har nån vart där och kan ge mig info,om priser o sånt ska ditt den 12/12 till 19/12
Bride: Overreacted?
------------------------------------------------
Besök min hemsida på: www.bossemonkey.tk
Bride: Overreacted?
------------------------------------------------
Besök min hemsida på: www.bossemonkey.tk
Skall åka till Teneriffa i slutet av mars. Tänkte åka upp på toppen av Teide. Har hört att man behöver ett speciellt tillstånd till detta. Vet någon var man söker detta.
Skall åka till Teneriffa i slutet av mars. Jag vill upp på toppen av Teide och filma. Har hört att man måste ha ett särskilt tillstånd till att få komma högst upp på toppen. Vet någon var man söker detta?
Jag har inget minne av att vi hade något särskilt tillstånd.
Kanske för att vi åkte bussutflykt organiserad av resebolaget och de redan ordnat tillstånd.
Vid närmare eftertanke vet jag inte om vi var absoult högst uppe vid toppen.
__________________ Med rätt frukost orkar du mer än du tror
När jag var där behövde man inget tillstånd, fast jag vet i och för sig inte heller om jag var på den absoluta toppen eftersom jag blundade större delen av tiden. Fuck, så högt. Och kurvorna på väg upp var äckliga, de tutade lite och körde på fast det inte fanns rum för två fordon vid sidan av varandra. Jag trivs bättre på restauranger än jag gör på vulkanberg.
men vill man promenera de sista 100 meterna upp till kratern måste man ha nån slags tillstånd... det är bara ett begränsat antal per dag som får komma dit
Ursprungligen postat av melicia
När vi var på gran canaria kunde man ha sett till teide på teneriffa från cruz tejeda men det gjorde man ej för det var för mulet!
Jag har varit på Teide Man blir sjukt anfådd av den tunna luften och om man har tur med vädret (som vi hade) så ser man flera av de andra öarna, det är lite häftigt.
Minns inte vilka vi såg, men har för mig att La Palma var en iaf
Senaste redigerad av ladywolf den 01/02-2010 klockan 16:15.
Ursprungligen postat av ladywolf
Jag har varit på Teide Man blir sjukt anfådd an den tunna luften och om man har tur med vändret (som vi hade) så ser man flera av de andra öarna, det är lite häftigt.
jag också
Vi blev varnade för extrem kyla, när vi klev av linbanan möttes vi av 2 killar som var klädda för en polarexpedition, de hade halsdukar för ansiktet..
Det var 1-2 grader plus
Gu vad många orter det finns på Teneriffa! Som bla "Playa De La Arena", "Los Cristianos", "Playa De Las Americas",Puerto De La Cruz, Callao Salvaje, Playa Paraiso. Svårt att välja ort ju! Men jag tror det blir Playa Del America. Det är väl Teneriffas svar på Gran Canarias "Playa Del Ingles" kan jag anta!
Los Christianos hade fin strand. Riktig sand. Ingen lava! Det var det iallafall inte i Los Gigantes. Där var det lava sand!
Stranden i Los Gigantes!!!!
Stranden i Los Christianos
Los Cristianos
Den mysiga semesterorten Los Cristanos är perfekt för dig som vill bo lite lugnare, men ändå ha tillgång till ett bra utbud av restauranger och affärer. Sola, bada och ha det skönt. Du kan också ta den härliga strandpromenaden bort till Playa de las Americas.
Senaste redigerad av melicia den 01/02-2010 klockan 17:32.
Som motvikt till alla strand- och vattenparksbilder kommer här lite bilder på Teide. Kan verkligen rekommenderas om ni är på Teneriffa. Jag tyckte det var jättehäftigt där uppe
Mina egna bilder är tagna med "gammal" kamera och jag har dem inte på datorn, så jag letade rätt på några liknande bilder från nätet.
Jag har varit på Teneriffa tre gånger, senast i november -09. Samtliga gånger med Puerto de la Cruz som bas. Totalt fem veckor. Medger skamset att jag aldrig har varit på Teide, och vad värre är, aldrig besökt Loro Parque! Men jag gick förbi parken varje morgon på min dagliga vända....
Om jag åker till Teneriffa igen så blir det nog Los Cristianos.
Ursprungligen postat av Ponderosa
Jag har varit på Teneriffa tre gånger, senast i november -09. Samtliga gånger med Puerto de la Cruz som bas. Totalt fem veckor. Medger skamset att jag aldrig har varit på Teide, och vad värre är, aldrig besökt Loro Parque! Men jag gick förbi parken varje morgon på min dagliga vända....
Om jag åker till Teneriffa igen så blir det nog Los Cristianos.
har du varit i siam park. öppnades iof bara för 2 år sedan!
Nån som varit i Las Americas. Tips på bra resturanger, shoppingcentran mm? Jag har varit där men det var 26 år sedan så vi kommer ej ihåg så mycket! Vet det finns ett centrum som heter Los Angeles, Veronica, Contintal. det har jag sett på Google gatuvy. Ni kanske ej visste men de har ett område med gatnamn från sydamerikanska länder i Playa del las americas. Som Calle Argentina, Calle Bolivia bla. Calle betyder väl typ gata
Senaste redigerad av melicia den 21/02-2010 klockan 14:42.
Efter att ha besökt sextio länder, slumpade det sig så att vi semestrade på Teneriffa. Ett halvår senare flyttade vi allt vårt bohag från Sverige och det är det bästa beslut vi tagit. Det var för tio år sedan.
Här är min senaste video. Ses bäst med 720p och fullskärmsläge.
Ursprungligen postat av IsBjörn
Efter att ha besökt sextio länder, slumpade det sig så att vi semestrade på Teneriffa. Ett halvår senare flyttade vi allt vårt bohag från Sverige och det är det bästa beslut vi tagit. Det var för tio år sedan.
Här är min senaste video. Ses bäst med 720p och fullskärmsläge.
Jag vill ockå bo där... Brevid SIAM PARK. Skulle jag vinna 1 mille på lotto ska jag flytta dit.... Gå på siam park varje helg. har du avrit på SIAM PARK. Vad fick dig att flytta just till teneriffa då stranden i Playa Del Ingles är mycket bättre? Nu vet ej jag om jag skulle vilja bo i ett katolikt land. Absolut inte vill jag bo i ett muslim land eller buddist land....
Senaste redigerad av melicia den 23/02-2010 klockan 18:02.
Vi bor nära Siam Park, en vattenpark. Vad är det för speciellt med Playa del Ingles? Det finns mycket bättre stränder som inte turisterna känner till.
En fördel med Spanien jämfört med Sverige är just att det är ett katolskt land. Ferdinand och Isabella drev ut muslimerna från Spanien och sedan dess har den katolska kyrkan hållit muslimerna stången. Sverige däremot är ett undergivet land och det kommer att bara att bli värre med tiden. Sverige är kört!