Ursprungligen postat av reefer
Fast var det några kända namn i UFN? Ska man mödas med att tanka hem den menar du..?
Det var nästan bara helt okända killar, för mig i alla fall. Den enda (?) jag tror jag hört namnet på förut var Sam Stout, och han var med i the main event.. Men! Jag tyckte att de flesta av matcherna var riktigt bra. Och åtminstone ett par av vinnarna från kvällen lär vi få se igen, så varför inte passa på att bli bekant med dem redan nu..!
Ursprungligen postat av Pingvin
Det var nästan bara helt okända killar, för mig i alla fall. Den enda (?) jag tror jag hört namnet på förut var Sam Stout, och han var med i the main event.. Men! Jag tyckte att de flesta av matcherna var riktigt bra. Och åtminstone ett par av vinnarna från kvällen lär vi få se igen, så varför inte passa på att bli bekant med dem redan nu..!
Var det några tungviktar-matcher då eller var det bara småkillar? Missförstå mig inte.. det är oftast mer action i småkillar-matcher.. men stora bufflar är roligare underhållningsvärde på.
Var det några tungviktar-matcher då eller var det bara småkillar? Missförstå mig inte.. det är oftast mer action i småkillar-matcher.. men stora bufflar är roligare underhållningsvärde på.
(letar febrilt efter den nu)
Klar övervikt åt småkille-hållet, men det var en welterweight och en middleweight också. Tror inte de blev större än så tyvärr. Den bästa matchen var nog i 155 lbs-klassen.
Äsch va trist.. Jag tycker det börjar bli ont om 120 kg+ killar nu alltså.. Visst, det beror väl på att dom är slöa och dåliga på att slåss.. men vafan.. FREAKSHOW GODAMMIT!
Äsch va trist.. Jag tycker det börjar bli ont om 120 kg+ killar nu alltså.. Visst, det beror väl på att dom är slöa och dåliga på att slåss.. men vafan.. FREAKSHOW GODAMMIT!
Det är nog bara en tidsfråga innan Butterbean dyker upp i UFC.
Haha. Ja, där snackar vi freakshow. Finns någon brasilianare också som är sådär larvigt stor att det typ ser ut som han rör sig i slow motion.
Fast Hong-Man Choi är faktiskt inte BARA freakshow.. han KAN faktiskt slåss lite om han lägger manken till (jag har faktiskt sett några sparkar och knän från honom som varit helt godkända).. fast han vinner ju mest på att han är.. well.. ENORM!
Såg du matchen mellan honom och Predator? Roligaste jag sett på länge.
Fast Hong-Man Choi är faktiskt inte BARA freakshow.. han KAN faktiskt slåss lite om han lägger manken till (jag har faktiskt sett några sparkar och knän från honom som varit helt godkända).. fast han vinner ju mest på att han är.. well.. ENORM!
Såg du matchen mellan honom och Predator? Roligaste jag sett på länge.
Näe, inte sett. Var det en K1-match? Kollar nästan inte på det längre, och det är väl där han brukar hänga till. Har nog aldrig sett honom i någon match där man får ta ner motståndaren på golvet, han skulle nog få det riktigt jobbigt i UFC. Åh, fresten har de en viktgräns även för tungviktare i UFC, 265 lbs tror jag (120 kg). Choi väger väl 150 eller nåt, utan att vara det minsta tjock..
Näe, inte sett. Var det en K1-match? Kollar nästan inte på det längre, och det är väl där han brukar hänga till. Har nog aldrig sett honom i någon match där man får ta ner motståndaren på golvet, han skulle nog få det riktigt jobbigt i UFC. Åh, fresten har de en viktgräns även för tungviktare i UFC, 265 lbs tror jag (120 kg). Choi väger väl 150 eller nåt, utan att vara det minsta tjock..
Mmmm.. det var i K1.. Predator "krigade" bra (som Jörgen Krut sa) men Hong-Man Choi bara log när han anföll.
Finns det inte super-heavyweight i UFC? (du får väga hur mycket du vill)
Hong-Man Choi väger 164kg utan ett uns fett fresten (fast japanerna brukar ju överdriva). Stoooooor kille.
Mmmm.. det var i K1.. Predator "krigade" bra (som Jörgen Krut sa) men Hong-Man Choi bara log när han anföll.
Finns det inte super-heavyweight i UFC? (du får väga hur mycket du vill)
Hong-Man Choi väger 164kg utan ett uns fett fresten. Stoooooor kille.
Har inte hört något om en super heavyweight-klass. Det har kanske bara inte behövts; den största killen de har är väl Tim Sylvia, och han klämmer sig under 265 lbs inför matcherna (de snackade om det någon gång).
Heh, Choi är bokstavligt talat dubbelt så stor som medelmänniskan. Som en annan art eller nåt. Jag vill se en K1-match mellan Choi och Ernst Kirschsteiger, av ett antal olika skäl!
Har inte hört något om en super heavyweight-klass. Det har kanske bara inte behövts; den största killen de har är väl Tim Sylvia, och han klämmer sig under 265 lbs inför matcherna (de snackade om det någon gång).
Heh, Choi är bokstavligt talat dubbelt så stor som medelmänniskan. Som en annan art eller nåt. Jag vill se en K1-match mellan Choi och Ernst Kirschsteiger, av ett antal olika skäl!
Hahaha.. Jag vill se en UFC-match mellan Choi och Randy!
Nate Diaz imponerade mest. Snacka om att vara hal som en ål. Manny kommer inte ha en chans i "riktiga" UFC, fast snyggt att han tog Joe (som jag hade som favorit i hela tävlingen).
Karo Parisyan verkar ju vara värsta tönten fresten.. synd för han är så slåss ju så himla coolt.
Ny "MMA"-show "in the spirit" av den explosion av MMA-intresse över världen nu.
Samma upplägg som The Ultimate Fighter typ, men vi snackar brudar (!) som slåss i Muay Thai.. en fight per avsnitt.. förlorarn åker hem och vinnarn fortsätter till Thailand för tillslut slåss för grand prize att fightas mot en riktig Muay Thai hårding från Thailand.
En grej som slog mig är att samtliga brudar är förvånansvärt snygga. Alla kanske inte är Cindy Crawford direkt, men Muay Thai brudar brukar ju se ut som bussolyckor så..
Spoiler:
Go Dawn! Heart of a Lion! Hon slår verkligen hål på myten om våpiga blondiner som inte vågar bryta en nagel. Fan va hon bangade!