155 besökare online / 43 364 medlemmar / 6 121 766 inlägg / 63 227 ämnen

Ämne: Stureplansprofilerna frisläppta, igen!

Resultat 26 till 50 av 97

Pingvins avatar
    dat dota doe
    Reg.datum mar 2003
    Ort under duntäcket
    Inlägg 213 337
    Flickvännen (!) till en av Stureplansprofilerna berättar:

http://www.city.se/Nyheter/1.859978/...han-ar-en-tont

Hum, så kunde man ju också tänka.
    Willjas avatar
    Willjig
    Reg.datum nov 2005
    Ort Mitt i stan
    Inlägg 14 978
    Ärligt talat spyr jag på frivilliga och kvinnorättsorganisationer som står utanför domstolen och hetsar mot de här killarna.
    De gör samma sak som de anklagar rättsystemet för att göra: Skiter i bevisen och tar ställning utifrån kön.
    Ursprungligen postat av Willja
    Ärligt talat spyr jag på frivilliga och kvinnorättsorganisationer som står utanför domstolen och hetsar mot de här killarna.
    De gör samma sak som de anklagar rättsystemet för att göra: Skiter i bevisen och tar ställning utifrån kön.
    *ullliso*
    MMMistresss avatar
    ☆ Mother Diamond ☆
    Reg.datum okt 2002
    Ort Söder om söder
    Inlägg 86 366

Det är också fel men jag tror och hoppas att bevisningen faktiskt duger denna gång för jag fattar faktiskt inte vad som är så svårt att förstå i rättsintyget.

..och ja, jag har läst det.
    ~The neighbours bitch ~
    hörde ljudupptagning på nyheterna i veckan om att hon hade sex med dom villigt o det var först när det kom till analsex som hon stönde på lite extra. om det var av njutelse eller inte tror jag ej framgick. Hon var väl oxå inne på lite rough6 generellt sett.

O var det inte hon dom dessutom hade intervjuv med i tv4 där dom förvrängt hennes röst ena sekunden o i nästa var den vanlig

ett litet misstag där. O hennes naglar var inte jättevälvårdade om man säger, bara som en ().
    "You have a divine animal right to protect your own life and the life of your offspring"
    Ursprungligen postat av Ghandi
    hörde ljudupptagning på nyheterna i veckan om att hon hade sex med dom villigt o det var först när det kom till analsex som hon stönde på lite extra. om det var av njutelse eller inte tror jag ej framgick. Hon var väl oxå inne på lite rough6 generellt sett.
    O var det inte hon dom dessutom hade intervjuv med i tv4 där dom förvrängt hennes röst ena sekunden o i nästa var den vanlig
    ett litet misstag där. O hennes naglar var inte jättevälvårdade om man säger, bara som en ().
    Jag fattar inte det där med naglarna...
    siennas avatar
    Category five hater
    Reg.datum mar 2004
    Ort bystan
    Inlägg 182 378
    Ursprungligen postat av Scarpetta72
    Men det fattar du väl att om hon har fula, missvårdade naglar så måste hon ju ha varit med på det.
    I could be fake
    I could be stupid
    You know I could be just like you

Sassy
    Ursprungligen postat av sienna
    Men det fattar du väl att om hon har fula, missvårdade naglar så måste hon ju ha varit med på det.
    Jaa, just ja. Jag känner en tjej med jättefula naglar, hon är också rätt lösaktig...
    Ursprungligen postat av Scarpetta72
    naglarna var som sagt bara en ()

en notering.

sen kan man kanske fundera kring hur många "riktiga" stureplanstjejer som frivilligt skulle gå utanför dörren utan en ordentlig nagelvård++ manikyr eller pedikyr eller vad det nu heter Dessa fingrar/naglar såg mer ut som dom varit med om en del o använts flitigt.

Precis som en skogshuggare smed smickare målares händer/naglar kanske ser annorlunda ut än en konsertpianospelare eller frisörs.
    "You have a divine animal right to protect your own life and the life of your offspring"
    Willjas avatar
    Willjig
    Reg.datum nov 2005
    Ort Mitt i stan
    Inlägg 14 978
    Ursprungligen postat av MMMistress
    Det är också fel men jag tror och hoppas att bevisningen faktiskt duger denna gång för jag fattar faktiskt inte vad som är så svårt att förstå i rättsintyget.

..och ja, jag har läst det.
    Som jag har förstått det så menade hon först att hon inte kom ihåg något av händelsen och påstod att hon måste blivit drogad. Sedan visade det sig att det inte fanns något spår efter droger i hennes blod varpå hon plötsligt började minnas både det ena och det andra, vad det varit för färg på hans sängkläder och så vidare.
    Sedan påstod hon att hon klöst och rivit dem men man hittade aldrig några klösmärken...

Tycker hela grejen låter väldigt mysko...
    ...
    Reg.datum okt 2001
    Ort Örnsköldsvik
    Inlägg 18 075
    ..
    Senast redigerat av melon den 2011-11-15 klockan 13:10.
    Willjas avatar
    Willjig
    Reg.datum nov 2005
    Ort Mitt i stan
    Inlägg 14 978
    Ursprungligen postat av melon
    Nja, så var det väl inte? Som jag förstår uttalade tingsrätten att hon var mycket trovärdig, och man tvivlade inte på att hon hade upplevt att hon blivit tvingad till sex. Knäckfrågan är snarare huruvida de två killarna uppfattade att hon inte ville mer, bland annat då de alla tre hade haft liknande sex med våldsinslag många gånger tidigare.

Kanske blandar du ihop med med det andra fallet, det där förundersökningen lades ner? Den tjejen påstod att hon blivit drogad fast det inte kunde fastställas.
    Men när den ena killen snackade med Aro i Efterlyst så berättade han ju bland annat om det här och han blev inte motsagd. I programmet pratades det väl om just den senaste händelsen, inte den första tjejen? Jag är i alla fall säker på att det där om klösmärkena gäller detta fall.
    ...
    Reg.datum okt 2001
    Ort Örnsköldsvik
    Inlägg 18 075
    ..
    Senast redigerat av melon den 2011-11-15 klockan 13:09.
    Willjas avatar
    Willjig
    Reg.datum nov 2005
    Ort Mitt i stan
    Inlägg 14 978
    Den nuvarande rättegången gäller den första tjejen.
    Förlåt, men hon som påstod sig blivit drogad och klöst av sig en massa lösnaglar var väl den andra tjejen som fortfarande är aktuell?
    Jag snackar i alla fall om henne.
    ...
    Reg.datum okt 2001
    Ort Örnsköldsvik
    Inlägg 18 075
    ..
    Senast redigerat av melon den 2011-11-15 klockan 13:09.
    Willjas avatar
    Willjig
    Reg.datum nov 2005
    Ort Mitt i stan
    Inlägg 14 978
    Jag har inte läst att denna tjej påstått sig blivit drogad, däremot har jag läst det om lösnaglarna. Men det är möjligt att du har rätt, jag har personligen inte läst domen från TR.
    Jag ska inte heller säga något helt stupsäkert, men efter det jag läst om på senaste tiden och sett i intervjuer med killen respektive tjejen (var sig hon är nummer ett eller nummer två) så förstår jag faktiskt om killarna går fria.
    Jävligt underligt fall...
    Willjas avatar
    Willjig
    Reg.datum nov 2005
    Ort Mitt i stan
    Inlägg 14 978
    Samtidigt kan jag inte låta bli att fundera på om detta inte kan vara en generationsfråga..?
    I bland annat Aftonbladet skriver en journalist att männen "inte precis ger intryck av att vara några gemytliga herrar", att deras "berättelser i rätten var fåordiga och arroganta" och att "de verkade känslomässigt avtrubbade" efter bland annat följande:

När 21-åringen förhördes i går sa han bland annat om sitt förhållande till kvinnan:
    – Det var inga känslor från min sida, absolut inte. Men det är svårt att undvika känslomässiga band när man har sex med en männi-ska under så lång tid.
    Nej, han hade inte våldtagit henne, men 19-åringen var ”nedstämd som hon varit tidigare när hon haft sex”. Varför nedstämd?
    – Det kan vara så att hon känner sig utnyttjad eller oälskad efter sexuella akter.
    När männen vaknade på morgonen var hon borta, men det var inget 21-åringen funderade på.
    – Jag har aldrig ätit frukost med henne så varför skulle jag börja med det nu?

Nähä, de hade inga känslor för henne och de åt inte frukost tillsamman men om det gör människor till icke-gemytliga våldtäktsmän så är jag och många andra det också, riktig jävla våldtäktsmän och våldtäktskvinnor!

Det verkar nästan vara så att de som suckar och tror att "hårt sex" = våldtäkt inte har någon riktig koll på vad KK och hårt sex överhuvudtaget innebär idag.
    Härmed inte sagt att killarna är oskyldiga, det kanske de inte är, men det är knappast så enkelt att säga att det är våldtäkt bara för att killarna var två och sexet innehöll analsex och avrivna lösnaglar...
    Willjas avatar
    Willjig
    Reg.datum nov 2005
    Ort Mitt i stan
    Inlägg 14 978
    Här är för övrigt texten ur vilken utdraget är hämtat: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article894490.ab
    Joel427s avatar
    Registered User
    Reg.datum aug 2007
    Ort Stockholm
    Inlägg 58
    Det ÄR ett underligt case och vi kommer sannolikt aldrig att få full klarhet i vad som hände, men alla som ropar efter obefintliga beviskrav, vill ni att detta ska gälla om ni själva blir misstänkta för ett brott?

För egen del är min teori (högts personlig och utan att ha läst relevanta dokument) att tjejen varit med på sexet inledningsvis men att det ngn gång under hand gått över styr. Frågan är då om männen bort uppfatta detta. Jag har ingen aning. Det är mig främmande att döma andra människors sexualitet.

Det vimlar av ej lagförda brott i rättsväsendet där skalan går från en tjej som hittat på en våldtäkt för att hon är "sur" på exet, till en tjej som blivit fruktansvärt förnedrad men där gärningsmannen ändå klarar sig ( om han hittas, ovanligt men det förekommer, dock sällan dessbättre).

Och allt däremellean.

Hur vill vi ha vårt samhälle?

Allt är inte svartvitt.
    Och glöm inte att kvällspressens raison d'etre är tre, och endast tre saker:

Att ljuga
    Att göra dig upprörd
    Att göra dig rädd
    Willjas avatar
    Willjig
    Reg.datum nov 2005
    Ort Mitt i stan
    Inlägg 14 978
    Ursprungligen postat av Joel427
    Det ÄR ett underligt case och vi kommer sannolikt aldrig att få full klarhet i vad som hände, men alla som ropar efter obefintliga beviskrav, vill ni att detta ska gälla om ni själva blir misstänkta för ett brott?

För egen del är min teori (högts personlig och utan att ha läst relevanta dokument) att tjejen varit med på sexet inledningsvis men att det ngn gång under hand gått över styr. Frågan är då om männen bort uppfatta detta. Jag har ingen aning. Det är mig främmande att döma andra människors sexualitet.

Det vimlar av ej lagförda brott i rättsväsendet där skalan går från en tjej som hittat på en våldtäkt för att hon är "sur" på exet, till en tjej som blivit fruktansvärt förnedrad men där gärningsmannen ändå klarar sig ( om han hittas, ovanligt men det förekommer, dock sällan dessbättre).

Och allt däremellean.

Hur vill vi ha vårt samhälle?

Allt är inte svartvitt.
    Och glöm inte att kvällspressens raison d'etre är tre, och endast tre saker:

Att ljuga
    Att göra dig upprörd
    Att göra dig rädd
    Lite så tänker jag också.

Jag undrar också över hur det kan komma sig att det eskalerade just den där natten efter det att hon "haft sex med dem många gånger"?
    Varför skulle de våldta henne just den gången när tydligen inget hänt som fått henne avskräckt tidigare?
    Joel427s avatar
    Registered User
    Reg.datum aug 2007
    Ort Stockholm
    Inlägg 58
    Lite så tänker jag också.

Jag undrar också över hur det kan komma sig att det eskalerade just den där natten efter det att hon "haft sex med dem många gånger"?
    Varför skulle de våldta henne just den gången när tydligen inget hänt som fått henne avskräckt tidigare?
    Japp.

Å ENA sidan kanske trion haft hårdatag-sex flera ggr till allas belåtenhet, Å ANDRA sidan om tjejen vid elfte ggn plötsligt säger "nej jag vill inte", så får ju snubbarna faktiskt acceptera detta.

Å TREDJE sidan så tycker jag det hela stinker rädsla för kvinnlig sexualitet, typ "Huuu och fy och usch, inte kan väl en söt ung tjej gilla en trekant med lite sadoinslag" osv. Nej sannolikt inte majoriteten, men en del tycker det är OK.

Kontrollbehovet ännu en gång m a o.
    Cielos avatar
    Registered User
    Reg.datum jul 2007
    Ort Sundbyberg
    Inlägg 706
    Fyra års fängelse!!
    Jag blir galen. jag vill inte vara med i det här AlltOmTV längre, hur gör man??
    Pingvins avatar
    dat dota doe
    Reg.datum mar 2003
    Ort under duntäcket
    Inlägg 213 337
    Ojdå, det hade jag inte väntat mig. Undrar om det blir något överklagande till HD.

edit: jaha, det stod det ju ganska omedelbart på aftonbladet.se, båda killarna tänker överklaga
    MMMistresss avatar
    ☆ Mother Diamond ☆
    Reg.datum okt 2002
    Ort Söder om söder
    Inlägg 86 366
    Varför det gick överstyr då kan man ju bara gissa men att de använde mer våld än "sado" och "hårt sex" det kan jag garantera.

De kanske hade tagit nåt annat än alkohol... och sneade på det?
    ~The neighbours bitch ~
    Pingvins avatar
    dat dota doe
    Reg.datum mar 2003
    Ort under duntäcket
    Inlägg 213 337
    Vad tror ni om chansen/risken att HD tar upp fallet då? melon?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg