Men vad nu...? Jag kikade på Amandas engelska Wikipediasida och såg att KMD nu ska vara uppe i 84 000 sålda ex. Källa är IFPI, så det borde ju vara tillförlitligt. Men att det i så fall bara smugit förbi obemärkt tycker jag verkar märkligt.
Stämmer det så återstår dock bara att skicka ännu ett as-as-stort GRATTIS till Amanda. Nya lyan kommer ju att bli helt och hållet platinaprydd om det fortsätter i den här takten...
Man kan rösta tio gånger varje timme verkar det som. När du röstat, klicka bort sidan och logga in igen genom adressen ovan. Fortsätt tills du inte kan rösta fler gånger. Logga in senare och se om du kan rösta igen. Nu ska vi visa vad The Morbus Family kan fixa. Jag uppmanar alla Amanda-fans att rösta så mycket ni kan tills tiden går ut imorgon.
glöm inte att slå på tvn klockan 20:30 ikväll det är dom kallar oss artister.
fortsätt rösta på grammis nu alla ! http://grammis.mtv.se/
Ursprungligen postat av LiiciiA
nu har jag röstat från alla datorere här hemma.
glöm inte att slå på tvn klockan 20:30 ikväll det är dom kallar oss artister.
fortsätt rösta på grammis nu alla ! http://grammis.mtv.se/
Fantastiskt snällt att skriva en påminnelse, men för att det inte ska bli så förvirrat är det nog bäst att säga att det inte är idag, utan 3 februari Amanda är med i Dom kallar oss artister.
Men jag vet, blev själv helt "Va, men var det idag...? Ja, just det! Eller nä, vänta..."
Ursprungligen postat av OriginalDudette
Fantastiskt snällt att skriva en påminnelse, men för att det inte ska bli så förvirrat är det nog bäst att säga att det inte är idag, utan 3 februari Amanda är med i Dom kallar oss artister.
Men jag vet, blev själv helt "Va, men var det idag...? Ja, just det! Eller nä, vänta..."
haha jag trodde det var nu men jag kollade alla kanaler och allt så var det inget, snällt av dej själv att skriva så alla inte blev helt förvirrade som hunnit se. tack
Enligt staplarna under videorna har Amanda gått ifatt Mando Diao och kan mycket väl ta femteplatsen om vi alla fortsätter att rösta som sjutton. Bra jobbat, alla, men vi måste jobba ännu bättre nu de sista timmarna så vi får in Amandas video på plats nummer fem. Rösta så mycket ni kan!
Om alla människor föds goda, varför måste man då lära barn att vara snälla?
JAAAAAA! Åh, så underbart! Men än går det inte att slappna av. Dags att mobilisera sig inför nästkommande röstningsomgång. För visst blir det väl en till omgång av folkets röster, inte är det väl jury?
Ursprungligen postat av AmandaLover
Röstningen nollställs och den som får mest denna gången vinner.
Så nu gäller det verkligen!
Jag röstade allt vad jag orkade i går (lördag) och tidigare i veckan, men missade i dag - tur att man kan lita på er andra! Ska reparera skadan i slutomgången.
Då är Amanda uppe i sju vinsttillfällen på Grammisgalan då? Sååå typiskt att man just i år inte kan köpa biljetter. Och att det är något skumt med Rockbjörnen och att P3 Guld går i Göteborg mitt i veckan...
Citat:
Men vad nu...? Jag kikade på Amandas engelska Wikipediasida och såg att KMD nu ska vara uppe i 84 000 sålda ex. Källa är IFPI, så det borde ju vara tillförlitligt. Men att det i så fall bara smugit förbi obemärkt tycker jag verkar märkligt.
Det stämmer säkert och då är det dubbel platina - äntligen! Började ju vänta mig det någon gång i slutet av sommaren 2008 eftersom det blev platina på tre veckor och KMD fortsatte att ligga högt på albumlistan. Kanske har det varit nära länge och uppmärksamheten av Happyland puffade Amanda över gränsen?
Menar du att det är märkligt om media inte uppmärksammat att det blivit dubbel platina? Inte så givet att det blir en nyhet. Om jag minns rätt från en tidigare genomgång här på aotv om försäljningsrekorden 2007 (var det johnnybg möjligen?), och om vi antar att mönstret är detsamma, säljer ca tio svenska skivor per år dubbel platina. Minst hälften av dem är dansband. Idol-skivan är också en trolig kandidat (märkligt nog). Är man Kent eller Björn & Benny ligger man också bra till för en dubbel - men jag har inget minne av att jag brukar se dessa framgångar rapporterade i media.
Senaste redigerad av Sasty den 04/01-2010 klockan 02:43.
Någon som vet om det är hemligt nu vart dom ligger?
Kan ju tänka mig det men står det isf rank 5/5 på alla eller är Mandy sist?
Känner inte för att testa med en röst på någon annan..
__________________ try to leave a mark, who wants to live in vain?
- amandalover.blogg.se
Ursprungligen postat av AmandaLover
Någon som vet om det är hemligt nu vart dom ligger?
Kan ju tänka mig det men står det isf rank 5/5 på alla eller är Mandy sist?
Känner inte för att testa med en röst på någon annan..
Jag röstade på en annan för att kolla det och på den stod det rank 4/5. Jag fattar inte, dom skulle ju nollställa rösterna.
Ursprungligen postat av Happyland
Jag röstade på en annan för att kolla det och på den stod det rank 4/5. Jag fattar inte, dom skulle ju nollställa rösterna.
Det står att rösterna ska vara nollställda, och jag vågar tro på det. Förhoppningsvis är det där med att rankingen syns något de bara inte fixat till än.
Ursprungligen postat av Sasty
Det stämmer säkert och då är det dubbel platina - äntligen! Började ju vänta mig det någon gång i slutet av sommaren 2008 eftersom det blev platina på tre veckor och KMD fortsatte att ligga högt på albumlistan. Kanske har det varit nära länge och uppmärksamheten av Happyland puffade Amanda över gränsen?
Jag blir otroligt nyfiken på hur länge det egentligen det har varit dubbel platina för KMD. Har försökt luska rätt på siffrorna själv på annat håll än Wikipedia, men jag har inte hittat något sätt. Undrar om den där diskografisektionen automatiskt hämtar information direkt från IFPI och hur ofta den i så fall uppdateras. Nu var det i och för sig bara några dagar sedan jag såg att räknaren redovisade 84 000 sålda exemplar, men den har i varje fall inte rört sig sedan dess.
Citat:
Ursprungligen postat av Sasty
Menar du att det är märkligt om media inte uppmärksammat att det blivit dubbel platina? Inte så givet att det blir en nyhet. Om jag minns rätt från en tidigare genomgång här på aotv om försäljningsrekorden 2007 (var det johnnybg möjligen?), och om vi antar att mönstret är detsamma, säljer ca tio svenska skivor per år dubbel platina. Minst hälften av dem är dansband. Idol-skivan är också en trolig kandidat (märkligt nog). Är man Kent eller Björn & Benny ligger man också bra till för en dubbel - men jag har inget minne av att jag brukar se dessa framgångar rapporterade i media.
Pfft, media. Media vet ingenting. (med en intern blinkning i det här fallet)
Jag menade givetvis hur det kan ha gått obemärkt förbi oss AlltOmTV-folk, Amandaism, Roger Krook, etc. DET är ta mig tusan förvånande.
Det står att rösterna ska vara nollställda, och jag vågar tro på det. Förhoppningsvis är det där med att rankingen syns något de bara inte fixat till än.
När den nya omröstningen började gick jag in och röstade 10 gånger med en gång. Då låg Amanda tvåa. De andra hade fått väldigt mycket mer röster i första omgången och lär nog få det nu också. Allt vi kan göra är att rösta som tokiga.
När den nya omröstningen började gick jag in och röstade 10 gånger med en gång. Då låg Amanda tvåa. De andra hade fått väldigt mycket mer röster i första omgången och lär nog få det nu också. Allt vi kan göra är att rösta som tokiga.
Har röstat som en blå i dag upptäckte att man kan rösta BÅDE i explorer å firefox.. så om ni har båda delarna rösta via både firefox å explorer..
Jag testade att klicka upp länken å trycka "Öppna i ny flik" Testade å trycka upp 13 flikar å lyckades rösta 13 gånger. Testade nyss med 18 flikar å lyckades rösta 18 gånger i firefox. 13 gånger i explorer.. så testa ni å trycka upp så många flikar som möjligt
UPPDATERING:
Upptäckte precis att det går å rösta varje halvtimme.
Röstade 17.05 och 17.35..
Jag tryckte upp 30 flikar med grammislänken. röstade på varje flik och stängde ner varje ruta efter att jag röstat.
Sedan när jag röstat trettio gånger testade jag att öppna en ny och då gick de inte att öppna.
Så gör som jag:
Öppna upp så många länkar som det går och rösta av bara farten sedan
uppdatering igen:
:O nu lyckades jag i firefox, rösta efter tio minuter.. kan någon annan kolla om samma gäller för dem?
Senaste redigerad av Alx den 05/01-2010 klockan 16:57.