19/11-2005, 20:05
|
|
|
Registered User
Reg.datum: 18/11-2005
|
Tack Jens!
Personligen tycker jag att Jens var den enda i idol (möjligtvis bortsett från Ola) som hade en röst som var så pass personlig att den håller för en skivlansering. Övriga idoldeltagare är förvisade till att antingen kunna skriva himla bra låtar eller att få sådana skrivna åt sig. Inget fel i det, men sammantaget med Jens låga ålder gör att jag tror att han skulle kunna bli riktigt, riktigt bra. Med lite träning, kan säkert scenrörelserna bättras på - då ni. Skulle också tro att han kan behöva öka röstomfånget en aning, men det är egentligen inte nödvändigt.
Jag har visserligen bara hört gratisklippen från idolskivan (med undantag av Jens låt), men fan vad bra hans framförande är jämfört med de övriga...
Som jag ser det så är de tre kvarvarande tävlandena totalt ointressanta och jag kommer inte att rösta på någon av dessa eller ännu mindre köpa någon skiva av dessa...
Sebastian: Sjunger bra, men har inte någon närvaro i rösten som kan fånga mitt intresse. Behöver världen en blek kopia av Mick Jagger eller Steven Taylor?
Agnes: Har en bra röst och sjunger bra, men verkar koncentrera sig mycket mer på hur hon sjunger än vad hon sjunger. Sedan har jag svårt att se vilken musikstil hon egentligen passar för! Bitvis hör jag inte ens att hon sjunger, fast man har väl blivit döv på gamla dar! 
Sibel: Har ett otroligt röstomfång men låter för det mesta väldigt tunn i rösten. För att ha gått hos en röstpedagog så har hon svårt att övertyga i de passager där hon verkligen tar i. Sveriges bästa sångerska? Hallå Peter, har du använt revaxör de senaste tjugo åren? Enligt min mening finns hon inte ens bland de 1000 främsta...
I likhet med många andra har vi i alla fall kunna konstatera att vår TV har rejält fel på ljudet. Lyssnar man på vad juryn tycker och vad men själv har hört så finns det ingen annan förklaring till varför juryns favoriter sjunger surt så det skallrar i fönsterrutorna!!!
|