Sjöfartsnytt var riktigt bra faktiskt. Odalbondens fördomar stämmer väl till en liten del. Men jag tycker ändå den var så bra så den får fyra stjärtar.
Ursprungligen postat av Odalbonden
mina fördomar om sjöfartsnytt: kevin spacey går omkring och ser lite lurig ut iklädd brun mockajacka, filmen är tekniskt utan anmärkningar, klippen ligger där de ska, men ändå andas det amerikansk tv-produktion. en sidohistoria med "flera generationer kvinnor"-tema. hur man syr ett amerikanskt lapptäcke, stekta gröna tomater.. historiska återblickar : kevin spacey som barn iklädd kaki äppelknyckarbyxor och halmhatt i 50-talets södern. några småpojkar spottar, fiskar och på en transistor spelas elvis preseley. någon kallas ut i kriget. allt är väldigt tråkigt.
Det står i ABs TV-billaga att "The life of David Gale" ska vara så jäva bra. Den går på fyran kl 21 med nyheter och allt skit och slutar inte förr'n 23:45. Är det värt att se den?
Ursprungligen postat av Luden Präst
Det står i ABs TV-billaga att "The life of David Gale" ska vara så jäva bra. Den går på fyran kl 21 med nyheter och allt skit och slutar inte förr'n 23:45. Är det värt att se den?
Jag hade länge velat se den och blev glad när jag såg att fyran skulle visa den.
Till en början tyckte jag mig känna igen handlingen och undrade om jag trots allt sett den en gång förut. (Det hade jag inte hur som helst). Undrar vad den kan ha påmint om.
Filmen var välgjord och spännande, man ville veta vad som hade hänt och vad som skulle ske. Värd att sitta uppe för. Jag gillade dock inte riktigt slutet (men så vill jag alltid ha en viss typ av slut också). Det var en något sökt slutlig förklaring, tycker jag.
Jag hade blivit beordrad att se den filmen igårkväll, trots att jag var så trött och insåg att jag troligtvis skulle vara ännu tröttare imorse eftersom den slutade så sent... han sa att det var värt lite trötthet.
Jag tycker att det var värt det, den var riktigt bra!
Ursprungligen postat av Kexchoklad
Jag hade blivit beordrad att se den filmen igårkväll, trots att jag var så trött och insåg att jag troligtvis skulle vara ännu tröttare imorse eftersom den slutade så sent... han sa att det var värt lite trötthet.
Och bara Kevin Spacey var värd hela uppesittarkvällen. Filmen hade inte varit densamma utan honom.
Såg också David Galefilmen även om jag missade första halvtimmen eller så. Den var ju bra, men som nyss nämndes så var Spacey en höjdare. Han kan verkligen gestalta människor drabbade av motgång.
Ursprungligen postat av Kexchoklad
Jag har sett den tidigare men satt trots allt uppe för att jag ville se den igen. Ja, den är var värd lite trötthet
Carols nästintill perfekta liv förändras drastiskt då hon blir sjuk. Vad som börjar med en allergisk reaktion förvandlar så småningom Carols liv till en fasansfull terror. Regi: Todd Haynes. I rollerna: Julianne Moore, Peter Friedman, Xander Berkeley, Susan Norman, Kate McGregor-Stewart m.fl.
Ursprungligen postat av sienna Safe ikväll på SVT, är det nåt att se?
Carols nästintill perfekta liv förändras drastiskt då hon blir sjuk. Vad som börjar med en allergisk reaktion förvandlar så småningom Carols liv till en fasansfull terror. Regi: Todd Haynes. I rollerna: Julianne Moore, Peter Friedman, Xander Berkeley, Susan Norman, Kate McGregor-Stewart m.fl.
Den har jag tänkt se, om den inte krockar med något. Då kan vi jämföra åsikt imorrn.
Det jag läst om den har varit i positiva ordalag, välgjord osv. Och vad var det nu, något om att filmen har "avskalade miljöer som symboliserar människornas brist på närhet till varandra". Eller något i den stilen. Låter intressant. Todd Haynes är ju en duktig en, det med.
Novocaine Frank är tandläkare och har ordning på sitt liv - på karriären och på förhållandet med sin assistent. Men allt raseras när den förföriska Susan sätter sig i hans tandläkarstol. Snart jagas han av både Susans bror och polisen. Regi: David Atkins. I rollerna: Steve Martin, Helena Bonham Carter, Laura Dern, Scott Caan, Keith David m.fl.
Ursprungligen postat av sienna
SVt 1 kl 21.30 ikväll, är det nåt att se?
Novocaine Frank är tandläkare och har ordning på sitt liv - på karriären och på förhållandet med sin assistent. Men allt raseras när den förföriska Susan sätter sig i hans tandläkarstol. Snart jagas han av både Susans bror och polisen. Regi: David Atkins. I rollerna: Steve Martin, Helena Bonham Carter, Laura Dern, Scott Caan, Keith David m.fl.
SVt 1 kl 21.30 ikväll, är det nåt att se?
Känns inte som nån typisk SVT-film. Rätt fånig historia. Steve Martins förmåga att få spela mot unga skådespelerskor nådde inte heller riktigt ansenliga nivåer förrän i Shopgirl.
Amerikansk actionkomedi från 2003.. De rappa knarkspanarna Marcus Bennett och Mike Lowrey jagar en av den undre världens största skurkar..!! Duon får sig dock en ordentlig törn när det hettar till mellan Mike och Marcus sexiga syster, Syd.. I rollerna: Will Smith, Martin Lawrence, Peter Stormare. Regi: Michael Bay..
__________________ "Jag tycker att det känns hur naturligt som helst att visa stjärten för den jag älskar"
Är det nån som har sett Elf och kan berätta för mig om jag ska se den eller inte? Den har fått 4 plus i Aftonbladets tv-tidning. Samtidigt är jag nyfiken på serien "Special Unit 2" som går på TV6 samtidigt, kl 21.00.
Jag måste be publiken fatta sina mentometerknappar och svara mig.
Är det nån som har sett Elf och kan berätta för mig om jag ska se den eller inte? Den har fått 4 plus i Aftonbladets tv-tidning. Samtidigt är jag nyfiken på serien "Special Unit 2" som går på TV6 samtidigt, kl 21.00.
Jag måste be publiken fatta sina mentometerknappar och svara mig.
Nej, den ska du INTE se. Vilket du nog inte gjorde om du tittade på DVD istället. Den var inte sevärd.