Ursprungligen inskrivet av Attans Härligt, att jag inte tänkte på det. Sen får jag köpa ny Simon varje månad, för inte tänker då jag äta på samma tallrik som sköljts av diverse glegg från...ok...det räckte med tanken
Jag kan ju inte veta riktigt säkert, men jag tror inte att någon sköljer sina tallrikar med mensglegg.
EDIT: Fast jag vet ju faktiskt inte vad det är för någon Simon ni pratar om! Han kanske gör det?
Ursprungligen inskrivet av Attans Härligt, att jag inte tänkte på det. Sen får jag köpa ny Simon varje månad, för inte tänker då jag äta på samma tallrik som sköljts av diverse glegg från...ok...det räckte med tanken
Ursprungligen inskrivet av Teka Jag kan ju inte veta riktigt säkert, men jag tror inte att någon sköljer sina tallrikar med mensglegg.
EDIT: Fast jag vet ju faktiskt inte vad det är för någon Simon ni pratar om! Han kanske gör det?
Simon är min diskmaskin. Han heter egentligen SieMENS, men jag döpte om honom efter att du började äckla dig med gummikoppar. Han gillar inte mensglegg. Tror jag.
Ursprungligen inskrivet av Attans Simon är min diskmaskin. Han heter egentligen SieMENS, men jag döpte om honom efter att du började äckla dig med gummikoppar. Han gillar inte mensglegg. Tror jag.
Silikonkopp och de stoppas inte i någon diskmaskin inte
Will I sing Halleluja
Will I be able to speak at all
Ursprungligen postat av Beck(er)ham
Har provat keeper.. funderade på vart den tagit vägen..
Gå till GYN människa!!!!
Nu vill jag också komma med en sån där dum fråga.
Det var någon som hade skrivit att det gick att mäta mängden i koppen. Kan man alltså ha koppen i under hela mensen?? Om man skulle vilja alltså?
*menskopp-novis*
Ursprungligen postat av Roppedoppedi
Gå till GYN människa!!!!
Nu vill jag också komma med en sån där dum fråga.
Det var någon som hade skrivit att det gick att mäta mängden i koppen. Kan man alltså ha koppen i under hela mensen?? Om man skulle vilja alltså?
*menskopp-novis*
Det tror jag inte du ska/kan ha.
Däremot så kan man ju plussa ihop det som finns i de olika "tämningarna".
Alltså om du har 50ml 1:a gången du tömmer den lägger du sedan ihop med de 37ml du har nästa gång.... o.s.v.
Will I sing Halleluja
Ursprungligen postat av Tattates
Det tror jag inte du ska/kan ha.
Däremot så kan man ju plussa ihop det som finns i de olika "tämningarna".
Alltså om du har 50ml 1:a gången du tömmer den lägger du sedan ihop med de 37ml du har nästa gång.... o.s.v.
*do'h*
Ja det är klart att man kan göra så
Men nästa fråga då; varför vill man veta det?
Ursprungligen postat av Roppedoppedi
*do'h*
Ja det är klart att man kan göra så
Men nästa fråga då; varför vill man veta det?
Vet väl inte jag heller
Will I sing Halleluja
bara en fråga, varför anses en mensslemblodig tampong eller binda så mycket EDIT mindre äckliga än en sk. "menskopp"?
Att föra in sin näve i en annan mans röv innebär ett privilegium. Den som blir fistad visar att han litar på dig och det betyder att du måste respektera hans sårbarhet.
Ursprungligen postat av Odalbonden
bara en fråga, varför är en mensslemblodig tampong eller binda så mycket äckligare än en sk. "menskopp"?
En mensslemblodig tampong eller binda är så mycket äckligare för att de utgör en bättre grogrund för bakterier och för att de SUGER UPP SLIDSLEMHINNORNA!
Plus att de äcklar ner miljön mycket mer.
Ursprungligen postat av Teka
En mensslemblodig tampong eller binda är så mycket äckligare för att de utgör en bättre grogrund för bakterier och för att de SUGER UPP SLIDSLEMHINNORNA!
Men om man gillar att odla kulturer, då?
Förlåt, var tvungen...
Ursprungligen postat av Teka
jo men jag skrev fel!! jag menade tvärtom alltså. jag frågade varför menskoppar skulle vara äckligare än t ex. tamponger
.. är det tanken på en "kopp" med blodslem som är så äcklig?
.. eller finns det någon reell hygienfara med menskoppar? om man skall tro det du skriver borde de ju rentav vara fräschare än bindor/tamponger ur hygiensynpunkt!
Ps. varför finns inte bajs-koppar?? Det hade väl varit bra!
#Never underestimate the power of stupid people in large groups.#
#It is a sad fact of life, but the truth is we all have to eat a little shit from time to time.#
#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#