Will I sing Halleluja
Will I be able to speak at all
Jag var ut å sprang igår
Å så funderar jag på att köpa träningskort idag
Will I sing Halleluja
Är det den här tråden som skall ge en lat jäkel som mig dåligt samvete...
Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
Ursprungligen inskrivet av Jessis Är det den här tråden som skall ge en lat jäkel som mig dåligt samvete...
Japp
Will I sing Halleluja
*Sätter mig ned och mumsar på godis å ser på då alla dårar tränar*
Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
Började med grötfrukostar i stället för mackor i måndags och har plockat fram motionscykeln.
Har nämligen fått lite sympatimage under fruns graviditet.
Så nu tänkte jag cykla till tvn på kvällarna, kanske köra lite skivstång och dansa dansmatta i hemmabion.
/ W
__________________ "Your voice will seize so please stay off my back
Or I will attack and you don't want that" -Snap
"Greetings professor Falken, shall we play a game ?" -Wargames
Ursprungligen inskrivet av WarQuz Får jag vara med i denna tråden ?
Började med grötfrukostar i stället för mackor i måndags och har plockat fram motionscykeln.
Har nämligen fått lite sympatimage under fruns graviditet.
Så nu tänkte jag cykla till tvn på kvällarna, kanske köra lite skivstång och dansa dansmatta i hemmabion.
Jag har lust att sluta vara så slapp och istället börja träna på gym. Men jag har aldrig varit på ett gym, jag vet inte hur någon maskin fungerar, jag vet inte vad jag ska träna och hur jag ska träna
Jag vågar inte gå dit och göra bort mig
Ursprungligen inskrivet av flodkossan Jag har lust att sluta vara så slapp och istället börja träna på gym. Men jag har aldrig varit på ett gym, jag vet inte hur någon maskin fungerar, jag vet inte vad jag ska träna och hur jag ska träna
Jag vågar inte gå dit och göra bort mig
På många gym har de ibland erbjudande om en gratisträning med
tränare, då kan du passa på
QUOTE]Ursprungligen inskrivet av flodkossan Jag har lust att sluta vara så slapp och istället börja träna på gym. Men jag har aldrig varit på ett gym, jag vet inte hur någon maskin fungerar, jag vet inte vad jag ska träna och hur jag ska träna
Jag vågar inte gå dit och göra bort mig [/quote]
Precis sådär satt jag och funderade innan jag vågade mig iväg till ett gym för första gången för sisådär 4-5 år sedan
Mitt intresse började när jag såg träningsuppvisning i Step i ett köpcentrum, det såg jättekul ut och jag ville så gärna prova på själv men vågade inte riktigt gå själv. Jag ringde upp en anläggning och bokade tid med en rådgivare, redan när vi bokade tid för besöket fick jag välja ett pass att prova på gratis efter rådgivningen. I början tränade jag aldrig i gymmet eftersom jag kände mig alldeles för okunnig för det, jag körde styrka och konditionspass i grupp istället. Först när jag fått upp flåset och lite styrka bokade jag tid med en instruktör i gymmet.
Mitt tips är att du ska ringa och boka ett nybörjarpass i någon gruppträning, då slipper du oroa dig för att göra fel eftersom instruktören hela tiden talar om vad man ska göra. Det är dessutom väldigt kul att träna i grupp.
Jag tränar på S.A.T.S och där är ingår instruktioner i själva gymmet första gången man tränar där, man får med sig någon i personalen som demonstrerar hur man gör och de lägger också upp ett träningsschema för dig. Efter ett par veckor träffar man instruktören igen och justerar träningsschemat. Jag tror alla gym har samma möjlighet att prova på gratis, det ligger ju i deras intresse att du ska trivas och vilja bli medlem.
Om du inte har tränat förut kanske inte just S.A.T.S är rätt för dig, som ny medlem måste man binda sig i ett helt år och det är ganska dyrt. Kolla i gula sidorna efter ett gym nära dig och ring och prata med dom, många ställen har hemsidor där man kan läsa på lite i förväg.
Hoppas du vågar prova på, det är verkligen kul att träna när man hittat något som passar en och man ser och känner resultat väldigt snabbt i början
Senaste redigerad av ripley den 19/10-2005 klockan 21:48.
Har köpt träningskort!
Ska simma på Onsdag & köra Body Pump på Fredag. Simmade i Torsdags också
Will I sing Halleluja
Simmade i går tiistället & kör Body Pump idag. Kanske även Fredag eller så simmar jag då.. får se.
Kanske väljer nåt helt annat.
Kuuul detta ju
Styrketräning..? Är det ngt. man kan ge sig på utan att ha gjort det förr & utan instruktör?
Will I sing Halleluja