Jag tycker att uppvisningen med och av kapten Kramer var illa genomtänkt. Varför ställa upp en karl som ställt upp för klanen Forrester och sedan genera honom. De kunde gjort som jag ville?!!.....använt honom i en längre period i serien, så han fått nysta in sig med Jackie och Nick å sedan, när nystandet var klart, då skulle Steph slagit till och gått till tidningarna och skvallrat.
Här blev det så fel mot gubben också.
Annars gillar jag allt vad Stephanie gör mot Jackie, Jackie den snävt tänkande människan med den förkrympta hjärnan...
Å sen, att bröllopet inte blev av pga Thorns lilla dotter, bra, nu kan Thorne börja söka efter en bättre kvinna än Taylor som kan vara med å dela hans liv...inte en vandringspokal. Uhhhhh, Brooke, Bridget, Jackie, Felicia och Taylor, det går bara runt runt...å visst, man ska inte bara ställa kvinnorna till svars, karlarna är inte sämre dom! Varför inte skaffa ett hus för sex å samlevnad, där de kan få utlopp för sina varma känslor för varandra, alla på en gång?!!
Huset som skulle passa är den gäststuga som ligger så vackert till hos Taylor. Om ni minns så kom hon in och kastade ut Gaby från det kärleksnästet när Gaby låg och väntade på Taylors son Thomas....ja jisses....här händer det mycket!
Jackie, Jackie den snävt tänkande människan med den förkrympta hjärnan...skrev jag igår men ikväll tog sig människan vatten över huvudet, utan flytväst! och plaskade runt i Forresters badkar....å Pamela kommer in, hoj hoj så roligt, jag njöt över den scenen. Jädrans i hatten va´kul. Å vilken dum kvinna Jackie är....otroligt dum.
Ursprungligen postat av annen
Jag tycker att uppvisningen med och av kapten Kramer var illa genomtänkt. Varför ställa upp en karl som ställt upp för klanen Forrester och sedan genera honom. De kunde gjort som jag ville?!!.....använt honom i en längre period i serien, så han fått nysta in sig med Jackie och Nick å sedan, när nystandet var klart, då skulle Steph slagit till och gått till tidningarna och skvallrat.
Här blev det så fel mot gubben också.
Annars gillar jag allt vad Stephanie gör mot Jackie, Jackie den snävt tänkande människan med den förkrympta hjärnan...
Å sen, att bröllopet inte blev av pga Thorns lilla dotter, bra, nu kan Thorne börja söka efter en bättre kvinna än Taylor som kan vara med å dela hans liv...inte en vandringspokal. Uhhhhh, Brooke, Bridget, Jackie, Felicia och Taylor, det går bara runt runt...å visst, man ska inte bara ställa kvinnorna till svars, karlarna är inte sämre dom! Varför inte skaffa ett hus för sex å samlevnad, där de kan få utlopp för sina varma känslor för varandra, alla på en gång?!!
Huset som skulle passa är den gäststuga som ligger så vackert till hos Taylor. Om ni minns så kom hon in och kastade ut Gaby från det kärleksnästet när Gaby låg och väntade på Taylors son Thomas....ja jisses....här händer det mycket!
Det är oväntat slösaktigt av dessa manusförfattare att endast använda Kapten Kramer i endast ett fåtal avsnitt. Man trodde ju att han skulle bli en reguljär karaktär. Samtidigt känndes det fräscht, och annorlunda för att vara Glamour. Som alltid stampar i samma stil och upplägg. Om det så är en Doktor, så kommer han snart bli en stammis. Sedan visar det sig att han är bror till en välkänd karaktär, etc.
Samtidigt tror jag aldrig att Nick och Jackie skulle velat ha med honom att göra ändå. Den historiska prostitutionshistorian är alldeles för känslig.
Fast hade det varigt på riktigt hade familjen Forrester blivigt stämnda så in i Helvete. Jag tycker personligen det är så förbannat lågt, även om man vill ha tillbaka sitt företag. Trotts att jag även avskyr Jaqueline jag också. Men allt har sin gräns. Det var kallt av Stephanie att utnyttja Kramer, fast hon erbjöd honom iof en summa pengar för besväret. Vilket han vägrade ta emot.
Lite stolthet på gammla dar.
Jag gillar såklart fortfarande Stephanie mycket som karaktär. Men det var längesen nu jag delade hennes åsikt vad gäller hennes tuffa, och skoningslösa beslut.
Fattar inte vad vittsen är att skjuta upp Bröllopet. Då hade det varigt bättre att fått det gjort istället, för att dra ut på det för ungen.
Thorne är en riktig Curlingförälder. Taylors sitts är som hon säger komplicerad. Då hon är vettig och inte delar de trångsynta Forresters åsikter, som tror att dem gör som de vill. Och bara ser det ur ett perspektiv som passar dem. Att de har sabbat en människas liv är för dem struntsamma.
Det är givetvis inte hållbart i längden, och det blir Nick?
Sedan ärligt talat är Taylors förhållande till Thorne byggt på skuldkänslor.
Vad gäller Bridget hjälper ingenting. Hon bara velar, hon har redan tramsat bort 2 äktenskap och sabbade sin systers Bröllop. För henne finns det inget hopp. Detsamma gäller hennes Mamma, fast hon passar verkligen ihop med Ridge. Vilket gör att deras förhållande ändå kan vara länge till och från.
Det finns inte många felfria män i Glamour, men att försöka leva med Brooke eller Bridget är väldigt svårt. Att Brooke hängde efter Ridge är inte Nicks fel, eller att Bridget inte kan bestämma sig nångång för hur hon vill ha det.
Förstår inte ens att Nick och Dante orkade sålänge som dem gjorde.
Jackie, Jackie den snävt tänkande människan med den förkrympta hjärnan...skrev jag igår men ikväll tog sig människan vatten över huvudet, utan flytväst! och plaskade runt i Forresters badkar....å Pamela kommer in, hoj hoj så roligt, jag njöt över den scenen. Jädrans i hatten va´kul. Å vilken dum kvinna Jackie är....otroligt dum.
Hon brukar väl göra bort sig? Får passa på att kritisera männen också.
Eric är också velig. När Stephanie skulle åka var han tydligt inställd på att ta Jaqueline, nu daltar han om att han är gift.
Fast det är ju bättre han är med Stephanie, Jaqueline är så motbjudande jobbig, träig och humorlös. Stephanie är en ren motsatts.
Efter allt trassel med Eric måste hon vara fruktansvärt desperat.
Vilket också är tydligt att hon är. Att hon inte bara ger upp istället.
Jag känner, inte igen skådespelaren, som ska va Rick, men följer inte med i våra bästa år, men håller med, han passar inte som Rick.
Ursprungligen postat av anneli
Vi kanske kommer att få se kapten Kramer åter. Han skulle ju kunna komma för att hjälpa Nick! Kramer stöter väl på ngn inom sjöfolket som känner altn vill stötta Nick.
Skulle inte förvåna mig, även om det vore sjukligt av Nick att tillslut umgås och acceptera en av sin mors bästa kunder.
Nä, han ser ut att tillhöra arbetarklassen.
Fast han är å andra sidan en tuffare tolkning än den gammla Rick.
Visst är det här andra gången, dom byter ut Rick, den ursprungliga, var ännu en annan, för länge sen, då kom jag ihåg, att jag hade svårt för honom också, men vande mig efter ett tag, med den nya Rick.
Ursprungligen postat av gunsan
Visst är det här andra gången, dom byter ut Rick, den ursprungliga, var ännu en annan, för länge sen, då kom jag ihåg, att jag hade svårt för honom också, men vande mig efter ett tag, med den nya Rick.
Har för mig att jag läst på Imdb att dem har bytt Thorne 3 gånger också...
Skumt detdär egentligen, med trovärdigheten. Att Amerikaner tar för givet att publiken köper att karaktären helt plötsligt ser ut som någon annan.
Att inte ens karaktärens nära anhöriga märker att han har ett helt nytt ansikte (!) "Jaha, säger en främling att han är Rick, så är han väl det då!" Riktigt skum serie dethär egentligen, undrar om de flesta Manusförfattarna har en bakgrund inom psyket. Men det är som sagt alla dessa absurda och lågkvalitativa grejer som gör Glamour till en sån kultserie.
Vad gäller Thorne är jag glad att han blev bytt. Gillar inte den gammle jag sett på gammla klipp, Winsor Harmon har alltid gjort en skön framtoning.
Den nye Rick är mer manlig, inte alls så 14tisaktig som den "gamle" var. Jag gillar den här nya för det var liksom mer att åldern passade ihop med karaktären, sedan, att hans utseende inte riktigt är "rätt" just nu, där håller jag med gunsan, man vänjer sig.
Jag tycker att den nye Rick kunde bita av Ridge så det förslog, den gamle fjortisen hade haft en mjukare framtoning tror jag, den här han röt som ett lejon!
Jag tänker lite så här också att : eftersom de inte har fantasi att skaffa fler skådisar än den inavel det nu är...så kan det vara skönt att byta ansikte på dom i alla fall....
Ursprungligen postat av annen
Den nye Rick är mer manlig, inte alls så 14tisaktig som den "gamle" var. Jag gillar den här nya för det var liksom mer att åldern passade ihop med karaktären, sedan, att hans utseende inte riktigt är "rätt" just nu, där håller jag med gunsan, man vänjer sig.
Jag tycker att den nye Rick kunde bita av Ridge så det förslog, den gamle fjortisen hade haft en mjukare framtoning tror jag, den här han röt som ett lejon!
Jag tänker lite så här också att : eftersom de inte har fantasi att skaffa fler skådisar än den inavel det nu är...så kan det vara skönt att byta ansikte på dom i alla fall....
Ja, den "gammle" (eller hur man ska beskriva) Rick var mycket mesigare.
Det är väl en visionärisk åsiktsfråga. Men jag tycker att man ska av ren principsak döda karaktären om inte skådespelaren längre är tillgänglig.
Glamour har aldrig problem med att låta vem som helst få plats ändå.
Kanske om tex Ron Moss stukat foten och behöver vila den någon dag, kan man ha ett visst överseende med. Så som en inhoppare som håller skeppet flytande. Lite synd att radera någons roll för en småsak.
Ta ett Hollywoodexempel. Hur skulle det ha varigt om man slängde in Chuck Norris i Brandon Lees sista scener i The Crow?
Det hade ju varigt obeskrivligt.
Svaret ligger i att Glamour håller en ändå låg klass i världsrankingen.
Där avdankade gammla B - stjärnor som Antonio Sabato Jr. och Lorenzo Lamas får lite jobb. Jag älskar fortfarande Glamour, men det är den mörka sanningen. I Glamour reagerar ingen.
HAHAHA! Oj, nu mordhotar Ridge Rick!!!
Ska Eric, låta, hela släkten bo hemma hos, dom, låta Steps, syster bo i gäststugan, och så kommer Stephis, mamma, nu tycker jag faktiskt, att han kanske, i allafall, skulle, lyssna mer på Stephanie, hon borde väll, ha mer och säga till om, om hennes syster och mamma ska bo där, i Los angelas, det kan inte Eric, själv bestämma i, hur ska det här sluta
Ursprungligen postat av gunsan
Ska Eric, låta, hela släkten bo hemma hos, dom, låta Steps, syster bo i gäststugan, och så kommer Stephis, mamma, nu tycker jag faktiskt, att han kanske, i allafall, skulle, lyssna mer på Stephanie, hon borde väll, ha mer och säga till om, om hennes syster och mamma ska bo där, i Los angelas, det kan inte Eric, själv bestämma i, hur ska det här sluta
Det är ju sant. Fast Stephanie har nu hamnat i en jobbig situation.
Eric har precis ställt ultimatum till henne om att sluta såga allt han gör.
Eric känns i stundo sem en riktig crybaby, han tål inte så hemskt mycket kritik när han är på vissa humör. Så Stephanie väljer att ligga lågt för att inte riskera att han sticker. Då han dessutom skulle ta Jackie som är ledig, nästan med engång. Men å andra sidan är det en väldigt fin gest av Eric. Vad är problemet att dem bor där?
Vilka härliga avsnitt det var idag.
Vad Nick måste känna sig nöjd!
Ja, det var några småsega avsnitt måste jag erkänna därinnan.
Men nu har det tagit fart. Häftigt kusligt ställe att göra affärer på.
Undrar vad denne högst mystiske affärsman kommer att kräva av Nick,
likvidera någon?
Ja, det hoppas jag. Han har ju lagt ner hela sin budget på att krossa familjen Forrester. Han äger dem verkligen, för att ta till ett modärn uttryck.
Vad har Jackie gjort Stephanie? Mer än springer efter sin beslutsångest - karl.
Har man puttat ner (okey, olycka. jag vet) för att sedan ha mage att gå ut med hennes smötsiga förflutna, så har "gått för långt" sprungit ut genom bakdörren. Man får se det ur Nicks perspektiv också.
De har förklarat krig mot fel man, och det får dem nu bittert erfara.
Det är Eric det är synd om, för han har rustat upp företaget och var aldrig inblandad i Stephanies Kapten Kramer - operation. Men de andra förutom Rick är så äckligt förbannat trångsynta och storhetsvansinniga. Det skadar dem inte att få se att man inte gör precis som man vill, och kommer undan med det.
Hej alla, idag var vi i Glamoursällskapet och fick 40 minuter med William DeVry som spelar Storm Logan. Ni kanske vet att han är på Stockholmsbesök, på lördag åker han vidare till Paris. Det är en slags press-resa.
Han var väldigt trevlig, då menar jag rak, rolig och väldigt lättpratad. Vi skrattade oss igenom intervjun. Vi, det var eja (Joakim) Monica, Ingrid och jag.
Ikväll kunde man ju även chatta med William på teve 4:as hemsida och hela chatten har jag lagt ut på den hemsida vi gör, http://medlem.spray.se/glamoursallskapet
Så välkommen in och se hur han svarade sina fans. Kanske just DU var med och chattade!
Ridge åter ordentligt på krigstigen. Så rolig när han alltid ska överreagera och bli så dramatisk över småsaker. Han kan t o m med att kasta ut sin frus son.
Detta kan inte vara bra för deras förhållande.
Ida, måndag, 22/5 tog jag bort chatten från hemsidan men den finns att fråga efter så skickar jag den på e-post om någon är nyfiken. Å titta gärna in på hemsidan och se vad Finland satt ut på en av sina sidor. Vi har en länk från vår sida till dom!
Å sedan ang. serien....kanske Ridge tänker rätt, mycket möjligt att han tänker helt fel. Får vi någonsin se Phebe tacka sin pappa för att han höll in hästarna åt henne?