AlltOmTV.se
Din oberoende guide i TV-träsket Mäklare

Gå tillbaka   AlltOmTV > TV-forum > Dokusåpor, realityshows > Idol (tidigare säsonger)
Användarnamn
Lösenord

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 3.21 i medelbetyg (52 röster). Visningsalternativ
Gammal 23/09-2005, 07:44   #1
MMMistress
☆ Mother Diamond ☆

MMMistresss avatar

Reg.datum: 31/10-2002
Jag upplever det helt enkelt som att när hon känner att hon kan vara på väg mot en sur ton så wailar hon bort det och det stör mig.
Streets are uneven when you're down
MMMistress besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 23/09-2005, 07:46   #2
Lurvas
lackar mot jul

Lurvass avatar

Reg.datum: 03/11-2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Lurvas
Citat:
Ursprungligen inskrivet av MMMistress
Jag upplever det helt enkelt som att när hon känner att hon kan vara på väg mot en sur ton så wailar hon bort det och det stör mig.

*Ulliso*
Lurvas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 23/09-2005, 08:21   #3
Spifftacular
Registered User

Spifftaculars avatar

Reg.datum: 23/10-2004
hon sjöng faktiskt lite falskt i onsdags (eller när det nu var...). men hon har en oerhört vacker röst när hon inte är så nervös. hoppas vi får se det nu framöver.

jag tycker förövrigt att sibel är en av väldigt få som kan waila på ett bra sätt. fast det blir ju lite mycke ibland.
Spifftacular besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 23/09-2005, 08:33   #4
icequeen
back on track

icequeens avatar

Reg.datum: 17/02-2003
wailandet är bara för tråkigt. annars tycker jag att hon är hon är både söt och bra sångerska.. lite tråkig dock
icequeen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 23/09-2005, 10:14   #5
Ghandi
Vis som få !

Ghandis avatar

Reg.datum: 22/05-2003
Sibel har redan en egen tråd, flera sammanslagan så tror det e meningen man ska avhandla henne i den.

http://www.alltomtv.se/t47978.html

Vill ju inte missa ngt.
Gammal 23/09-2005, 12:15   #6
lurker
Registered User

lurkers avatar

Reg.datum: 12/03-2005
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Vargen
Ser de två första personerna rösta Sibel topp två i den andra tråden.

Vad ser ni hos henne?

Hon sjöng ju råfalskt igår. Och gjorde det ifjol när hon var med live också.

Alltså - Hon har gjort två liveframträdanden. Båda har varit usla. Ändå tycker några av er att hon är riktigt bra. Obegripligt.

Att hon dessutom inte är särskillt söt gör bara saken än mer märklig.

Visst. Hon var med förra året. Men hon ska väl inte särbehandlas för det.

Ja du, det är inte lätt att förstå hur andra tänker alltid. Själv har jag svårt att förstå vad folk ser hos Ola, Elina och Maria. Jag tycker dom är allmänt tråkiga att lyssna på.

Sibel däremot har fått tårarna att rinna för mig mer än en gång. Hennes röst går rakt in i hjärtat på mig, det är svårt att förklara på något annat sätt. Att hon tog några falska toner på liven kan jag utan problem förlåta.

Jag har inte förstått varför så många verkar tycka illa om henne. Det enda argumenten man hör är att hon wailar för mycket. Jag tycker det är skönt att höra henne waila eftersom hon verkligen kan waila vackert.

Senaste redigerad av lurker den 23/09-2005 klockan 14:00.
lurker besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 23/09-2005, 14:23   #7
Mily
Milich

Milys avatar

Reg.datum: 11/09-2002
Citat:
Ursprungligen inskrivet av lurker
Hennes röst går rakt in i hjärtat på mig, det är svårt att förklara på något annat sätt.

Förstår precis vad du menar. Känner samma sak för en annan artist. det går helt enkelt inte att beskriva hur berörd man bli av den rösten.

Håller med om allt du skrivit. =)
Mily besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 23/09-2005, 14:25   #8
falafel
Registered User

Reg.datum: 18/11-2004
Sibel va väldigt hes och förkyld trots att nekade till det.. tror att hon inte vill att folk skulle lyssna efter fel.. http://www.kristianstadsbladet.se/ap...73221255034883 )

Sen såklart va hon nervös.. kvalprogrammetspöket fanns ju där.. Men nu kan hon släppa mkt av den nervositeten..

Det är nu man verkligen märker vem som är bäst.. bestämda teman, en STOR scen, MKT publik och framförallt DIREKTSÄNDNING...

Man måste leverera vecka efter vecka.. jag vet att hon kan klara det galant.. men nu är det upp till bevis.. varje vecka...

Själv så tycker jag att det lyser mest om henne, och hon har mest starquality.. hon är intressantast...
falafel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 23/09-2005, 15:47   #9
MMMistress
☆ Mother Diamond ☆

MMMistresss avatar

Reg.datum: 31/10-2002
Citat:
Ursprungligen inskrivet av falafel
Sibel va väldigt hes och förkyld trots att nekade till det.. tror att hon inte vill att folk skulle lyssna efter fel.. http://www.kristianstadsbladet.se/ap...73221255034883 )

Sen såklart va hon nervös.. kvalprogrammetspöket fanns ju där.. Men nu kan hon släppa mkt av den nervositeten..

Det är nu man verkligen märker vem som är bäst.. bestämda teman, en STOR scen, MKT publik och framförallt DIREKTSÄNDNING...

Man måste leverera vecka efter vecka.. jag vet att hon kan klara det galant.. men nu är det upp till bevis.. varje vecka...

Själv så tycker jag att det lyser mest om henne, och hon har mest starquality.. hon är intressantast...

..och du är partisk.
Streets are uneven when you're down
MMMistress besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 23/09-2005, 16:39   #10
indreams_
Registered User

indreams_s avatar

Reg.datum: 23/09-2005
Grattis gumman...teeth! (det är jag, mina irriterande bröder hälsar...nils och erik ) Jag har inga ord, du är så bra och bry dig inte om vad folk säger....stå på dig och gör ditt bästa...du kommer alltid finnas närmast mitt hjärta! (tänkte att jag skulle gå med här för att fösvara dig lite också ) pussar
indreams_ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 23/09-2005, 23:39   #11
Monika
Geller

Monikas avatar

Reg.datum: 07/12-2004
Citat:
Ursprungligen inskrivet av indreams_
Grattis gumman...teeth! (det är jag, mina irriterande bröder hälsar...nils och erik ) Jag har inga ord, du är så bra och bry dig inte om vad folk säger....stå på dig och gör ditt bästa...du kommer alltid finnas närmast mitt hjärta! (tänkte att jag skulle gå med här för att fösvara dig lite också ) pussar

Aaah, du skriver till Falafel
Gammal 24/09-2005, 00:00   #12
billythekid
Registered User

billythekids avatar

Reg.datum: 23/09-2005
Sibel verkar vara jävligt divig och trist mot andra. Det spelar ingen roll hur bra man sjunger om man inte är nice.

Fast det är bara vad jag hört från en snubbe som var med förra året.
billythekid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 24/09-2005, 11:25   #13
falafel
Registered User

Reg.datum: 18/11-2004
Citat:
Ursprungligen inskrivet av billythekid
Sibel verkar vara jävligt divig och trist mot andra. Det spelar ingen roll hur bra man sjunger om man inte är nice.

Fast det är bara vad jag hört från en snubbe som var med förra året.

eller så är du kompis till en deltagare som skriver så här för att folk ska tycka illa om henne.

har du inte sett henne?
hon är så söt o snäll.

http://expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=440881
falafel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 24/09-2005, 11:47   #14
punkd
Registered User

Reg.datum: 05/09-2005
Re: Vad ser ni hos Sibel...? I mina ögon är hon ganska kass....

Citat:
Ser de två första personerna rösta Sibel topp två i den andra tråden.

Vad ser ni hos henne?

Hon sjöng ju råfalskt igår. Och gjorde det ifjol när hon var med live också.

Alltså - Hon har gjort två liveframträdanden. Båda har varit usla. Ändå tycker några av er att hon är riktigt bra. Obegripligt.

Att hon dessutom inte är särskillt söt gör bara saken än mer märklig.

Visst. Hon var med förra året. Men hon ska väl inte särbehandlas för det.

Sibel är den bästa sångerskan i idol 2005. Sibel är speciell, hon är söt, snäll, gullig och bäst. Hon är speciell, sjunger som en gudinna, gullig som kattunge och har starquality som mariah carey.

Sibel åkte ut i kvalprogrammet förra året, kan du inte vara lite mänsklig och förstå hur nervös hon var. Hon är inte behandlad annorlunda för att hon var med förra året utan juryn gillar henne kanske lite mer(om dem nu gör det) pga att hon kanske är bäst om du inte hade tänkt på det?!?!?!
punkd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 24/09-2005, 12:52   #15
StePHanie
F0rumsMod

StePHanies avatar

Reg.datum: 06/09-2002
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mily
hon var bäst av tjejerna hittils iaf...tycker jag...
jag var besviken av hennes framträdande.
Jag tyckte det var lite dött,
plus så fick jag vibbar av "ryskt bidrag till schlagerfestivalen som inte kom vidare"

och KLÄDERNA!! Jag menar... KLÄDERNA! Har ni sett nåt så fult i hela ert liv? Hur kunde samma stylist göra Hilda och Martina mfl så grymt söta men Sibel så ful??

För er som inte minns hur hon såg ut:
jeansshort-shorts och jeansväst och skum sminkning.

Life is what happens to you while you're busy making other plans / John Lennon
StePHanie besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 24/09-2005, 13:12   #16
montpellier
Registered User

montpelliers avatar

Reg.datum: 19/06-2005
Vad jag vet så väljer artisterna själv vilka kläder dom ska ha på sig.
Stylisten hjälper bara till och ger lite förslag men det är helt upp till artisten att välja kläder. Så skyll inte på stylisten det var nog Sibels dåliga smak vi fick se. Det lustiga är att hon verkade vara ganska stolt över vilka kläder hon valt.
Gammal 24/09-2005, 13:45   #17
Vargen
Registered User

Citat:
Ursprungligen inskrivet av falafel
eller så är du kompis till en deltagare som skriver så här för att folk ska tycka illa om henne.

har du inte sett henne?
hon är så söt o snäll.

http://expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=440881

Bara för att Sibel lipa av lycka över att gå vidare blir hon väl inte en nice person för det.

Jobbigt med alla polare till delatagare som tokhaussar och ger en snäv bild av verkligheten.

Sibel verkar riktigt dryg. Jag vet inte om hon är det. Men det var intressant att höra att deltagarna förra året ogillade henne. Det vissta jag inte. Min intuition kanske är rätt ändå..

Jag tycker dock att det är pga bristande utstrålning och en trist och småfalsk röst som hon inte förtjänar att vara i finalen....
Vargen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 25/09-2005, 13:27   #18
StePHanie
F0rumsMod

StePHanies avatar

Reg.datum: 06/09-2002
Citat:
Bara för att Sibel lipa av lycka över att gå vidare blir hon väl inte en nice person för det.

Jobbigt med alla polare till delatagare som tokhaussar och ger en snäv bild av verkligheten.

Sibel verkar riktigt dryg. Jag vet inte om hon är det. Men det var intressant att höra att deltagarna förra året ogillade henne. Det vissta jag inte. Min intuition kanske är rätt ändå..

Jag tycker dock att det är pga bristande utstrålning och en trist och småfalsk röst som hon inte förtjänar att vara i finalen....

Jag börjar också tröttna på Sibel.

Jag får känslan av att hon bara vill det här för att vinna. + hon har en övertro på sig själv.

Hennes audition (My all) var underbar, för där sjöng hon från hjärtat tyckte jag. Men hennes framträdande förra året och i år var kallt och dött.

Det fínns ett talesätt i England som syftar på att man sjunger för att få mat "sing for your supper" som fattiga barn gjorde förr i tiden.

Sibel får börja göra det snart.

Life is what happens to you while you're busy making other plans / John Lennon
StePHanie besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 25/09-2005, 13:35   #19
Ron Obvious
i mongofilens våld

Ron Obviouss avatar

Reg.datum: 22/04-2003
Jag undrar väl mest varför, om nu Sibel är så fantastiskt bra som hennes förespråkare säger, hon inte har fått ett skivkontrakt redan. Det är ju jättekonstigt.
Eller inte. Eller så är hon helt enkelt inte någon färdig artist än.
ska tyna bort
Ron Obvious besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 25/09-2005, 13:50   #20
Tatterdemalion
Supernintendo Chalmers

Tatterdemalions avatar

Reg.datum: 20/12-2003
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ron Obvious
Jag undrar väl mest varför, om nu Sibel är så fantastiskt bra som hennes förespråkare säger, hon inte har fått ett skivkontrakt redan. Det är ju jättekonstigt.

Eller så har om ett skivkontrakt redan, precis som Darin troligen hade förra året, och att Idol-programmet bara är ett sätt ge henne publicitet och reklam.
Tatterdemalion besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 25/09-2005, 14:04   #21
Ron Obvious
i mongofilens våld

Ron Obviouss avatar

Reg.datum: 22/04-2003
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tatterdemalion
Eller så har om ett skivkontrakt redan, precis som Darin troligen hade förra året, och att Idol-programmet bara är ett sätt ge henne publicitet och reklam.
Isf är det ju spark på pungen på de andra deltagarna, de som inte har ett skivkontrakt, och hon borde röstas ut så fort som möjligt.
ska tyna bort
Ron Obvious besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 25/09-2005, 14:11   #22
Ambarondil
Registered User

Ambarondils avatar

Reg.datum: 05/09-2004
fan va ni spekulerar. såvitt jag vet så har inte sibel nåt skivkontrakt. och sen så är det redan bevisat att falafel inte är sibel.
Gammal 25/09-2005, 17:28   #23
Vargen
Registered User

Re: Re: Vad ser ni hos Sibel...? I mina ögon är hon ganska kass....

Citat:
Ursprungligen inskrivet av punkd
Sibel är den bästa sångerskan i idol 2005. Sibel är speciell, hon är söt, snäll, gullig och bäst.

Vad får du det här ifrån att Sibel skulle vara snäll!??

Det enda vi vet är att de andra idoldeltagarna inte gillade henne ifjol och inte verkar göra det i år heller. Detta eftersom hon är så dryg och egocentrerad.

Sibel kan ju börja med att lära sig att sjunga rent......
Vargen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 25/09-2005, 17:52   #24
montpellier
Registered User

montpelliers avatar

Reg.datum: 19/06-2005
Fan vad du är negativ till allt och alla Vargen. Har du ingen som du kan säga ngt positivt om?
Gammal 26/09-2005, 07:51   #25
punkd
Registered User

Reg.datum: 05/09-2005
Sibel SIbel Sibel

Citat:
Vad får du det här ifrån att Sibel skulle vara snäll!??

Det enda vi vet är att de andra idoldeltagarna inte gillade henne ifjol och inte verkar göra det i år heller. Detta eftersom hon är så dryg och egocentrerad.

Sibel kan ju börja med att lära sig att sjunga rent......

tror du verkligen på det? snälla, de andra deltagarna ser sibel som en konkurrent och vill därför att man inte ska gilla henne. Men sibel är nog starkare än så. Hon sjunger bäst av alla och det viktigaste för henne är inte att de andra deltagarna ska avguda henne utan hon är med idol för att sjunga, och att bevisa för sverige att hon är bäst.

Och sibel sjunger rent. Hon sjunger vackrast, har en röst som man slappnar av till, hon sjunger bäst tekniskt och en till grej du, vargen. Varför skulle juryn säga att hon är den bästa vokalisten, dem har nog hört lite mer än vad du har, så snälla nästa gång du har en åsikt, backa upp den då också.
punkd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:34.