Jag såg Kabluey, underskattad pärla med indiekänsla.
Grundstoryn är att Lisa Kudrows man är i Irak, hon har inte råd med fritids åt sina ligistungar, mannens brorsa är en arbetslös odugling som inte har något bättre för sig och kommer för att hjälpa till. NEJ, de blir inte kära i varandra men brorsan får ett extrajobb som maskot åt ett halvt nedlagt kontorshotell och Lisa Kudrow är genom hela filmen trött och osympatisk men på något sätt vill man ändå hennes bästa.
Vad såg du sist?
Into the wild. Den var bättre än jag trodde. Kändes inte alls så lång som den egentligen var. Skönt tempo, fina bilder och bra musik av Eddie Vedder. En sak som jag funderade på redan i början var varför ger man sig ut på ett sånt äventyr ensam. Jag skulle hellre göra det med den jag tycker om.
Spoiler:
Undrar om det här citatet kommer från hans egna dagboksanteckningar: "Glädje inte äkta om den inte delas..." Nån som vet..?
Ursprungligen postat av Kexet PS I love you
idag på DVD
Lite besviken. Boken var mkt bättre och rarare.
Bitvis tyckte jag filmen var lite seg.
Men visst, okej var den ju. 3 kex av 5 möjliga.
Jag kan ha haft för höga förväntningar eftersom jag tycker alla har sagt att den är SÅÅÅÅÅÅ bra.
Jag såg också den igår, och jag tyckte den var helt underbar. Jag har varken läst boken eller hört mycket om den innan så mina förväntningar var ganska så normala.
Den får 4 av 5 popcorn från mig.
Hög risk att göra en film på en älskad bok och en hyllad tv-serie men...
den var riktigt bra faktiskt, välspelad och engagerande, fick verkligen lust att se om den klassiska serien igen
5 skräddarsydda tweedkostymer av sex möjliga
__________________ I hear your champagne laugh
You wear two lavender orchids
One in your hair and one on your hip
A string of yellow carnival lights comes on with the dusk
Circling the lake with a slowly dipping halo
Ursprungligen postat av charlotten
Jag såg I Am Legend härom dagen. Sci-fi gillar jag, och miljöerna, men monstren kan man vara utan. Svag trea.
Spoiler:
Jag såg den oxå föregående helg. Hur mycket Will Smith än anstränger sig (och det gör han verkligen) kan han inte ensam bära upp en film. Det är säkert jättetraumatiskt för amerikaner att se ett igenväxt New York. Mig säger det inte lika mycket. När sedan Will Smith "offrar" sig för mänskligheten blir det bara för mycket. (Jag gillade dock "monstren"). Mitt betyg blir en svag 2:a.
__________________ A Quest For The Theory Of Everything
~~~ no strings attached ~~~
Senaste redigerad av electronic den 23/09-2008 klockan 13:07.
Jag såg den oxå föregående helg. Hur mycket Will Smith än anstränger sig (och det gör han verkligen) kan han inte ensam bära upp en film. Det är säkert jättetraumatiskt för amerikaner att se ett igenväxt New York. Mig säger det inte lika mycket. När sedan Will Smith "offrar" sig för mänskligheten blir det bara för mycket. (Jag gillade dock "monstren"). Mitt betyg blir en svag 2:a.
Mirrors
Kiefer Sutherland är en avdankad fd snut som jagar en ond ondskefullhet som bor i speglar. Löjligt förutsägbar. Skitsnygga specialeffekter. Typisk 2:a.
Bigger, Stronger, Faster
Dokumentär om steroid-freaks i USA parat med the american dream. Aaaningen steroid-förskönande (va? roid rage? finns inte! va? bieffekter av steroider? dom försvinner när du slutar!) 2:a här oxå.
Speed Racer
Jättesuperfärgglatt familjeäventyr om racerföraren Speed Racer (jo han heter så) och hans racingfamilj. Förutom att bilarna ser ut som om dom åker på en enorm bilbana (ser skitlöjligt ut) så har 60-talet gjort comeback tydligen. Kändis-tätt! 1:a för storyn, men 2:a för den flummiga "världen".
Senaste redigerad av reefer den 24/09-2008 klockan 16:22.
Runaway Train - en gammal film jag inte sett förrän nu. Musiken är irriterande synt-åttiotalig, men slutscenen är magnifik. Jon Voight är en begåvad och intensiv skådespelare. En trea.
K-Pax - lever totalt på Kevin Spaceys fantastiska skådespelarkonst. Rätt så bra men inte så väldigt speciell. En trea. Var är Kevin Spacey nu för tiden Kom genast tillbaka, Kevin!
Slaget om Finland - riktigt intressant, speciellt stridsscenerna. En bit nordisk historia. Arn kan gå och lägga sig. En fyra.