191 besökare online / 43 529 medlemmar / 6 175 610 inlägg / 63 367 ämnen

Ämne: Popup-blockerare sökes!

Resultat 1 till 25 av 34

Jontes avatar
    Osynlig
    Reg.datum nov 2001
    Ort Göteborg
    Inlägg 9 566

Popup-blockerare sökes!

Jag letar efter en bra(!) popup-blockerare åt min kära far har just hittat ut på Internet. För mig själv så fixar myie2 jobbet, men jag vill inte installera det åt honom eftersom det något annorlunda gränssnittet mot vanliga IE skulle förvirra honom

Jag vill ha något som körs tyst i bakgrunden och hellre friar än fäller (hellre att några ads visas än att legitima popups blockeras). Helst inga frågor alltså om att tillåta eller inte tillåta popups... det skulle bara förvirra honom.

Om det dessutom kunde konfas till att uppdatera sig själv så vore det kanon Tips någon?
    Since light travels faster than sound, isn't that why some people appear bright until you hear them speak?
    sharpedges avatar
    arbetsskadad
    Reg.datum feb 2003
    Ort På gatan
    Inlägg 13 989
    Google toolbar funkar utmärkt. Den finns bara där utan att störa.
    Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete så att denna ser fram emot resan.

( \_/)
    (O.o)
    (> <)
    This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
    Ron Obviouss avatar
    i mongofilens våld
    Reg.datum apr 2003
    Ort I ditt medvetande
    Inlägg 65 719
    Ursprungligen inskrivet av sharpedge
    Google toolbar funkar utmärkt. Den finns bara där utan att störa.
    Jag har kört "No Popup" förut, men eftersom jag har Telia ADSL (och inloggningen är en popupruta) så tröttnade jag på att stänga av och på den hela tiden. Nån som vet något antipopup-program där man skulle kunna gå förbi det här problemet med nån inställning? Kan man göra det med Google Toolbar?
    "ManAvOrd"
    Musik som görs för att sälja
    och inte för din mentala hälsa
    ska tyna bort
    Jontes avatar
    Osynlig
    Reg.datum nov 2001
    Ort Göteborg
    Inlägg 9 566
    Ursprungligen inskrivet av Ron Obvious
    Jag har kört "No Popup" förut, men eftersom jag har Telia ADSL (och inloggningen är en popupruta) så tröttnade jag på att stänga av och på den hela tiden. Nån som vet något antipopup-program där man skulle kunna gå förbi det här problemet med nån inställning? Kan man göra det med Google Toolbar?
    Farsan har comhem så jag inväntar också svaret
    Since light travels faster than sound, isn't that why some people appear bright until you hear them speak?
    sharpedges avatar
    arbetsskadad
    Reg.datum feb 2003
    Ort På gatan
    Inlägg 13 989
    Ni som har ComHem, Telia ADSL eller liknande tjänst där man behöver logga in kan använda LF Connection Keeper.

Har använt den hos flera av mina kompisar och alla är störtnöjda med dess funktion .... VÅGA VÄGRA FELIAS INLOGGNINGSSIDA!!!!!
    Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete så att denna ser fram emot resan.

( \_/)
    (O.o)
    (> <)
    This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Re: Popup-blockerare sökes!

Ursprungligen inskrivet av Jonte
    Jag letar efter en bra(!) popup-blockerare åt min kära far har just hittat ut på Internet. För mig själv så fixar myie2 jobbet, men jag vill inte installera det åt honom eftersom det något annorlunda gränssnittet mot vanliga IE skulle förvirra honom

Jag vill ha något som körs tyst i bakgrunden och hellre friar än fäller (hellre att några ads visas än att legitima popups blockeras). Helst inga frågor alltså om att tillåta eller inte tillåta popups... det skulle bara förvirra honom.

Om det dessutom kunde konfas till att uppdatera sig själv så vore det kanon Tips någon?
    Jag använder själv ett program som heter PopUpCop, jag måste säga att det fungerar mycket bra. Kan laddas ner här: http://www.webattack.com/get/popupcop.html

P.s Om du är intresserad av serialkey, skicka ett pm
    Thomas teorem: "If men define situations as real, they are real in their consequences." (Thomas & Thomas, 1928)
    basiss avatar
    väteran
    Reg.datum okt 2002
    Ort Trollhättan
    Inlägg 52 353
    Innan jag gick över till google toolbar använde jag mig av EMS Free surfer http://www.kolumbus.fi/eero.muhonen/FS/fs.htm

Var mycket lätt att godkänna vilka popups som skulle tillåtas + att det är ett freeware.
    Ser att den har fått lite nya funktioner sedan jag använde den senast, men det är knappast något negativt.
    saffrans avatar
    Här och där
    Reg.datum feb 2002
    Ort Bakom Handelsbanken
    Inlägg 2 413
    Ursprungligen inskrivet av Ron Obvious
    Det finns en funktion i Google Toolbar som gör att man kan tillåta popups på vissa sajter. Man måste köra den engelska versionen för den svenska är bara betaversion än så länge och har inte popup-dödaren.
    Jontes avatar
    Osynlig
    Reg.datum nov 2001
    Ort Göteborg
    Inlägg 9 566
    Tack för tipsen! Jag tror jag skall testa PopupCop iaf fram tills att Google toolbar släpps i svensk version. LF Connection Keeper skall också installeras
    sharpedges avatar
    arbetsskadad
    Reg.datum feb 2003
    Ort På gatan
    Inlägg 13 989
    Tack för tipsen! Jag tror jag skall testa PopupCop iaf fram tills att Google toolbar släpps i svensk version. LF Connection Keeper skall också installeras
    Men alltså... du behöver inte installera ngn annan än toolbar och lf, Efter det behöver du inte använda telias loginsida...

( \_/)
    (O.o)
    (> <)
    unikums avatar
    sportbög
    Reg.datum jan 2003
    Ort Tyringe
    Inlägg 514
    Jag använder IC Login. LF connection ville av någon anledning inte funka hos mig.
    Jontes avatar
    Osynlig
    Reg.datum nov 2001
    Ort Göteborg
    Inlägg 9 566
    Men alltså... du behöver inte installera ngn annan än toolbar och lf, Efter det behöver du inte använda telias loginsida...
    Google toolbar med ad blockering fanns bara i engelsk version. Jag tänkte vänta tills den fanns i svensk version.
    sharpedges avatar
    arbetsskadad
    Reg.datum feb 2003
    Ort På gatan
    Inlägg 13 989
    Google toolbar med ad blockering fanns bara i engelsk version. Jag tänkte vänta tills den fanns i svensk version.
    Varför behövs den i svensk version??

JAg har vart inne på flera svenska sidor med popups som min engelska version har klarat .....

( \_/)
    (O.o)
    (> <)
    Jontes avatar
    Osynlig
    Reg.datum nov 2001
    Ort Göteborg
    Inlägg 9 566
    Varför behövs den i svensk version??

JAg har vart inne på flera svenska sidor med popups som min engelska version har klarat .....
    Annars står det något på engelska i IE och det kommer utan tvivel orsaka förvirring hos min kära icke engelskspråkige far och därmed generera ett antal nya supportärendén riktade mot mig
    sharpedges avatar
    arbetsskadad
    Reg.datum feb 2003
    Ort På gatan
    Inlägg 13 989
    Annars står det något på engelska i IE och det kommer utan tvivel orsaka förvirring hos min kära icke engelskspråkige far och därmed generera ett antal nya supportärendén riktade mot mig
    ok jag fattar

( \_/)
    (O.o)
    (> <)
    harry1s avatar
    Nu blir dagarna längre..
    Reg.datum mar 2002
    Ort Sweden
    Inlägg 697
    Ursprungligen inskrivet av unikum
    Jag använder IC Login. LF connection ville av någon anledning inte funka hos mig.
    Körde också med IC Login då jag hade Telia som isp.
    Kan varmt rekommendera IC Login som ett bra, enkelt, stabilt och icke resurskrävande litet program som dessutom har en bra informativ och dessutom svensk hemsida (det är nog ett svenskt program).

http://iclogin.sourceforge.net/
    HOKA HEY...

"Follow me and don't look down. Don't hesitate and don't look down. I know the way through, but it has to be done quick and sure."
    sharpedges avatar
    arbetsskadad
    Reg.datum feb 2003
    Ort På gatan
    Inlägg 13 989
    Ursprungligen inskrivet av harry1
    Körde också med IC Login då jag hade Telia som isp.
    Kan varmt rekommendera IC Login som ett bra, enkelt, stabilt och icke resurskrävande litet program som dessutom har en bra informativ och dessutom svensk hemsida (det är nog ett svenskt program).

http://iclogin.sourceforge.net/
    Det är LF Connection keeper också (svenskt alltså) bara det att han som skapat programmet ville ha en mer internationell hemsida ...

( \_/)
    (O.o)
    (> <)
    Jag använder själv ett program som heter PopUpCop, jag måste säga att det fungerar mycket bra.
    Tack för tipset! Har provat flera olika popup-stoppare tidigare. Detta är den helt klart bästa hitills.
    Besvikens avatar
    Jack Russel
    Reg.datum okt 2003
    Ort ...
    Inlägg 10 226
    Ni som har ComHem, Telia ADSL eller liknande tjänst där man behöver logga in kan använda LF Connection Keeper.

Har använt den hos flera av mina kompisar och alla är störtnöjda med dess funktion .... VÅGA VÄGRA FELIAS INLOGGNINGSSIDA!!!!!
    Tack för tipset!
    jag använder google just nu, och den blockar vanliga popups. men den senaste evckan har jag börjat få reklam på gråarutor(ser ut som sådana där systemvarningsrutor. nästan) som hoppar fram i bilden trots google? varför har detta drabbat stackars mej?
    Stå på dig-Annars gör någon annan det
    basiss avatar
    väteran
    Reg.datum okt 2002
    Ort Trollhättan
    Inlägg 52 353
    Ursprungligen inskrivet av Undómiel
    jag använder google just nu, och den blockar vanliga popups. men den senaste evckan har jag börjat få reklam på gråarutor(ser ut som sådana där systemvarningsrutor. nästan) som hoppar fram i bilden trots google? varför har detta drabbat stackars mej?

troligen har programmerare lyckats gå runt google. Har du en sida där man kan gå för att se exakt vad du menar? Kör ju google själv, men känner inte igen problemet.
    Ursprungligen inskrivet av basis
    troligen har programmerare lyckats gå runt google. Har du en sida där man kan gå för att se exakt vad du menar? Kör ju google själv, men känner inte igen problemet.
    tack basis..tar en screenbild nästa gång det kommer!
    basiss avatar
    väteran
    Reg.datum okt 2002
    Ort Trollhättan
    Inlägg 52 353
    tack basis..tar en screenbild nästa gång det kommer!

posta länken till sidan också, så skall jag se om jag får samma "fel".
    Ursprungligen inskrivet av basis
    posta länken till sidan också, så skall jag se om jag får samma "fel".
    de verkar bara dyka upp när skärmsläckaren är på
    de verkar bara dyka upp när skärmsläckaren är på
    Låter som reklam via tjänsten messenger för mig. OBS! Inte MSN Messenger, utan tjänsten.
    Life is good - I´m better!
Sidan 1 av 2 1 2 Sista
  • Gå till sidan:

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg