Jag har träffat och umgåtts en hel del med killen som spelade Jojje (son till finnen som rullade in sin döda fru i en matta och grävde ner henne) i och med att han är brorson till min systers man (ej Tatta dock... )
Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
Ursprungligen inskrivet av Jessis Jag mötte Lassie:
Jag har träffat och umgåtts en hel del med killen som spelade Jojje (son till finnen som rullade in sin döda fru i en matta och grävde ner henne) i och med att han är brorson till min systers man (ej Tatta dock... )
Hahaha! Jag känner oxå "Jojje"!
Underbar människa!
Underbar människa!
Visst ja.... Det gör du ja.... Och jupp - Så som jag minns det (är ett tag sedan jag träffade honom) så är han helt genom go och underbar.....
ja och det slutade med att allal sprängdes i luften och dog. bra slut sen då!
Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå. Men det är oftast svårt när man inte ser den. För när vännerna försvinner och när kärleken tar slut ser man allt med lite andra ögon! Ett hjärta kan gå itu och ett hjärta kan gå i tusenbitar säger du att du är min vän så är du kanske det *not*
Mitt namn är Frickis och jag tänker inte vara tyst. Jag tänker inte sitta där och vänta på att bli kysst!
Gjorde iofs jag också en gång i tiden men nun känns den så flummig att jag knappt minns varför...
Har btw allas autografer liggandes här hemma... Kom jag på nu.... Borde nog leta reda på dem...
Det var en väldigt bra serie tycker jag.
Har sett att det går nu igen mitt pådagen
kanske borde se slutet av serien.
Kommer faktiskt inte ihåg om de hittade Annsofie
eller inte.
Så lycklig! Fått tag på kompletta Tre Kronor-serien, alla 123 avsnitt på DVD. Killen var supertrevlig, och allt gick smärt och lätt, tog lite tid, men, rekommenderas! Fick ge 1900 + 50 spänn postförskott men det var värt vartenda öre! 34 skivor ren glädje! Ahahhhhh! Så GLAD!
Ursprungligen postat av Meganostalgia
Så lycklig! Fått tag på kompletta Tre Kronor-serien, alla 123 avsnitt på DVD. Killen var supertrevlig, och allt gick smärt och lätt, tog lite tid, men, rekommenderas! Fick ge 1900 + 50 spänn postförskott men det var värt vartenda öre! 34 skivor ren glädje! Ahahhhhh! Så GLAD!
Ursprungligen postat av Fenriulven79
Varför slutar dom ALLTID sända reprisomgångarna när dom väl har startat dom?????? Arrrghhhhhhhh
Det va därför att serien började suga dom sissta säsongerna..och TV4 har insätt det
Problemen för Tre Kronor började med att det blev ett för stort bortfall av retro-karaktärer på 1 & samma gång nångång efter 1996
1 såpa där alla veteraner som tittarna byggt upp en relation till går & dör eller försvinner utan förklaring är ofta dömd
Detta hände med Nya Tider..dom tappade plötsligt alla och trodde att det bara gick bra att kasta in lite unga tråkiga karaktärer så slutar ungdomarna bry sig om bortfall
Vad gäller bärande karaktärer I det här fallet talar vi kanske om Reine Gustavsson samt den uppenbart sexuelle nymphomanen Kaj Lindgren
Jag tycker TV4 borde starta om med repriser från första säsongen istället..så att vi kan få ynnesten att bevittna Ulf Brummbergs desperata karaktär igen (utrustad med dito hagelgevär i clownen Kurt(R)s mossiga karaktär)