|
11/08-2005, 16:23
|
|
|
Blåst på eget begär
Reg.datum: 28/03-2002
|
Arbetslösa: Är det inte dags nu?
Okej, den här gången menar jag allvar! Jag ber er att inte skriva sarkasmer i den här tråden utan köra allvar. DEt här är det enda forum jag kan komma att tänka på nämligen.
Vi som är eller har varit arbetslösa... Vad känner ni för arbetsförmedlingen? Har någon av er varit på så kallad aktivitetsgaranti? Om inte kan jag gärna berätta för er vad man går igenom. Men inte här.
Frustrationen hos alla Sveriges arbetslösa är enorm. Vi har en reel arbetslöshet på 20-25%. Akademiker över 35%. Men man döljer oss i program och åtgärder. Åtgärder som jag känner flera som totalt knäckts beroende på en total förnedring. Du upplever den i och för sig hos arbetsförmedlingen också.
Jag vill gärna berätta mer. Jag vill gärna att fler över hela landet ska berätta. Jag vill gärna att vi nu för i helvete hänger ut de som förnedrar oss och som itne gör något. Jag vill att vi gemensamt försöker skspa stöd åt varandra och GÖRA något som kanske kan utvecklas till något positivt dvs mer än vad AF lyckats med åt oss.
Kan NÅGON på detta forum starta en site. Jag står gärna för en del av innehållet men tanken är att siten ska byggas av alla oss. För oss. Och andra. För de som känner sig isolerade och ensamma. Jag kan inte lägga upp siter. Jag har inte tillgång till server. Men jag har andra kunskaper och en förmåga att skriva (faktiskt!).
Kan vi inte göra det här nu? NÅT måste göras och jag vet att det finns en drös av talang här. Hör av er. Låt oss visa vilka vi är. Låt oss säga nej till AF och regeringen. Många har ingen aning om vad det innebär att gå arbetslös och vad deras skattepengar går till (en aktivitetsgaranatiplats kostar 22000/pers/månad och går bla till att man "går ut och använder sinna sinnen i naturen och återberättar det sedan för gruppen". KOm igen! Lets do it. Jag ställer upp med allt jag kan. Promise. Vem har en server? Vem kan starta sidan? Vi gör den enkel. Jag kan snacka med pressen. Ska vi? JA!
|
11/08-2005, 16:28
|
|
|
Lycklig
Reg.datum: 21/10-2001
|
Klart vi ska!!
Jag kan inte så mycket med det tekniska men ställer gärna upp på annat stuff.
|
|
|
11/08-2005, 16:36
|
|
|
Jack Russel
Reg.datum: 02/10-2003
|
Låter fint men jag är ganska passiv numera. Slipper iallafall meningslösa åtgärdsprogram som "söka jobb" kurs numera. Tackar gudarna att kommunen har dåligt med stålar.
|
|
|
11/08-2005, 20:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: 24/03-2003
|
Re: Arbetslösa: Är det inte dags nu?
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Niklas73
Frustrationen hos alla Sveriges arbetslösa är enorm. Vi har en reel arbetslöshet på 20-25%. Akademiker över 35%. Men man döljer oss i program och åtgärder. Åtgärder som jag känner flera som totalt knäckts beroende på en total förnedring. Du upplever den i och för sig hos arbetsförmedlingen också.
|
Jag tycker att dina siffror låter tveksamma. Jag har aldrig hörts tala om så extremt höga siffror som du skriver här. Så om du hade siffror på att var fjärdedel av den arbetsföra befolkningen och var tredje akademiker var arbetslösa så skulle jag uppskatta att få se dina källor för ditt påstående.
|
|
|
11/08-2005, 21:16
|
|
|
lite lat
Reg.datum: 17/02-2004
|
Jag förstår inte riktigt vad det är du vill med hemsidan, men den här sidan kan kanske vara intressant:
vivilljobba.nu
|
|
|
12/08-2005, 14:36
|
|
|
Blåst på eget begär
|
1) Siffrorna kommer från en artikel i DN i juli som behandlade friår vs praktikplatser på Arbetsförmedlingen på Södermalm. Du ser - inte 4ens du vet om det. Och du tycker inte det är skrämmande?
2) Vad jag vill komma med den sidan? Jag vill belysa den förnedring som vi redan förnedrade utsätts för på den enhet som påstås ge oss jobb vilket de inte gör. Jag vet inte om ni varit arbetslösa men jag hoppas ni slipper uppleva det.
Jag hoppas fortfarande innerligt att nån här nappar på att sätta upp en server och en site. Vi behöver det!
|
12/08-2005, 15:22
|
|
|
Uttråkad
Reg.datum: 04/04-2005
|
Citat:
Okej, den här gången menar jag allvar! Jag ber er att inte skriva sarkasmer i den här tråden utan köra allvar. DEt här är det enda forum jag kan komma att tänka på nämligen.
Vi som är eller har varit arbetslösa... Vad känner ni för arbetsförmedlingen? Har någon av er varit på så kallad aktivitetsgaranti? Om inte kan jag gärna berätta för er vad man går igenom. Men inte här.
Jag vill gärna berätta mer. Jag vill gärna att fler över hela landet ska berätta. Jag vill gärna att vi nu för i helvete hänger ut de som förnedrar oss och som itne gör något. Jag vill att vi gemensamt försöker skspa stöd åt varandra och GÖRA något som kanske kan utvecklas till något positivt dvs mer än vad AF lyckats med åt oss.
Kan NÅGON på detta forum starta en site. Jag står gärna för en del av innehållet men tanken är att siten ska byggas av alla oss. För oss. Och andra. För de som känner sig isolerade och ensamma. Jag kan inte lägga upp siter. Jag har inte tillgång till server. Men jag har andra kunskaper och en förmåga att skriva (faktiskt!).
Kan vi inte göra det här nu? NÅT måste göras och jag vet att det finns en drös av talang här. Hör av er. Låt oss visa vilka vi är. Låt oss säga nej till AF och regeringen. Många har ingen aning om vad det innebär att gå arbetslös och vad deras skattepengar går till (en aktivitetsgaranatiplats kostar 22000/pers/månad och går bla till att man "går ut och använder sinna sinnen i naturen och återberättar det sedan för gruppen". KOm igen! Lets do it. Jag ställer upp med allt jag kan. Promise. Vem har en server? Vem kan starta sidan? Vi gör den enkel. Jag kan snacka med pressen. Ska vi? JA!
|
Måste bara berätta min historia med AF nu när det ändå tas upp om dem.
Jag gick som arbetslös i 4 månader. Jag var en deprimerad arbetslös individ som tvingats sluta för att ett försäkringsbolag inte tillät att jag jobbade på lager utan körkort (jag har ju truckkort men ack det räckte ej). Jag var på AF mötena, jag skrev mina handlingsplaner och sökte alla jobb jag hade minsta lilla möjlighet att kunna jobba med.
AMS gjorde inte ett jäkla skit under den tiden. Hörde inte av sig en enda gång, gav inget gensvar när man frågade om saker och ting (alt. luddiga svar), jag blev fruktansvärt otrevligt bemött av tykna gamla surkärringar som minsann sa att det fanns jobb om man lade manken till. Och deprimerad som jag var gav detta ingenting mer än att jag blev än mer nerkörd i dojsen.
Jag frågade om möjlighet till någon aktivitet med aktivitetsstöd. Avslag med motiveringen: Nääää du får allt se till att vara arbetslös i några månder till innan vi gör något. Vi kan inte bara sätta folk på aktiviteter hur som helst. (VA HUR VÅGAR DEM KASTA NGÅOT SÅDANT I ANSIKTET PÅ EN NÄR MAN VERKLIGEN FÖRSÖKER!!!!)
2 arbetsförmedlingar har jag varit inskriven på (Kalmar & Älmhult). Båda har bemött mig på detta sätt. Och jag vet att jag är långt ifrån ensam om det här.
En arbetslös människa behöver inte bli mer nedtryckt än hon redan är.
En vacker dag fick jag nog och skrev ur mig från AF.
Men då blev killen jag bor ihop med vansinnig och proklamerade att BLA BLA BLA MAN SKAAAAAAA va med i Arbetsförmedlingen BLA BLA BLA.
VARFÖR frågade jag honom då???
Svaret blev: Jo för att man ska det.
Jag frågade arbetsförmedlingen varför jag skulle vara hos dem om jag nu blev bemött på detta sätt av dem.
Svaret blev: För att man bara ska det, det ser dåligt ut annars.
Vad gjorde jag:
Bad dem stoppa upp sin förbannade handlingsplan dit solen inte lyser och gick och fick jobb på kundtjänst samma dag utan deras hjälp hehehehe
|
13/08-2005, 07:48
|
|
|
..
Reg.datum: 04/10-2002
|
Re: Re: Arbetslösa: Är det inte dags nu?
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tia
Måste bara berätta min historia med AF nu när det ändå tas upp om dem.
Jag gick som arbetslös i 4 månader. Jag var en deprimerad arbetslös individ som tvingats sluta för att ett försäkringsbolag inte tillät att jag jobbade på lager utan körkort (jag har ju truckkort men ack det räckte ej). Jag var på AF mötena, jag skrev mina handlingsplaner och sökte alla jobb jag hade minsta lilla möjlighet att kunna jobba med.
AMS gjorde inte ett jäkla skit under den tiden. Hörde inte av sig en enda gång, gav inget gensvar när man frågade om saker och ting (alt. luddiga svar), jag blev fruktansvärt otrevligt bemött av tykna gamla surkärringar som minsann sa att det fanns jobb om man lade manken till. Och deprimerad som jag var gav detta ingenting mer än att jag blev än mer nerkörd i dojsen.
Jag frågade om möjlighet till någon aktivitet med aktivitetsstöd. Avslag med motiveringen: Nääää du får allt se till att vara arbetslös i några månder till innan vi gör något. Vi kan inte bara sätta folk på aktiviteter hur som helst. (VA HUR VÅGAR DEM KASTA NGÅOT SÅDANT I ANSIKTET PÅ EN NÄR MAN VERKLIGEN FÖRSÖKER!!!!)
2 arbetsförmedlingar har jag varit inskriven på (Kalmar & Älmhult). Båda har bemött mig på detta sätt. Och jag vet att jag är långt ifrån ensam om det här.
En arbetslös människa behöver inte bli mer nedtryckt än hon redan är.
En vacker dag fick jag nog och skrev ur mig från AF.
Men då blev killen jag bor ihop med vansinnig och proklamerade att BLA BLA BLA MAN SKAAAAAAA va med i Arbetsförmedlingen BLA BLA BLA.
VARFÖR frågade jag honom då???
Svaret blev: Jo för att man ska det.
Jag frågade arbetsförmedlingen varför jag skulle vara hos dem om jag nu blev bemött på detta sätt av dem.
Svaret blev: För att man bara ska det, det ser dåligt ut annars.
Vad gjorde jag:
Bad dem stoppa upp sin förbannade handlingsplan dit solen inte lyser och gick och fick jobb på kundtjänst samma dag utan deras hjälp hehehehe
|
Jag var utan jobb ett par veckor efter avslutad examen en gång i tiden, men ordnade jobb helt på egen hand. AF är urkassa. Den AF som finns i Kalmar är under all kritik, och nog ännu sämre än i Stockholm. Jag känner några nere i Kalmar som haft stora problem med dess helknasiga och fyrkantiga inställning. Kanske är de helt uppgivna just för att Kalmar har förlorat så många arbetstillfällen under det senaste årtiondet.
En sak som är sann, är att man inte ska förlita sig på samhället, och mycket av den skattefinansierade verksamheten är ineffektiv. Det har alltid för min del varit mycket bättre att sköta det mesta på egen hand.
|
15/08-2005, 12:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: 25/02-2005
|
Niklas73,
jag driver tillsammans med en fd kollega vivilljobba.nu. Du är hjärtligt välkommen att höra av dig till oss för att se vad du har att bidra med. Såg att du registrerat dig på forumet, bra. Skicka ett mail så att vi får igång kontakten. Skicka på simon@vivilljobba.nu
MVH Simon Engvall
|
|
|
15/08-2005, 13:13
|
|
|
Lite kiachig
Reg.datum: 13/02-2002
|
Citat:
Ursprungligen inskrivet av GPS
Niklas73,
jag driver tillsammans med en fd kollega vivilljobba.nu. Du är hjärtligt välkommen att höra av dig till oss för att se vad du har att bidra med. Såg att du registrerat dig på forumet, bra. Skicka ett mail så att vi får igång kontakten. Skicka på simon@vivilljobba.nu
MVH Simon Engvall
|
Jävlar, vilken service. :impad:
|
|
15/08-2005, 14:48
|
|
|
Banned
Reg.datum: 15/01-2005
|
Citat:
|
Varför bara sitta med händerna i byxfickorna och lita till att andra ordnar saker åt dig. Hört talas om ordstävet: "Själv är bäste dräng" ?
Med det menar jag. Vad har du gjort själv för att förändra din situation?
Vad har du själv vidtagit för konkreta åtgärder att skaffa ett nytt jobb?
Hur många ansökningshandlingar har du skrivit och skickat in till företag?
Jag har inte varit inskriven en sekund på arbetsförmedlingen, ändå har jag fast anställning idag med bra lön och en arbetsplats lokaliserad som andra avundas. Men jag såg till att på egen hand söka jobbet och vara ihärdig och entusiastisk och det ledde till att jag också fick det. Arbetsgivare vill ha folk med ambition, med en glöd att arbeta och inte några som sprättar hemma dagarna i ända och lyfter pengar från A-kassan.
På sätt och vis var ändå arbetsförmedlingen inblandad när jag fick jobb. Jag kollade dagligen på platsbanken.amv.se om vilka jobb som var lediga och sedan skickade jag jobbansökningar och ringde runt och hade mig. Det är jag tacksam för idag.
Men tyvärr är den allmänna attityden hos många idag att allting ska bli serverat. Man ska få jobb utan minsta ansträngning alls. Helst ska det bara dimpa ned ett brev i brevlådan där det står: "Grattis, du har fått en livstidsanställning hos oss med en fantastisk lön". Men riktigt så går det inte till. Ska man ha ett jobb idag, får man göra lite själv också.
Och tjatet om en förändrad regering är bara fjantig. Minns bara hur arbetslösheten sköt i höjden och ekonomin kördes rejält i botten när Moderaterna härskade 1991-94. Det dessa sviter vi lider av än. Det är alltid lätt att skylla på nuvarande regering när det egentligen inte är deras fel att det är som det är. En ny regering vid nästa val ska du nog inte våga tänka på. Då kommer du att få se på arbetslöshet!
|
15/08-2005, 15:10
|
|
|
...
Reg.datum: 15/10-2001
|
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Besviken
Låter fint men jag är ganska passiv numera. Slipper iallafall meningslösa åtgärdsprogram som "söka jobb" kurs numera. Tackar gudarna att kommunen har dåligt med stålar.
|
Men att ha råd att betala dina räkningar verkar dom ha pengar till?
|
|
|
15/08-2005, 15:14
|
|
|
Lycklig
|
Citat:
Ursprungligen inskrivet av melon
|
Så om man inte ingår i ngt åtgärdsprogram så är man automatiskt bidragstagare??
Å fan, då faller jag inom samma kategori!
Och ajg som blev ombedd av AF att INTE gå ngt åtgärdsprgram eftersom ajg själv arbetat med sånt och därför bara skulle ta upp en plats för ngn som kunde lära sej ngt.
|
|
|
15/08-2005, 15:57
|
|
|
Jack Russel
|
Citat:
Ursprungligen inskrivet av melon
|
Du känner mig inte mer än jag känner dig. Allså inte alls. Du vet inte ett nada om mitt liv och om hur jag lever. Så din kommentar var ganska onödig.
|
|
|
15/08-2005, 16:00
|
|
|
Jack Russel
|
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Roppedoppedi
Så om man inte ingår i ngt åtgärdsprogram så är man automatiskt bidragstagare??
Å fan, då faller jag inom samma kategori!
Och ajg som blev ombedd av AF att INTE gå ngt åtgärdsprgram eftersom ajg själv arbetat med sånt och därför bara skulle ta upp en plats för ngn som kunde lära sej ngt.
|
Jag har faktiskt gått en sån kurs tidigare.
Och ja jag går på bidrag, inget kul men nödvändigt till jag hittar ett jobb.
Men det betyder inte att jag vill hamna på vuxendagis en gång till. Inte så länge som det är just så det fungerar där jag bor iallafall.
Däremot en riktig utbildning som man kan ha nytta av kanske. Eller praktik så länge.
|
|
|
16/08-2005, 21:49
|
|
|
Blåst på eget begär
|
Re: Re: Arbetslösa: Är det inte dags nu?
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hyland
Varför bara sitta med händerna i byxfickorna och lita till att andra ordnar saker åt dig. Hört talas om ordstävet: "Själv är bäste dräng" ?
Med det menar jag. Vad har du gjort själv för att förändra din situation?
Vad har du själv vidtagit för konkreta åtgärder att skaffa ett nytt jobb?
Hur många ansökningshandlingar har du skrivit och skickat in till företag?
Jag har inte varit inskriven en sekund på arbetsförmedlingen, ändå har jag fast anställning idag med bra lön och en arbetsplats lokaliserad som andra avundas. Men jag såg till att på egen hand söka jobbet och vara ihärdig och entusiastisk och det ledde till att jag också fick det. Arbetsgivare vill ha folk med ambition, med en glöd att arbeta och inte några som sprättar hemma dagarna i ända och lyfter pengar från A-kassan.
På sätt och vis var ändå arbetsförmedlingen inblandad när jag fick jobb. Jag kollade dagligen på platsbanken.amv.se om vilka jobb som var lediga och sedan skickade jag jobbansökningar och ringde runt och hade mig. Det är jag tacksam för idag.
Men tyvärr är den allmänna attityden hos många idag att allting ska bli serverat. Man ska få jobb utan minsta ansträngning alls. Helst ska det bara dimpa ned ett brev i brevlådan där det står: "Grattis, du har fått en livstidsanställning hos oss med en fantastisk lön". Men riktigt så går det inte till. Ska man ha ett jobb idag, får man göra lite själv också.
Och tjatet om en förändrad regering är bara fjantig. Minns bara hur arbetslösheten sköt i höjden och ekonomin kördes rejält i botten när Moderaterna härskade 1991-94. Det dessa sviter vi lider av än. Det är alltid lätt att skylla på nuvarande regering när det egentligen inte är deras fel att det är som det är. En ny regering vid nästa val ska du nog inte våga tänka på. Då kommer du att få se på arbetslöshet!
|
Snälla Hyland. Snälla. Gör inte det misstag som så många forumiter gör att anta en massa... skit... innan du yttrar dig. SOm du såg i mitt inlägg var jag en av de bästa i klassen. Tror du jag är passiv? Jag är mer aktiv än enormt många som söker jobb. Jag har skrivit oräkneliga ansökningar och förändrat dem efter varje person, gjort research om företag, ringt innan, följt upp med mera med mera. Jag blir både ledsen och förbannad av ditt antagande och det är exakt den attityden som arbetsförmedlare också har. Ditt anförande angående regeringen är en annan diskussion det med och ja, jag är orolig för nästa val. Men det här ska heller inte handla om vad som sker vid regeringsskifte eller bli något politiskt slagträ.
Det är inte det det här inlägget handlar om. Det handlar om att jag är trött på att bli behandlad som jag blir på AF och det är jag som du ser inte ensam om. Därför ska jag inte bemöta ditt inlägg mer som jag anser är off topic.
Jag tänker nu kontakta Simon och alla ALLA här på aotv som är eller har varit arbetslösa kan hålla kontakt i det här inlägget så ska jag hålla er informerade. Nu går vi ut.
|
16/08-2005, 21:58
|
|
|
Lycklig
|
Re: Re: Re: Arbetslösa: Är det inte dags nu?
Citat:
Snälla Hyland. Snälla. Gör inte det misstag som så många forumiter gör att anta en massa... skit... innan du yttrar dig. SOm du såg i mitt inlägg var jag en av de bästa i klassen. Tror du jag är passiv? Jag är mer aktiv än enormt många som söker jobb. Jag har skrivit oräkneliga ansökningar och förändrat dem efter varje person, gjort research om företag, ringt innan, följt upp med mera med mera. Jag blir både ledsen och förbannad av ditt antagande och det är exakt den attityden som arbetsförmedlare också har. Ditt anförande angående regeringen är en annan diskussion det med och ja, jag är orolig för nästa val. Men det här ska heller inte handla om vad som sker vid regeringsskifte eller bli något politiskt slagträ.
Det är inte det det här inlägget handlar om. Det handlar om att jag är trött på att bli behandlad som jag blir på AF och det är jag som du ser inte ensam om. Därför ska jag inte bemöta ditt inlägg mer som jag anser är off topic.
Jag tänker nu kontakta Simon och alla ALLA här på aotv som är eller har varit arbetslösa kan hålla kontakt i det här inlägget så ska jag hålla er informerade. Nu går vi ut.
|
*jubel*
|
|
|
17/08-2005, 18:38
|
|
|
Blåst på eget begär
|
Just nu går Simon igenom med sin kollega om min idé kan stämma överens med deras site. Jag hoppas innerligt men vet att man inte ska hoppas för mycket.
|
24/08-2005, 11:27
|
|
|
Hopplös?
Reg.datum: 19/05-2004
|
Kommer snart att bli arbetslös och jag har hört så mycket skräckhistorier om AF och när jag ser vad som skrivs här blir jag mörkrädd. AF verkar inte vara riktigt kloka!
Sedan kan jag bara säga att det där med att människor är lata och vill ha arbetet serverat är bara skitsnack. Själv är jag inflyttad till en liten kommun sedan några år sedan och tog då ett jobb som jag ansåg skulle vara tillfälligt för att på plats kunna söka ett arbete som var mer passande för mig, tyvärr är arbetsgivarna i min kommun extremt inskränkta och vågar inte anställa människor vars släkt de inte kan härleda till 1800-kallt-på-våren. På de få arbetsplatser jag ändå fått komma på intervju till har jag fått veta att jag är entusiastisk, trevlig, enormt kunnig osv men att arbetet tyvärr är utlovat till kusin Kalles dotter, som iofs inte har någon erfarenhet.
När jag hör sådan förstår jag att det går dåligt för Sverige.
Kör hårt Niklas73 och ni andra så kan vi kanske visa att bara för att vi råkar vara arbetslösa är vi varken lata eller dumma
|
|
|
24/08-2005, 12:09
|
|
|
*
Reg.datum: 13/05-2005
|
AF tvingar ut folk på praktik... praktik som hästskötare eller t.ex. stå på myrona och sälja kläder.
om du är under 25 (då måste du praktisera efter 3 månader efter att du blev inskriven, eller välja någon meningslös utbildning (dvs. meningslöst för dig som t.ex. är akademiker och har pluggat fyra år på högskola/universitet). dels lär det inte öka dina chanser till att få arbete om du praktiserar med något irrelevant. (Du kommer dessutom ha mindre tid över för att söka jobb om du praktiserar). Om du skall fixa pratik själv, t.ex. inom ditt område så måste arbetsgivaren ändå betala för dig enligt AF (dvs. det är inte gratis för de du skall praktisera hos vilket gör det svårt att fixa en egen praktik).
Så hur länge pågår praktiken som t.ex. hästskötare? Den pågår tills du får ett jobb..
Jag är nyfiken hur är det om man är 25 år och inte tillhör ungdomsavdelningen längre??
Senaste redigerad av Foppah den 24/08-2005 klockan 12:17.
|
|
|
24/08-2005, 15:51
|
|
|
Född pessimist
Reg.datum: 15/11-2001
|
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Foppah
AF tvingar ut folk på praktik... praktik som hästskötare eller t.ex. stå på myrona och sälja kläder.
om du är under 25 (då måste du praktisera efter 3 månader efter att du blev inskriven, eller välja någon meningslös utbildning (dvs. meningslöst för dig som t.ex. är akademiker och har pluggat fyra år på högskola/universitet). dels lär det inte öka dina chanser till att få arbete om du praktiserar med något irrelevant. (Du kommer dessutom ha mindre tid över för att söka jobb om du praktiserar). Om du skall fixa pratik själv, t.ex. inom ditt område så måste arbetsgivaren ändå betala för dig enligt AF (dvs. det är inte gratis för de du skall praktisera hos vilket gör det svårt att fixa en egen praktik).
Så hur länge pågår praktiken som t.ex. hästskötare? Den pågår tills du får ett jobb..
Jag är nyfiken hur är det om man är 25 år och inte tillhör ungdomsavdelningen längre??
|
Måste man praktisera det måste jag säga till min handläggare. Har varit inskriven hos ams i 1½ år hos ungdomsgarating i 9 månader. Men jag har inte fått någon praktik.
|
|
14/09-2005, 15:20
|
|
|
Blåst på eget begär
|
Letar med ljus och lykta efter en server
Jag försöker alltså lägga upp siten nog.nu eller liknande för de som är arbetslösa och som känner att de blir förnedrade av sin förmedling, inte får den häjlp de efter frågar, vill knyta kontakt med andra arbetslösa, känna sig mindre ensam, skriva av sig etc.
Jag har påbörjat en del av materealet och behöver framförallt en server men gärna medarbetare också. Finns det någon här som har serverplats eller känner någon som har så PM:a mig. Jag vill dra igång så snart som möjligt. Låt oss skapa en site som till 100% står på de abrteslösas sida och där vi kan få komma till tals. Det behövs! Jag lovar att sköta presskontakterna!
|
| Ämnesverktyg |
|
|
| Visningsalternativ |
Betygsätt det här ämnet |
Linjär visning
|
|
|
|