Rome är det bästa HBO har producerat sen Sopranos.. Och det är inte lite det. Seriens första säsong tog slut för nån vecka sen i USA efter 12 avsnitt. Andra säsongen sägs dock ta minst 1,5 år, tidigast mars 2007.
Ursprungligen inskrivet av Kensai Rome är det bästa HBO har producerat sen Sopranos.. Och det är inte lite det. Seriens första säsong tog slut för nån vecka sen i USA efter 12 avsnitt. Andra säsongen sägs dock ta minst 1,5 år, tidigast mars 2007.
Trevligt att fler på Aotv har sett denna serie. Det är synd att vi måste vänta så länge på nya avsnitt.
Hur ska det gå för våra huvudpersoner? Deras liv ändrades totalt i det tolfte avsnittet.
Eftersom är barsnligt förtjust i filmer och TV-serier som har att göra med det gamla romarriket så kastade jag mig över Rome så fort den hade sänts på HBO. Men... den är ju inte bra. Inte alls. Trött, tråkig dialog, och karaktärer utan hopp om djup. Jag gav upp efter tre avsnitt. Jag kommer förmodligen ge den en ny chans om den kommer på svensk TV, och förhoppningsvis växer den. Men jag är grymt besviken av vad jag har sett.
ska tyna bort
Ursprungligen postat av pangpang
Pratar de engelska?
Jawohl, några talar British "Shakespeare Company" English, några talar en mild form av amerikansk engelska.
Men vissa latinska uttryck dyker naturligt upp i serien. Imperator, vae victis, alea jacta est... mm
har sett fyra avsnitt nu - fan det är ju värsta knullserien det här! Man skulle ha levt på romartiden minsann. Det ritas kukar på väggarna och det knullas än här än där.