AlltOmTV.se
Din oberoende guide i TV-träsket Mäklare

Gå tillbaka   AlltOmTV > TV-forum > Dokusåpor, realityshows > Idol (tidigare säsonger)
Användarnamn
Lösenord

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (4 röster). Visningsalternativ
Gammal 19/09-2008, 19:01   #76
mariiiia
Registered User

Reg.datum: 04/03-2008

Dessa två bilder . De är Kalas!
mariiiia besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 19/09-2008, 21:31   #77
Sasty
Amandofil Amandaist

Sastys avatar

Reg.datum: 06/03-2008
Citat:
Ursprungligen postat av öjan
Inget direkt med grammisnomineringarna att göra, men huruvida vinst i Amandas två kategorier i Musikförläggarnas Pris följs upp med utmärkelser på andra galor ser ut att variera å det grövsta

Jo, det kan man kalla variation. Har lite svårt att komma över det där med Basshunter. Juryn måste ha varit imponerad av kommersiell framgång. Eller är det Årets låt som är baserad på STIM-statistik över mest spelade låtar? I så fall är det ju lite knepigt eftersom en låt som släppt i början av perioden priset omfattar har en fördel över dem som kommit på slutet. Amarula Tree släpptes i mitten av april och var alltså bara med sista kvartalet.

Hur som helst är ju Grammispriserna delvis baserade på folkets röster numera. Har en känsla av det gynnar Amanda. Dels har hon sålt väldigt många skivor och dels har hon spelat live för väldigt många. Och de som gillar henne har ju redan visat en benägenhet att också rösta på henne.
Sasty besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 20/09-2008, 00:19   #78
öjan
Amandofil

Reg.datum: 07/01-2008
Fröken Underträd verkar ha redigerat sitt senaste inlägg. Det är inte samma bilder som i eftermiddags. Då fanns denna:

Hur som helst är det alltid lika trevligt när Sev bjussar på Amandabilder.
öjan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 20/09-2008, 00:43   #79
AmandaLover
amandaist

Reg.datum: 17/02-2008
Skicka ett meddelande via MSN till AmandaLover
Hon gör alltid så, när hon märker att vi har förstått lite för mycke.
skulle inte förvåna mig om smsn hon lagt upp snart också tas bort eller åtminstone "rensas" lite..
Gammal 20/09-2008, 20:06   #80
tojja
Bigbrother fan

tojjas avatar

Reg.datum: 18/04-2004
Citat:
Ursprungligen postat av mariiiia
Nu har även hallelujah dykt upp!
http://www.youtube.com/watch?v=2YXBYZdrrHU

Milica IJpelaar Elita4ever
tojja besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 21/09-2008, 09:50   #81
Sasty
Amandofil Amandaist

Sastys avatar

Kom på en sak angående nomineringarna till musikförläggarpriset: hur kan Kleerup betraktas som nykomling? Han samarbete med Robyn (With every heartbeat) är ju från 2006? Det samarbetet är för övrigt nominerat för "internationell framgång". Det är väl så att nomineringen syftar på att hans skiva i eget namn i våras, men det är lite konstigt när han haft en sådan brakhit för två år sedan.
Gammal 21/09-2008, 15:41   #82
MrWalker
Den Vandrande Amandofilen

Reg.datum: 21/07-2008
Jag har inte varit här på ett tag, fastnade med näsan i tangentbordet...Kul att det har kommit en ny tråd och att det är full fräs här. Nu finns det två trådar med samma namn men folk ska väl hitta hit.
MrWalker besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 21/09-2008, 16:41   #83
Sasty
Amandofil Amandaist

Sastys avatar

Såg att Sev också uppmärksammat SVT-dokumentären om Pär. Och ja Sev, vi förstår varför du har så roligt med de där två.
http://www.severustenenbaum.com/arch...amanda-jenssen

På tal om det. SMS från jobbkompis 13.56: "Du skulle vara här. Jag står en meter från Amanda, i samma fikakö!"

Själv befann jag mig en fikakö någon annanstans då. Men jag vet ärligt talat inte vad jag skulle ha gjort om jag befunnit mig i Amandas fikakö. Antagligen låtit henne vara ifred, såvida inte hon hälsat på mig först eller något sånt.
Gammal 22/09-2008, 17:45   #84
AmandaLover
amandaist

"Nu ska jag gå och ta emot Charles, den fina lilla skånska katten som ska få bo hos sin farbror och faster ett tag när ägarinnan åker på äventyr. Det vill jag också göra snart. Barcelona pratade vi om igen igår."

dag för grekland?
Gammal 23/09-2008, 12:32   #85
rosalita

rosalitas avatar

Reg.datum: 31/10-2004

Bilden från : Severus Tenenbaum.
Amanda Jenssen och
Looptroop Rockers till Rookiefestivalen 08

Rookiefestivalen´08 går av stapeln den 24-25 oktober i Hultsfred och ser ut att bli en fest utan dess like!
Nu presenteras ytterligare två av årets headlines och det är inga mindre än storheterna Looptroop Rockers och Amanda Jenssen.
Klara sedan tidigare är Johnosssi och Markus Krunegård.

Webfinanser
rosalita besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 24/09-2008, 20:12   #86
Hanna_
Registered User

Reg.datum: 30/10-2007
Det händer inte så jättemkt här just nu. De står still över allt. Nyhetstorka, extrem sådan!!!!!
Hanna_ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 24/09-2008, 22:00   #87
Sasty
Amandofil Amandaist

Sastys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hanna_
Det händer inte så jättemkt här just nu. De står still över allt. Nyhetstorka, extrem sådan!!!!!

Amanda har ju semester så det är kanske inte konstigt. Men Krook fortsätter lyckligtvis att leverera amandofil mumma nästan varje dag.
Gammal 25/09-2008, 13:54   #88
AmandaLover
amandaist

och på sev's blogg kan man läsa små rapporter om charles. mysigt som tusan enligt mig. jag är nog lite kär i honom..
Gammal 25/09-2008, 14:08   #89
Sasty
Amandofil Amandaist

Sastys avatar

Det ser ut som att Expressen Fredag tänker grotta ner sig i Amandas privatliv i morgon: annonsen utlovar "Amanda Jenssens hemliga romans". Suck.

EDIT: .....och det verkar som om någon skvallerjournalist på tidningen i måndags försökte pumpa Sev på information, vilket inte var uppskattat. Mera suck.

Senaste redigerad av Sasty den 25/09-2008 klockan 15:29.
Gammal 25/09-2008, 15:35   #90
OriginalDudette
Registered User

OriginalDudettes avatar

Reg.datum: 11/10-2007
Citat:
Ursprungligen postat av Sasty
Det ser ut som att Expressen Fredag tänker grotta ner sig i Amandas privatliv i morgon: annonsen utlovar "Amanda Jenssens hemliga romans". Suck.

EDIT: .....och det verkar som om någon skvallerjournalist på tidningen i måndags försökte pumpa Sev på information, vilket inte var uppskattat. Mera suck.
Hmm. Visst att man önskar att nyhetstorkan kring Amanda kan få ta sig en liten paus nu, men njae - Expressenskvaller uppskattas inte helt. Förresten är ju rubriken väldigt Se&Hör. Vad hände med att Fredag skulle bli en modebilaga?
OriginalDudette besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 25/09-2008, 15:46   #91
AmandaLover
amandaist

amanda är väl högsta mode? så där har dom träffat rätt.
nu äntligen fick man veta vad de va som expressen tjatade om, hemligromans. hoppas de är något lika knäppt som se&hör så man får skratta lite

edit: nämen, de är ju dennis lyxzén som döljer sig brevid. inte helt oväntat. spelat boule ihop har dom ju.

Senaste redigerad av AmandaLover den 25/09-2008 klockan 16:09.
AmandaLover besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 26/09-2008, 14:32   #92
Alx
Amandaist

Alxs avatar

Reg.datum: 07/04-2008
Snott från amandaism:

Amanda i amerikansk tv-serie
Do you love me spelades i det senaste avsnittet av nya tv-serien Privileged.

http://www.youtube.com/watch?v=Q-jorCYaTw0 (spola fram till 7:10)

eftersom att det är amandatorka nu..
Hittade det här på youtube.. Någon som gjort en cover på johnnys song: http://www.youtube.com/watch?v=Xcri50aYitE
å någon annan som gort en cover på I think i'm ready to go: http://www.youtube.com/watch?v=dYzYANUHpWU

Senaste redigerad av Alx den 26/09-2008 klockan 14:45.
Alx besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 26/09-2008, 15:34   #93
OriginalDudette
Registered User

OriginalDudettes avatar

Reg.datum: 11/10-2007
Att få med en låt i en amerikansk tv-serie behöver inte betyda någonting - men det kan också betyda ALLTING. Tankarna dras ju osökt till OC och hur Death Cab for Cutie fick ett brakgenombrott genom att två av deras låtar spelats i serien. De fick väl också ganska mycket draghjälp av att Seth Cohen hade dem som favoritband. Man kanske kan hoppas på att någon av plastbrudarna i Privileged börjar snacka om "this totally awesome girl from Sweden"...
OriginalDudette besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 27/09-2008, 08:28   #94
Sasty
Amandofil Amandaist

Sastys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av OriginalDudette
Att få med en låt i en amerikansk tv-serie behöver inte betyda någonting - men det kan också betyda ALLTING.

Jag blir ju lite nyfiken på hur det här har gått till. Har någon som jobbat med programmet känt till Amanda eller har någon på Epic/Sony lobbat in den? Och kan man, i det senare fallet, tolka det som ytterligare ett steg mot fullskalig USA-lansering?

Såg på Fanglobe att Amanda ska till Karlskrona och spela 8 oktober: http://www.galaren.nu/

Två reflektioner: Amandas välförtjänta och säkerligen välbehövliga ledighet är verkligen inte särskilt lång. Och hur sjutton har en gymnasieskola råd med Amanda? OK att Lycksele lyckades boka henne jättetidigt innan skivan ens kommit och innan hon blev årets turnédrottning - men nu borde väl hennes och Team Jenssens gage tynga en skolbudget rätt mycket? Well well det gäller väl att prioritera om man vill imponera...
Gammal 27/09-2008, 08:41   #95
rosalita

rosalitas avatar

Reg.datum: 31/10-2004

Hetaste romansryktet:
Amanda Jenssens och Dennis Lyxzén!!

Förra helgen syntes hon i publiken
på hans spelning på rockklubben Debaser i Stockholm.
Flera av varandra oberoende källor berättar nu för
Fredag att 20-åriga Amanda Jenssen dejtar 16 år äldre rockstjärnan Dennis Lyxzén.

Expressen
rosalita besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 27/09-2008, 11:42   #96
Smacke
Registered User

Reg.datum: 24/09-2006
For The Sun tog ett rejält skutt uppåt på Tracks till 12:e plats.
Glöm inte att rösta från 14.00 idag och senast 14.00 på måndag.

http://www.sr.se/p3/tracks
Smacke besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 28/09-2008, 09:38   #97
Sasty
Amandofil Amandaist

Sastys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Smacke
For The Sun tog ett rejält skutt uppåt på Tracks till 12:e plats.
Glöm inte att rösta från 14.00 idag och senast 14.00 på måndag.

http://www.sr.se/p3/tracks

Kul att den börjat klättra på listorna, det tog lite tid för den att komma igång. Jag blev tvungen att kolla och For the sun har inte fått chansen att "kvala" till Svensktoppen än. Vet inte riktigt hur de där låtarna tas fram men så här en och en halv månad efter att låten släppts som singel är det kanske inte så troligt att den kommer att bubbla. Lite konstigt att den inte får vara med när hon haft två tidigare låtar på listan, men det kanske har att göra med att den inte är "fysisk singel". Någon som vet eller har någon annan teori?

EDIT: Amanda segar sig uppåt på Svensktoppen igen med Amarula Tree. För två veckor sedan var hon nia, förra veckan åtta och i dag sjua. Tjugonde veckan.

Dock en bit kvar till "Du är min man" som förra veckan låg tvåa efter 220 veckor. När nu en statistiskt framtagen representation av svenska folket röstar fram Svensktoppen kan man ju undra varför vi är ett folk som aldrig tröttnar på en låt. 220 veckor - det är fyra år. Och den ligger tvåa.

Senaste redigerad av Sasty den 28/09-2008 klockan 10:36.
Gammal 28/09-2008, 17:14   #98
Smacke
Registered User

Reg.datum: 24/09-2006
Citat:
Kul att den börjat klättra på listorna, det tog lite tid för den att komma igång. Jag blev tvungen att kolla och For the sun har inte fått chansen att "kvala" till Svensktoppen än. Vet inte riktigt hur de där låtarna tas fram men så här en och en halv månad efter att låten släppts som singel är det kanske inte så troligt att den kommer att bubbla. Lite konstigt att den inte får vara med när hon haft två tidigare låtar på listan, men det kanske har att göra med att den inte är "fysisk singel". Någon som vet eller har någon annan teori?

EDIT: Amanda segar sig uppåt på Svensktoppen igen med Amarula Tree. För två veckor sedan var hon nia, förra veckan åtta och i dag sjua. Tjugonde veckan.

Dock en bit kvar till "Du är min man" som förra veckan låg tvåa efter 220 veckor. När nu en statistiskt framtagen representation av svenska folket röstar fram Svensktoppen kan man ju undra varför vi är ett folk som aldrig tröttnar på en låt. 220 veckor - det är fyra år. Och den ligger tvåa.

Funderade precis på det sistnämnda och det är nog så att när nytt folk får rösta så ofta så tröttnar dom inte på samma sätt och samma låtar har en tendens att ligga kvar betydligt längre på listan. Känns inte helt rättvist mot listan och rotation på låtarna blir inte lika stor som på andra listor.

Angående For The Sun så är det ju nästan bara P3 som spelat den riktigt mycket. Den snurras ingenting på reklamradiostationerna men det kanske är lika bra det. Men den borde få bubbla på Svensktoppen så småningom. Agnes "On And On" är ju också bara släppt som download men tog sig in på listan idag.
Smacke besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 28/09-2008, 21:14   #99
johnnybg
musiker

johnnybgs avatar

Reg.datum: 27/12-2007
Citat:
Jag blir ju lite nyfiken på hur det här har gått till. Har någon som jobbat med programmet känt till Amanda eller har någon på Epic/Sony lobbat in den? Och kan man, i det senare fallet, tolka det som ytterligare ett steg mot fullskalig USA-lansering?

I amerikanska storproduktioner brukar det mesta som finns med i programmen/filmerna finnas där av en anledning, pengar. Det är produktplacering av det mesta man ser och hör i bild. Om det råkar komma med en reklamskylt nånstans som dom inte fått betalt för så dimmar dom den, tex om någon har en t-shirt med reklam på.

Jag tror nog att all musik som spelas i serierna och filmerna är produktplacering, inte att producenten tycker det är en bra låt som passar i ett visst klipp, det finns alldeles för många som vill betala stora pengar för att marknadsföra artister den vägen. Så krass är nog verkligheten.

Så att DYLM spelades i programmet tror jag absolut ligger i marknadsplanen för Amanda. Alltså försök till USA-lansering. Spännande!
johnnybg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 29/09-2008, 10:59   #100
Alx
Amandaist

Alxs avatar

Reg.datum: 07/04-2008
Citat:
Ursprungligen postat av johnnybg
I amerikanska storproduktioner brukar det mesta som finns med i programmen/filmerna finnas där av en anledning, pengar. Det är produktplacering av det mesta man ser och hör i bild. Om det råkar komma med en reklamskylt nånstans som dom inte fått betalt för så dimmar dom den, tex om någon har en t-shirt med reklam på.

Jag tror nog att all musik som spelas i serierna och filmerna är produktplacering, inte att producenten tycker det är en bra låt som passar i ett visst klipp, det finns alldeles för många som vill betala stora pengar för att marknadsföra artister den vägen. Så krass är nog verkligheten.

Så att DYLM spelades i programmet tror jag absolut ligger i marknadsplanen för Amanda. Alltså försök till USA-lansering. Spännande!

Det låter logiskt och jag hoppas verkligen att de ska lansera amanda utomlands.. Världen behöver Amanda.. Bara det inte betyder att vi får vänta på mer Amanda
Alx besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:15.