AlltOmTV.se
Din oberoende guide i TV-träsket Mäklare

Gå tillbaka   AlltOmTV > TV-forum > Barn
Användarnamn
Lösenord

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 30/11-2009, 11:28   #126
jagärförvirrad
Registered User

Reg.datum: 22/11-2009
Jag behöver hjälp med ett barnprogram !?

Jag kollade runt lite på youtube och hittade den här låten som jag kände igen väldigt mycket. Så kom jag på att det var från en serie som jag såg på när jag var liten.
Programmet handlade om två tigrar som flög runt i världen och löste olika mysterium. Dom flög runt i ett plan som det planet i Luftens Hjältar.
Dom fick också veta uppdragen av en bandspelare.
Tigrarna var klädda i kläder som Indiana Jones.

Här är låten jag hittade. Spola fram till 1:20 min.

http://www.youtube.com/watch?v=bYOE4XnrNeo&translated=1

Snälla behöver hjälp. Håller på att bli INSANE !
Tack
jagärförvirrad besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 30/11-2009, 11:41   #127
MMMistress
☆ Mother Diamond ☆

MMMistresss avatar

Reg.datum: 31/10-2002
Låten Careless whisper

Careless whisper + Wikipedia = The great Eekscape

Vad den hette i Sverige vet jag inte för jag har bara letat info, har inget minne av den.

(om det nu är den?)
Streets are uneven when you're down
MMMistress besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 30/11-2009, 13:25   #128
jagärförvirrad
Registered User

Reg.datum: 22/11-2009
Citat:
Ursprungligen postat av MMMistress
Låten Careless whisper

Careless whisper + Wikipedia = The great Eekscape

Vad den hette i Sverige vet jag inte för jag har bara letat info, har inget minne av den.

(om det nu är den?)

Tyvärr så är det inte den, Men tack för hjälpen
jagärförvirrad besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 03/12-2009, 17:39   #129
Furienna
Registered User

Furiennas avatar

Reg.datum: 13/08-2007
Citat:
Ursprungligen postat av Albin&Pia
Jag letar efter ett otecknat, danskt barnprogram som gick i mitten av nittiotalet och handlar om en väldigt förbannad liten kille som bor med sin pappa i en höghuslägenhet.
Brorsan och jag har alltid kallat honom Amö, eftersom det namnet/ljudet upprepas hela tiden i den kaxiga vinjetten, där Amö vaknar, skitförbannad, går till skolan och på vägen gör fula miner och visar långfingret åt kameramannen.
Nån som känner igen? Det kan ha visats i sommarlovsmorgon.

Det skulle va festligt att kunna skicka lillbrorsan ett avsnitt, för vi larvade oss så mycket med den sången när vi var små
Hmmm... Jag tror att jag minns det här programmet. Den lille killen såg en gång Michael Jacksons musikvideo "Bad", och så förvandlades han till Michael i "Bad"-videon. Jag tror att han också blev förvandlad till Elvis på samma sätt i samma avsnitt. Om det är inte samma program, som du försöker minnas, så är det ett annat danskt program, som jag tänker på.
Furienna besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 05/12-2009, 22:48   #130
Cissie
Registered User

Cissies avatar

Reg.datum: 28/11-2009
danskt barnprogram

Jag letar efter namnet på ett annat otecknat danskt barnprogram, som SVT sände någon gång mellan -87 och -89.
Tror att det utspelade sig i rymden. Det var en tjej och en kille från jorden som var på en planet (?) där man inte fick skratta. Tjejen hade långt hår och hette Cecilie.
Cissie besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 02/01-2010, 17:34   #131
Han-Kee
Registered User

Reg.datum: 30/12-2009
Något att bita i...

Hej där!

Jag har mycket vaga fragment av ett barnprogram/en barnfilm ifrån tidigt 90-tal, tänkbart 92-93. Fragmenten är följande;

Ett barn går ifrån sitt hem (betonghyreshus) ut på ett gräsfält och lyckas där teleportera sig till en mörk och lummig skog.

Barnet upptäcker skogen i någon scen och märker att någonting i skogen eller själva skogen (typ mossan) går att äta och är väldigt likt mums-mumschoklad.

Något mörkt och stort smyger i närheten av barnet ifört pösiga kkläder, tänkbart ett skogstroll á la John Bauer.

Dessa scener har etsat sig fast i minnet och jag skulle gärna se en "closure" genom att någon mer kan minnas detta och ge mig ett namn på filmen/serien!

Tack / Henrik
Han-Kee besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 16/01-2010, 17:19   #132
litania
Registered User

Reg.datum: 16/01-2010
ika i rutan eller vem?

här är en sak som drivit mig till vansinne ett tag, och framför allt i dag när jag försökt luska ut det. jag trodde att det var ika i rutan men det var det minsann inte!

jag har för mig att de var två systrar (typ spara och slösa) men jag kan ha helt fel... i vilket fall som helst så är det ett avsnitt där denna karaktär (kvinna, helt i stil med ika i rutan) hade på sig en klänning gjord i 50-lappar (innan de försvann första gången). någon annan var en sopsäck tror jag. är det någon som vet vad jag pratar om när det gäller klänningen i 50-lappar? eller hade ika i rutan för sig sådana hyss?
litania besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 18/01-2010, 13:15   #133
hristo
Registered User

Reg.datum: 15/01-2010
Min sambo har för sig att det fanns ett barnprogram på 80 talet som handlade om typ fickludd och monster i någons ficka !! Någon som vet vad det kan vara?
hristo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 18/01-2010, 13:24   #134
MMMistress
☆ Mother Diamond ☆

MMMistresss avatar

Reg.datum: 31/10-2002
Jag har absolut inte en susning om vad det är för program som tre helt nya användare frågar om. Välkomna ändå.
Streets are uneven when you're down
MMMistress besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 20/01-2010, 09:39   #135
Furienna
Registered User

Furiennas avatar

Nej, jag kan inte heller ge några svar till de senaste efterfrågningarna. Men om ni har tur, så är det någon annan här, som kan ge er ett svar.

Senaste redigerad av Furienna den 20/01-2010 klockan 10:05.
Gammal 29/01-2010, 12:37   #136
Lolakola
Registered User

Reg.datum: 24/01-2010
2 barnprogram efterlyses

Hej, jag har läst igenom denna tråden i hopp om att någon ska ha skrivit om mina två program som jag gått och funderat över nu i flera, flera år.
Jag är född 80 och har ett minne av ett gäng barn som springer omkring i en typ sönderbombad stad och gömmer sig i gångar, bakom murar, hus osv för att inte "Langolerna" ska hitta dem. Dessa "Langoler" (kan även heta något annat) ser ut som de långbenta robotarna i Starwars 5 men utan kanoner längst fram och de är i silver och inte vita. Denna serie är verkligen "Storebror ser dig" och jag undrar om någon kommer ihåg detta eller om det bara är något jag drömt... Jag hade även parabol från 87 så jag vet inte var jag kan ha sett det heller. Allt är bara grått och de ser ut som typ ett Berlin under andra världskriget... kanske...
Jag kollade in "Vägen till gyllenblå" Men hittar inte tillräckligt för att kunna urskilja om det är den för det fanns även en futuristisk känsla över det hela...

Det andra programmet var en man som hade en flygande matta och så sjöng de en massa olika saker och den enda sång jag minns är "knäppsången" Går så här:
"Du är så knäpp, men du är knäppare, Du är så knäpp, Men du är knäppare, du är så knäpp, men du är knappare än jag. För knäppare än jag kan man knappast va *knäpper i fingrarna* Så knäpp är jag"

hehe!! Nåja och den här mannen med den flygande mattan bodde i ett trähus?! Tror jag och så var det några barn där och så flög de iväg på mattan ibland och hit o dit ^^ asch minns inte så mycket mer, men kan nåååågon hjälpa mig ^^
Lolakola besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 29/01-2010, 12:47   #137
Megan
siennas hynda

Megans avatar

Reg.datum: 26/01-2009
Citat:
Ursprungligen postat av Lolakola

Det andra programmet var en man som hade en flygande matta och så sjöng de en massa olika saker och den enda sång jag minns är "knäppsången" Går så här:
"Du är så knäpp, men du är knäppare, Du är så knäpp, Men du är knäppare, du är så knäpp, men du är knappare än jag. För knäppare än jag kan man knappast va *knäpper i fingrarna* Så knäpp är jag"

hehe!! Nåja och den här mannen med den flygande mattan bodde i ett trähus?! Tror jag och så var det några barn där och så flög de iväg på mattan ibland och hit o dit ^^ asch minns inte så mycket mer, men kan nåååågon hjälpa mig ^^
Den här kommer jag ihåg, om vi tänker på samma serie. Det var tecknat och det fanns en pojke i huset också som hette Albin. I mitt minne påminde han lite grann om Alfred E. Neumann (MAD) i utseendet, i alla fall huvudformen. Han flög iväg på den där mattan i varje avsnitt och utförde nåt slags jobb eller gärning. Den var egentligen rätt fult tecknad, med en massa cirklar som utgjorde de olika sakerna som trädkronor och annat.

Jag hatar ju att länka till ett annat forum men det var vad jag fick träff på när jag googlade.

http://snuskiania.phpbb2.se/board/no...let-t1494.html

♥♥♥♥ Om du är medlem i världens bästa forum kopiera den här statusen och visa alla andra medlemmar att detta forum kan man inte klara sig utan!!!!11 ♥♥♥♥
Megan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 29/01-2010, 13:29   #138
Lolakola
Registered User

Reg.datum: 24/01-2010
Citat:
Ursprungligen postat av Megan
Den här kommer jag ihåg, om vi tänker på samma serie. Det var tecknat och det fanns en pojke i huset också som hette Albin. I mitt minne påminde han lite grann om Alfred E. Neumann (MAD) i utseendet, i alla fall huvudformen. Han flög iväg på den där mattan i varje avsnitt och utförde nåt slags jobb eller gärning. Den var egentligen rätt fult tecknad, med en massa cirklar som utgjorde de olika sakerna som trädkronor och annat.

Jag hatar ju att länka till ett annat forum men det var vad jag fick träff på när jag googlade.

http://snuskiania.phpbb2.se/board/no...let-t1494.html

Nej båda programmen var oteckande. Det första kan ha varit på svenska eller engelska.. minns ej, men det andra är på svenska med svenska skådisar. Det första programmet kan ha varit redan 84-85 men det andra är nog mer tidigt 90-tal
Lolakola besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 06/02-2010, 00:27   #139
Furienna
Registered User

Furiennas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Megan
Jag vet inte om han någonsin flög på en matta (men så har jag inte heller sett serien, förutom två avsnitt, som jag spelade in, på tjugo år nu), men annars får din beskrivning mig att tänka på "Albin" av Ulf Löfgren.

http://www.youtube.com/watch?v=vRA02zoNQNs
Gammal 06/02-2010, 00:35   #140
Sacho
Fikonstrudel

Sachos avatar

Reg.datum: 31/08-2005
Citat:
Ursprungligen postat av Cissie
Jag letar efter namnet på ett annat otecknat danskt barnprogram, som SVT sände någon gång mellan -87 och -89.
Tror att det utspelade sig i rymden. Det var en tjej och en kille från jorden som var på en planet (?) där man inte fick skratta. Tjejen hade långt hår och hette Cecilie.

Vägen Till Gyllenblå! Men det var inte danskt, det var svenskt.

♫ So come follow me, where the manatees swim free, down under the golden sea ♫
Sacho besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 07/02-2010, 23:27   #141
TigerArk
Registered User

Reg.datum: 01/02-2010
Citat:
Ursprungligen postat av jagärförvirrad
Jag kollade runt lite på youtube och hittade den här låten som jag kände igen väldigt mycket. Så kom jag på att det var från en serie som jag såg på när jag var liten.
Programmet handlade om två tigrar som flög runt i världen och löste olika mysterium. Dom flög runt i ett plan som det planet i Luftens Hjältar.
Dom fick också veta uppdragen av en bandspelare.
Tigrarna var klädda i kläder som Indiana Jones.

Här är låten jag hittade. Spola fram till 1:20 min.

http://www.youtube.com/watch?v=bYOE4XnrNeo&translated=1

Snälla behöver hjälp. Håller på att bli INSANE !
Tack

Montana Jones?
TigerArk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 30/03-2010, 20:09   #142
bleedingheart
Registered User

Reg.datum: 04/03-2010
söker 3 stycken serier
1 handlar om en panda som heter jim eller jimjim. kommer inte ihåg riktigt. sändes i början av 90-talet
2. handlar om en panda, en kattbjörn och nåt mer som åker jorden runt för att rädda olika arter.
3. handlar om en helt vanlig kille som heter jimmy (tror ja att de va. det började på j ). en dag fick han axla ansvaret för jordens säkerhet. serien blev jättestor, såldes aktionsdockor. sändes under 90-talet den med

hoppas nån vet va dom heter. har försökt komma på de i åratal
bleedingheart besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 08/04-2010, 12:46   #143
Furienna
Registered User

Furiennas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bleedingheart

2. handlar om en panda, en kattbjörn och nåt mer som åker jorden runt för att rädda olika arter.
Jag tror jag känner igen den här. Det var tre slags pandabjörnar (två killar och en tjej), som åkte runt jorden på miljörelaterade uppdrag. Men jag kommer inte ihåg namnet på serien. Men så har jag inte heller sett serien på typ femton år nu. Fast det var nog något övertydligt, som "Miljöbjörnarna" eller något sådant.

Senaste redigerad av Furienna den 08/04-2010 klockan 12:54.
Gammal 08/04-2010, 12:51   #144
Furienna
Registered User

Furiennas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av litania
här är en sak som drivit mig till vansinne ett tag, och framför allt i dag när jag försökt luska ut det. jag trodde att det var ika i rutan men det var det minsann inte!

jag har för mig att de var två systrar (typ spara och slösa) men jag kan ha helt fel... i vilket fall som helst så är det ett avsnitt där denna karaktär (kvinna, helt i stil med ika i rutan) hade på sig en klänning gjord i 50-lappar (innan de försvann första gången). någon annan var en sopsäck tror jag. är det någon som vet vad jag pratar om när det gäller klänningen i 50-lappar? eller hade ika i rutan för sig sådana hyss?
Jag vet inte om detta är rätt, men av någon anledning får det där med två systrar mig att tänka på ett barnprogram, som (jag tror) hette "Stor och Liten".
Gammal 08/04-2010, 14:04   #145
ulliso
Igel

ullisos avatar

Reg.datum: 09/10-2001
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Jag vet inte om detta är rätt, men av någon anledning får det där med två systrar mig att tänka på ett barnprogram, som (jag tror) hette "Stor och Liten".
Åh, det minns jag.

Projekt 365
Mina bilder på Pixbox
Mina foton på Picasa
Mina foton på Flickr
ulliso besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 29/04-2010, 22:07   #146
Cissie
Registered User

Cissies avatar

Reg.datum: 28/11-2009
Citat:
Ursprungligen postat av Sacho
Vägen Till Gyllenblå! Men det var inte danskt, det var svenskt.

Ja, det är det ju! Jag var så övertygad om att det var danskt bara för att tjejen hette Cecilie. :-)

Jättetack!
Cissie besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 16/05-2010, 17:44   #147
menvafaan
Registered User

Reg.datum: 13/05-2010
Jag undrar över var ett barnprogram som jag såg när jag var liten (Läs: mindre). Jag minns bara små små saker och kan inte vara 100% säker på om det jag skriver är rätt.

Det handlade om en kille och en tjej som möts när de badar i samma sjö. De har likadana påsar med sina kläder i, men i tjejens påse är det en "magisk" klänning. När hon går därifrån råkar hon ta killens påse och när han sen ska hem blir han tvungen att ta på sig hennes klänning. Men när han kommer hem visar det sig att av någon andledning så går den inte att ta av sig.

Sen minns jag inte mera, jag är ganska säker på att det var en serie och att det var typ 3-4 avsnitt om det hjälper. Tror inte heller att det var ett svenskt barnprogram. Det kan ha varit någon form av balettklänning och jag tror tjejen fick den av en mystik dam, och att de letar upp henne för att ta reda på hur man tar av sig klänningen...

Jag har försökt ta reda på vad programmet heter i 2-3 år och eftersom jag inte hittar det någonstans börjar jag tro att jag drömt alltihop...
Snälla hitta det mystiska programmet innan jag blir galen!
menvafaan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:27.