Radion spolar Tomas Ledins VM-låt "Vi är på gång".
Den är ingen hit i varken Sveriges Radio eller någon av de kommersiella kanalerna.
Sveriges officiella VM-åt finns inte med på radiostationerna Rix FM:s eller NRJ:s listor över de mest spelade låtarna.
Och den hörs inte särskilt mycket i Sveriges Radio heller.
- "Vi är på gång" spelas mycket, men bara på sporten. Den ligger inte i vår A-rotation. Vi har den inte i vår rullande lista, säger Susanne Tellinger, musikredaktör P4.
Även grannkanalen P3 nobbar Ledins fotbollslåt.
- Jag tror inte att vi har spelat den en enda gång, säger Karin Gunnarsson, musikredaktör P3.
Varför inte?
- Vi har inte spelat Ledin i P3 på flera år. Hans musik passar inte vår musikprofil.
Tomas Ledin.
__________________ Bruce Springsteen
Sthlms stadion 5/6
Grymmare än grymmast, längtar till nästa gång Bossen kommer
Zlatan låter gillar jag ju bäst, den är catchy. Men det faller ju platt på magen om nu inte Zlatan kommer tillbaka mer i VM. Det är det trista med att bygga en låt på en enda person.
Men tyckte det var lite kul när supportrar i Tyskland hade ändrat texten från "Ingen kickar fotboll som han, Zlatan Zlatan" till "ingen springer så lite som han, Zlatan Zlatan"
Ledin låt är inte bra, men minst dålig i sällskapet.
Jag såg Sverige England i Globen och före, efter och i halvlek så hoppade E-type och Markoolio samt ett halvtaffligt cover-/kompband omkring på scen och förde oljud. Är det de ni kallar fotbolls låtar?
Jag har bara hört två, "Who´s da man" och Ledin och jag får hålla med
DilleChrille att Ledin är minst dålig. Fotbolls-VM låtar har blivit sån stor business numera att folk ledsnar på den totala uppsjö som kommer. Annat var det på GES tid.
Ville också veta!
Någon som vet vilken låt som spelas när matcherna ska börja, alltså den spanska(?) låten. Är det bara en liten del de har gjort speciellt för VM eller finns hela låten någonstans?