73 besökare online / 43 314 medlemmar / 6 095 900 inlägg / 63 153 ämnen

Ämne: Söker husmorstips

Resultat 101 till 125 av 405

nästan onsynlig
    Reg.datum jun 2004
    Inlägg 15 293
    Om jag tvättar handdukar utan sköjlmedel och sedan torktumlar dem, blir de mjuka ändå? Eller är det sköljmedlet i kombination med tumlaren som har effekt??
    Luriss avatar
    Registered User
    Reg.datum feb 2006
    Inlägg 13 320
    Ursprungligen postat av Exina
    Om jag tvättar handdukar utan sköjlmedel och sedan torktumlar dem, blir de mjuka ändå? Eller är det sköljmedlet i kombination med tumlaren som har effekt??
    Frottehanddukar blir helt klart bäst med sköljmedel tycker jag. I värsta fall går det utan. Nya frottehanddukar blir däremot bättre utan sköljmedel, suger upp bättre då, nya handdukar kan vara lite dåliga att torka sig med ju.
    Kökshanddukar tvättar jag alltid utan sköljmedel, blir bättre att torka med då tycker jag.
    siennas avatar
    Category five hater
    Reg.datum mar 2004
    Ort bystan
    Inlägg 181 381
    Tipsar: http://www.alltomtv.se/showthread.ph...ght=torktumlar
    I could be fake
    I could be stupid
    You know I could be just like you

Sassy
    Gafflas avatar
    ~Stirrig tant ~
    Reg.datum nov 2002
    Ort i helskotta heller
    Inlägg 81 901
    Sköljmedel är helt onödigt. Tumling räcker gott och väl
    Madickens avatar
    Handywoman
    Reg.datum nov 2001
    Ort Västerås
    Inlägg 83 351
    Blir man uttråkad är man tråkig.
    Luriss avatar
    Registered User
    Reg.datum feb 2006
    Inlägg 13 320
    Såna skulle man ha!!
    Undrar just om dem funkar på mattor.
    Ron Obviouss avatar
    i mongofilens våld
    Reg.datum apr 2003
    Ort I ditt medvetande
    Inlägg 65 719
    Hur är det - ska man svälta en feber och göda en förkylning, eller är det tvärtom?
    "ManAvOrd"
    Musik som görs för att sälja
    och inte för din mentala hälsa
    ska tyna bort
    Gafflas avatar
    ~Stirrig tant ~
    Reg.datum nov 2002
    Ort i helskotta heller
    Inlägg 81 901
    Ursprungligen postat av Ron Obvious
    Hur är det - ska man svälta en feber och göda en förkylning, eller är det tvärtom?
    Det vet jag inget om, men du ska hur som helst VATTNA båda omsorgsfullt
    Madickens avatar
    Handywoman
    Reg.datum nov 2001
    Ort Västerås
    Inlägg 83 351
    hade du inte mjäkat dig med en såndär fjantig vanlig förkylning efter forumfesten..och ist dammat till med en rejäl forumfestflunsa som alla vi andra..hade du inte behövt fråga detta idag

Ron Obviouss avatar
    i mongofilens våld
    Reg.datum apr 2003
    Ort I ditt medvetande
    Inlägg 65 719
    Ursprungligen postat av Gaffla
    Det vet jag inget om, men du ska hur som helst VATTNA båda omsorgsfullt
    Visst ja. Med massa whisky, ja?
    "ManAvOrd"
    ska tyna bort
    nästan onsynlig
    Reg.datum jun 2004
    Inlägg 15 293
    Ursprungligen postat av Madicken
    hade du inte mjäkat dig med en såndär fjantig vanlig förkylning efter forumfesten..och ist dammat till med en rejäl forumfestflunsa som alla vi andra..hade du inte behövt fråga detta idag

Forumfestflunsa
    Gafflas avatar
    ~Stirrig tant ~
    Reg.datum nov 2002
    Ort i helskotta heller
    Inlägg 81 901
    Visst ja. Med massa whisky, ja?
    Absolut.
    Madickens avatar
    Handywoman
    Reg.datum nov 2001
    Ort Västerås
    Inlägg 83 351
    titta vad jag hitta

http://www.hushallstrasket.nu/
    titta vad jag hitta

Kuuuul
    siennas avatar
    Category five hater
    Reg.datum mar 2004
    Ort bystan
    Inlägg 181 381
    titta vad jag hitta

Åh vilken piffig sida.
    I could be fake
    I could be stupid
    You know I could be just like you

Sassy
    Nu behöver jag tips

1) Keramikhällen är pinsamt eftersatt i rengörande *skäms*. Skurade upp den idag med M52 hällrengöring, det är dock ändå kvar ringar runt plattorna liksom. Kan jag få bort dessa? Hur isåfall?

2) Ugnsrutan... MrMuscle ugnsrengöring har fått verka ca 1 timma. Inne i ugnen skiner det som solen i Karlstad, men rutan
    Hur ska jag få bort prickarna på & liksom innanför ytter & innerglaset? Vågar jag ta isär rutorna

Spoiler:
    Har vart hos vänner som har det extremt skitigt, får alltid städnojja efteråt. Putsa fönsterigår, städar spis & ugn samt diskbänk idag.. här ska det skina!!
    Katalysatorns avatar
    Avundsvärd
    Reg.datum nov 2003
    Ort Mellan storstad och skärgård
    Inlägg 34 663
    Ursprungligen postat av Tattates
    Nu behöver jag tips

1) Keramikhällen är pinsamt eftersatt i rengörande *skäms*. Skurade upp den idag med M52 hällrengöring, det är dock ändå kvar ringar runt plattorna liksom. Kan jag få bort dessa? Hur isåfall?

2) Ugnsrutan... MrMuscle ugnsrengöring har fått verka ca 1 timma. Inne i ugnen skiner det som solen i Karlstad, men rutan
    Hur ska jag få bort prickarna på & liksom innanför ytter & innerglaset? Vågar jag ta isär rutorna

Spoiler:
    Har vart hos vänner som har det extremt skitigt, får alltid städnojja efteråt. Putsa fönsterigår, städar spis & ugn samt diskbänk idag.. här ska det skina!!
    Nr 1 smeta på mer M52 och använd en sån där piffig skrapa med rakblad. (Finns hos din välsorterade järnhandlare alternativt i målarfärgsaffären)

Nr. 2 Jag har meckat isär rutorna och lyckats få dit dem igen, men det krävs visst handlag och en sjuhelvetes tålamod alterativt en envishet som bara ett fåtal husmödrar besitter. Jag har använt svinto mellan glasen och det har fungerat utmärkt, inga repor.
    Jag är det fenomen som genom min närvaro påskyndar en reaktion utan att själv förbrukas eller direkt delta.
    Äger en sån där skrapa faktiskt nu när du säger det
    Nytt rakblad är allt som behövs att köpa in

Låter som det blir helggöra det där med ugnen
    Jojozos avatar
    Flyger m kvasten i skogen
    Reg.datum jan 2007
    Ort I skogen!
    Inlägg 544
    Någon som kan ett bra recept på att ta bort inbränd ugnsbotten? Mr Muscle har jag redan provat:funkar ej.Kan man skrapa med nåt utan o skada tros?
    På tal om burköppnare så är det billigaste o snabbaste sättet: skaftet av en vanlig tesked som du bräcker lite i kanten av locket så vacumet puffar till o pyser ur så öppnar du burken lätt som en plätt. Ajax i tvättvattnet till skåpsluckor o fönster tycker jag är bra,men inte mycket för då blir det kladdigt istället!
    Kattgalen!
    Katalysatorns avatar
    Avundsvärd
    Reg.datum nov 2003
    Ort Mellan storstad och skärgård
    Inlägg 34 663
    Ursprungligen postat av Jojozo
    Någon som kan ett bra recept på att ta bort inbränd ugnsbotten? Mr Muscle har jag redan provat:funkar ej.Kan man skrapa med nåt utan o skada tros?
    På tal om burköppnare så är det billigaste o snabbaste sättet: skaftet av en vanlig tesked som du bräcker lite i kanten av locket så vacumet puffar till o pyser ur så öppnar du burken lätt som en plätt. Ajax i tvättvattnet till skåpsluckor o fönster tycker jag är bra,men inte mycket för då blir det kladdigt istället!
    Skrapa med en smörkniv av trä eller plast.
    Svinto kan man också använda, men var försiktig. Se till att det löddrar.
    Jag är det fenomen som genom min närvaro påskyndar en reaktion utan att själv förbrukas eller direkt delta.
    Ron Obviouss avatar
    i mongofilens våld
    Reg.datum apr 2003
    Ort I ditt medvetande
    Inlägg 65 719
    Ursprungligen postat av Jojozo
    Gnugga med bitsocker.
    "ManAvOrd"
    ska tyna bort
    FordPrefects avatar
    Träskpunkare
    Reg.datum mar 2003
    Ort Hälsingland
    Inlägg 1 451
    Hur 17 ska man bära sig åt för att koka en mannagrynsgröt utan att det kokar fast i botten?

Och sen en helt annan fråga, hur ska man bära sig åt för att lyckas få ren en kastrull där en mannagrynsgröt kokat fast i botten på ett någorlunda lämpligt sätt?
    We don't mind when our fans pay money to wear our promotional T-shirts, and it's fine when they pay forty dollars to come to one of our concerts, but when our fans think they can listen to our music for free, they just crossed the line.
    Lars Ulrich
    Gafflas avatar
    ~Stirrig tant ~
    Reg.datum nov 2002
    Ort i helskotta heller
    Inlägg 81 901
    Ursprungligen postat av FordPrefect
    Hur 17 ska man bära sig åt för att koka en mannagrynsgröt utan att det kokar fast i botten?

Och sen en helt annan fråga, hur ska man bära sig åt för att lyckas få ren en kastrull där en mannagrynsgröt kokat fast i botten på ett någorlunda lämpligt sätt?
    1. Du kör den i micron
    2. Du låter kastrullen stå med hett vatten och maskindiskmedel över dagen.

Jag tror aldrig jag lyckats koka mannagrynsgröt utan att bränna den i botten. Det var länge sen sist nu i o f s. Mannagrynsgröt är inte särskilt nyttigt, kör rågflingegröt med lingon istället
    FordPrefects avatar
    Träskpunkare
    Reg.datum mar 2003
    Ort Hälsingland
    Inlägg 1 451
    Ursprungligen postat av Gaffla
    1. Du kör den i micron
    2. Du låter kastrullen stå med hett vatten och maskindiskmedel över dagen.

Jag tror aldrig jag lyckats koka mannagrynsgröt utan att bränna den i botten. Det var länge sen sist nu i o f s. Mannagrynsgröt är inte särskilt nyttigt, kör rågflingegröt med lingon istället
    Ska ta till mig dessa råd, dessvärre hjälper de mig inte så mycket då jag bara kokar dessa grötar när jag jobbar (inom hemtjänst) och där är man inte alltid bortskämd med mikro. Och skulle jag lämna disken över dagen vet jag inte om jag vill veta hur mina kollegor skulle reagera.
    We don't mind when our fans pay money to wear our promotional T-shirts, and it's fine when they pay forty dollars to come to one of our concerts, but when our fans think they can listen to our music for free, they just crossed the line.
    Lars Ulrich
    Gafflas avatar
    ~Stirrig tant ~
    Reg.datum nov 2002
    Ort i helskotta heller
    Inlägg 81 901
    Ursprungligen postat av FordPrefect
    Ska ta till mig dessa råd, dessvärre hjälper de mig inte så mycket då jag bara kokar dessa grötar när jag jobbar (inom hemtjänst) och där är man inte alltid bortskämd med mikro. Och skulle jag lämna disken över dagen vet jag inte om jag vill veta hur mina kollegor skulle reagera.
    Aha, det var ju en annan femma. Då vet jag faktiskt inte för det är typ omöjligt att diska bort det brända direkt.
    Men vad är det för små tanter som bara äter mannagryn? De blir ju förstoppade! Gamlingar behöver fibrer... Rågflingor och havregryn är väl mat för penschisar, nåt de ätit sen barnsben i det tidiga 1900-talet.
Sidan 5 av 17 Första 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... Sista
  • Gå till sidan:

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg