163 besökare online / 43 572 medlemmar / 6 202 416 inlägg / 63 466 ämnen

Ämne: Koppla datorn till TV. Ljud!?

Resultat 1 till 6 av 6

Koppla datorn till TV. Ljud!?

Kommer detta att funka? Eller hur ska jag annars koppla ljudet?
    Tacksam för svar!
    Bifogade bilder
    Du får nog beskriva vad du vill göra...
    Ska du använda VGA sladden för att ha TV:n som primär skärm? Isf är det ok. Om du endast vill använda TV:n vid filmtittande och dataskärmen för allt annat så borde du köra S-video som videosignal, alternativt att du har ett hypermodernt grafikkort som har dubbla VGA kontakter, alternativt DVI kontaker. Ljudet kommer funka med dom sladdarna.
    Jag ser ingen s-video in, men däremot en composit in, och då finns den en omvandlare mellan den runda S-video sladden.
    när det gäller ljudet ska du nog inte koppla in det på dom inringade kontakterna (som är utgångar), utan dom som är längst till höger
    Ursprungligen postat av mackis5
    Du får nog beskriva vad du vill göra...
    Ska du använda VGA sladden för att ha TV:n som primär skärm? Isf är det ok. Om du endast vill använda TV:n vid filmtittande och dataskärmen för allt annat så borde du köra S-video som videosignal, alternativt att du har ett hypermodernt grafikkort som har dubbla VGA kontakter, alternativt DVI kontaker. Ljudet kommer funka med dom sladdarna.
    Jag ser ingen s-video in, men däremot en composit in, och då finns den en omvandlare mellan den runda S-video sladden.
    Du menar om jag ska ha både datorskärm och TV´n på samtidigt? Den ska användas till filmtittande. Nu har jag 2 st 3,5 kontakter, en i grafik.k och en i ljud.k och en skart i änden, men nu när min nya TV har VGA så vill jag använda den ! + att jag redan har beställt en för 350pix!

Är du säker på att ljudet kommer funka? Om du tittar på symbolen som jag har ringat in så är det typ "ljud ut" från TV´n? eller?
    Ursprungligen postat av Snedsteg
    när det gäller ljudet ska du nog inte koppla in det på dom inringade kontakterna (som är utgångar), utan dom som är längst till höger
    Men dom ska jag ha till min PS2 ju.. faan!
    Hur ska jag koppla det tycker ni!? DVD, PS2 och dator.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg