är det sissta säsongen..säsong 9? jag missade igår
jag tänkte spela in sissta avsnittet nånsinn..för jag vill se när mannen utan livs-gnista Ernst rullas in på 3-Kronor, och Sten utlöser kinapuffen och alla dör, och fridrotts-ungdomarna får spela derby nånananstans
Hej!
Är det någon som har alla säsonger av Tre Kronor och som skullje vilja lägga upp dem på nätet?
Tex på www.sweloaders.org eller www.piratebay.org, så folk kan få tag i dem.
vore schysst! =)
Ursprungligen postat av Kloppstock
Vad kommer den här säsongen att sluta med? jag har fått amnesi
nu spånar jag bara fritt här men tänk om manusförfattarna hade kunnat hitta på en säsongs-avslutning i stil med
"Charlie" gräver ner "Ann-Sophie" i nyponbusken uppe vid vattentornet
eller..eller..att "Hans" lejjer en torped-clown att skuta sin son i ryggen inne på postbanken
Spoiler:
Jag får för mig att denna säsong slutar med att man får se vilken som har gjort våldtäkterna. Det är inga utomjordingar, utan istället Dr Roland själv.
Jag tycker förövrigt säsong 10 är den bästa i Tre Kronor, när Sten Frisk lyckas omvända hela Mälarviken till sin sekt
Minns faktiskt inte hur säsong 9 slutar, får kolla upp och återkomma... Men en av de coolaste scener jag minns är hur Larry lurar Charlie Bärnsten till att ta honom till stället där Ann-Sofie ligger nedgrävd. Larry har lurat Charlie till att de ska flytta på henne, när han egentligen läcker till Bengt Kassler.
Charlie slänger sig ner på marken och börjar gräva med händerna efter Ann-Sofie, och skriker till Larry: "Sluta stirra och gräv för helvete." Larry försvinner in i mörkret och istället kommer Bengt Kassler från sidan och säger den coola repliken:
"Hejsan Sarlie. Letar du mask?", varpå Charlie grips.
Ursprungligen postat av Meganostalgia
Minns faktiskt inte hur säsong 9 slutar, får kolla upp och återkomma... Men en av de coolaste scener jag minns är hur Larry lurar Charlie Bärnsten till att ta honom till stället där Ann-Sofie ligger nedgrävd. Larry har lurat Charlie till att de ska flytta på henne, när han egentligen läcker till Bengt Kassler.
Charlie slänger sig ner på marken och börjar gräva med händerna efter Ann-Sofie, och skriker till Larry: "Sluta stirra och gräv för helvete." Larry försvinner in i mörkret och istället kommer Bengt Kassler från sidan och säger den coola repliken:
"Hejsan Sarlie. Letar du mask?", varpå Charlie grips.
såg du inte min spoiler?
.................................................... So many people know me. I wish I did. I wish someone would tell me about me. Bette Davis
Ursprungligen postat av Meganostalgia
Så lycklig! Fått tag på kompletta Tre Kronor-serien, alla 123 avsnitt på DVD. Killen var supertrevlig, och allt gick smärt och lätt, tog lite tid, men, rekommenderas! Fick ge 1900 + 50 spänn postförskott men det var värt vartenda öre! 34 skivor ren glädje! Ahahhhhh! Så GLAD!
Riktigt bra VHS->DVD transfer... Säsong 8 är direktinspelad från digital-TV till DVD säger de, och det märks, suverän kvalité på säsong 8. De skickar gratis uppdateringar till en (eller ja, man får betala skiva + frakt) när det kommer bättre versioner, som nu sänder TV4 säsong 9 så då ska jag få den uppdaterad till bättre kvalité för en 50 lapp enligt dem.
Menyn är totalgrym också. Varje avsnitt sammanfattas kort i menyn och ursprungligt sändningsdatum finns med också. Guld värt för en samlare som mig!
Settet får 9 av 10, bara officiell release av Pan Vision eller TV4 kan slå detta alltså.
Nu har dom börjat med sissta säsongen här.
Jag stör mig enormt på Sten för att manipulationen kommer att bli otäckare och otäckare för varje avsnitt..man vill hjärna spöa både honom och dom stackars naiva mälarviksborna
Och Sten Frisk inleder i detta avsnitt sin manipulation genom att bjuda Samuel på en marmelad bit!
- Ta en marmelad bit där
Jag tycker att det är en rolig inramning att han börjar med att bjuda på en meningslös osmaklig marmelad..och sedan slutar det med att han ger Samuel en stjärnkikare som ni minns
(och sedemera ett litet bombällte
Roligast kommer det att bli när Norton muckar med Sten om nått avsnitt! den dialogen ska jag spelar in på video, det var så jävla rolig pga av att man kan ana att det är Börje Ahlsteth som stjälv regiserar sin dialogdöm stjälva
Ursprungligen postat av JörgenS
Nån som har nån pejl på vilket nummer det var på avsnittet idag?
Mig veterligen är det avsnitt 5 nu, då jag sätt alla hitills,
TV4 gillar inte att skriva ut hur långt dom kommit, om jag inte missminner mig så ska det vara 12 avsnitt..sedan ond bråd död
Jag tänkte fortsätta att disikera vad Sten bjuder på för "matiga mutor" i avsnitten. Och idag bjöd han Ulrika på hemma..hur säger man..hemma grillade maränger? (jag hittar inget recept nämligen)
& i vanlig ordning ville mannen att hon skulle "ta några till"
beskedet är tydligt nu..bjuder era vänner er någonsin på "Maräng" & som tidigare avhandlat här "Marmelad" så är det antagligen måttligt sinnessjuk person ni har att göra med som vill er illa
Nu längtar vi alla till morgondagens avsnitt då Sten lär bjuda Gunvor på egenkokat amfetamin
Jag får för mig att denna säsong slutar med att man får se vilken som har gjort våldtäkterna. Det är inga utomjordingar, utan istället Dr Roland själv.
Jag tycker förövrigt säsong 10 är den bästa i Tre Kronor, när Sten Frisk lyckas omvända hela Mälarviken till sin sekt
De är fantastiskt vad den onde doctorn vid namn Roland lämmnat för historiskt avtryck i den konstnärliga floran
Numera har det ju tom blivit lite standard att när man sitter där i väntrummen på sjukstugan fruktar man nästan att det där snut-skägget med den ogästvänliga kranen ska uppenbara sig i dörröppningen med namnskyllten
D-Roland
Sen får man ta av sig kläderna bakom en skrärm, men man förvånas över att den snälle doctorn alldrig säger någontingutan istället bara tycks fachineras över ens mage