AlltOmTV.se
Din oberoende guide i TV-träsket Mäklare

Gå tillbaka   AlltOmTV > TV-forum > Barn
Användarnamn
Lösenord

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 02/06-2007, 22:01   #51
Whitbaum
Susen Brusen

Whitbaums avatar

Reg.datum: 30/12-2005
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
men man har iaf en starkare möjlighet om man e påläst o har fakta.
Man blir bara ännu mer irrationell av att läsa på om olyckligheter. Helt koko, faktiskt.

Whitbaum besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 02/06-2007, 22:04   #52
Tattates
Speciell vuxen

Tattatess avatar

Reg.datum: 08/02-2002
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin
Jag hade nästan lite på känn vad tatta skulle skriva om i den här tråden, ändå läste jag.

Det mest ett exempel på hur olika förslossningar kunde vara för att få veta vilket som intresserade Ghandi.
Jag dock inte sluta undra var intresset för att se "uttänjda vaginor", som Gaffla fint illustrerade det som, ligger...
Vill han se en vagina ta oanade proportioner kan han ju annars vänta tills dagen kommer då han själv får bli stolt fader...
Will I sing Halleluja
Will I be able to speak at all
Tattates besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 03/06-2007, 07:55   #53
Whitbaum
Susen Brusen

Whitbaums avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tattates

Det mest ett exempel på hur olika förslossningar kunde vara för att få veta vilket som intresserade Ghandi.
Jag dock inte sluta undra var intresset för att se "uttänjda vaginor", som Gaffla fint illustrerade det som, ligger...
Vill han se en vagina ta oanade proportioner kan han ju annars vänta tills dagen kommer då han själv får bli stolt fader...
Annars finns det en kul video på DC++ som heter "värsta snygga tjejen", som trots sitt namn visar
Spoiler:
en skallig kille som stoppar in hela huvudet i en mogen kvinnas vagina.

Vassego å skölj.

Gammal 03/06-2007, 08:16   #54
Tattates
Speciell vuxen

Tattatess avatar

Reg.datum: 08/02-2002
Citat:
Ursprungligen postat av Kiacha
Annars finns det en kul video på DC++ som heter "värsta snygga tjejen", som trots sitt namn visar
Spoiler:

Vassego å skölj.
Urk
Will I sing Halleluja
Will I be able to speak at all
Tattates besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 03/06-2007, 18:36   #55
Nilegaard
Management by fear

Nilegaards avatar

Reg.datum: 16/04-2006
Citat:
Spoiler:

Vassego å skölj.
Länka! Länka!
Gammal 04/06-2007, 22:15   #56
MMMistress
☆ Mother Diamond ☆

MMMistresss avatar

Reg.datum: 31/10-2002
1. Jo, men det måste ju finnas en standard o gränser där en varningslampa börja blinka o man bör agera. BVC går väl efter något diagram. - Jo de har diagram. kan finnas på netdoktor.

2. vilka stadier finns då ? första reaktionen, vet dom att det är dom själva eller tror dom att det är ngn annan, kollar dom bak spegeln efter persnonen, när vet dom att d e dom själva, reaktioner, blir dom arga rädda nyfikna, när ? - Tror det är olika. Båda mina har nog betett sig en period som om de tror det är en annan bebis och iaf den ene har kollat bakom spegeln. De flesta barn älskar ju speglar.

4. Antar att der beror på hur dom uppfostrats tidigare, hur dom blir i ex. 5 årsåldern. Vad för lekar gillas i åldern o olika åldrar ? kan man ex. leka med ett mjukisdjur med en 5åring eller tycker dom då man e sjuk o barnslig - Finns säkert lika många varianter som barn. Min 5-åring älskar fortfarande sina briotåg och att bygga jätteunderliga banor, han har börjat fantisera ihop små historier och pratar åt sina leksaker väldigt mycket nu, leker med Actionman, Ninja turtles, Bikermice, trär pärlor, leker mycket jagislekar. 2-åringen går mest bara runt och sabbar för honom.

5. Har alla barn en "snuttefilt" som dom släpar på, behöver dom det, vad ger den dom ? trygghet o lugnande effect o tar över nappens roll ? vilken ska du kanske börja plocka bort snart ? nappen eller trasdockan ?
Jasså sugbehovet försvinner runt 1 års åldern, intressant, d e sådana saker som e intressanta o veta/känna till, lite olika stadier o utveckling.

- Det är väl en trygghetsgrej. Trasdockan får han väl släpa på så länge han vill, den gör ju ingen skada som nappen gör. (Ja, bettet kan ändras pga för mycket nappande)
Sen har Pyret mitt hår också, han älskar att gnossa med hår hos vissa utvalda. Det var faktiskt därför jag skaffade dockan i första skedet, man blir lite låst när han vill hålla i håret, peta in det i örat, näsan, ögat.... Mitt hår hittade han alldeles av sig själv, det bara blev så.

6. forskas i sverige eller internationellt ? finns info ? -Återkommer med länkar.

7. Ja hur skulle det annars gå om man inte var överens eller ganska mycket, men det bör väl vara något man checkar innan man bestämmer sig för att skapa ett barn kanske - Det vore kanske bra. *s* Fast man vet ju ändå inte förrens man är där.

9. om 2 smarta/genier eller så(säg 2 från MENSA top 5 lista eller 2 kända pers. som åstakommit något givande för världen proffesorer eller så) skaffar barn, blir då barnen smarta av deras gener eller har dom ett klart försprång ? Samma sak med korpulenta personer som skaffar barn. - Ja men sörru sånt där har jag inga siffror på men visst har man sett att viss fetma är ärftligt.

Sen är det väl så att 2 dvärgar kan få ett normalt barn, eller dom får det.

Kan ett barn födas med sådana tillstånd att döden är enda möjligheten. Men det vore kanske mord. Men gör man ändå allt för att dom ska leva as long a possible eller leder man dom medvetet mot döden på ett smärtfritt sätt utan att förlänga deras liv på ngt sätt ? - Nu är ju inte eutanasi tillåtet så man gör allt för att barn ska leva. Vissa sjukdomar försöker man ju upptäcka med ultraljud så man kan avbryta en graviditet som bara skulle leda till ett dödfött barn eller ett barn som dör direkt efter förlossningen.

Finns det saker man inte kan upptäcka innan som kan resultera i ovan ? - Ja dels sjukdomar man inte upptäcker och dels förlossningsskador som man tyvärr aldrig kan garantera sig 100% mot.

Finns det liknande saker som ovan som direkt leder till abort ? Ja, tex grava missbildningar där viktiga organ saknas, nu senast hade vi en abort pga att lillhjärnan saknades och resten låg oskyddat utan skallben.
Streets are uneven when you're down
MMMistress besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 04/06-2007, 22:28   #57
Gaffla
~~~~~~~

Gafflas avatar

Reg.datum: 29/11-2002
Och sen, utan att man vet hur det gick till, så tar de studenten.
Gaffla besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 04/06-2007, 22:32   #58
MMMistress
☆ Mother Diamond ☆

MMMistresss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gaffla

Jag vill inte veta.
Gammal 05/06-2007, 08:46   #59
Inca
Fantasilös

Incas avatar

Reg.datum: 09/10-2004
Citat:
Inte riktigt där än, däremot har min bebistjej helt plötsligt fått bröst och mens och är en decimeter längre än lilla mamma.
WTF? Hände det medan jag sov?

Schelletsupporter och schlagernörd
www.arengar.blogspot.com
Inca besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 05/06-2007, 08:47   #60
Aspe
Köttfärssås-virtuåås

Aspes avatar

Reg.datum: 02/05-2002
Citat:
Och flyttar till andra sidan jordklotet...
Gammal 05/06-2007, 08:59   #61
Whitbaum
Susen Brusen

Whitbaums avatar

Citat:
Ursprungligen postat av LisaS
Inte riktigt där än, däremot har min bebistjej helt plötsligt fått bröst och mens och är en decimeter längre än lilla mamma.
Inte möjligt.
*sneglar mot 23-dagarsflickan i vagnen*

Gammal 05/06-2007, 12:02   #62
MMMistress
☆ Mother Diamond ☆

MMMistresss avatar

Citat:
Inte möjligt.
*sneglar mot 23-dagarsflickan i vagnen*

Idag fick sambon för första erfara det jätteunderliga att Mini bara sov och vägrade vakna, vägrade bli väckt och de skulle till dagis och sambon på möte.

Du ser så lika ni är varandra, sa jag.
Gammal 05/06-2007, 12:07   #63
Jessis
Uppgraderad

Jessiss avatar

Reg.datum: 17/09-2002
Svarar bara det jag vet, länka finns säkert en uppsjö av att hitta om man söker...

Hur ser ett barns trappa ut från födsel o uppåt ?

1 hur länge ammar dom

Rekomendationen är väl minst 6 månader... Själv hyar jag ammat mina barn i allt mellan 3 veckor och 20 månader.... Utan att få hängtuttar skall tilläggas...

2 länge dricker dom välling

Alla barn dricker inte välling... Och en del barn dricker det (ur mugg) till det att de kommer upp i riktigt stor ålder (skola) och många kanske kan fortsätta med "vanlig" fullkornsvälling även i ålder.... Men jag vet att bland mina bekanta och även här hemma hos mig har de flesta slutat med välling mellan 3 års ålder och 6 års ålder...

3. första tanden/alla tänderna

Också jätteolika.... Min första fick 4 tänder innan det att han var 4 månader gammal.... Och min storasyster hade inte en enda tand i munnen tills det att hon var 10 månader... Men de flesta av mina har fått sina första tänder mellan 4 och 6 månaders ålder...

4 när kryper dom ?

Inte alla barn kryper heller... En del sitter och drar sig fram på rupman, en del krypsitter eller hur man ska förklara det... En del tar sig direkt från sittande till att gå med stöd.... Men av de som krypit av mina barn har de gjort det vid ung. 7 månaders ålder...

5 när går dom ?

Med eller utan stöd... ?? Jag vet en dagisfräken på min stora dotters dagis vars barn gick utan stöd då de var 7 månader.... Det är tidigt.... Ett år är vanligt.... Mina har gått utan stöd de de varit mellan 11 månader och 14 månader gamla.... Men det är inte helt ovanligt att en del barn är senare än så och så länge det inte finns tecken på att något är fel så är det inget att oroa sig för....

6 länge blöja ?

Också olika.... Mina har blivit torra på dagtid och nattetid samtididigt och de har varit mellan 18 månader gamla och 36 månader gamla....

o gärna några små beskrivningar för specifica åldrar typ hur dom e vid 1 års åldern, 2 år osv, o vilka speciella åldrar/stadier finns det ?

1 år - Är nyfikna, tjuriga då de inte får som de vill och testar allt och stoppar allt i munnen.... 3 år - Kan allt, vill allt och är envisa av bara den.... 6 år - Börjar frigöra sig från mamma/pappa, tar ut cikrlarna från hemmet mer och mer och känner sig stora och små om vartannat... 10 år - Har just kommit ur förpuberteten som kan infinna sig för en del barn i 8-9 års ålder vilket gör att dessa barn är ganska harmoniska och lugna men ack så tjurskalliga om de sätter den sidan till.... 12-år (snart 13) - Har befunnit sig i puberteten i 1-2 år och är som många tonåringar kan vara... Helt jävla urjobbiga med skrik, smällar i dörren och allt annat än samtalsbenägna.... För att i nästa sekund vara hur goa och lugna som helst....

Som du fattar har jag alltså beskrivit hur det är här hemma för de specifika åldrarna...

När infinner sig trotsåldern/drarna ? Hur visar sig det mer praktiskt ? Hur hanterar man ex. det.

En del barn kommer aldrig in i trotsåldrar.... Min stora dotter är dock född med trots från dag 1... Känns det som.... Men 2-3 är ganska vanligt och det visar sig i regel med att de testar gränser så in i den.... Gör allt för att få som de vill och ser hur långt de kan driva det hela.... Sen kring 8-9.... Och så tonåren då...

2års åldern respektive 5års åldern.

Jag kan bara svara på hur mina barn varit vid dessa åldrar... Och de har varit allt från riktigt riktig trotsiga till helt underbart lugna....

2 år - Ettan gjorde allt för att pina sin lillebror som han fick då han vara 2 år och 4 månader men var samtidigt väldigt beskyddande.... Han testade dock inte så många gränser utan lyssnade i regel alltid... Tvåan lyssnade alltid (dock var han ett tag lite nervös men det var i samband med att hans pappa och jag seprerade) och har för det mesta fortsatt med det också.... Trean testar fortfarande varje dag.... Samma med Fyran.... Femman har inte kommit dit än....

5 år - Faktiskt den mest harmoniska av dessa åldrar.... Ettan var säker på var han hade mig och sin pappa (fast vi just separerat), säker på sina kompisar och gick i sin egen lilla värld för det mesta.... Tvåan har varit i sin egen lilla välrd vad det gäller lekar jämt och vid fem års ålder var han jättefantasifull och älskade allt som hade med fantasilekar att göra vid denna ålder..... Han hade dock svårt att ta kontakt med andra barn än de han redan kände vid den här åldern men släppte mer och mer på det.... Trean trotsade lite.... Men hade vid den här åldern sakta men säkert börjat landa efter sina första 4 år som var ganska tuffa för honom.... Hade (och har) lätt till tårar men de slutar fort och i dag blir han (6 år gammal, snart 7 år) mest sur än ledsen skulle jag tro... Fyran och Femman har inte varit där än...
Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
Jessis besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 05/06-2007, 12:08   #64
Jessis
Uppgraderad

Jessiss avatar

Citat:

Gammal 05/06-2007, 12:10   #65
Jessis
Uppgraderad

Jessiss avatar

Ang. dvärgar....

Jag hade en pojkvän då jag var 17 år som var 170 cm lång..... (Inte så lång som kille men fullt normal alltså... ) Hans syster var 165 cm....

Båda deras föräldrarr var under 150 cm.... Hans pappa var 145 cm och hans mamma (som tyvärr dog då systern var 1 år gammal) var 140 cm.... De var alöltså helt klart kortvuxna men fick fullt normala barn..... Det som gjorde att de blev så korta var iofs något i deras kropp som var "fel" men detta överfördes inte till deras barn....
Gammal 05/06-2007, 12:12   #66
Jessis
Uppgraderad

Jessiss avatar

Vikt och längdkurva (för pojkar)
Gammal 05/06-2007, 12:14   #67
Jessis
Uppgraderad

Jessiss avatar

Om barns utveckling vad det gäller vad de "ska kunna" och liknande....
Gammal 05/06-2007, 19:46   #68
mikagirl
:: inte bara mamma ::

mikagirls avatar

Reg.datum: 22/03-2002
Citat:

Som mina svägerskor sa när jag fått första barnet (de ligger några år före) - "och snart har han börjat skolan, flyttat hemifrån och gift sig".

Ja. Lite så är det nog. Min lilla bäbispojke har redan gått igenom puberteten och är mera man än pojke... men jag tror att han kommer vara min lilla bäbis så länge jag finns till
mikagirl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 05/06-2007, 23:10   #69
Gaffla
~~~~~~~

Gafflas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mikagirl
Som mina svägerskor sa när jag fått första barnet (de ligger några år före) - "och snart har han börjat skolan, flyttat hemifrån och gift sig".

Ja. Lite så är det nog. Min lilla bäbispojke har redan gått igenom puberteten och är mera man än pojke... men jag tror att han kommer vara min lilla bäbis så länge jag finns till
Ja, här sitter jag, medan diskmaskinen går och köket svämmar över av disk, och begrundar bilden på studentskylten som togs när gossen fyllde fyra år. Han är iklädd sin nya spidermandräkt och håller sin nya gula radiostyrda bil. Iiiih, så söt han var. Och är.
Gammal 05/06-2007, 23:17   #70
Messalina
woman of wealth and taste

Messalinas avatar

Reg.datum: 27/03-2002
Citat:
Ja, här sitter jag, medan diskmaskinen går och köket svämmar över av disk, och begrundar bilden på studentskylten som togs när gossen fyllde fyra år. Han är iklädd sin nya spidermandräkt och håller sin nya gula radiostyrda bil. Iiiih, så söt han var. Och är.
Singel?

Miss World Peach
Jag vill vara som Gaffla
Jag knullar dig - därför finns du
Det passar sig inte!
Messalina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 06/06-2007, 12:12   #71
Gaffla
~~~~~~~

Gafflas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Messalina
Singel?
Gammal 06/06-2007, 12:37   #72
Katalysatorn
Avundsvärd

Katalysatorns avatar

Reg.datum: 21/11-2003
Citat:
Ursprungligen postat av Aspe
Och flyttar till andra sidan jordklotet...

eller bara 50 mil bort.
Gammal 06/06-2007, 14:06   #73
Willja
Willjig

Willjas avatar

Reg.datum: 23/11-2005
Att köpa ut.
Willja besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 06/06-2007, 14:22   #74
hellzephyr

hellzephyrs avatar

Reg.datum: 08/05-2007
Skicka ett meddelande via MSN till hellzephyr
Citat:

Precis så känner jag också. Just D:s "Vart tog den söta lilla flickan vägen?" känns mer aktuell än någonsin. Varje dag är omväxlande "mammas lilla flicka" och fjortisutbrott - flera gånger om dagen, killsnack och kompisbekymmer och klädproblem. Barbie är utbytt mot The Misfits. Hur 17 gick det till - jag packade ju precis undan hennes babykläder ju?!
Gammal 06/06-2007, 16:00   #75
Beckan
Gullrumpan

Beckans avatar

Reg.datum: 01/04-2004
Citat:
Här sitter jag alldeles känslosam med separationsångest inför sommaren och blir tårögd av ditt fina inlägg.

mammor

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:56.