Ursprungligen postat av Nobby Nobbs
Verkar som hon har hyffsat med jobb men mest gästroller och sådant. Hon gjorde dock 8 avsnitt av West Wing 2003 så helt på B-listan är hon väl inte. Tror att det där med icke-nakna utvik är rätt vanligt i USA för vissa typer av kvinnliga skådisar. Såg t.ex. ett par bilder på Kristen Bell ("Veronica Mars") och henne går det ju inte direkt utför för.
Kanske handlar om att i vuxen ålder få bort en viss präktighetsstämpel som gärna sätts på barnskådisar i USA.
När vi ändå har varit inne på ER både en och två gånger, så har jag i natt återupptäckt att en Dr Maggie Doyle som var med på George Clooneys dagar inte är mindre än Sara från CSI!
Kännde inte alls igen henne då CSI började men när City Akuten satte igång att gå på rullande repris på trean så gjorde jag den för mig stora upptäckten (kan det vara så att det var självklart för alla andra? )
I kväll tänkte jag att vi skulle tala om en skådis vid namn Stephen McHattie. Det namnet säger säkert inget alls för de flesta av oss, men vi som är födda någon gång på 70-talet har haft goda chanser att se honom i två ganska lättihågkomliga roller: dels från Arkiv X där han spelade någon slags hitman, men kanske framför allt från Seinfeld där han spelade Crazy Joe Davolas psykolog, och Elaines pojkvän (eller whatever) ett par avsnitt. Ja, har man sett de här båda serierna så vet man nog vem jag menar, speciellt sedan man begåvats med en bild:
Eh, och mm.. jo. Det häftiga med honom är att han har dykt upp i två små biroller på senare tid, i två ganska uppmärksammade filmer. Men man kanske inte automatiskt kopplar ihop honom med Arkiv X och Seinfeld, så jag tänkte avslöja det!
I filmen 300 spelar han den snälla senatorgubben som hjälper frun till kung Leonidas:
en skådis som jag brukar ha svårt att känna igen är Mark Ruffalo. Han ser ofta så olika ut. Det brukar alltid ta några minuter innan jag känner igen honom. Ofta får jag luta mig tillbaka och smälta det hela med att inmundiga en näve dillchips.
När jag såg "Ombyte förnöjer" från 1939, så höll jag på att ramla i framstupa sidoläge när jag insåg att det var Tutta Rolf i huvudrollen, som ju redan 1932 imponerade i "Vi som går köksvägen".
Ursprungligen postat av Lengens
När jag såg "Ombyte förnöjer" från 1939, så höll jag på att ramla i framstupa sidoläge när jag insåg att det var Tutta Rolf i huvudrollen, som ju redan 1932 imponerade i "Vi som går köksvägen".
Hittar tyvärr ingen bild, men ni vet prästen som försöker döda drottningen Elizabeth (Cate Blanchett) i filmen med samma namn? Jag är kanske helt senil och galen, men jag har aldrig fattat att det är Daniel Craig, den nye James Bond!
Ursprungligen postat av Buttercup
När vi ändå har varit inne på ER både en och två gånger, så har jag i natt återupptäckt att en Dr Maggie Doyle som var med på George Clooneys dagar inte är mindre än Sara från CSI!
Kännde inte alls igen henne då CSI började men när City Akuten satte igång att gå på rullande repris på trean så gjorde jag den för mig stora upptäckten (kan det vara så att det var självklart för alla andra? )
Edit: ja och skådisen heter Jorja Fox då
Jorja Fox var även livvakt till Zoey i Vita Huset i de två första säsongerna.
Ursprungligen postat av Pingvin
I kväll får vi ännu ett exempel, kanske inte fullt så intressant, men ändå. Stuart Wilson, som spelar skurkaktige f d polisen Jack Travis i Dödligt vapen 3, har vi redan sett som De Bracy, en av de tre onda riddarna i nyårsklassikern Ivanhoe.
Då måste jag passa på att efterlysa lite! Han är även med i en film/miniserie inspelad på Island som gick på SVT för säkert 10 år sen. Någon som minns vad den hette?
MInns att jag blev chockad över att se honom (bara sett honom i Ivanhoe tidigare).
__________________ The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
Ursprungligen postat av OckeekcO
Då måste jag passa på att efterlysa lite! Han är även med i en film/miniserie inspelad på Island som gick på SVT för säkert 10 år sen. Någon som minns vad den hette?
MInns att jag blev chockad över att se honom (bara sett honom i Ivanhoe tidigare).
Jag vet inte om det här är rätt, den är ju rätt gammal?
Ja den verkar det vara, tack Såg den när jag var yngre, men 1988?! Börjar bli gammal Tack för att du tog dig tid att leta Modesty!
__________________ The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
När hypen med "Titanic" kom och Leonardo Di Caprio blev alla 12-åriga tjejers posterfavorit kände jag att här var en hund begraven..jag kände igen honom..
..senare insåg jag att denna flickidol ju var samma som jag sett i rollen som Utvecklingsstörd i "Gilbert Grape". Jag trodde att det var en "riktig" utvecklingsstörd i den rollen!
Hittar tyvärr ingen bild, men ni vet prästen som försöker döda drottningen Elizabeth (Cate Blanchett) i filmen med samma namn? Jag är kanske helt senil och galen, men jag har aldrig fattat att det är Daniel Craig, den nye James Bond!
ÄR DET DANIEL CRAIG??