När man började plocka ögonbrynen när man va "liten" gjorde det ju svinont, jag kommer ihåg att jag hade läst att man skulle kyla ner det med isbitar så skulle det kännas bättre. Så knäpp man va
Nu känns det ju absolut ingenting, såvida man inte råkar nypa till i skinnet...
Ursprungligen inskrivet av dunis men med denna superbraiga pincetten känns det knappt
Tror dig icke
Å syster å lilla ja..
Jag har testat.. å lagt ner. Det gör ju ONT..
Folk får ta mig som ja e
Will I sing Halleluja
Will I be able to speak at all
Ursprungligen inskrivet av lilla jag Efter kontinuerligt plockande känns inte ens de första plocken. Jag känner absolut ingenting när jag håller efter.
Sant....
Nu har jag inte haft ork att plocka de senaste två veckorna så nu skulle det nog kännas en del....
Men i vanliga fall är det ju som du säger - Man känner inget (eller mycket lite..... )
Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
nu ska otrendiga jag lägga mig med mina buskiga ögonbryn.. sov sött
Will I sing Halleluja
Ursprungligen inskrivet av dunis Jag trodde också bara pincetter liksom... fast nu har jag definitivt ändrat uppfattning. Det finns bra och dåliga pincetter.
Då får jag nog investera i en ny då, för min är nog ganska usel egentligen tror jag...
Diorskin, fluide - den perfekta foundationen.
Kanebos foundation i den "höga" burken - en bra foundation.
Cliniques pore minimizer - tar bort "blänk" in no time och haller det borta.
MakeUp-Stores Cover All Mix - concealer för olika färgskiftningar.
MakeUp-Stores läppenna i färgen Melon - gör bra saker för mig.
Isadora läppstift nr 22 - grym allroundfärg; rouge, ögonskugga tom läppstift ...
Chanels kyla-ögonen-roll-on-creme - no more puffiness!
Specialomnämnande: Biotherms mascara - helt ok mascara, men SNYGG SNYGG hylsa.
Daliga sminkgrejjer:
MakeupForevers foundation - pancake ...
LÒreals tvakomponentsmascara - klumpar och gör inte sitt jobb.
H&Mgrejer överlag, men det kanske säger sig självt...
Isadora eyelinerpennor.
M.A.C foundation - gar inte in i huden utan blir "kornig"
Ursprungligen inskrivet av Tessis Är det nån som vet nåt sminkmärke med bra produkter för mörkhyade???
Har en kompis som kommer från indien och hon skulle vilja ha tips..
Jag har hört att "mac" ska vara bra när det gäller färger för mörk hy.
Jag brukar inte sminka mig till vardags. (utan bara när jag ska ut). Men nu denna vecka har jag börjat använda mascara.
Men idag skulle jag på ett möte... När jag kom in till personen jag skulle träffa så sa han "Du ser sjuk ut". Nog för att jag känner mig krasslig men "se sjuk ut"? Kanske berodde det på mascaran, han har aldrig sett mig i det förut? Efter mötet så gick jag iaf och tvättade av mig.
__________________ Love is my drug, is my medicine.
Stay with me honey, stay with me honey, stay with me.
Love is my drug, is my heroin.
Ursprungligen inskrivet av ulliso Jag brukar inte sminka mig till vardags. (utan bara när jag ska ut). Men nu denna vecka har jag börjat använda mascara.
Men idag skulle jag på ett möte... När jag kom in till personen jag skulle träffa så sa han "Du ser sjuk ut". Nog för att jag känner mig krasslig men "se sjuk ut"? Kanske berodde det på mascaran, han har aldrig sett mig i det förut? Efter mötet så gick jag iaf och tvättade av mig.
annars brukar man väl få "sjuk-kommentaren* när man är osminkad?
Dagens shopping ser ut att gå i regnets o fuktens tecken.
Skriver till på min lista
paraply
Inte vilket paraply som helst utan ett sådant dyrt, lätt som går sönder fort. Jag har redan på samma lista skrivit
Puder-Max F?
L'oréal couleur experte 8.1-8.2-9.1 ?
B Spears Edp+Body?
Mascara
iD (kolla)
solbrillor rosa
liten spegel-HM
SKOR!
Lipgloss? Ev Viva La Diva
HR Magic concealor ca 225:- el Touche Magic L'oréal/YSL?
Butter-kokos...H tropic?
Det blir ev en utvärdering senare idag(varför glömde jag det o det..?? ja, det stod ju inte på den förbannade lappen varför skrev jag inte det då på lappjäveln?? ).
denna ger stora lockar och kan även användas till att platta håret med..blir dock inte spikrakt utan mer "fluffigt". Den är keramisk och blir varm snabbt och är skonsam mot håret..
Äh, jag tänker forsätta bränna sönder ruffset med plattången ett tag till... Lockhelvetet är ju tillbaka inom en timme ändå, bara lite mera lättstyrigt än innan...
Ursprungligen inskrivet av Gaffla Äntligen, jag säger ÄNTLIGEN, är plattången död. Och jag slipper hota frissan med våld för att hon ska rota fram permanentspolarna.
Ja jisses, sist ja klippte mig så höll hon tal om mina lockar somf inna naturligt. Tyckte det var såå fint med korkskruvarna
Sedan att det är typ en här & en där å inte i hela håret var bara sååå fint & naturligt..
Will I sing Halleluja
Ursprungligen inskrivet av Gaffla Äntligen, jag säger ÄNTLIGEN, är plattången död. Och jag slipper hota frissan med våld för att hon ska rota fram permanentspolarna.
Äntligen äntligen slipper man gå upp två timmar tidigare bara för att slåss med plattången i två timmar