Jag tycker att serien är helt ok, inget jag måste se varje måndag. Men den är ett bra tidsfördriv och den är rätt trevlig, vissa avsnitt har det glänst till samtidigt som vissa avsnitt är rejält tråkiga. 3/5 i betyg av mig vilket innebär att jag tittar på det, men jag orkar inte fördjupa mig allt för mycket i karaktärerna och liknande.
En collegetjej ska ut på dejt och hennes rumskompis säger åt henne att ta nåt sexigare på sig. Tjejen får låna rumskompisens top och åker iväg med sin dejt. Han kör dem till en ödslig vägstump vid en å eller liknande, och han vill börja hångla. Hon säger nej, men han fortsätter. En man i sydväst, regnrock och krokförsedd hand kommer smygande i buskarna och skrapar med kroken mot vägskyltar och blir sedan osynlig. Killen hoppar naturligtvis ut ur bilen för att se vad det är och tjejen låser in sig. När killen aldrig kommer tillbaka blir hon orolig, så hör hon hur det dunkar mot biltaket. Till slut avtar det och hon tar sig ut ur bilen. Då ser hon killen hänga upp och ner från en gren över biltaket; det är hans hand som slog i taket.
Dean och Sam läser om det och åker till staden för att se vad det är, och de åker till killens fraternity-hus. Där får de reda på att killen var tillsammans med en prästdotter. Sam och Dean åker till minneshögstunden som hålls för killen i kyrkan, och den predikande prästen är tjejens pappa. Sam pratar lite med tjejen och säger att han också sett dö och han vet hur svårt det är att glömma. Efter den pratstunden kommer Dean och Sam fram till att det förmodligen rör sig om vandringssägen där en krokförsedd man slaktar ungdomar vid deras bilar.
De åker till biblioteket och går igenom gamla tidningsklipp , och hittar en artikel från 1800-talet där en präst sprang omkring och slaktade prostituerade eftersom han var upprörd över horeriet och lössläppheten. Prästen hade förlorat en hand och ersatt den med en krok, och slaktandet skedde där collegeungdomarna åkt för att hångla. De kommer fram till att det förmodligen är den prästens ande. Naturligtvis är han begravd i en omarkerad grav, så de kan inte elda upp hans kvarlevor.
Samma kväll (?) grälar prästen och dottern, eftersom prästen vill att hon ska flytta hem, pga allt supande och annat som pågår i sorority-huset hon bor i. Hon kommer in på sitt rum och tänker tända lampan, men eftersom rumskompisen sover gör hon aldrig det. När hon har gått och lagt sig ser man en skugga bakom en dörr.
Nästa morgon vaknar hon och ser blod på golvet, som droppar från rumskompisens säng. Rumskompisen har också blivit slaktad. På väggen står det ”Är du inte glad att du inte tände lyset?” eller liknande.
Sam och Dean smyger in i hennes rum medan polisen är där och känner att det luktar efter anden, och kommer fram till att anden måste ha nån koppling till prästdottern. Gamla tidningsklipp avslöjar att präster tidigare löpt amok för att stoppa fördärvet, och de tror att prästen på nåt sätt frammanar anden, eftersom han är orolig för sin dotters förfall.
Samtidigt som Dean letar upp slaktarprästens grav och bränner hans rester sitter Dean vakt utanför prästens hus. Dottern kommer ut och pratar med honom, och det visar sig att medan prästen predikar för dottern så träffar han samtidigt en gift kvinna som kommer till kyrkan med sin familj. När de sitter och pratar kommer prästen ut och beordrar dottern att komma in. När prästen står i dörröppningen kommer slaktarprästen inifrån huset och hugger tag i prästen. Sam springer in efter dem och prästen klarar sig.
Sam och Dean kommer fram till att det är prästdottern som hemsöks, eftersom hon upprörs av omoralen. De kommer också fram till att slaktarprästens kraft sitter i kroken, som finns nånstans i prästdotterns hem, men den har blivit omsmidd. De bränner allt silver, och medan de gör det sitter prästdottern och gråter i kyrkan. Sam pratar med henne och hon säger att hon måste straffas för att hon ville straffa de som nu är döda. Slaktarprästen dyker upp och är ute efter prästdottern. Sam ser att hon har ett halsband med kors av silver och först när de bränner det försvinner slaktarprästen.
Först ramlar en gaskille ner i ett hål och på en timme har skalbaggar käkat upp hela hans skallinnehåll.
Tydligt datoranimerade spindlar attackerar en duschande kvinna, som ränner rakt igenom duschväggen och förblöder. Under hennes handduk hittar de ett gäng plastspindlar.
När sen familjen blir attackerad av en insektsinvasion, som enligt den gamle indianen ska vara av sådan art att ingen kommer överleva natten, så räcker det med att ha insektsspray där man tänder eld på sprayen när den trycks ut för att hålla stånd mot angreppet. En hel natt. Ända till gryningen.
Men Jensen Ackles är ju alltid trevlig att titta på.
Ursprungligen postat av sienna
Nja, gårdagens avsnitt var väl sådär, va?
Först ramlar en gaskille ner i ett hål och på en timme har skalbaggar käkat upp hela hans skallinnehåll.
Tydligt datoranimerade spindlar attackerar en duschande kvinna, som ränner rakt igenom duschväggen och förblöder. Under hennes handduk hittar de ett gäng plastspindlar.
När sen familjen blir attackerad av en insektsinvasion, som enligt den gamle indianen ska vara av sådan art att ingen kommer överleva natten, så räcker det med att ha insektsspray där man tänder eld på sprayen när den trycks ut för att hålla stånd mot angreppet. En hel natt. Ända till gryningen.
Ja detta var inget höjdaravsnitt... Håller helt med
Nja, gårdagens avsnitt var väl sådär, va?
ja jösses vilken jävla kalkon. det var droppen, nu ska jag aldrig se det mer. dom må vara snygga men jag tycker snubbarna spelar väldigt dåligt oxå.
Gårdagens avsnitt var lite småskäääry, men med ingredienserna avstängt dårhus och ond bråd död genom patientupplopp i nämnda dårhus kan det ju inte bli fel.
Gårdagens avsnitt var lite småskäääry, men med ingredienserna avstängt dårhus och ond bråd död genom patientupplopp i nämnda dårhus kan det ju inte bli fel.
vad lever grabbarna av förresten, jag har aldrig sett att någon betalat dom något? dom kanske har lönebidrag eller kanske det är ett EU-finansierat växtkraft 3-projekt.
Ursprungligen postat av Luden Präst
vad lever grabbarna av förresten, jag har aldrig sett att någon betalat dom något? dom kanske har lönebidrag eller kanske det är ett EU-finansierat växtkraft 3-projekt.
Nej nej.... de har ju fejkade kreditkort.... visades minsann i första avsnittet....
ut det och satte på kylskåpet.”