Ursprungligen postat av melon
Känns inte pelargoner på balkongen väldigt... svennigt? DDR-Sverige? Jag ser framför mig bostadsområdet jag bodde i på 80-talet.
Det har blivit mer och mer poppis med just denna blomma... Finns så många olika sorter, färger och former att det inte är sant...
De är helt underbara.... Vackra och tåliga och man kan låta dem övervintra inomhus och vårda dem ömt för att få tillbaka dem med ny energi året efter....
Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
Ursprungligen postat av LillEric
Billigt! *planerar*
Funderat på trall med, det borde väl inte vara så dyrt? är det fint?
Jag tänker alltså för hand lägga trall på ballen
Jag sitter just nu mest och funderar på hur du lyckades skriva det som står finstilt utan att rodna...
Hade jag haft balkong hade jag haft en bänk längst ena väggen/sidan som också var förvaring, ett mindre cafebord och en bänk (typ skohylla men alltså bara modellen) med krukor i olika storlekar och färger med diverse blommor och kryddväxter samt lyktor i olika färger hängande ned från taket (alt. satta på väggen) i olika nivåer.... Sen en mindre el/gasolgrill för att kunna grilla och njuta.... Till det ett par större kuddar lagda på golvet samt ett par pläder i matchande färger...
Ursprungligen postat av Jessis
Hade jag haft balkong hade jag haft en bänk längst ena väggen/sidan som också var förvaring, ett mindre cafebord och en bänk (typ skohylla men alltså bara modellen) med krukor i olika storlekar och färger med diverse blommor och kryddväxter samt lyktor i olika färger hängande ned från taket (alt. satta på väggen) i olika nivåer.... Sen en mindre el/gasolgrill för att kunna grilla och njuta.... Till det ett par större kuddar lagda på golvet samt ett par pläder i matchande färger...
Kan du komma hem till mig och inreda min balle?*
*Du står för materialkostnad.
Ursprungligen postat av sienna
Kan du komma hem till mig och inreda min balle?*
*Du står för materialkostnad.
Visst....
*Det blir eg. inte så dyrt o man åker til lIKEA, Rusta, Jysk... Då kan man hålla nere kostnaderna och krukor kan man måla och lyktor finns lite överallt, ex. Indiska har en massa fina....
Altan-status här är åt helvete. Den måste algtvättas och oljas men har någon gjort det så här i mitten av maj? Trämöblerna måste slipas och oljas. Har någon gjort det?
Jag kan meddela att det har börjat växa friskt i 3 av 9 ballkrukor. Tyvärr är jag inte riktigt säker på vad det är som växer, men det ger sig väl framåt sommaren.
ska tyna bort
Ursprungligen postat av Gaffla
Altan-status här är åt helvete. Den måste algtvättas och oljas men har någon gjort det så här i mitten av maj? Trämöblerna måste slipas och oljas. Har någon gjort det?
nej, jag har ingen altan Gaffla, kan du förstå det?
Vi har gjort ALLT det där.
Men så har vi ju ingen husvagn så vi behöver inte lägga nån tid på att virka gardiner eller toppa pelargoner heller.
Var hemma hos mor och far en kort kortis i förra veckan och fick en sur (eller bara ett konstaterande) kommentar om att de i år minsann hyr in folk för att att ta hand om altanen.
Jag brukar göra det. Med tanke på att jag bara bor 45 kilometer ifrån dem borde det vara täta besök, men årets besök har varit få och korta.
Därför föregick hon mig.
Klokt beslut, då jag har varit upptagen i vår, och kommer att var det i ca två veckor till. Sen lossnar det.
Kanske borde nämna att Altanen(erna) nog är på sina goda 100 kvadratmeter, så lite jobb är det, om det skall göras rätt.
PS. Min balkong är inredd nu. Tyvärr var balkongmattorna slut för säsongen på IKEA när jag väl fick skjuts dit, så jag fick fick köpa ett par dörrmattor modell större och slå ihop. Dessutom köpte jag en liten blomma till bordet som visade sig ej tåla utomhusväder. Nåväl, vi är alla nybörjare någon gång.
Samma här. I helgen ska jag feja färdigt på balkongen. Har ett gäng tomkartonger stående som jag måste pallra mig iväg med till kartongcontainern. Sen ska det nya kattklätterträdet äntligen monteras på ett ställe där katten kan spana på småfåglar i träden.
tog denna bild på min balkong idag när detta Wannabe bee, get it det ju inte ett bi som den vill vara utan en geting (Wasp) men då funkar inte ordvisten så bra, satt på en blomkruka...
Usch, jag blir så trött. För en gångs skull är det inte nylagda fågelägg eller fågelbajs En masse på ballen, tack vare min egenhändigt gjorda taggtråd Men har jag då fixat o donat, piffat o inrett?
NEJ!