske är lockande både i kurviga och slanka tjejer men att det vi ser är sjuka extremer.

Även om jag tänder på stora tuttar och breda höfter så betyder det ju inte att jag tycker att Lolo Ferrari (rätta mig om jag har fel, men jag menar en blond kvinna med ENORMA rattar) är attraktiv. Hon har stora bröst, blont hår, stora läppar men allt är FÖR stort.

På samma sätt tycker de flesta kanske att muskler är snyggt (breda axlar och smal midja är väl nåt slags ideal för killar), men att Ronnie Coleman är FÖR stor.
    stereos avatar
    Supermedlem
    Reg.datum okt 2001
    Ort '
    Inlägg 16 400
    Ursprungligen inskrivet av snågel

Men vad jag menade var att det finns någonting i grunden som kanske är lockande både i kurviga och slanka tjejer men att det vi ser är sjuka extremer.

Även om jag tänder på stora tuttar och breda höfter så betyder det ju inte att jag tycker att Lolo Ferrari (rätta mig om jag har fel, men jag menar en blond kvinna med ENORMA rattar) är attraktiv. Hon har stora bröst, blont hår, stora läppar men allt är FÖR stort.

På samma sätt tycker de flesta kanske att muskler är snyggt (breda axlar och smal midja är väl nåt slags ideal för killar), men att Ronnie Coleman är FÖR stor.
    Lagoma korvar e bäst.

Lagoma korvar e bäst.
    Ja, tänk på 'Fädbojäntan' - FÖR stor korv.
    Dylans avatar
    Dylle
    Reg.datum mar 2002
    Ort gold dust on the streets
    Inlägg 1 060

Nja.. det där är lite av en mediamyt. För anorektiska supermodeller är knappast ,det västerländska skönhetsidealet (dvs det ideal för kvinnor som de felsta män tycker är snyggt)

Möjligtvis idealet i modebranchen, men inte hos de flesta män. De flesta svenssonkillar tänder ju garanterat på tjejer med kurvor och former och vill inte ha anorektiska benrangel. Shakira, Samantha fox, Lili och susie, pamela anderson.. ,där har ni arbetarklassens smak. Vi pratar helt enkelt om olika saker.
    Härligt patriarkalisk synvinkel, det där! Haller dock med om det du verkar mena; att modeller inte är gemene mans (sic) ideal, men kolla hur smala tjejerna du exemplifierar med är, är inte pamela lite lite anorektisk här o var? Möjligtvis att L&S inte bidrar till osund kvinnobild, men annars ...

Och en gang till, vilken jävla synvinkel du har, arbetarklassen va!

För att även adressera debattfragan; utvidga stickprovet och slas av att populationen är normalfördelad. CGS har aldrig fel.
    Ita est.
    Roppedoppedis avatar
    Lycklig
    Reg.datum okt 2001
    Inlägg 14 644
    Ursprungligen inskrivet av Grim
    Varför måste alltid vanliga tjejer tracka ner på snygga tjejer? Visst, hon är smal och behöver ett par tuttar, men hon är vacker i fejset, har perfekt hy och är framgångsrik. Är ni så avundsjuka på modeller?
    Där hade vi alltså en som tyckte hon var vacker.

Visss kan du ha rätt i att hon har bra hy osv men hon ser inte frisk ut..det kan man inte komma ifrån
    /CarroBarro
    lilla molntusss avatar
    Låst på egen begäran
    Reg.datum maj 2002
    Ort inte här
    Inlägg 2 780
    Varför måste alltid vanliga tjejer tracka ner på snygga tjejer? Visst, hon är smal och behöver ett par tuttar, men hon är vacker i fejset, har perfekt hy och är framgångsrik. Är ni så avundsjuka på modeller?
    ser inte vart "vanliga tjejer" trackar ner på "snygga tjejer".
    ser däremot folk som tar illa vid sig av bilder på människor som uppenbarligen inte mår bra
    ~~~~~~~~~~~~~
    Jontes avatar
    Osynlig
    Reg.datum nov 2001
    Ort Göteborg
    Inlägg 9 566
    heh, tjejen ligger ju nästan på dödsbädden och du tjafsar om att vanliga tjejer trackar ner på "snygga" tjejer? Tror du missade poängen ganska grovt.
    Since light travels faster than sound, isn't that why some people appear bright until you hear them speak?
    carpediems avatar
    back to work
    Reg.datum jan 2002
    Ort Piit
    Inlägg 2 584

Tror nog att en överväldigande majoritet av tjejer inte är avundsjuk på denna modell faktiskt.
    "Honesty is the best policy, but insanity is a better defence"
    Glennys avatar
    Marsiansk mardröm
    Reg.datum mar 2003
    Ort skåne
    Inlägg 18 531
    .. stackars flicka. Hon ser ju inte vacker ut när hon är sådär mager!

En sak som slog mig idag igen, och som jag tänkt på flera gånger tidigare - det är att tjejer från mellanöstern-länderna oftare har perfekt kvinnliga kroppar. Små päronstjärtar, smala midjor, perfekta kurvor, unbderbara ben. Och är tjejen lite mulligare så har hon ändå alltid kurvorna på rätta stället trots sin frodighet.
    Tjejer från t ex england eller sverige är mycket "Fulare" kroppsligt, saknar oftare häck eller bröst, är de feta kan de se fyrkantiga och platta ut.. jag menar inte att alla ser ut så - men GENERELLT sett så är inte svenska kvinnor lika snygga i kroppen som tjejer från mellan östern.

Nån som håller med?

OBS - skall tillägga att jag personligen tänder mer på svenska tjejer än på de orientaliska skönheterna eftersom de helt enkelt är FÖR perfekta (och därmed kalla och oåtkomliga vilket kyler mina ballar)
    Det du säger är nog att översexuella äldre män är överrepresenterade på migrationsverket
    Senast redigerat av Soulfly den 2003-06-24 klockan 07:37.
    Roppedoppedis avatar
    Lycklig
    Reg.datum okt 2001
    Inlägg 14 644
    Den första bilden var på en toppmodell. Din är tagen som skräckpropaganda. Inte en chans att den bruden är en framgångsrik modell. Hon har ju inte ens bra hållning. Bilden ser arrangerad och b ut.

om du kollar på armarna så ser du att de är lika.....
    /CarroBarro
    Ursprungligen inskrivet av SussF

om du kollar på armarna så ser du att de är lika.....
    Kollar man på armarna så ser man att det inte är samma tjej...men hon är likförbannat alldeles för tunn o benig för att vara snygg
    Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer...

... De flesta svenssonkillar tänder ju garanterat på tjejer med kurvor och former och vill inte ha anorektiska benrangel. Shakira, Samantha fox, Lili och susie , pamela anderson.. där har ni arbetarklassens smak. Vi pratar helt enkelt om olika saker.

Vem fan tänder på dom? Lägg ner...
    Nej. Jag ser inte det du ser.
    Men va fan är du knasig eller? Kolla på din avatar, du är ju Grim Fan Dango, det är därför du tänder på skelett... ÄCKLIGT!

Du borde nog fundera på VAD du tänder på och varför. Dessa flickor som du kallar modeller skrämmer bara mej.

USCH OCH FY OCH BLÄ!!

Diesels avatar
    Varningar: 1 st
    Reg.datum feb 2003
    Ort Kalmar
    Inlägg 245

En sak som slog mig idag igen, och som jag tänkt på flera gånger tidigare - det är att tjejer från mellanöstern-länderna oftare har perfekt kvinnliga kroppar. Små päronstjärtar, smala midjor, perfekta kurvor, unbderbara ben. Och är tjejen lite mulligare så har hon ändå alltid kurvorna på rätta stället trots sin frodighet.
    Tjejer från t ex england eller sverige är mycket "Fulare" kroppsligt, saknar oftare häck eller bröst, är de feta kan de se fyrkantiga och platta ut.. jag menar inte att alla ser ut så - men GENERELLT sett så är inte svenska kvinnor lika snygga i kroppen som tjejer från mellan östern.

Nån som håller med?

OBS - skall tillägga att jag personligen tänder mer på svenska tjejer än på de orientaliska skönheterna eftersom de helt enkelt är FÖR perfekta (och därmed kalla och oåtkomliga vilket kyler mina ballar)
    ... du tycker inte att dom luktar för mycket vitlök???
    din vän på nätet!!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg