En stor överraskning väntar deltagarna i finalen av Andra avenyn – castingen ikväll. Sex hoppfulla talanger återstår i kampen om två huvudroller i SVT:s påkostade såpa som styartar i höst.
Ikväll är det allvar. Anders, Anton, Fortesa, Johanna, Jonas och Maya provspelar för sista gången, med manus hämtat direkt ur dramaserien Andra avenyn. Nu ska de två rollerna tillsättas och juryn tvingas bli hårdare i sina omdömen, men ingen av deltagarna anar vad juryn har i bakfickan.
- Att hitta de två huvudrollerna gick ju inte riktigt lika enkelt som juryn först trodde. Det diskuterades verkligen in i det sista och finalisterna råkar ut för en rejäl överraskning i sista programmet, berättar SVT:s Magnus Telander.
Andra avenyn är Rederiet-skaparen Peter Emanuel Falcks nya dramaserie, som kör igång den 23 september. Det handlar om några familjer i ett samhälle nära Göteborg i folkmun kallat Riverside. Det blir tre avsnitt i veckan, och många intriger utlovas.
---
Jag gissar på att flera av dem får börja spela in serien...
Det här är det mest tragiska jag sett på evigheter. Att den itne enw fått en tråd än säger ju en del om vadfolk tycker. MMS mäter drygt 400000 på vardagar... Skitdåligt för SVT. Hur fan kan man komma på att starta en Skilda Världar 2007. Det fanns en anledning till att såpan dog. Gud vad trött jag blir.
Det här är det mest tragiska jag sett på evigheter. Att den itne enw fått en tråd än säger ju en del om vadfolk tycker. MMS mäter drygt 400000 på vardagar... Skitdåligt för SVT. Hur fan kan man komma på att starta en Skilda Världar 2007. Det fanns en anledning till att såpan dog. Gud vad trött jag blir.
Äre verkligen nån som ser på det?
__________________ Inte lätt när det är svårt.....
......men skönt när det går!
[ Man är inte full om man kan ligga på golvet utan o hålla i sig. ]
Idén, att göra en svensk dramaserie med manus för en gångs skull istället för all dokussåpaskit är efterlängtad. Men problemet är att detta är trist. Inga karaktärer, okända skitskådisar, amatörmässigt, långdraget och segt och mer liknandes Bullen-serien "Klassliv". Synd, synd...
Jag såg också lite grann häromdagen och tyckte det var hårresande dåligt. Men just göteborgsproducerat i tv-dramasammanhang har ju faktiskt varit något av en kvalitetsstämpel under åren! Så därför blev jag extra besviken på detta, när det var så platt!
Kunde de inte lagt pengarna på nya avsnitt av underbara Orka! Orka!, eller något?
Jo, jag har sett runt två avsnitt av det men har inte orkat följa det här. Det var som sagt Skilda Världar eller nåt för mig. Jag tyckde det kändes väldigt tråkigt. Kanske är jag "förstörd" av mer påkostade amerikanska serier från en lite annan kultur, eller kanske är ordet "bortskämd". Jag vet inte... Men sånt här är iaf inte riktigt i min smak.
__________________ Jug • Blogg • Foto • “Wanted: Schrödinger's cat. Dead and alive.”
Jag såg ett par avsnitt för ett tag sedan i tron om att den skulle kunna vara bra speciellt med tanke på att Göteborgs-TV tidigare lyckats skapa många bra produktoner. Men jag måste faktiskt hålla med er att det inte var någon höjdarserie
Vilken vidrig serie. Jag stör mig på de flesta personerna utan att veta varför. Jag blir nästan på dåligt humör när jag tittar på eländet, får det gör jag ju...
Ibland vill man inte titta fast man tittar....
Hade inte serien funnits på SVT Play så hade jag aldrig forsatt att följa Andra Avenyn!
Men det är bra att man kan dra alla 3 avsnitten på rad efter 20:00 på Söndagar så är man fri resten av veckan
Ursprungligen postat av November
Jag följer vartenda ansitt har inte missat ett enda XD förutom dom jag har sett på svt-webben :P kolla inte fårn första men verklien engrum serie!
Presic samma här men käner inte en kotte som följer serien. Ingen i släkten eller på jobbet verkar kolla!
Jah bor ju i Göteborg, eller utanför.. så e ju kul att följa, fast det hade jag gjort även fast det ej hade med Göteborg arr göra.. men jag känner väll några som kolalr fast inte sådär jätte många.
Citat:
Ursprungligen postat av melicia
Presic samma här men käner inte en kotte som följer serien. Ingen i släkten eller på jobbet verkar kolla!