AlltOmTV.se
Din oberoende guide i TV-träsket Mäklare

Gå tillbaka   AlltOmTV > TV-forum > Såpor
Användarnamn
Lösenord

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 17/01-2007, 18:28   #76
Kloppstock
Missnöjd med livet :)

Kloppstocks avatar

Reg.datum: 10/01-2006
Citat:
Ursprungligen postat av LaRoma
Det finns ju alltid en möjlighet att någon kan ha drömt att Sten sprängde allt i luften.
Förslagsvis drömde Clark det, denna dröm skulle sen få honom att öppna ögonen för framgångskyrkans hjärntvätt. Sedan skulle han kunna bli hjälte och knyckla ihop sten och skicka framgångskyrkan ut från Tre Kronor så att Abby kunde bre sina mackor i fred

Trevligt jag gillar spekulationer, jag har ochså ett liknande förslag

Förslagsvis drömde Birgitta det, denna dröm skulle sedan få henne att ge bort sitt eget bombbällte till Sten, så att han kunde förverkliga hennes planer på att få bli hjälten som räddar Tre Kronor från Stenför alla i lokalen var ju så passiva & for mest runt som yra höns i drömen när väll Sten blottat sina "bomber" & inlätt sitt framtidstal. Med facit i hand kunde nu Birgitta i verkligheten lätt oskadligöra Sten innan utlösning..av bombbälltet!!
genom att skicka iväg stofil-Ernst i rullstolen som ett bowlingklot mot pastorn & knocka honom över ända och därmed rädda mälarviken med lite hjälp av Abbys jordnötsmackor

& där kliver vårdaren in och beslagtar Kloppstocks tangentbord
- Vad har han nu sagt för nått? lyssna inte på honom

Citat:
Jag vill fråga Kloppstock vad han anser om Klas-Erik "kotten" Koriander?

Spoiler:
Jan O Karlsson+Björn Rosengren+Bruce Lee+Janne Josefsson=Kotten

Jag håller med dig Laroma, jag har stjälv tänkt i bara-dröm-avslutningar
(kanske hade man tom kunnat rädda CO Segemyr:s sissta säsong genom att allt bara var en dröm)

Det blev ju ett lite för dramatiskt slut på Tre Kronor, men man vill ändå ha viss dramtaik när det är sissta avsnittet, fasst kanske att dom istället lyckas avstyra dramatiken i sissta stund och ändå avsluta snyggt?
åandra sidan är det bra att man har ett slut av något slag, jag tänker på
"Nya Tider" som bara försvann utan ett ord..dom skulle istället haft bomben eftersom ingen tittade på skiten

Senaste redigerad av Kloppstock den 17/01-2007 klockan 18:45.
Kloppstock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 17/01-2007, 18:49   #77
LaRoma
peristera mou

LaRomas avatar

Reg.datum: 21/10-2003
På tal om Abbys mackor:

Var inte han en föregångare i Sverige var det gäller innovativa kontinentala baguetter? Innan dess var det väl bara vanliga tekakor i Sverige.

Apropå avvärjningar, hade det inte varit snyggt i fall det vore de "tre musketörerna" Kotten, Larry och Kassler som tillsammans lyckades eliminera Sten Frisk och sedan slå ner alla hans gorillor.

Sedan i en slutscen får man se när alla firar på Mimmiburger och Verner håller tacktal

Rederiet däremot kunde ha slutat med en bomb. Det hade varit en korrekt avslutning med tanke på att man genom hela serien hintade något liknande med alla bombhot

Martin Luther
LaRoma besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 17/01-2007, 18:57   #78
LaRoma
peristera mou

LaRomas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kloppstock

Spoiler:
Jan O Karlsson+Björn Rosengren+Bruce Lee+Janne Josefsson=Kotten

Bara en sån sak som att gå från partiledare till uteliggare

Det är legendariskt

Martin Luther
Gammal 17/01-2007, 19:52   #79
Kloppstock

Kloppstocks avatar

Citat:
På tal om Abbys mackor:

Var inte han en föregångare i Sverige var det gäller innovativa kontinentala baguetter? Innan dess var det väl bara vanliga tekakor i Sverige.

Det är förödande att äta..kontn..k..inkontinenta baguetter, dom innehåller kilovis med poröst smörnär dom är köpta, dock tror jag mig ha ätit baguette innan Abbys Dehli...visserligen i Frankrike men ändå
så jag passar

Citat:

Apropå avvärjningar, hade det inte varit snyggt i fall det vore de "tre musketörerna" Kotten, Larry och Kassler som tillsammans lyckades eliminera Sten Frisk och sedan slå ner alla hans gorillor

Sedan i en slutscen får man se när alla firar på Mimmiburger och Verner håller tacktal

Du har fattat poängen ochså får dom 3-musketörerna lite oväntad hjälp ochså av "Hans" som kommer tillbaka utklädd till clown med sin hagelbössa & ska råna "Helgon" på dess tillgångar, men han blir rädd när han ser att Birgitta är där så han råkar skjuta Rullstols-Ernst i ryggen av misstag, och Ernst skickas iväg som ett bowlingklot mot pastorn & knockar honom över ända och därmed räddas Mälarviken med lite hjälp av Abbys jordnötsmackor, Sedan i en slutscen får man se när alla firar på Mimmiburger och Verner håller tacktal

(C)LaRoma & Kloppstock

Printed In Belgium 2007

Jag är hobby serie-tecknare vet du..så kanske borde jag omvandla ditt & mitt fantastiska manus ner på ett papper

Citat:

Rederiet däremot kunde ha slutat med en bomb. Det hade varit en korrekt avslutning med tanke på att man genom hela serien hintade något liknande med alla bombhot

Ja..eller att bogvesiret lossnat bara, de hade varit en jävligt inkorrekt avslutning av serien, då skulle SVT & Bengt Bauler få sina fiskar varma

Citat:
Bara en sån sak som att gå från partiledare till uteliggare

Det är legendariskt

Ja! det är han & Ny Demokratis "John Bouvin"(leijon tämjaren) som lyckats med den bedrifften!

Peter Erickson(MP) ser visserligen ut som en uteliggare men jag vet inte om det räcker eller om det ens är lämpligt att sitta här & sia om hans framtid, men visst! han kommer att få chansen att studera miljön nere på gräsrotsnivå!(symbal)

Senaste redigerad av Kloppstock den 17/01-2007 klockan 23:45.
Gammal 17/01-2007, 19:59   #80
LaRoma
peristera mou

LaRomas avatar

föreställer du dig att Ernst överlever sedan? eller har han inte lika gott läkkött som Hans-Åke?

Du har annars rätt i att det vore hjärtevärmande om seriens första strulputte tillsammans med seriens andra strulputte räddar alla i hela Mälarviken, och att sen Verner får briljera med sin torra revisor-humor gör ju inte saken sämre.

En annan variant vore ju om Reine kom i sällskap av representanter från den ryska maffian, som han har kommit i kontakt med i samband med halvdanna raggningsförsök på Olga. Jag tror nog att de skulle kunna handskas med Sten

Martin Luther
Gammal 17/01-2007, 20:08   #81
jonte85
Registered User

Reg.datum: 15/07-2006
SKIIIIT MISSADE DAGENS AVSNITT!! De var väl det sista? ingen som vet vars man kan ladda ner det? vill verkligen see de
jonte85 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 17/01-2007, 21:28   #82
Kloppstock

Kloppstocks avatar

Citat:
föreställer du dig att Ernst överlever sedan? eller har han inte lika gott läkkött som Hans-Åke?

Du har annars rätt i att det vore hjärtevärmande om seriens första strulputte tillsammans med seriens andra strulputte räddar alla i hela Mälarviken, och att sen Verner får briljera med sin torra revisor-humor gör ju inte saken sämre.

En annan variant vore ju om Reine kom i sällskap av representanter från den ryska maffian, som han har kommit i kontakt med i samband med halvdanna raggningsförsök på Olga. Jag tror nog att de skulle kunna handskas med Sten

-snart sover en annan på backen

Jag tyckte Ernst såg lite hängig utnär Sten avslöjade sina planer för alla.
Men han har ett hyggligt läkkött "det sa dom redan på BB"
Ernst såg ju ut som ett russin i ansiktet, vilket indikerar att man lätt skulle kunna konservera honom och plocka fram honom vid festliga tillfällen åtminstonde, om det nu besvarar din fråga

Ja ryska torpederna blir lämpliga
Sen Reine stjälv kan komma inflygande på snöskoter genom Tre Kronors fönster som en direkt fortsättning från skoterscenen med explosionen från "Mimmi & Reine I Fjällen"
- Det är fult & peka
och sedemera bara råka fickparkera ovanpå Stens huvud vid nedslaget,allt innan han hinner ulösa bomben,
sen kan Reine tvinga Stens "bufflar" att äta upp överskottslagret av kattmat från "Reines snabbköp" & på så sätt oskadligöra dom..åså Werner ovanpå det

Senaste redigerad av Kloppstock den 17/01-2007 klockan 21:34.
Gammal 17/01-2007, 21:36   #83
LaRoma
peristera mou

LaRomas avatar

Hm men jag gillar Ernst, han är en man av den gamla stammen med gammaldagsa värderingar. Han och Birgitta är det perfekta paret liksom Verner och Gunvor. Låt han leva! Låt Kotten fröjdas över den unga och vackra Eivor. Sen kan nästa säsong handla om hur Sten försöker snärja sig in hos sitt ex Pilla. Eller får vi kanske se Norton och Sten intigrera mot varandra i fängelset efter inspiration av SVTs succeproduktion Tusenbr;der.

Sen kan det rulla på några säsonger med olika spännande händelser.

Martin Luther
Gammal 17/01-2007, 21:41   #84
Kloppstock

Kloppstocks avatar

Citat:
Hm men jag gillar Ernst, han är en man av den gamla stammen med gammaldagsa värderingar. Han och Birgitta är det perfekta paret liksom Verner och Gunvor. Låt han leva! Låt Kotten fröjdas över den unga och vackra Eivor. Sen kan nästa säsong handla om hur Sten försöker snärja sig in hos sitt ex Pilla. Eller får vi kanske se Norton och Sten intigrera mot varandra i fängelset efter inspiration av SVTs succeproduktion Tusenbr;der.

Sen kan det rulla på några säsonger med olika spännande händelser.

Lugn, Ernst får överleva, men som konserverad..eller menar jag kanske konservativ?

resten i det du skriver kan jag bara istämma i

Du tänker helt rätt, det borde göras en säsong till där alla är med! (tom dom döda karaktärerna återvänder..lite jordiga) och alla karaktärer som absolut inte har haft med varandra att göra, ska nu plötsligt integrera med varandra i olikum affärer och på samma gång

jaja vi får bara hoppas att TV4 kasstar in nån ny gammal såpa på gammla Tre-Kronor
tiden. varför inte låta oss återse "Destination Nordsjön" den låter kul..

Senaste redigerad av Kloppstock den 17/01-2007 klockan 22:02.
Gammal 18/01-2007, 14:13   #85
LaRoma
peristera mou

LaRomas avatar

Ser att serien "Sju systrar" har diskuterats.

La ni märke till i näst sista avsnittet att Sten fick ett samtal från pastor Marcussen från Norge. Är jag helt fel ute när jag tror att det är en karaktär som kommer från Norge.

Martin Luther
Gammal 18/01-2007, 18:06   #86
Kloppstock

Kloppstocks avatar

Citat:
Ser att serien "Sju systrar" har diskuterats.

La ni märke till i näst sista avsnittet att Sten fick ett samtal från pastor Marcussen från Norge. Är jag helt fel ute när jag tror att det är en karaktär som kommer från Norge.

Ja efter informationen i denna tråd om pastor Marcussens existens reagerade jag ochså på samma sak i det där avsnittet! vi är minsan uppmärksamma

jag tror nu att detta var en medveten sk "preview" från skaparnas sida, lite smygreklam för deras nästkommande serie, dessutom fick vi ju veta att pastor Marcussen skulle smörja kråset i Norge med den inkänade kosingen
från mälarviksbornas gatuförsäljning (vis såg ju att Sten hade stjälv fått ihop ett gediget skafferi med alehanda primörer, som jag diskuterat tidigare i denne tråd)
Sten var alltså bara ett litet kugghjul i ett större försingrar maskineri, jag vet inte vad framgångskrykans övergripande mål var, men knappas att pastorerna i norden bara skulle spränga sig stjälv i bitar
så man får anta att Pastor Marcussen ev köpte sig en & annan glädjeflicka för pengarna..eller kanske vingar för pengarna?
Gammal 18/01-2007, 18:40   #87
LaRoma
peristera mou

LaRomas avatar

Det kanske förklarar Stens lite pressade streber-liknande beteende. Att han inte var högsta hönset, utan att han var något utav en mellanpastor som ville upp. Det fanns liksom inte plats med någon medkänsla eller moral för hans del

Martin Luther
Gammal 19/01-2007, 10:13   #88
Kloppstock

Kloppstocks avatar

vet inte om du såg 7-systrar när det gick på TV4..men det fanns även andra visa gemensama nämnare
ex
råkade den genomruttne karaktären "Bjarte" bli mördad med innovativa efterföljder (se den norska delen av tråden ovan oss) den 3:dje mördaren Espen kom då på den briljanata ideen att gömma liket från polisen, han forslade åbäket till en sån där grön "sand"låda med lock, sedan tog han ett par spadtag och släppte lite grus över liket,

några månader senare blev Charl...förlåt jag menar Espen orolig, för han kom till den lysande insikten att vintermodden skulle innebära att gruset i sandlådan sedemera skulle användas på dom norska vägarna, på natten gav han sig iväg mot vattentor...förlåt mig..den ensliga sandlådan, just det!
han lyffte på loket och noterade att grusnivån redan satt sina spår
likets hand stack upp från grustäcket!
- Javlar jay har ju glömt lägga honom i en svart plastsäck!
- Vi har inge lövsäckar! Jay få ta o kute hem og hemmta "Lurvas" hundbajspåse!
just i detta läget dök Kassle..Bacon..jag menar polischefen i mälarvi..nej Solbäck! (så hette det lilla sammhället & ja dom hade en etrig polischef åså) bakom honom och haffade honom,
hade det inte varit smartare att stoppa liket i bagageutrymmet på en polisbil och sedan bara parkera den på polishusets parkering, ingen kommer märka något i Norge

Så här kan det gå om man som manusförfattare glömmt sin historia..
(Wiklander) - Det här känns bekant på nått vis det här scenariet, har jag drömt detta tidigare?
(Emnauel Falck) - Jag vet inte men det är jävligt innovatift iaff. vi kör på detta!

osv

Senaste redigerad av Kloppstock den 19/01-2007 klockan 10:20.
Gammal 19/01-2007, 14:57   #89
LaRoma
peristera mou

LaRomas avatar

Jag minns en ond skäggig figur (kan det vara Bjarte). Han dog i alla fall, och istället för honom kom hans okände tvillingbror in. Denne bror var präst och framstod till att börja med som en god figur, men efter ett tag sprack den genomgoda fasaden. Jag uppfattade honom dock inte som någon frikyrklig pastor, men jag kanske minns fel.

Förövrigt minns jag att känslan i serien Sju systrar på många sätt påminde om Tre Kronor. Dock har jag för mig att Sju systrar var något läskigare och innehöll fler genomonda figurer.

Minns ex när de misshandlade en pakistansk backhoppare

Martin Luther
Gammal 19/01-2007, 19:36   #90
Kloppstock

Kloppstocks avatar

Citat:
Jag minns en ond skäggig figur (kan det vara Bjarte). Han dog i alla fall, och istället för honom kom hans okände tvillingbror in. Denne bror var präst och framstod till att börja med som en god figur, men efter ett tag sprack den genomgoda fasaden. Jag uppfattade honom dock inte som någon frikyrklig pastor, men jag kanske minns fel.

Förövrigt minns jag att känslan i serien Sju systrar på många sätt påminde om Tre Kronor. Dock har jag för mig att Sju systrar var något läskigare och innehöll fler genomonda figurer.

Minns ex när de misshandlade en pakistansk backhoppare

Ja det var Bjarte, han jobbade som rasist & hustrumisshandlare i serien

Dom var tom dom "3 bröderna ond"! (bröderna ljup) hans tvillingbror berättade att han hittat den tredje brodern i Tromsö, jag minns inte om han var pastor..men han kan ha varit det

Ja den pakistanska familjen minns vi väl! (motsvarar då Shaizte, Farhad & Asrin månne?) Pakistankse backhopparen hette Farin (Farin-socker)
och han fick finna sig i att bli kallad "Jädra Pakis" av klasskompisarna, och blodvite uppstod tillslut,
Jag minns att han även gjorde uppror mot sina föräldrar genom att smygäta hamburgare under Ramadan för att "få kalorier"

Sen fick han ju även uppgiften att sprida askan i Holmenkollen-backen(R)av den där döde homosexuellea backhopptränaren som avled i cancer
hans exman hette Roy (Sigfried) och fick vara med på 7-systrar mötena (klubben för kvinnorna i Solbäck)

Sen fanns det även en motsvarighet till Climax föga förvånande. Hette Nicolai Toffte & var blind, blev hjälte genom att avslöja rektor-pedofilen "Björn-Ståhle Rasmusen" otucktiga förehavanden
Fasst den riktigt onde figuren i serien hette ju Wallter och var tysk Stazi agent eller nått sånt..& låtsades vara son till det rika tanten, för att kunna lensa deras familjeföretag "Waba" på pengar
Gammal 20/01-2007, 13:37   #91
Kloppstock

Kloppstocks avatar

Det här kallas grävande journalistik av mig

Per Ragnar intervjuas av stjälvaste Filip Hammar 1999!

http://www.aftonbladet.se/noje/9904/07/kronor.html

Interssant att Per Ragnar förövrigt verkar vara motsatsen till Sten Frisk privat (intressant vore väll motsatsen ioff) pasifistisk samt vegan
skulle man träfffa på Per Ragnar på stan idag..eller om han ev skulle få för sig att hålla tal
skulle man bli livrädd, åtanken att Sten shifftade mellan skenhelig &..halländing! finns kvar
Fasen vilka möjligheter Per har i verkliga livet ändå..att skämta & skrämma folk genom att han bara behöver använda sig av termen "Hej Jesus" igen i något oväntat samanhang
man kommer nog alldrig att kunna titta tillbaka på Godmorgon Sverige
med räddslan för att Per Ragnar sitter i sin fotölj & presenterar
"Humle & Dumle" iklädd det där dynamit bälltet under kirurg-rocken

Senaste redigerad av Kloppstock den 20/01-2007 klockan 13:46.
Gammal 20/01-2007, 17:18   #92
LaRoma
peristera mou

LaRomas avatar

Citat:
Det här kallas grävande journalistik av mig

Per Ragnar intervjuas av stjälvaste Filip Hammar 1999!

http://www.aftonbladet.se/noje/9904/07/kronor.html

Interssant att Per Ragnar förövrigt verkar vara motsatsen till Sten Frisk privat (intressant vore väll motsatsen ioff) pasifistisk samt vegan
skulle man träfffa på Per Ragnar på stan idag..eller om han ev skulle få för sig att hålla tal
skulle man bli livrädd, åtanken att Sten shifftade mellan skenhelig &..halländing! finns kvar
Fasen vilka möjligheter Per har i verkliga livet ändå..att skämta & skrämma folk genom att han bara behöver använda sig av termen "Hej Jesus" igen i något oväntat samanhang
man kommer nog alldrig att kunna titta tillbaka på Godmorgon Sverige
med räddslan för att Per Ragnar sitter i sin fotölj & presenterar
"Humle & Dumle" iklädd det där dynamit bälltet under kirurg-rocken
Vad jag vet håller Per Ragnar på med diverse österländska religioner nuförtiden. Dessutom har han gift sig med en 30 år yngre kvinna. Jag vet inte om han är så pålitlig

Martin Luther
Gammal 20/01-2007, 17:20   #93
LaRoma
peristera mou

LaRomas avatar

Citat:

Ja den pakistanska familjen minns vi väl! (motsvarar då Shaizte, Farhad & Asrin månne?)

Jag skulle snarare säga Salongo, Abby och Pataki

Martin Luther
Gammal 21/01-2007, 12:49   #94
Kloppstock

Kloppstocks avatar

Citat:
Dessutom har han gift sig med en 30 år yngre kvinna. Jag vet inte om han är så pålitlig

Nej det kan man inte vara..att hon dessutom heter Weronica Tigerhjärtagör ju inte saken bättre

Jag roades ungfär lika kungligt åt Stens tidigare fachnination för Pilla & Hugo som hans jävla kyrka(som Norton brukar säga)
Apropå just kyrka, så utspelade sig ju en av 3-kronors mest komisk-brilljanta scener någonsin där..i Kajs Kyrka, då plötsligt Sten dyker upp bakom ryggen på vår dåvarande favorit predikant och klargör att han & Pilla "ska resa bort"
(till nått Nangiala land som bara Sten känner till) under det givande samtalet lyckas Herr Frisk mystiskt & oförklarligt trolla till sig Kajs mobil-telefon från Kajs innerficka(männirksans "naturliga ficka" månne i detta fall? )
förmodligen med nån humbugg-trolleri skest?
citatet
- Är det det här du söker? (användes även mot Eivor)
har sedan dess etsat sig fasst i den moderna männirskans sinnen
(så fort en klasskamrat i skolan letade något triumferade man?(jag)alltid med ovanstående citat)
likaså hur Kaj ieuforisk försöker tillskansa sig sin favoritmobil från Sten igen,
1 välriktat knytnävsslag mot pelvis senare, ligger kyrkans man under dopfunten och ålar sig i plågor

I övrigt får man väll säga om Kaj Lindgren att han var lite av en gränsöverskridande modern präst?, då han ej var främmande för att förkovra sig köttets lustar, ett oäcktenskapligt barn - (Moa!! som nästan kvädes under Pillas plych-kudde!)
- med Pilla vad säger bibeln om det? han var heller inte sällan med att skrika och leva rövar, och framförallt slåss med Sten vid 2 tillfällen.
Serien blev sig alldrig lik sedan prästen lämmnade Mälarviken för..Rotterdam (vi hade nöjt oss om Hugo hade försvunnit på nått otäckt sätt)
Gammal 22/01-2007, 18:15   #95
Arne Weise
Registered User

Arne Weises avatar

Reg.datum: 17/10-2005
Hej Jesus!

Ojojoj! Jag är en stor Fan av Tre Kronor! Rankar den som den 3.e bästa TV - Serie någonsin! Vilka karaktärer! Och en serie som ena stunden är bland det roligaste man har sett, till att vara rejält obehaglig!

Det var ett rent mirakel att jag till sist fick det sista avsnittet (Nog det bästa Tre Kronor - avsnitt någonsin va?) inspelat. (Efter ca 7 års väntan, alltså så lång tid det tog för TV 4 att sända ett varv till.) Då vi var drabbade av stormen Per, strömlösa sen Söndagen. På onsdagen då reprisen skulle gå (Jag som oroade mig så att jag aldrig skulle få det inspelat och se det igen.)
Jag svär, bara någon minut in på det avsnittet ÅTERKOM STRÖMMEN!
HEJ JESUS!

Sten Frisk är nog också den coolaste och obehagligaste å bästa Präst - skurken, alla kategorier! Älskar vad han säger :
"Åh du din lille stackare! Trodde du att jag skulle... Du kommer inte ens få uppleva din egen Död!"
"Det är ingen som ska springa! Ingen lyssnar på dig! Alla lyssnar på MIG!"

Jag är amatör - serietecknare, och gjorde för något år sen en alternativ fortsättning på Tre Kronor. Där Sten bara var en av alla sina kloner. En annan Sten är inte bara ute efter att spränga Tre Kronor, han och Revolver Ocelot vill åt domedagsvapnet Metal Gear. (Tre Kronor som alltså tog plats i samma universum som MGS - serien (!)) Så det är upp till Solid Snake och Jack Bauer att försöka stoppa hans onda planer (Så även 24 utspelas i samma universuum som Tre Kronor och MGS (!!!)). Serien döpte jag till det konstiga namnet : Metal Gear Solid - Revenge off Sten Frisk. Märkligt eftersom vad är det Sten ska hämnas för? Det är en idé jag har burigt på sen det sista avsnittet var nytt, då jag var mycket ung och mest tyckte att "Revenge off Sten Frisk" lät lite Coolt.
Gammal 24/01-2007, 18:27   #96
Kloppstock

Kloppstocks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Weise
Ojojoj! Jag är en stor Fan av Tre Kronor! Rankar den som den 3.e bästa TV - Serie någonsin! Vilka karaktärer! Och en serie som ena stunden är bland det roligaste man har sett, till att vara rejält obehaglig!

Det var ett rent mirakel att jag till sist fick det sista avsnittet (Nog det bästa Tre Kronor - avsnitt någonsin va?) inspelat. (Efter ca 7 års väntan, alltså så lång tid det tog för TV 4 att sända ett varv till.) Då vi var drabbade av stormen Per, strömlösa sen Söndagen. På onsdagen då reprisen skulle gå (Jag som oroade mig så att jag aldrig skulle få det inspelat och se det igen.)
Jag svär, bara någon minut in på det avsnittet ÅTERKOM STRÖMMEN!
HEJ JESUS!

Sten Frisk är nog också den coolaste och obehagligaste å bästa Präst - skurken, alla kategorier! Älskar vad han säger :
"Åh du din lille stackare! Trodde du att jag skulle... Du kommer inte ens få uppleva din egen Död!"
"Det är ingen som ska springa! Ingen lyssnar på dig! Alla lyssnar på MIG!"

Jag är amatör - serietecknare, och gjorde för något år sen en alternativ fortsättning på Tre Kronor. Där Sten bara var en av alla sina kloner. En annan Sten är inte bara ute efter att spränga Tre Kronor, han och Revolver Ocelot vill åt domedagsvapnet Metal Gear. (Tre Kronor som alltså tog plats i samma universum som MGS - serien (!)) Så det är upp till Solid Snake och Jack Bauer att försöka stoppa hans onda planer (Så även 24 utspelas i samma universuum som Tre Kronor och MGS (!!!)). Serien döpte jag till det konstiga namnet : Metal Gear Solid - Revenge off Sten Frisk. Märkligt eftersom vad är det Sten ska hämnas för? Det är en idé jag har burigt på sen det sista avsnittet var nytt, då jag var mycket ung och mest tyckte att "Revenge off Sten Frisk" lät lite Coolt.

Hej Jesus!
Den där stormen Per "ska akta sig väldigt noga för att hota oss TV-tittare annars kan det gå den väldigt väldigt illa"
Trevligt att det löste sig med blommor iaff

"Stick härifrån, han kommer smälla hela skiten i luften luften luften"

Följt av ett onskans leende av Sten, för att verkligen triumfera att jag vann över dig Clark! du var naiv som gick på att jag skulle be bort mitt bällte

Jag är ochså amtatör serie tecknare som sagt, och jag gjorde då 1999 nån "halv-sjuk" version av sissta avsnittet, någonting med att en buss med Kaj Lindgren och alla gamla karaktärer från tidigare säsonger kom inkraschade genom väggen, sen blev det eldstrid mellan Stens vänner & samtliga karaktärer det kastades div maträtter och handgranater, tyvärr har jag slarvat bort orginalet så jag kommer inte ihåg alla detaljer

Till alla er som vill ha Tre Kronor på DVD, så har jag istället funnit avsnitt av Tre Kronor på DC++, hela säsong 9 & 10 såg jag där, samt avsnitt 1 säsong 1!!!

Stjälv vill jag mest ha dom tidigare avnsitten, så att jag kan sätta min plan i verket och göra en Sten Compilation video, allt från terrorn av fam Lindgren till Hej Jesus köret ska finnas i den, dessutom måste man ju dessutom göra en samlingsvideo på alla säsongsavslutningar som man sedan editerar "lite" smått i
Gammal 24/01-2007, 18:38   #97
LaRoma
peristera mou

LaRomas avatar

Citat:
Hej Jesus!

Stjälv vill jag mest ha dom tidigare avnsitten, så att jag kan sätta min plan i verket och göra en Sten Compilation video, allt från terrorn av fam Lindgren till Hej Jesus köret ska finnas i den, dessutom måste man ju dessutom göra en samlingsvideo på alla säsongsavslutningar som man sedan editerar "lite" smått i
Den måste jag bara få köpa av dig.

Kanske ett tips till TV4 att göra en DVD med det sista avnsittet från varje säsong. Plus extramaterialet då de lägger på kommentatorsröster från skådespelarna.

Martin Luther
Gammal 24/01-2007, 19:04   #98
Kloppstock

Kloppstocks avatar

Citat:
Den måste jag bara få köpa av dig.

Köpa? Kloppstock säljer alldrig sina hobby-verk! Kloppstock delar ut dom gratis..
i denna tråd kommer jag givetvis att ladda upp en sådan video om den väl skulle bli verklighet

Citat:
Kanske ett tips till TV4 att göra en DVD med det sista avnsittet från varje säsong. Plus extramaterialet då de lägger på kommentatorsröster från skådespelarna.

Känner jag TV4 rätt så måste alla skådeseplare & serie-skaparna dö först, innan det kan vara aktuellt att göra en sk "hyllningsdvd" så där har det ju alltid varigt i Sverige 2063 kanske det kan vara aktuellt med DVD:n??

Vasa? komentator spår med Werner
Gammal 24/01-2007, 19:42   #99
LaRoma
peristera mou

LaRomas avatar

Citat:

Vasa? komentator spår med Werner
Ja varför inte lite skönt torrt gnäll från hans sida, undrar just hur hans skulle kommentera slutscenen.

Ifall Verner hade varit kvar som ansvarig för driften av trekronor-restaurangen tror jag föresten att Sten Frisk skulle få lite utrymme. Man minns ju hur försiktig och misstänksam han var när han gjorde affärer

Martin Luther
Gammal 28/01-2007, 16:55   #100
Knut76
Registered User

Reg.datum: 11/01-2007
Jeg har lagad en wiki for Tre kronor her. Håpast alle bidrar med det de vet

http://svenskasapor.wikia.com/wiki/Tre_kronor
Knut76 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:12.