49 besökare online / 43 605 medlemmar / 6 216 966 inlägg / 63 516 ämnen

Ämne: Pirat-spel

Resultat 1 till 20 av 20

Pirat-spel

Tack till vår färskaste medlem för uppslaget till veckans pirattema. Piratspel alltså. Vilka rekommenderas/ rekommenderas inte. Gärna bilder och recensioner. Kanske speltips? Shoot!
    Dold men inte död
    Twizzs avatar
    Anmäld igen
    Reg.datum nov 2001
    Ort Sthlm
    Inlägg 20 546
    Jag körde Pirates på amiga för hundra år sen. Det är det absolut bästa piratspelet jag spelat. Men hoppas på att Pirates of the caribbean kommer ut med ett nytt grymt spel inom kort. Vet ej det kanske redan finns.
    Never trust anything that bleeds for 5 days and dosen`t die.

If nobody fucks up your brain, u have a boring life.

Ordet är fritt, så stick o provocera någon annan.
    Kroniss avatar
    Mamma
    Reg.datum jan 2002
    Ort i huset!
    Inlägg 4 751
    Finns ett piratspel som heter Port Royal. Den sägs vara efterföljaren till Pirates enligt vissa, men alla är inte eniga. Sambon älskade Pirates och tokgillade Port Royal.
    lycklig
    sharpedges avatar
    arbetsskadad
    Reg.datum feb 2003
    Ort På gatan
    Inlägg 13 989
    7 cities of gold var ännu ett spel till amigan som jag gillade, förutom pirates
    Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete så att denna ser fram emot resan.

( \_/)
    (O.o)
    (> <)
    This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
    Pirates var gör bra... speciellt goldversionen... jag älskar alla spel med Sid Meyers som konstruktör... annars är ju Bamses sjörövarspel kul att spela med ungarna
    Piratön är ett fantastiskt roligt brädspel. Man letarefter skatter och kan skjuta varandra med pistoler.
    TV-Annas avatar
    Rock n´roll... kanske?
    Reg.datum jan 2003
    Inlägg 2 336
    Herregud! Har ingen nämnt Monkey Island-spelen?! De är ju helt fantastiska!
    ***Anna***
    Denises avatar
    vid ljuset!
    Reg.datum dec 2002
    Ort Shadar Logoth
    Inlägg 10 410
    Ursprungligen inskrivet av TV-Anna
    *nostalgi*
    TV-Annas avatar
    Rock n´roll... kanske?
    Reg.datum jan 2003
    Inlägg 2 336
    Ursprungligen inskrivet av Denise
    *nostalgi*
    Tycker mycket om de nya också, även om de gamla är bra på sitt sätt. Curse of monkey island och Escape from Monkey island är ju helt sjukt bra. Roliga, snyggt gjorde, kluriga och... ja helt UNDERBARA!
    ***Anna***
    Aditus avatar
    BAH!
    Reg.datum apr 2002
    Ort Gävligt långt söderut
    Inlägg 16 172
    Jösses vilken nostalgi... Man kanske borde ta och koppla ihop amigan igen...
    Gatt = var tvungen (gett/gitt = måste). He = lägga/ställa/placera osv. Lagrann = kräsen. He dä borti annörja & flöj dä = flytta på dig. Sno = vända. Beg = envis.
    Twizzs avatar
    Anmäld igen
    Reg.datum nov 2001
    Ort Sthlm
    Inlägg 20 546
    Ursprungligen inskrivet av Aditu
    Jösses vilken nostalgi... Man kanske borde ta och koppla ihop amigan igen...
    Ja min Amiga har samlat mycket damm sista åren.
    Never trust anything that bleeds for 5 days and dosen`t die.

If nobody fucks up your brain, u have a boring life.

Ordet är fritt, så stick o provocera någon annan.
    Åååååå Monkey Island *ler*
    Ursprungligen inskrivet av Twizz
    Jag körde Pirates på amiga för hundra år sen. Det är det absolut bästa piratspelet jag spelat. Men hoppas på att Pirates of the caribbean kommer ut med ett nytt grymt spel inom kort. Vet ej det kanske redan finns.
    Det finns faktiskt ett spel ute som heter just Pirates of the Caribbean. Har jag förstått saken rätt så har spelet inget alls gemensamt med filmen, annat än att båda handlar om pirater i Karibien. Det är alltså ingen licensierad PR-produkt för att mjölka pengar i filmens kölvatten. Recension finns här:

http://www.subsim.com/ssr/seadogs2/review_potc.htm

Dessutom så kommer det inom kort ett MP-spel med pirater i huvudrollen Pirates of the Burning Heart
    - Unpossible
    Ravens avatar
    på drift
    Reg.datum feb 2002
    Ort Malmö
    Inlägg 2 477
    Ursprungligen inskrivet av TV-Anna
    Har hela serien.
    Denises avatar
    vid ljuset!
    Reg.datum dec 2002
    Ort Shadar Logoth
    Inlägg 10 410

MI-bilder

Ursprungligen inskrivet av Gurgi
    Åååååå Monkey Island *ler*
    Här bilder från första delen

Aditus avatar
    BAH!
    Reg.datum apr 2002
    Ort Gävligt långt söderut
    Inlägg 16 172
    Ursprungligen inskrivet av Twizz
    Ja min Amiga har samlat mycket damm sista åren.
    Joppz min med... Brukar ändå plocka fram den med två-tre års mellanrum...
    Gatt = var tvungen (gett/gitt = måste). He = lägga/ställa/placera osv. Lagrann = kräsen. He dä borti annörja & flöj dä = flytta på dig. Sno = vända. Beg = envis.
    Ninjas avatar
    Okontrollerbar
    Reg.datum jul 2003
    Ort Under himlen
    Inlägg 76
    Monkey Island alla ggr...
    Lilas avatar
    Lula!
    Reg.datum sep 2001
    Ort Sthlm
    Inlägg 59 151
    Ah, Monkey Island. Skoj.
    Annars brukar vi spela ett brädspel som heter "Pirat" på landet. trevligt spel som tar fram det sämsta hos alla.
    Lipglossmentor
    Ursprungligen postat av mrPe
    Piratön är ett fantastiskt roligt brädspel. Man letarefter skatter och kan skjuta varandra med pistoler.
    hej! Jag hittade denna tråd i myllret av trådar på internet, för det handlade om piratön! Jag har nämligen hittat detta spel nyligen på loppis, men... ve och fasa, inga regler. Detta är givetvis en vild chansning, men är det möjligen så... hehe, att du har spelet och dess regler? Och M&#214;JLIGEN kunde göra mig den fantastiska tjänsten att kopiera dessa till mig? eller helt enkelt förklara dom? Spelet verkar supermysigt, men utan regler är det ju hopplöst. sorry for the trouble, hoppas du får detta inlägg och vill/kan hjälpa mig. Min email är romanandren@gmail.com

ha det gott!

Roman
    Gillade också Monkey Island, och spelade faktiskt igenom hela ettan först för några år sedan bara... En kul grej är ju att grafiken inte alls spelar så stor roll eftersom tyngden ju ligger i berättelsen och skämten. Får man tag på spelet går det fint att få allt att funka tillsammans med t.ex. programmet ScummVM, som ordnar biten med att göra såna gamla spel kompatibla med nya operativsystem.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg