Ny dramaserie som startar på onsdag (?) i TV3 22.30.
Jag har höga förväntningar på den och tycker att den verkar annorlunda. Första säsongen har tidigare visats på Canal+ så några av er har kanske redan sett den. Ingen spoilertråd detta, jag är bara nyfiken på vad ni som sett den tycker om den?
Senaste redigerad av ilsa den 09/09-2006 klockan 17:24.
tyckte det kände som nåt man redan sett massa gånger. lite desperate housewives + six feet under fast light och sämre.
"twisten" med det här skall väl vara att hon säljer gräs? har svårt att tro att den grejen ensam kan bära upp och göra det här till nåt speciellt och bra.
Jag är lite besviken. Det känns som att de har försökt klämma in lite för mycket uppseendeväckande och provocerande ämnen på ett avsnitt. Jag hoppas att avsnitten som följer inte försöker pressa in så mycket på 40 minuter som de försökte med igår.
- Skönhetstävlingsmamman som är besatt av att barnet ska banta och bli vacker
- Den langande tonåringen
- Ett homosexförhållande mellan medelålders man och tonåring
- Den liberala mamman som låter sin tonåring ha sex hemma
- Det mobbade barnet som käftar emot sina mobbare
- Den rebelliska tonårsdottern som gör uppror mot sin mamma
- Den otrogna mannen
- Den kontroversiella(?) flirten mellan en svart man och vit kvinna
- Byråkraten och samhällets stöttepelare som röker marijuana
- Samhällsansvaret som den langande mamman känner gentemot barn och ungdomar ("Du ska inte langa till skolbarn")
Det blev för mycket på 40 minuter.
Ursprungligen postat av Komigen
Jag tyckte också att det kändes väl mycket Desperate housewives...
Nu har jag inte sett särskilt mycket DH, men, utveckla gärna likheterna.
Iofs är båda satirer över "suburbian america" men annars tycker jag inte likheterna är särskilt många...
Första säsongen kommer på dvd inom kort läste jag nånstans. Tur det, för jag tyckte det var lite tråkigt med ett halvtimmesavsnitt/veckan. Missade endel där. Men såg tillräckligt för att se att det är en sjukt bra serie.