Ursprungligen postat av rosalita
Sluta snacka skit melicia. Darin gillar tjejer! Lyssna på hans underbara röst och njut istället, så kanska du blir lite snällare.
kan han tyska tro! det måste man nästan om man bor i berlin
Senaste redigerad av melicia den 05/11-2008 klockan 18:17.
Tja,
Hoppas ni har det bra. Nu har allt satt igång igen, känns riktigt kul. Var ju ett tag sen jag var här och släppte något nytt. Nu har min nya video för Breathing your love släppts och är veckans Fresh på MTV, där jag också i söndags var programledare för Sunday Supreme. Presenterar alla program och sjunger även lite ibland när jag känner för det hehe. För ett par dagar sen var jag i Malmö på nrj at the club spelningen. Publiken var helt grymm, lite galna bara haha…kanske är så i skåne vad vet jag. Det var kul i alla fall. Snart släpps skivan, har precis mastrat och mixat klart alla låtar och håller på o väljer ut lite extra tracks för i-tunes också.
Häromdagen var jag på p3 och sjöng breathing your love live med bara ett piano i deras studio, blev en helt annan känsla på låten. Jag gillar att göra andra versioner på mina låtar när jag kör live faktiskt, speciellt när man får fram en helt annan vibe och känsla med just samma låt.
Idag hände något stort och bra för hela världen, Obama blev USAs president, thank god for that.
Vi ses snart alla grymma fans och musikälskare ; ).
/D
MTV-Shire:Har du hört Darins och Cat De Lunas låt “Breathing Your Love" som RedOne producerade? Jag gillar den verkligen så när jag hörde att alla tre befann sig i Stockholm samtidigt stämde jag upp möte med gänget. Intervjun kommer ser du här.http://www.mtv.se/mtv/?StoryId=68891...361&vid=316657
Det är två år sedan vi hörde något från Darin. Men nu är han tillbaka. Den 3 december släpps hans fjärde skiva, Flashback.
Den är mycket, mycket bättre än de andra skivorna, säger Darin.
Darin har inte slutat göra musik tvärtom. Han har varit utomlands och uppträtt i bland annat Frankrike och Tyskland.
- Jag bodde i Berlin (Tysklands huvudstad) i sex månader. Där träffade jag massor av nya människor och skrev nya låtar. Till Flashback har jag gjort nästan allt själv, säger han.
I två år han har skrivit på låtarna till sin nya skiva, och han är väldigt nöjd med resultatet.
- De är jättebra låtar, allihop. Det bästa jag har gjort. Det kommer bli svårt att välja vilken som ska bli nästa singel.
Nu har Darin blivit 21, och under de fyra åren sedan han var med i Idol har han förändrats.
- Jag har utvecklats mycket. Precis efter Idol hade jag ingen koll på hur det funkade att vara artist. Men jag har lärt mig branschen nu och planerar och bestämmer själv över min musik. Det är jättekul.
Kommer fansen märka någon skillnad när de lyssnar på ditt nya album?
- Absolut. Det är stor skillnad mot förut! Jag ville att det skulle låta annorlunda än innan. Så jag ringde upp en amerikansk producent som heter RedOne och vi har gjort allt tillsammans.
Har du varit i USA?
- Jag spelade in videon till den första singeln Breathing your love, som jag gjort med Kat de Luna, i New York. Men annars har jag bara pratat med producenten på telefon och så har vi mejlat låtarna mellan varandra. Det har blivit många vakna nätter eftersom det är dag i USA när det är natt här.
Vad handlar låtarna om?
- Många handlar om mig själv och mitt liv. Några är riktiga danslåtar som jag skrivit efter att jag varit på discon. En låt, som heter Roadtrip, handlar om en bilresa jag gjorde. Jag ville åka bort ett tag och körde bil helt själv i Europa.
Är du bra på att skriva låtar?
- Ja, det är jag faktiskt. När Leona Lewis gjorde en cover på min låt Homeless kom jag på att jag kan skriva låtar till andra artister. Nu har jag gjort en låt som heter Love struck till pojkbandet V-factory från USA.
Du är både låtskrivare och artist nu. Och jobbar med stora stjärnor. Är ditt liv lyxigare än innan?
- I Berlin var det så. Jag blev hämtad av en chaufför på flygplatsen. Sedan körde han runt mig överallt. Och jag bodde på fina hotell och fick gå på coola fester. Men här i Sverige bor jag fortfarande hemma i Vällingby hos mamma och pappa.
Vad ska du göra i vår?
- Nu släpps snart min skiva och då ska jag åka runt och signera den. I vår ska jag förmodligen ut på turné. Exakt när är inte bestämt än, men jag är taggad!
Hej,
Nu är skivan äntligen helt klar och ska tryckas snart. Känns spännande eftersom jag skrivit låtar och jobbat med den i 2 år nu. Jag är skitnöjd med skivan, har fått jobba med alla stora producenter jag ville jobba med och har hittat precis den typen av musik jag vill göra.
Kat DeLuna var i Sverige häromdagen tillsammans med RedOne, passade då på att göra lite press och sjunga lite, var nice att träffa dem igen.
Snart kommer jag åka på en signeringsrunda när skivan släpps den 3:e december, vi ses kanske då!
/Darin
Hej,
Nu är skivan äntligen helt klar och ska tryckas snart. Känns spännande eftersom jag skrivit låtar och jobbat med den i 2 år nu. Jag är skitnöjd med skivan, har fått jobba med alla stora producenter jag ville jobba med och har hittat precis den typen av musik jag vill göra.
Kat DeLuna var i Sverige häromdagen tillsammans med RedOne, passade då på att göra lite press och sjunga lite, var nice att träffa dem igen.
Snart kommer jag åka på en signeringsrunda när skivan släpps den 3:e december, vi ses kanske då!
/Darin
STOCKHOLM TT SPEKTRA Poppojken Darin har vuxit upp till en mogen, sexig superstjärna. Det tycker hans duettpartner Kat DeLuna – som på många sätt genomgått samma förvandling själv.
– Vi vet ju bägge hur svårt det kan vara att slå igenom väldigt unga. Uppoffringar man måste göra och saker man går miste om, säger hon till TT Spektra.
Darin upptäcktes som 17-årig smörsångare i "Idol" 2004. Ännu tidigare rev jämngamla Kat DeLuna ner applåder hemma i USA, där hon fick skivkontrakt på världskände hiphopparen Akons bolag. Båda musikerna blev snart varse vilken press ett kändisskap medför.
– Jag är född i fattiga förhållanden och har alltid kämpat hårt. Men plötsligt öppnades alla dörrar för mig – och skillnaden var självklart jättestor, bara över en natt, säger Kat de Luna.
Darin tror att man lätt glömmer själva livet, som tonåring mitt inne i showbiz-cirkusen.
– Efter tre skivor på två år och massor av spelningar, kom jag fram till att saker och ting gick för snabbt. Då åkte jag till Tyskland, festade, träffade nytt folk. Liksom passade på att utnyttja ungdomstiden innan den tagit slut, säger han.
Nu är Darin och Kat 21 år gamla och släpper singeln "Breathing your love" ihop.
För honom innebär det comeback på hemmaplan och för henne samarbetsdebut med en artist i sitt eget åldersspann.
– Jag har jobbat med massor av galet folk som Busta Rhymes, Akon och Elephant Man, men Darin och jag har så liknande erfarenheter. Just att han hållit fast vid det ungdomliga – och ändå utvecklats – hör till hans främsta fördelar. Darin är en av få killar som faktiskt kan sjunga pop samtidigt som han utstrålar sex appeal. Det är rätt unikt, tycker jag.
Darin, 21, är tillbaka. Metro kan i dag avslöja att han gör en hemlig gratis-spelning för sina fans.
För första gången kommer fansen att få höra låtarna från den nya skivan ”Flashback” som kommer i december.
Den 28 november uppträder han på Fryshuset i Stockholm.
– Det kommer att vara stort och påkostat, säger Darin till Metro.
Det är musikcommunityn Myspace som bjuder på spelningen, som är en del i deras Secret Show-serie. På sajten har spekulationerna om vem den hemlige gästen ska bli gått varma.
– Jag ser verkligen fram emot det, det ska bli kul att stå där med det nya materialet som jag har hållit på med så länge, skrivit och skrivit och kämpat med i studion, ibland 24 timmar om dygnet, säger han.
Senaste året har han lanserat sin musik i Tyskland, parallellt med arbetet med nya albumet. Där fick han börja från scratch och nu ser han fram emot att spela på hemmaplan.
– Jag hoppas verkligen att de gillar nya soundet. Det låter väldigt internationellt eftersom jag har jobbat med sådana producenter, det är mycket elektroniskt med ett urban sound.
Runt om i världen har artister som Oasis, Lily Allen, The Cure, James Blunt och Ice Cube gjort ”Secret Shows”, hur känns det att sälla sig till dem?
– Det är en cool sajt, cool grej, cool konsert och bra artister som gör det, så jag känner mig stolt att få stå där på scen. Vilken artist skulle du själv vilja se en hemlig spelning med?
– Det finns ju många man vill se, men det största vore ju såklart om Michael Jacksson stod på scen.
Simon Cowell älskar albumaktuelle Darin.När låtskrivaren Jörgen Elofsson spelade upp Darins ”Homeless” för popmusikhöjdaren och ”American idol”-jurymedlemmen blev han lyrisk
– Hakan bara ramlade ner. Boom! Han var helt knäckt. Han älskade den och spelade den om och om igen i två och en halv timme. Varje gång någon från tv tittade in sa han: “Lyssna på den här låten!”, säger Jörgen Elofsson. När Metro berättar det för Darin blir han glatt överraskad.
– Gör han det? Fan vad kul, säger han och fortsätter:
– Är det därför Leona Lewis gjorde en cover på den? Han har inte ringt?
– Nej, jag har inte snackat med honom.
Förutom nya albumet ”Flashback” som släpps den 3:e december har Darin nu även fått skivkontrakt i Frankrike.
Hejsan,
Som ni kanske redan vet har jag precis blivit helt klar med skivan, kändes nästan svårt att släppa taget och ”okeja” allt. Men nu är låtarna och bilderna iväg och trycks just nu!
Det är många här på sidan som frågar mig om jag har någon favoritlåt på skivan… det är en svår fråga. Paradise, Girl next door och Road Trip är några. Men den låten på skivan som jag känner mig mest nöjd med är Seasons Fly, det är min favoritlåt.
Den 28e ska jag sjunga låtarna för första gången live på scen på Myspace Secret Show i Fryshuset.
Jag ser fram emot det! Vi ses kanske där.
/Darin
Han har skrotat tandställningen och nu, 21 år gammal, släpper Darin sin fjärde skiva. För DN Söndags Hanna Hellquist och Thomas Karlsson berättar han hur det är att dela producent med Michael Jackson och hur det känns när 60-åriga kvinnor nästan svimmar när de ser honom.
DARIN ZANYAR TAR EMOT på pr-byråns kontor på Kungsholmen, i sponsrade kläder och påtagligt lättad. I dag blev skivan ”Flashback” äntligen helt klar,
efter två års arbete. Han pustar ut. Han är glad. Han är stolt över sin nya skiva.
– Det kändes som att jag hade släppt väldigt många skivor under väldigt kort tid. Jag ville göra något helt nytt, fräscht, som inte låter som något annat just nu men ändå i samma stil. Så då ringde jag upp producenten RedOne och frågade om han ville jobba med mig.
Vad sa han när du ringde?
– ”Fan vad kul att du ringer”, typ. Vi känner ju varandra sedan förut. I början satt han i Las Vegas och jobbade med Michael (Jackson) och jag satt i Sverige, så vi skickade låtar mellan oss.
Men Michael Jackson, är inte det din husgud? Hur är det att dela producent med honom?
– Han är alla musikers husgud. Ja, det är sjukt. När jag ringer RedOne så sitter han med Michael och skriver låtar. Han jobbar ju med Ne-Yo och Akon också – alla de stora. Det är coolt att han tog sig tid och jobbade med halva skivan. Det är väldigt stort.
VI PROMENERAR RUNT på Kungsholmen för att hinna plåta innan solen går ner, det är iskallt. Darin tittar oroligt på min tunna klänning och frågar om jag fryser. Det gör jag. Det är fredagseftermiddag, i kväll är det fredagsfinal i ”Idol” och Lars Eriksson kommer att åka ut, men det vet vi inte än.
Vad tycker du om årets ”Idol”?
– Jag har faktiskt inte sett det. Jag har suttit inlåst i en studio ”twentyfour-seven” och allt blev klart först i dag med alla ”mastringar”. Så nu är två års arbete över. Jag kände från början, att jag släpper inte det här förrän jag är helt nöjd. Och det är jag nu. Jag känner att jag kan släppa varenda låt på den här skivan som singlar. Det kommer att bli svårt att välja nu.
Det låter så roligt!
– Det är roligt! Fast vissa tror nog att artister får allt serverat, att de får låtar skrivna åt sig och sen går de upp på scenen och får allt serverat. Så är det inte. Det är så mycket jobb. För att bli stor måste man verkligen kämpa och jobba hårt. Man får förbereda sig på att det kommer att bli tufft.
När är det tufft?
– När man måste gå upp klockan fem för att mixa låtar över telefon med folk i LA. Det är mycket jobb men det är värt det och det ger resultat. Jag tror att det märks vilka artister som jobbar och vilka som inte gör det. De största har nog inte kommit dit där de är genom att bara vara, de har fått jobba för det.
Det är ju fredag i dag då …
– Yes?
… och då är det ”Idol”-final. Ska du inte kolla på det, det kanske är dina framtida konkurrenter?
– Det funkar inte riktigt så. Jag konkurrerar med dem som släpper sina skivor samtidigt som jag. Så om Britney Spears släpper sin platta samtidigt så är hon min konkurrent. Jag konkurrerar med alla R & B-popplattor, typ Usher, Beyoncé, Britney och Chris Brown.
– Jag var sexton sjutton när jag började och det kanske är många som kommer ihåg mig från den tiden men de kommer att märka att det har hänt en hel del, både musikaliskt och personligt. Det är skönt. Då blir det ju så att imagen förändras automatiskt.
Om man slår igenom när man är sjutton år, är hjärnan färdigväxt då för att behandla allt det där?
– Man måste ju ha fötterna på jorden.
Jamen hur lyckas man med det?
– Man är smart. Man kan inte sluta tänka bara för att det händer en massa saker. Man måste fortsätta utvecklas och växa som person. Man kan inte vara sjutton år för alltid.
Är det kul att vara flickidol eller ligger det dig i fatet?
– Jag vet inte hur det kommer att bli nu. I och med den nya skivan tror jag att det blir annorlunda. De som gillade mig i början har ju också växt upp och det känns jävligt coolt. Jag tror att fler kan lyssna på den här skivan.
Darin berättar om skivsigneringen i Vällingby centrum. En äldre kvinna var nära att svimma när hon kom fram till honom.
– Hon började skaka och blev kons*tig, säger han.
Vaddå, Beatles-svimning?
– Ja typ. Men någon stödde henne och det gick bra. Hon svimmade aldrig.
Men hur reagerar du på sånt?
– Musiken är det enda som jag tänker på hela tiden. Det andra är något som kommer med.
Du fick ett litet rött hjärta (DN-redaktionens symbol för favoriter, reds anm) när din andra skiva, ”Darin”, recenserades i DN. Jag reagerade så på det, och tänkte att det nog var första gången för en ”Idol”-deltagare.
– Jag kommer ihåg det! Jag kom från ett teveprogram och släppte en skiva, och när jag släppte den andra så var det verkligen upp till bevis. Det var då jag kom ut som artist.
Hur påverkas ens självförtroende när man kommer hem till en trappuppgång där tjejer har skrivit sina telefonnummer? Om det var jag kanske jag skulle ringa något av de där numren en kväll när jag kände mig ensam. Hur är det för dig?
– Ja, jag har ju mina kompisar att prata med. De är alltid där och de tycker det är skitcoolt, de ringer när de har sett den nya videon. De tycker att det är sjukt att det blev så här för mig till slut. Jag var ju alltid musikern i skolan. De kommer alltid på konserterna.
Vad lyssnar du själv på?
– Jag lyssnar på … ja, jag lyssnar på allt möjligt. Allt från pop och R & B till klassiskt. Men jag älskar kommersiell musik. Det är därför jag gör det själv.
Vem står dig allra närmast i hela världen?
– Min syster.
Varför då?
– Vi har vuxit upp tillsammans och har många gemensamma intressen.
Är du känslig för kritik?
– Nej. Det måste man kunna ta om man håller på med det här. Man kan inte alltid få bra recensioner och folk får tycka vad de vill. Det har gått bra hittills.
Har du några laster? Typ sprit, nikotin, kaffe?
– Nja, kläder kanske. Jag har väldigt mycket kläder.
Varför bor du fortfarande hemma hos dina föräldrar?
– För att det var inte så länge sen jag flyttade tillbaka till Stockholm. Jag sålde min lägenhet när jag flyttade till Berlin. Jag trivs bra med att bo hemma. Jag jobbar ju nästan hela tiden. När jag väl är ledig och i Sverige gillar jag att umgås med familjen.
Vad händer i framtiden?
– Just nu ligger fokus på skivsläppet i Sverige och Norden den 3 december och från januari lanseringen i Tyskland, Österrike och Schweiz. Jag har dessutom precis fått skivkontrakt i Frankrike och kommer att vara där en hel del från och med nu.
Är du ihop med någon?
– Inte just nu.
Vill du vara ihop med någon?
– Det känns ganska okej att vara singel nu. Jag hade en tjej när jag bodde i Berlin men nu vill jag satsa på musiken. Jag kommer att åka omkring så mycket nu så det känns okej.
Du brukar inte ringa henne på fyllan?
– Jag blir inte full så ofta.
Varför blev du så populär till att börja med?
– Musiken. Det var den som startade allting.
Den nyblivna singeln Darin Zanyar, 21, har flyttat hem till mamma efter två år i exil. Och visst kan han tänka sig att dejta ett fan.
- Händer det så händer det, säger popstjärnan.
Han var den blyga
16-åringen i ”Idol 2004” som drog moonwalks i klass med Michael Jacksons. Sen kom en skiva, men sen försvann han. Efter två års tystnad är Darin Zanyar, 21, tillbaka i vimlet.
Var han har varit? Ett skivkontrakt fick honom att flytta till Tyskland där han träffade den stora kärleken.
Flickvännen höll honom kvar i två år. – Men det är slut nu. Jag har knappt tid att ha ett förhållande, musiken tar så mycket tid. Jag är totalt fokuserad, säger Darin.
Så du har ingen ny flickvän här hemma? – Nej, och det känns okej att vara singel. Men händer det så händer det.
Ofta syns han på Stureplan omringad av tjejer. Något han aldrig lidit brist på under sin karriär.
– Jag har träffat både Beyoncé och J-Lo. De är faktiskt ännu finare i verkligheten.
Den unga snyggingen är tillbaka i Sverige för att lansera fjärde albumet ”Flashback”
och för att leda programmet ”Sunday supreme” i MTV. – Jag har längtat efter att komma hem. Det är speciellt att slå i Sverige. Innan hade jag ett tv-program i ryggen. I Europa började jag från noll. Nu är det upp till bevis här också, säger han.
Samtidigt som han har jobbat upp sin trovärdighet som artist, har han börjat skriva låtar åt andra artister. Stjärnskottet Leona Lewis har gjort en cover på en av Darins låtar. – Det var så det började. Artister började göra covers så jag började skriva låtar åt andra. Men prio ett är att bli en internationell popstjärna.
Den nysläppta singeln har redan sålt guld och nått topplaceringar på hitlistorna. – Jag har mognat och hittat mitt sound. Många minns mig nog som den blyga killen i ”Idol”. Men jag var 17 år då. Mycket har förändrats.
Har du kvar dina fans? – Ja, de skickar fortfarande brev och saker. Men det blir lite annan uppvaktning nu, fansen har vuxit upp.
Vart skickar de sakerna? – Haha, jag bor fortfarande hemma hos familjen i Vällingby. Kanske köper jag en lägenhet i Stockholm, vi får se.
01 Breathing Your Love Feat Kat Deluna
02 Seasons Fly
03 Road Trip
04 Dance
05 Karma
06 Flashback
07 Strobelight
08 Girl Next Door
09 Runaway
10 Paradise
11 See U At the Club
12 What If (Bonus Track)
Förhandsboka nya albumet FLASHBACK - Fraktfritt
Förhandsboka ditt exemplar idag så får du skivan, signerad, i brevlådan på releasedagen.
Uppger du rabattkoden DARIN2008 bjuder vi dessutom på frakten när du beställer.