Ursprungligen postat av AmandaLover
"Jag har fått en ny liten bästis som heter Charles och är en baby som behöver passning. Han är helt svart och liten och piper. Nyss satt han och kurrade i mitt knä. Han har vält allt som kan vältas, hoppat och skuttat, inte kommit upp ur jacuzzin, ramlat på en krokodil, försökt klättra på en solros, trampat runt på negativ och allt annat man kan sysselsätta sig med här. Nu hörde Charles ägare av sig, denne är på spelning."
Amanda har skaffat katt! fan va härligt.
Vart har du hittat det där?
*senare* Skojade bara..läste ditt senaste inlägg nu
Jag lyckades sova till klockan 14 i dag (måndag) och hann inte se om Sverige!-klippet innan det var back to work, vilket kändes som en smärre tragedi då. Men nu har jag gjort det och jag kan inte komma ifrån att det känns som reportaget man velat se ända sedan Pär uttalade sig i Café-intervjun. Överlag känns Pärs samarbete med Amanda som vinkeln alla missat - fram tills nu.
Lite kul ändå att programledaren presenterar Pär Wiksten ordentligt medan Amanda Jenssen tydligen inte anses behöva någon presentation alls. Och det säger en hel del om vilken slags person Pär är att han trivs bra i rollen som hennes sidekick. Ska bära min Pear Wiksten-tröja med extra stolthet framöver.
När första Someday-klippet kom (Bengans) var det första glimten av Amandas och Pärs speciella kemi. Jag blev glad från hårbotten ända ner i tårna av att se dem tillsammans och så är det fortfarande. Min kompis drog ju då slutsatsen att det bara var en tidsfråga innan de skulle bli kära, och även om hon inte menade på kompis-sättet då tycker jag att det är ganska talande att Pär använder ord som "förälskelse" när han ska beskriva deras möte. Alla som någon blivit "swept off their feet" av en ny vän ett par gånger och vet precis vad han menar. Och vem skulle inte bli förälskad i Amanda? Jag vet inte hur det är med er men jag har då gått omkring och känt mig förälskad sedan i november...
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalDudette
Det är små klipp som detta som gör att man överlever Amanda-torka. Plötsligt känns Karlskoga inte så avlägset när man kan dopamininjicera sig med att spela klippet - i synnerhet låten - om och om igen.
Citat:
Ursprungligen postat av mariiiia
Amanda är verkligen som en drog, jag får aldrig nog.
...och på tal om förälskelse är det dopamin man har mycket av när man är kär (det styr också glädje, entusiasm och kreativitet och sånt flödar det ju av här på forumet). Och dopaminet är, har jag hört, en signalsubstans som de som tillverkar "designer drugs" försöker efterlikna. Så inte så konstigt då att Amanda är rena knarket. Ju mer man får, ju mer växer begäret efter mer. Så sitter man där med sin abstinens och tänker ta semester från jobbet för att tre spelningar på höstturnén plötsligt inte känns tillräckligt...
Hoppas, hoppas, hoppas att hon gör "When you're lonely" på höstturnén. Det vore en nåd att stilla bedja om. Kan inte ni som har kontakt med henne och Pär på msn/myspace lobba lite...? För det är verkligen en låt av högsta Amandaklass. Det är så roligt att hon inte verkar ha drabbats av ett uns skrivkramp efter det här galna året.
Amandas röst tycks ju vara återställd efter sjukan-i-Göteborg i alla fall och det var ju skönt. Scandinaviumpubliken vrålade verkligen på bra efter Hallelujah men verkar ha varit väldigt tyst och städad i övrigt. Inte ens allsång på Hallelujah vad jag kan höra, that's a first. Hämmade sådär dagtid med klasskompisarna?
En och en halv minut från Eksjö stadsfest, början på For the sun, har dykt upp Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=WMjmOLsi2XQ
Inte toppkvalitet kanske men tillräckligt för att jag skulle få tillbaka den där känslan av förväntan i kroppen som man har när spelningen preciiis drar igång. Och eftersom Eksjö blev helt fantastiskt njuter jag kanske extra mycket.
Ursprungligen postat av Sasty
Amandas röst tycks ju vara återställd efter sjukan-i-Göteborg i alla fall och det var ju skönt. Scandinaviumpubliken vrålade verkligen på bra efter Hallelujah men verkar ha varit väldigt tyst och städad i övrigt. Inte ens allsång på Hallelujah vad jag kan höra, that's a first. Hämmade sådär dagtid med klasskompisarna?
Glöm inte att det är en sån där spelning där de flesta inte är där för att se Amanda, utan ser Amanda för att de är där. Och som tidigare nämnts gör sittplats sitt. Att ha rock- och popkonserter inför sittande publik är ett jävligt dumt påfund. Därför är jag lite skeptisk vad gäller val av lokaler för några av höstens spelningar.
hade jag rätt eller hade jag?
charles är ju söt som.. ja, allt.
önskar att jag kunde köpa nåt av hans syskon men tror inte dom två bedårande pälsbollarna jag redan har skulle uppskatta de
__________________ try to leave a mark, who wants to live in vain?
- amandalover.blogg.se
önskar att jag kunde köpa nåt av hans syskon men tror inte dom två bedårande pälsbollarna jag redan har skulle uppskatta de
Klart du hade rätt! Och med partyhatt på och allt...
Tycker att det är ballt att han har en intensiv blick på samma sätt som sin matte.
Nu börjas det - Amanda har fått sina första prisnomineringar! De första i en lång rad, skulle jag tro. Det är Svenska Musikförläggareföreningen som inför sin gala 7 november nominerat henne i klassen "Årets nykomling" samt tillsammans med Pär i klassen "Årets låt" för Amarula Tree.
Nu börjas det - Amanda har fått sina första prisnomineringar! De första i en lång rad, skulle jag tro. Det är Svenska Musikförläggareföreningen som inför sin gala 7 november nominerat henne i klassen "Årets nykomling" samt tillsammans med Pär i klassen "Årets låt" för Amarula Tree.
Amandaism har mer info.
Så himla härligt att höra om nomineringarna! Det spinner liksom vidare på sättet KMD mottogs: älskad av både recensenter och svenska folket i övrigt. Först Aftonbladet turnédrottningutnämning och nu en definitiv hyllning från branschfolket. Tuff konkurrens är det ju - övriga nominerade i bästa nykomling har redan rönt framgång utomlands (men är Adam Tensta verkligen nykomling - han blev ju utsedd till det på årets Grammisgala) - men jag tror definitivt att Amanda har stora chanser att vinna. Juryn tar sannolikt mycket hänsyn till potential, och där är Amanda överlägsen.
Ursprungligen postat av OriginalDudette
Tuff konkurrens är det ju - övriga nominerade i bästa nykomling har redan rönt framgång utomlands (men är Adam Tensta verkligen nykomling - han blev ju utsedd till det på årets Grammisgala) - men jag tror definitivt att Amanda har stora chanser att vinna. Juryn tar sannolikt mycket hänsyn till potential, och där är Amanda överlägsen.
Jag vet inte när Adam Tensta albumdebuterade men eftersom det här priset omfattar en annan tidsperiod (1 juli 2007–30 juni 2008) än Grammis (som väl är kalenderår) kan nog Adam Tensta definieras som nykomling. Jag utgår i alla fall från att de som nominerat har koll på det där.
Är det någon som har koll på det här priset sedan tidigare år och kan dra någon slutsats om hur hur juryn brukar resonera ifråga om uppnådd framgång/potential? Jag måste erkänna att jag inte kände till det sedan tidigare. Inte heller vet jag i vilken mån det här priset ger en fingervisning om vartåt det lutar med grammisnomineringarna. Textförfattarnomineringarna ser i alla fall precis ut som de brukar göra på grammisgalan....
Konkurrensen lär bli tuff när det gäller alla galor och priser. Oavsett hur det går tycker jag att det är väldigt roligt att Amanda får ett så pass fint erkännande i egenskap av låtskrivare.
Inte heller vet jag i vilken mån det här priset ger en fingervisning om vartåt det lutar med grammisnomineringarna.
Inget direkt med grammisnomineringarna att göra, men huruvida vinst i Amandas två kategorier i Musikförläggarnas Pris följs upp med utmärkelser på andra galor ser ut att variera å det grövsta: