Den första Darin-tråden innehåller över 5000 inlägg och har blivit låst så därför startar jag en ny tråd om Darin.
I den gamla tråden kan du hitta 100-tals intervjuer, artiklar och bilder från Darins spelningar, diverse tidningar osv... www.alltomtv.se/t43189.html
NYTT ALBUM "LOVEKILLER" UTE DEN 18:E AUGUSTI 2010
1. Microphone
2. You're out of my life
3. Lovekiller
4. Can't stop love
5. Drowning
6. Viva la vida
7. Endless summer
8. Be careful with my heart
9. Only you can save me
10. Turn it up
11. I'll be alright
Å, så mycket roligt jag haft i den gamla D-tråden. Jag har blivit glad varje gång jag sett att den varit uppe. Det har hänt så mycket sen den dagen Darin klev in i tv-rutan hos mig. Och allt har jag kunnat följa i D-tråden.
Nu börjar vi på en ny tråd o det känns riktigt spännande.
Det är inte lite jag ser fram emot Darins fjärde album.
Tja allihopa! Hoppas ni har det bra, det har jag.
Idag har jag haft möten om en massa saker : ) Kan inte berätta exakt vad ; ).
Har varit i studion väldigt mycket under den senaste tiden, är i studion nu faktiskt. Trivs bra här. Det är en skön stämning här. Här finns allt jag behöver för att spela in alla mina idéer. Jag har gjort så sjukt mycket låtar nu, skriver nya hela tiden. Så säg till ifall du vill ha en låt 3 för 10 haha skoja.
Jag brukar sitta vid synthen eller pianot och klinka in ackord och kolla om jag kommer på någon melodi på det… sen får man ju se ifall det blir bra, blir inte alltid så, då får man tänka om o testa nya ackord eller en ny melodi. Jag brukar oftast skriva texten sist faktiskt, men lite av den brukar komma samtidigt som melodin.
Nu ska jag klinka vidare, vi ses snart : ) Kram /Darin
Äntligen, den glada nyheten som många fans väntat länge på med stor spänning - den 3:e december släpps nya albumet “Flashback”. Darin berättar mer om det kommande albumet i en intervju för hemsidan som du kan läsa här…
Äntligen kommer dina fans att SKRIKA av glädje igen, hur känns det nu Darin inför din fjärde albumrelease?
Känns väldigt spännande, jag har jobbat väldigt länge med den här skivan och gjort allt jag kan för att det ska bli så bra som möjligt.
Vad kommer skivan heta och och varför har du valt just det namnet?
Skivan heter Flashback efter en av låtarna som finns med på skivan.
Vad är det för musikstil och genre på skivan, skiljer den sig från dina tidigare skivor?
Den har ett nytt sound jämfört med mina tidigare skivor, det är fortfarande r&b/pop, men det låter mognare och det är mig som jag är idag.
Vilka har du samarbetat med på den nya skivan?
Jag har mestadels jobbat med RedOne, Novel och Billy.
Stefan och Mango på Murlyn har jag också jobbat med väldigt mycket.
David Jassy, som jag skrivit många melodier och texter med.
Även producenterna Ilya, Jason Ginni och Johan Bobäck.
Har du skrivit några låtar själv?
Jag har varit med och skrivit alla låtar förutom en.
Hur mycket tid har du lagt på skivan?
Jag började dema och skriva låtar för 2 år sen. Har suttit i studion väldigt mycket under det senaste året. Har lagt ner väldigt mycket tid på skivan.
Det har inte gått så mycket tid mellan dina tidigare tre skivor, varför fick vi vänta lite längre denna gången?
Jag har varit i Tyskland, Schweiz och Österrike en hel del under tiden på promotion och jag ville inte släppa något nytt förrän jag kände att det var så bra som möjligt och att jag kände mig helt nöjd.
När släpps skivan i skivaffärerna?
3 december
Vad heter första singeln och när kommer den?
Den första singeln heter Breathing your love och släpps den 13e oktober
Dina fans i Sverige har saknat dig, blir det signeringar och en turné?
Jag har saknat alla fans jag med. Ja, det blir det!
Tja allihopa,
Hoppas ni mår bra, det gör jag.
Igår gjorde jag min första intervju med aftonbladet, som ni kanske sett idag : ). Där avslöjade jag att jag ska släppa nytt material nu i höst! Har jobbat med låtarna länge nu och det känns riktigt skönt att snart släppa en ny skiva och en ny singel! Den första singeln heter Breathing your love. Den har jag skrivit tillsammans med Billy och låten är producerad av ingen annan än RedOne.
Popstjärnan om fortkörningen, tjejer, partyliv & nya skivan
– Jag behövde ett break, säger Darin Zanyar.
Efter långa partynätter och hårt jobb i Berlin är han tillbaka i pojkrummet i Råcksta, med ett fjärde album på fickan.
Aftonbladet får som första tidning träffa den 21-åriga popstjärnan efter pausen från Sverige.
Han var ganska nere den dagen.
Darin Zanyar var på väg till Berlin i Tyskland, juli 2008, blev stoppad av polisen för fortkörning. Och körkortet rök.
– Jag mådde piss den dagen. När jag kom fram till Berlin ville jag ha kul och festa järnet. Så jag ringde mina dansare och sa: See you at the club. Jag kom hem klockan nio morgonen efter.
Uppmaningen blev sedan titeln på en av Darins nya hitar till hans fjärde album ”Flashback”, som släpps i Sverige i december. Sedan i Norden och delar av Europa.
Darin har två, nästintill oskrivna år i svensk media. Ja, bortsett från fortkörningen vill säga.
”En utmaning”
Det hade hunnit bli vår och året var 2006.
Pengarna Darin hunnit tjäna investerade han i instrument, musikprogram och i familjen Zanyar.
Andraplatsen i ”Idol 2004” hade lett till tre albumsläpp på två år och diverse prestigefulla musikpriser. Att Darin blev utsedd till den mest medialt exponerade artisten i Sverige kanske är det mest talande.
Sedan tystnad.
I alla fall i Sverige.
I stället höjde Darin rösten i Tyskland.
Det tog bara en vecka efter ett möte i Köln med skivbolaget EMI i Tyskland innan han blev signad.
Hans tredje album har nu släppts i flera länder i Mellaneuropa.
– Det var annorlunda, här i Sverige började det med ett tv-program, jag var redan känd innan jag släppte min musik, men i Tyskland fick jag börja från noll. Det var en utmaning, ingen visste vem jag var, säger Darin.
Genomslaget kom snabbt.
Efter att första singeln ”Insanity” släpptes från hans tredje album blev Darin ett återkommande inslag på de stora tyska tv-kanalerna och musikshowerna.
Det var bara en tidsfråga innan han lämnade pojkrummet i Råcksta och flyttade till en egen lägenhet i Berlin.
– Jag har många kompisar där nu. Jag började gå ut mycket. I Berlin kan man gå och käka klockan fem på natten om man så vill.
Den resterande tiden på dygnet fyllde Darin med att skriva låtar, som nu har producerats av bland andra världsproducenten RedOne, som jobbar med Michael Jackson.
– Det känns väldigt coolt att han jobbar med mina idoler, säger Darin.
Darin nämner det nyfunna partylivet i Berlin och Stockholm som en stor inspirationskälla.
Under ”Idol”-tiden gick du ut med att du inte drack alkohol. Gäller det fortfarande?
– Jag kan festdricka, inte för att supa och bli full, men dricka lite grann. Många minns mig från början när jag var 16 år, nu har jag växt upp, festar och har kul. Njuter av livet. Jag gillar Stockholms uteliv, bra musik, fina människor.
Fina brudar?
–Exakt, (skratt).
Fokuserar på musiken
Är du singel?
– Ja, jag var tillsammans med en tjej i Tyskland ett tag. Men nu är jag singel igen.
Längtar du efter ett förhållande?
– Det går upp och ner, ibland vill jag vara ifred samtidigt som det är skönt ibland att ha någon där. Men nu vill jag fokusera på min musik.
Är du väl påpassad ute på Stockholmsklubbarna?
– Det händer. Jag har med mig kompisar, ifall att det blir för mycket kan de hjälpa till. Om en tjej är för på har jag med mig polare som kan hjälpa mig. Det händer ganska ofta, men det är cool.
Så vad säger tjejerna?
– Ja ... du kanske förstår. Det är inget jag vill säga ... Klart det är smickrande, men jag faller inte för den typen av flirt, när en tjej är för på. Man vill inte att det ska bli för mycket.
... sin nya karriär som låtskrivare till andra artister:
– Det började med att andra artister hade gjort covers på mina låtar, som Leona Lewis och artister i Ryssland, Japan och Israel. Jag kände att jag borde skriva låtar till andra. Så blev jag uppringd av samma kille som signade Madonna till Warner och han sa att han älskade en låt jag har skrivit. Den blir nu nya amerikanska pojkbandet V Factorys första singel. Ganska många producenter har hört av sig.
... om att komma tillbaka till Sverige:
– Jag ser verkligen fram emot det. Det var ett tag sedan jag var här. Jag känner mig väldigt taggad. Jag behövde ett break, samtidigt som jag ville dela med mig av min musik till fler länder. Jag hade gjort så mycket här. Men jag har jobbat så hårt den senaste tiden. Det har varit tufft.
... hur stor han är i Thailand:
– Jag är jättestor i Thailand tydligen. Jag har släppt flera singlar, jag visste inte att jag var så stor förrän min kusin kom hem från Thailand och hade sett mig på tv, hört mig låt på radio i taxin. Det är coolt.
Hur var mötet med mig?
– Det kändes bekvämt. För att du var cool. Jag fick prata ganska mycket, har sagt det mesta. Det var en bra intervju.
Ååå, underbara nyhet!! Vad jag blir glad nu. Shit, vad jag har väntat länge på just denna nyheten. Jag är så glad så jag måste nog hoppa runt lite.
Hurra!! hurra!! vad jag är glad!
Hej,
Idag har jag uppträtt på Nalen för hela skivbolaget och chefer och anställda på olika företag som säljer musik. Jag sjöng Breathing your love för första gången framför folk och det var ganska pirrigt, men det gick bra. Dem var alla jättenöjda och gillade låten och jag var själv nöjd, så det känns bra. Är ni nyfikna på hur det låter? : ). Ni får höra låten väldigt snart! 13 Oktober släpps det. Hoppas ni har det bra, ska lägga mig snart är ganska slut haha. Kram på er! /Darin
Vilken bild! Kära nån, oj!! Darin är snyggare än någonsin. Och den jackan är en dröm. Och låten Breathing your love, har han sjungit för första gången. Åå. vad roligt o spännande allt känns just nu.
Tja allihopa!
Nu mixas alla låtar, både här i sverige och i USA, så det är mycket jobb. Ner med det ljudet och upp med det, effekter och nivåer etc. : ). Jag är väldigt kräsen när det gäller sånt, ska ju låta så bra som möjligt! Nu håller dem på att mastra singeln i LA, så snart kommer den att tryckas. Så om ungefär två veckor släpps ”Breathing your love”. Har också bestämt mig för vilka låtar som kommer med på skivan, eftersom jag skrev så många var det svårt att välja bort. Men nu är det klart!
/Darin
Hej,
Imorgon ska jag spela in videon till min nya singel ”Breathing your love” som kommer ut om mindre än 2 veckor.
Idag fick jag tillbaks mastringen på låten, den är alltså helt klar nu, känns skönt!
Har även träffat lite folk på svt och planerat lite saker inför Världens barn som jag ska vara med på den 11e! Ser fram emot allt.
Vi ses och hörs! Kram /D
Den 11 oktober medverkar Darin i SVTs största höst-tvgala Världens Barn.
Inte nog med att detta är Darins första tv-medverkan sedan januari 2007
det är även världspremiär för nya singel "Breathing your love" som släpps
den 13 oktober.
Ursprungligen postat av Mily Världspremiär för Darins nya singel
Den 11 oktober medverkar Darin i SVTs största höst-tvgala Världens Barn.
Inte nog med att detta är Darins första tv-medverkan sedan januari 2007
det är även världspremiär för nya singel "Breathing your love" som släpps
den 13 oktober.
Det ska bli jätteroligt. Jag har verkligen väntat o längtat efter något nytt från D.
Darin sjunger. Darin lirar piano. Darin spelar upp nya singeln ”Breathing your love”.
Aftonbladet kan här visa upp exklusiva bilder från popstjärnans hemvideo.
Darin Zanyar, 21, jobbar just nu med sitt fjärde album ”Flashback” som planeras att släppas i december. På sin Myspaceblogg har popstjärnan nu postat en video från inspelningsstudion.
– Nu är jag i studion för att skriva och spela in lite låtar. Just nu så håller jag på med en låt som heter ”Roadtrip”, säger han och börjar sjunga:
”I’m taking a roadtrip/trying to forget you/city to city/but all reminds me of you”.
Han visar sedan hur inspelningsstudion ser ut.
– Det är här jag hänger och det är här jag mixade min förra skiva också. Men det är här jag skriver låtarna nu, säger han.
Har skrivit och producerat
Tittarna får också lyssna på skivans första singel ”Breathing your love” innan Darin ger ett smakprov på en personlig låt.
– ”Seasons fly” är den låten jag har jobbat med mest. Jag har skrivit den och varit med och producerat den, säger han och spelar upp låten på piano.
Jag har precis varit på SVT och repat inför världens barn galan, där jag kommer att sjunga min nya singel ”Breathing Your Love” som kommer ut väldigt snart!!
Det är väldigt mycket just nu, skönt att sätta igång igen i Sverige. Har varit utomlands och jobbat så mycket dem två senaste åren. Men nu är jag back! Såg också att mina klipp från studion har lagts ut nu. Där kan ni höra korta klipp från några av låtarna som kommer att vara med på nya skivan ”Flashback”. Bara som en liten teaser ; ) Kan vara kul att veta vad det blir för typ av sound. Hoppas ni har det bra där hemma. Vi ses snart, antingen i tv rutan eller på riktigt! /D
PS Klippet kan ni se på Myspace!