Ursprungligen postat av Reverend_Raw
Ni som saknar för mycket kan ju altid insupa stämningen utanför Shells huvudkontor, det var den byggnaden som maskerades med Öhman skyllt och filmades för utomhus scenerna!
Är det Shell som håller till där nu? De senaste åren har Max Mathiesen haft sin reklam på huset.
Handlar om någon tuff moppekille..? Han hade ett annorlunda namn...
Pelikanen var skurken... Det var väl hon den där mrkhåriga kvinnan som var nån slags chef på stället som skulle avslöja allt elelr nåt sånt... Hon som var mamma till den där blonda lilltjejen, Sara...
Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
när pelikanen ramlar ut död ur en låda gav mig rätt svåra minnen som barn
Now, nobody likes a good laugh more than I do. Except perhaps my wife. And some of her friends. Oh yes, and Captain Johnson... Come to think of it, most people like a good laugh more than I do, but that's beside the point!
Senaste redigerad av PerM den 21/03-2009 klockan 16:59.
Fast jag måste erkänna att jag var mer en "Goda grannar"-tjej och sen efter det "Svenksa hjärtan" för att inte tala om "Tre kronor"...
Pelikanen var skurken ja. Men jag kommer ihåg att Erik Eriksson mördade pelikanen. Det fick man reda på i sista avsnittet Hur kom det sig att Eriksson hade ihjäl pelikanen? alltså josefsson?
Jag tror Varuhuset idag skulle framstå som outhärdligt uselt, något det iofs var redan då det begav sig, men än mer tydligt idag. Undrar om det verkligen finns folk som tänker se alla avsnitten?
Ursprungligen postat av wishmaster
men var det inte pelikanen som var själva boven??? eller är jag helt ute och ror nu?
Pelikanen sa i samtalet till polisen att "Han hade information om personer i Öhmans ledning". Nu var det minst 15 år sen jag såg sista avsnittet, men jag har för mig som sagt att Eric Ericsson var den allra högsta chefen i ligan. Men som sagt, jag kanske är helt ute och seglar...
Det är möjligt att stilen på svenska dramor har ändrats betydligt sen den tiden, men det är ju ett klassiskt örhänge som ändå är spännande och en tidsbild och vid möjlighet ser jag gärna alla avsnitten.
Pelikanen sa i samtalet till polisen att "Han hade information om personer i Öhmans ledning". Nu var det minst 15 år sen jag såg sista avsnittet, men jag har för mig som sagt att Eric Ericsson var den allra högsta chefen i ligan. Men som sagt, jag kanske är helt ute och seglar...
ja okej så Pelikanen och Eriksson samarbetade då och sen blev dem osams och pelikanen tänkte ange Eriksson och blev då mördad?? ska man tolka det så? Men det var väl ändå pelikanen "josefsson" som hade ihjäl karin forss va?
ja okej så Pelikanen och Eriksson samarbetade då och sen blev dem osams och pelikanen tänkte ange Eriksson och blev då mördad?? ska man tolka det så?
Ja, jag tror det var så, men som sagt så var det 15 år sen jag såg det...
Citat:
Men det var väl ändå pelikanen "josefsson" som hade ihjäl karin forss va?
Ja, om jag inte minns fel så...
Vår värld den bara snurrar fortare för varje dag
Är då så konstigt att nån människa vill hoppa av
Vi låser våra dörrar och vi stänger våra fönster