En A&R-snubbe på Sony i USA twittrar flera gånger igår och idag att han jobbar med Amanda just nu i Los Angeles. Spännande. http://twitter.com/lukaswalsh
Det verkar faktiskt som att Amanda är i Los Angeles. Nu skriver Sony-snubben: "Amanda Jenssen sjunger för mig på svenska. Det känns som att jag är hög på magiska svampar." http://twitter.com/LukasWalsh
Det verkar faktiskt som att Amanda är i Los Angeles. Nu skriver Sony-snubben: "Amanda Jenssen sjunger för mig på svenska. Det känns som att jag är hög på magiska svampar." http://twitter.com/LukasWalsh
Om Amanda såg mig i ögonen och sjöng på ett magiskt främmande språk skulle jag nog känna något liknande.
Det låter ju faktiskt som att något håller på att hända i USA. Fantastiskt kul!
Var det någon som såg ”Dom kallar oss artister” på SVT igår? En hel halvtimme med Amanda. Sköna oneliners, diverse jammande och kanske ett par strofer från en ny låt – åtminstone sa hon det. Finns här
och sänds i repris under helgen, kolla tablån!
Jag är åter internetburen efter två semesterveckor och har givetvis kastat mig över nyheterna om Sony-människan på Twitter, sett De kallar oss artister, plöjt bloggar och grejer. Härligt att så mycket händer runt vår Mandy, och snart är det turné igen!
Ursprungligen postat av Sasty
Kul! Någon som vet vad EPK står för?
Det verkar betyda Electronic Press Kit. Om man klickar på "mer info" uppe till höger så står det iaf som sökord. Vad nu det betyder. Eller förresten, enligt Wikipedia: "They are used to promote artists and businesses via mass media."
Ursprungligen postat av modesty123
Var det ingen här som såg Amanda på Dom kallar oss artister??
Jag tror nog att de flesta såg, Cafu har ju ett inlägg här ovanför också. Mysigt värre, och om det missades av någon har man chansen att se det i SVT Play några veckor till.
Äntligen är dagen kommen som jag väntat på - sist jag såg en hel Amandaspelning var 11 december 2008. Alldeles för länge sen.
Nu är det timmar bort, jag är galet pepp och så klart oerhört nyfiken på låtlistan. Hur ser urvalet ut med två skivor i bagaget? Bjuder Mandy på nyskrivet igen? Är Someday och Hallelujah minnen blott? Många frågetecken som ikväll blir utropstecken!
För er som, liksom jag, missade Mandys spelning så kan ni se HELA här i delar på youtube. Har inte kollat igenom själv än så jag vet inte hur kvalitén är men men=) Amanda på tranan
Ajdå... Opepp i både ögon och röst, tyvärr. Nu ska man väl inte skylla på publiken, men alltså vad fan - ibland är det befogat. Massivt kacklande konserten igenom och så mycket respektlöshet. Har själv varit på ett par sådana spelningar. På lokala uteställen är folk i princip uteslutet ute efter att supa och ragga, så få är där för att faktiskt se konserten. Turnéavslutningen på HC i Sälen 2008 var av samma slag, men där blev Amanda snarare förbannad, slängde bort låtar ur låtlistan och använde ilskan som krydda i rösten i stället.
Undrar om det blev några extranummer i Bollnäs egentligen.
Ursprungligen postat av OriginalDudette
Ajdå... Opepp i både ögon och röst, tyvärr. Nu ska man väl inte skylla på publiken, men alltså vad fan - ibland är det befogat. Massivt kacklande konserten igenom och så mycket respektlöshet. Har själv varit på ett par sådana spelningar. På lokala uteställen är folk i princip uteslutet ute efter att supa och ragga, så få är där för att faktiskt se konserten. Turnéavslutningen på HC i Sälen 2008 var av samma slag, men där blev Amanda snarare förbannad, slängde bort låtar ur låtlistan och använde ilskan som krydda i rösten i stället.
Undrar om det blev några extranummer i Bollnäs egentligen.
Jag chansar på att det inte blev det faktiskt! Då hade man väl sett något på youtube eftersom att de är två av de bästa låtarna!
Jodå, det blev av någon anledning extranummer...
Hittade följande något märkliga artikel i en hälsingetidning...
(Tyvärr är det inget ovanligt att stökiga och ointresserade människor förstör konserter. Var på någon konsert med Thomas Ledin för rätt länge sedan, men då han avbröt konserten eftersom ingen brydde sig...)
Ursprungligen postat av Krasse
(Tyvärr är det inget ovanligt att stökiga och ointresserade människor förstör konserter. Var på någon konsert med Thomas Ledin för rätt länge sedan, men då han avbröt konserten eftersom ingen brydde sig...)
Själv har man nog varit på en och annan spelning där publiken inte varit Amanda värdig - Nyköping, Karlskoga, Sälen... Supa-ragga-ställen på vischan borde bara boka Magnus Uggla och The Poodles, typ.
Ryktet förtäljer att Someday gjorde comeback på repertoaren i Vara - väntar ivrigt på att detta ska dyka upp på Youtube...
För övrigt folk, ni har väl inte missat att det är något krångel med amandaism.se-domänen? Man får använda http://amandaismen.blogspot.com/ i stället. Blev själv lite ängslig att sajten lagts ned men så illa är det alltså inte.
För övrigt 2: Amanda pryder omslaget till What's On, Stockholms officiella turistguide.
Ursprungligen postat av Sasty
Lite aktivitet här trots den senaste tidens underbara nyheter. Fem nya låtar på gång, utlandslansering, nya konsertdatum!
På Youtube kan man se klipp från spelningen i Vara i går kväll:
Ryktet förtäljer att Someday gjorde comeback på repertoaren i Vara - väntar ivrigt på att detta ska dyka upp på Youtube...
För övrigt folk, ni har väl inte missat att det är något krångel med amandaism.se-domänen? Man får använda http://amandaismen.blogspot.com/ i stället. Blev själv lite ängslig att sajten lagts ned men så illa är det alltså inte.
För övrigt 2: Amanda pryder omslaget till What's On, Stockholms officiella turistguide.
Someday spelades istället för Charlie i Helsingborg igår och det är lite svårt att spela in den med tanke på att man dras med så mycket av den att det är svårt att stå still. Vingliga videoklipp är inget för mig. Har en på Save Me For A Day från gårdagen som kommer upp så småningom.