Ursprungligen postat av Fletch
Inget. Men tanter och farbröder tycker att han är charmig i Så ska det låta.
Jahapp, då är det alltså bekräftat. Jag är en farbror. Ja, jag tycker att Settman är en mycket bra programledare, men inte nog med det: jag tyckte även att En ängels tålamod var helt ok! Samtidigt som jag menar att Ronny & Ragge var uselt.
Nåväl, jag såg inte andra avsnittet av Playa del Sol eftersom det första var en rejäl besvikelse. Det är uppenbart att varken Hjelt eller - framförallt - Tornving inte är mycket att hänga i julgranen när det kommer till skådespeleri. Fast jag undrar om inte resten av rollerna spelades ännu sämre, egentligen. Några småkul repliker och ett par dråpliga situationer bjöds det visserligen på, men i det stora hela var det riktigt tråkigt, poänglöst och taffligt. Och det som skrivs här om det andra avsnittet lockar mig inte heller att ge det en ny chans.
__________________ "Property is organized robbery." George Bernard Shaw
"Om livet inte går ihop med gällande ekonomiska lagar, är det då livet som har fel?"Lars Linder
Tyckte det hade ryckt upp sig en aning..senaste avsnittet, då dom tycktes falla in i den klassiskt svenska förväxlingskomedin, vilket alltid känns trevligt..
Dock fortfarande tycker jag att dom misslyckas när dom väl har punchline så slarvas den istället bort till något tråkigt ingenting, med en seg klippning & den irriterande trudelutten som klimax,
och samtliga karaktärer är forfarande för alldagliga, normala, tråkiga etc etc
vad gör den där unge rakade killens i serien? han ska väll egentligen inte spela komedi va?
hur känner man igen dåligt skådespeleri föresten? det är väll bara Tommy Bergren som kan avgöra det korrekt? jag ser tyvärr inte att skådespeleriet är dåligt, men jag vill hjärna kunna se det ni alla ser (jag är en av dom som inte noterade att han som spelade Anakin Skywalker i sissta filmen var fesa-dålig..det är synd om mig)
Äh jag tycker denna serien är rätt ok, det är en sån okompliserad handling att man kan gå på toaletten i 5 minuter och när man kommer tilbaka så fattar man endå. sånt är skönt.
Klart detta inte håller en lika hög kvalité som amerikanska sticoms men det är ju de..Amerika har pengar! skiit mycket pängar. det har inte sverige.
Jag tycker det är helt ok soffnöje om man inte går in för att det ska vara lika bra som Scrubs eller Vänner!
(var Settman alltså billigast?)
Ändock så man ju ioff skriva rolig dialog & manus
även om man lider brisst på likvida medel till rekvisita & hyra duktiga manusförfattare..mm..Överskottslagret & Butterix(R) är ej att förackta för det förstnämda
Se bara på "Vänner" det blev ju dåligt trots att deras asntällda kaffekokare, sufflös
hade högre lön än en svensk Sit-Com har total budget
"Rena Rama Roffe" lyckades ju! visserligen var manuset britiskt..Hem Till Midgård lyck..nej föresten
"Full Fräs Med Stefan & Krister" då! dom behövde bara sitt sunda förnufft
och en trubbig högaffel och succen var gjord
Jag tycker nog att serien har tagit sig lite, även om det är rejäla kvalitetsglipor i manus ibland. Och Josefin Bornebuschs agerande är väl inte direkt Oscarsmaterial...
Svenske tandläkaren var ju t ex ett roligt inslag igår. Jag var väldigt tacksam över att jag precis hade varit hos tandläkaren så jag slapp oroa mig för att det var sådär besöket skulle sluta.
Ursprungligen postat av sienna
Jag tycker nog att serien har tagit sig lite, även om det är rejäla kvalitetsglipor i manus ibland. Och Josefin Bornebuschs agerande är väl inte direkt Oscarsmaterial...
Svenske tandläkaren var ju t ex ett roligt inslag igår. Jag var väldigt tacksam över att jag precis hade varit hos tandläkaren så jag slapp oroa mig för att det var sådär besöket skulle sluta.
Jag tycker också att serien tagit sig lite, eller också har man själv sänkt förväntningarna...För övrigt tycker jag snorungen skulla ha straffats igår- inte få stå och skjuta i nån spelhall. Vari ligger sensmoralen!!!!!
Sen blir jag fnissig när Tornving smyger runt hörn och säger "hej" lite inställsamt till gästerna.
Ursprungligen postat av gråmusen
Jag tycker också att serien tagit sig lite, eller också har man själv sänkt förväntningarna...För övrigt tycker jag snorungen skulla ha straffats igår- inte få stå och skjuta i nån spelhall. Vari ligger sensmoralen!!!!!
Ja, jag trodde att hon hade tagit med honom till nåt läskigt ställe som skulle skrämma skiten ur honom.
Ursprungligen postat av anp
Så skönt att se att fler inte fattade slutet, med skitungens arkadspelsspelande...
Jag trodde jag var ensam om att inte fatta
Nej du är definitft inte ensam, skämtet om det nu var menat som ett skämt var ju så extremt snuttegluttigt, pinsamt & poänglöst
Synd bara att SVT inte gick i fällan att lägga skrattmaskin på den här serien..och speciellt på det där arkadhallsskämtet
Frågan till manusförfattarna(en) är väll var det verkligen värt att bygga upp i ett helt avsnitt detta scenario med Bamesklubben för detta climax?..eller kanske ska vi säga anti-climax!
är det för att serien går på SVT på bästa sändningstid som gör att man inte får vara elak mot barn eller?
undra vad Fredde Granberg & hans gäng hade gjort av den ungen om dom stod för manus
Både dom manliga & dom kvinnliga svenska skådspelarna visade stjärten i avsnittet!!!rättare sagt dom visade allt utom det vesäntligaste för linsen
Kan ni tänka er att Josephine B hade svanktatuering!!
Faktum är att detta var det mest vågade som har visats i Svensk Television på bästa sändningstid någonsin, det hade alldrig gått igenom i Amerika.
Tyvärr så hade dom riktiga nudister som statister som i stort sätt vifftade med kotten rakt in i kameran fy fan!
Eftesom Playa Del Sol har visat sig vara en botten serie så kan man inte se det på annat sätt en att man kastat in nakenheten som främsta tittarargument
för naken-prylen vart inte ett dugg roligt utfört
förutom dom sissta 10 sekunderna av det..då Torning fick "bånge" och försökte dölja det med en av nudisternas stråhattar sedan ett par jumbo- kablats ut för barnfamiljerna i Svea-rike!!
så det var väll ända igenkänighetsfaktorn som ,am kunde fnittra åt!
Jag tycker till skilnad från dom flesta här att Josephine Bornebusch och
Saga Gärde är den stora behållningen i den här sällsynt komiska (med svenska mått mätt) serien deras lågmälda och lite naiva humor saknar enligt mig motstycke inom svensk TV Richard Ulfsäter är även han en mycket glad överraskning som jag inte hade väntat mig. Däremot anser jag att Henrik Hjelt och Mikael Tornving borde kunna rycka upp sig lite.
Ursprungligen postat av Alfonzo
Jag tycker till skilnad från dom flesta här att Josephine Bornebusch och
Saga Gärde är den stora behållningen i den här sällsynt komiska (med svenska mått mätt) serien deras lågmälda och lite naiva humor saknar enligt mig motstycke inom svensk TV Richard Ulfsäter är även han en mycket glad överraskning som jag inte hade väntat mig. Däremot anser jag att Henrik Hjelt och Mikael Tornving borde kunna rycka upp sig lite.
Samtidigt gillar jag att det vågar vara just lite lågmält och att Henrik och Mikael faktiskt håller tillbaka lite och filar på sina tre karaktärsdrag . Hela serien är liksom helt onödig, vilket gör det opretantiöst trivsamt att titta på den. Vi tittare får ta det lika lugnt som personalen på Shine liksom
Ursprungligen postat av Kloppstock
Både dom manliga & dom kvinnliga svenska skådspelarna visade stjärten i avsnittet!!!rättare sagt dom visade allt utom det vesäntligaste för linsen
Kan ni tänka er att Josephine B hade svanktatuering!!
Faktum är att detta var det mest vågade som har visats i Svensk Television på bästa sändningstid någonsin, det hade alldrig gått igenom i Amerika.
Tyvärr så hade dom riktiga nudister som statister som i stort sätt vifftade med kotten rakt in i kameran fy fan!
Eftesom Playa Del Sol har visat sig vara en botten serie så kan man inte se det på annat sätt en att man kastat in nakenheten som främsta tittarargument
för ingenting av naken-prylen vart inte ett dugg roligt utfört
förutom dom sissta 10 sekunderna av det..då Torning fick "bånge" och försökte dölja det med en av nudisternas stråhattar sedan ett par jumbo- kablats ut för barnfamiljerna i Svea-rike!!
så det var väll ända igenkänighetsfaktorn i avsnittet som det fnittrades åt!
Det jag gillade i nudistscenen var Mikael Tornings saliga uppsyn efter att han under hot om våld tvingats ta av sig badbrallorna. Tiden stod still och bara stråkarna saknades när han njöt och sedan började släppa fram sitt inre barn. Ja till det att barnet blev en tonåring med stråhatts-bånge då.
Tyckte de två-tre första avsnitten var sådär men sen har det bara blivit bättre och bättre. Alla karaktärer är ju assköna, inte minst Steffen! Ser fram emot det varje söndag nu.