76 besökare online / 43 268 medlemmar / 6 059 403 inlägg / 63 059 ämnen

Ämne: Swetv.org - Svensk TV På Internet

Resultat 1 till 25 av 56

Swetv.org - Svensk TV På Internet

Vet inte om detta räknas som reklam, men swetv är så långt ifrån komersiellt som det går iallafall.

Har läst runt lite här och upptäckt att ingen tidigare har tipsat om swetv så jag kände att en tråd om denna torrenttracker inte hade varit helt fel.

Swetv är en torrenttracker som har riktat in sig enbart på det som sänds på svenska kanaler, genom en tvtablå kan användarna rösta på program och dom som sitter och rippar (spelar in program och encodar det till xvid) ser vilka program flest användare vill se och spelar in det.

Anledningen till att vi finns är för att digitala repriser är riktigt smidigt, kanalernas webbtjänster räcker inte till och bildkvaliten på deras portaler är inte direkt hög.

Sen är HD på väg in men väldigt många har inte tillgång till HD kanaler så internet är enda sättet att se på program från tex svthd i 720P.

Adressen till swetv är http://www.swetv.org registrering är öppen och vi har för tillfället free leech på allt material.

ni som inte riktigt vet vad torrent är för något kan läsa mer här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Bittorrent
    Vi är i behov av folk som gillar att spela in saker och encoda för att sedan lägga upp på swetv, kan du detta eller vill lära dig så skicka ett PM till någon i staff efter att du har registrerat dig
    Låter ju som ett skitballt initiativ..
    finns ca 500 platser kvar på sidan så registrera er innan vi stänger butiken igen
    winds avatar
    Låst på egen begäran
    Reg.datum dec 2006
    Ort Ödeshög
    Inlägg 2 110
    redan där.
    "Är dte där med Lasse Berghagen sant. Har Luuk sabbat för han på riktigt?"
    melicia om Dr.B i melodifestivalen
    WARs avatar
    kåt som en marskatt
    Reg.datum feb 2002
    Ort I småbarnsträsket
    Inlägg 42 937
    Tittar jag med.
    Remember remember the fifth of November
    Gunpowder, treason and plot.
    I see no reason why gunpowder, treason
    Should ever be forgot...

Otur! Otur! Otur!

Manzons avatar
    Medlem
    Reg.datum nov 2001
    Ort Sverige
    Inlägg 4 225
    är medlem sedan nån vecka. helt okej
    ¨¨
    smillies avatar
    Sexigast i pyjamasbysser
    Reg.datum feb 2001
    Ort K-town city
    Inlägg 2 400
    Me like!
    Slipper man juh all jäkla reklam i alla program! Göttans!
    Varit medlem en månad tror jag.. laddar hem en massa som
    jag inte hinner se!
    Inte lätt när det är svårt.....
    ......men skönt när det går!

[ Man är inte full om man kan ligga på golvet utan o hålla i sig. ]

Willjas avatar
    Willjig
    Reg.datum nov 2005
    Ort Mitt i stan
    Inlägg 14 978
    Men vad är detta? Nu kan man ju inte bli medlem längre...
    bra sida
    "Knusslig"
    nu har vi ungefär 1000 platser till öppna för nyreg.
    In och registrera er medans det fortfarande är öppet =)
    yay, registrerade mig precis.
    detta kommer bli spännande
    smillies avatar
    Sexigast i pyjamasbysser
    Reg.datum feb 2001
    Ort K-town city
    Inlägg 2 400
    Me SweTv.org
    Inte lätt när det är svårt.....
    ......men skönt när det går!

[ Man är inte full om man kan ligga på golvet utan o hålla i sig. ]

en bunt platser öppna nu igen

http://www.swetv.org
    skall försöka förstå det här då. Ingen aning vad jag gett mig in på.
    Stämmer det
    Förstår fortfarande inte mycket av vad som gäller, men laddat hem och tittat på den där skolklassen. Bra kvalite. Uppskattat. Borde kanske lära mig denna värld.
    Stämmer det
    e medlem sedan länge på den sajten. Men tycker den är ganska onödigt sajt när man kan se de flesta program på deras respektiv hemsida som svt programmmen alla senaste finns ju att kolla på i play på deras hemsida. Likaså tv och kanal5!
    - I dont care who you´re, where you from, what you did. As long as you love me. -

- KTBPA 4-ever!!!!
    Ursprungligen postat av melicia
    e medlem sedan länge på den sajten. Men tycker den är ganska onödigt sajt när man kan se de flesta program på deras respektiv hemsida som svt programmmen alla senaste finns ju att kolla på i play på deras hemsida. Likaså tv och kanal5!
    det är sant att dom går att se på via resp hemsida men kvaliten är fortfarande inte lika hög som nerladdat material.

Man kan tex inte få AC3 5.1 via svt play, man kan inte se på HD i 720P via svt play, man kan inte se på andra saker än egetproducerat på kanal5.

Och nöjer man sig med halvrisig flv video som kanal5 erbjuder så är det kanon, då har dom lyckats övervinna oss och gör våran roll betydelselös.
    Men vi anser att styrkan med torrents inte kan slås av egna webb-tv lösningar.
    Hos oss kan du tex ha rss där du ställer in dina favoritprogram och så laddas dom ner automatiskt så fort dom kommer upp.
    www.filmfix.se = mycket bättre
    - I dont care who you´re, where you from, what you did. As long as you love me. -

- KTBPA 4-ever!!!!
    Vad grundar du det på?
    "Knusslig"
    Ursprungligen postat av wingman
    det är sant att dom går att se på via resp hemsida men kvaliten är fortfarande inte lika hög som nerladdat material.

Man kan tex inte få AC3 5.1 via svt play, man kan inte se på HD i 720P via svt play, man kan inte se på andra saker än egetproducerat på kanal5.

Och nöjer man sig med halvrisig flv video som kanal5 erbjuder så är det kanon, då har dom lyckats övervinna oss och gör våran roll betydelselös.
    Men vi anser att styrkan med torrents inte kan slås av egna webb-tv lösningar.
    Hos oss kan du tex ha rss där du ställer in dina favoritprogram och så laddas dom ner automatiskt så fort dom kommer upp.

flv i det formatet blir det man laddar ner från youtube etc. hgår det inte att konventera till avi? sen är jag ingen dryg jävlen som bryr mig så mycket om kvaliteten tycker den är rätt bra på kanal5 hemsida!

- KTBPA 4-ever!!!!
    Ursprungligen postat av LillEric
    Vad grundar du det på?

ja den har asbra filmer med svensk text... bästa torrents sidan helt klart!

- KTBPA 4-ever!!!!
    ja den har asbra filmer med svensk text... bästa torrents sidan helt klart!
    Ja men swetv har ju bara som namnet antyder svensk tv.
    "Knusslig"
    Glennys avatar
    Marsiansk mardröm
    Reg.datum mar 2003
    Ort skåne
    Inlägg 18 394
    swetv har liksom den andra svenska tvtorrentsajten feedtv.org
    jävligt störande "snygga" gränssnitt
    laddade ner oscarsgalan därifrån. den var i 3 delar men såg hela alltet på ca 50 min!

- KTBPA 4-ever!!!!
    Manzons avatar
    Medlem
    Reg.datum nov 2001
    Ort Sverige
    Inlägg 4 225
    verkar ju bara vara en genväg till TPB?
    ¨¨
Sidan 1 av 3 1 2 3 Sista
  • Gå till sidan: